Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita ateisteja jotka tulleet yllättäen uskoon? (En oikeesti tiedä mitä tehdä)

Vierailija
25.02.2023 |

Olen siis koko elämäni esittänyt kysymyksiä ja saanut joitain vastauksia lukemalla ateistisia filosofeja, ja kuuntelemalla esim Cosmic Skepticin ynnä muiden ajatuksia youtubesta.
Yhtenä iltana youtube johdatti jollekin kahden munkin/papin kanavalle josta katselin pari videoa, ja samaisena iltana laittaessani pyykkejä Jumala nappasi kiinni silleen että "Haloo pallopää, täällä ollaan".

Kolme seuraavaa päivää kuljin täysin johdatuksessa. Annoin anteeksi kaiken mitä minulle on tehty, pyysin itse anteeksi, luin raamattua ja ekaa kertaa ymmärsin mitä siinä sanotaan, luin nunnasta nimeltä Therese de Lisieux ja inspiroiduin hänen uskostaan. Olin vaan niin täynnä hyvää ja hyviä asioita.

Nyt tilanne on tasaantunut mutta en vaan voi olla huomioimatta sitä mitä tajusin. Minulla ei ole uskovaa perhettä, ei ketään. Yksi ystävä on uskossa ja hän jo hihkuu että vie minut sunnuntaina messuun. Hän haluaa minut "seurakunnan pariin". Mutta tosiasiassa pelkään että en pidä edelleenkään kristityistä. Ja että heidän tapaamisensa jotenkin "pilaa" uuden ja välillä hauraan uskoni.

Tästä kaikesta en aio luopua! Onko kohtalotovereita?

Kommentit (172)

Vierailija
21/172 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut ateistista spirituaaliseksi. Jooga ja meditointi ilmeisesti avasi tukossa olevia energiakanavia ja aloin pääsemään meditoinnissa syviin tiloihin, joissa ymmärsin että kaikki maailmassa on yhtä ja vain rakkaudella on väliä. Ollut myös paljon yliluonnollisia kokemuksia sen jälkeen kuin kolmas silmä on auennut. 

Peruskoulun käyneiden ihmisten pitää tajuta, että kaikki on yhtä ilman uskontoja ja spiritualismeja. Sen verran pakkofysiikkaa ja pakkobiologiaa siellä jauhetaan. Mikromuovinkin ikuinen kierto on tullut selväksi montaa kautta, vaikka peruskoulun käymisestä olisi jo aikaa. Mutta kuinka moni oikeasti on muuttanut käytöstään niin, että luopuu asioista ja muuttaa valintojaan ottaen huomioon sen, että kaikki on yhtä? Aika harva. Siksi puhutaan jeesustelusta.

Vierailija
22/172 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Olet parannuksen tiellä ja armollisuus tekee työtään sinussa. Sitä pikkuhiljaa sovitetaan synnit Jumalan kanssa armolla ja nöyrästi pyydetään anteeksi. Eheytyminen on alkanut ja puhdistuminen. Huomaat miten olo muuttuu rauhantahtoisemmaksi ja seesteisemmäksi päivä päivältä.

Suosittelen yrittämään etsimään sopivan seurakunnan lähialueilta. Uskon opit ja raamattu kaikissa melko samoja, ja kai siinä vähän arpapeliä on minlä valitsee. Jumala kuitenkin johdattaa ja kasvattaa kaikkia yksilöllisesti oli seurakunta mikä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/172 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo. En minäkään oikein ole tullut toimeen kristittyjen kanssa. He ovat kuin vasemmistoradikaalit, eli useimpia heistä kiinnostaa lähinnä sinun "ideologinen puhtautesi".

Vierailija
24/172 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateismi on mielisairautta.

Ei mitään muuta. : )

Vierailija
25/172 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeydessään jumalaton ajattelee: "Ei Jumala vaadi tilille. Ei häntä edes ole." Siinä kaikki hänen ajatuksensa.

Psalmit 10:4

Vierailija
26/172 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeaa ja vaaraa, mutta usko on kemiallinen reaktio aivoissa samoinkuin rakkaus.

Elaa niinkuin parhaaksi koet.

Vierailija
27/172 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvii tehdä mitään, ole vaan ja nauti Luojasi seurasta. Uskovaisena itse asiassa kehoitan sinua välttämään kaikenlaista hihhulointia, osa on niin sairasta pelleilyä ettei tosikaan. Uskoon ei tarvita kirkkoja eikä (lahkolais)seurakuntia.

Vierailija
28/172 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma keino ainakin päästä tuosta olotilastasi eroon on tosiaan mennä sinne seurakuntaan ja sen toimintaan. Harvoissa paikoissa on niin outoa ja sekavaa sakkia kuin seurakunnissa.

Kuten jossain rukouskirjassa rukoiltiin tyyliin:"Oi Luojani, miksi innokkaimmat kannattajasi ovat niin pösilöitä"

Vierailija
29/172 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi kaipaat jotain pitämään sinua talutusnuorassa. Olet toisten teksteistä ja ajatuksista riippuvainen; entä omat ajatukset?

Vierailija
30/172 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateismi on mielisairautta.

Ei mitään muuta. : )

Ei, vaan uskonnot. Ateismi on ihmisen normaali olomuoto ennen kuin aivot saastutetaan uskispaskalla.

Ihmiset on aina uskonut erilaisiin jumaliin tms juttuihin, joten väitteesi on yksinkertaisesti harhainen.

Vierailija
31/172 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksiantaminen ja armo on hyvä asia, silloin kun se on totta eikä ulkokultaista. Eikä kyykytetä köyhiä tai pakoteta ketään. Joillakin usko oli jo lapsena ja aikuisena siirryttiin avaruususkoon, uususkoon tai foliouskoon. Mitä kenelläkin. Valoa on paljon universumissa.

Vierailija
32/172 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvä että varot aivopesulahkoja, vaikka uskossa oletkin. Uskon sisälläkin saa olla varovainen uskon sisällön määritelmistä (kristinuskossa tarkkoja säännöksiä ja tulkintoja) ja ettei tule fanaattiseksi, kuten jotkut.

Vierailija
33/172 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas aloin 45-vuotiaana uudelleen uskomaan joulupukkiin.

Onko tämä jonkun mielestä hyvin lohkaistu ?

Vierailija
34/172 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kiinni mikä oikealta ja hyvältä tuntuu.

Usko ja yhteys Jumalaan ei todellakaan vaadi käymistä ns. kristittyjen kuppikunta seurakunnissa.

Vierailija
35/172 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosi, päihteet, matala koulutustaso, traumat. Tsemppiä ap tuohon cocktailiin.

Suosittelen sinulle tiedettä, pallopää.

Se on itse asiassa aika rajoittavaa uskoa vain siihen minkä silmillään näkee tai kirjoista lukee. Tiede ei edelleenkään kykene selittämään kaikkea. 

Vierailija
36/172 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on totaalinen pölvästi...hahaha

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Copy paste -ateisti löysi ketjun tutulla kommentillaan.

Taidat olla aika yksiniittinen kaveri.

Vierailija
37/172 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteet vai mielisairaus. Aamulla tervariin.

Vierailija
38/172 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita tulla järkiisi. Ateistina ymmärrät että mitään huutelevaa jumalaa ei ole olemassakaan, vaan nyt mielenterveytesi tekee sinulle temppujaan.

Ehkä hän on tulossa järkiinsä. Ehkä sinä olet menettämässä järkesi kun et nenääsi pidemmälle edes halua nähdä. Ilmeisesti kokemuksesi uskosta on huonot. Näin ei ole kaikilla. eri.

Vierailija
39/172 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas aloin 45-vuotiaana uudelleen uskomaan joulupukkiin.

Onko tämä jonkun mielestä hyvin lohkaistu ?

Mun mielestä se oli. Siinä on hyvin tiivistetty tuo ap:n "uskoontulon" naurettavuus. Ne on ihan täysin verrannolliset keskenään.

Vierailija
40/172 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin vähän aikaa olla uskossa muttei siitä mitään tullut nykyään angostikko rukoilen kyllä välillä muttei Jumala tms puhu mulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi