Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun miesystävällä on aina jotain pientä huomauttamista tekemiini ruokiin

Vierailija
25.02.2023 |

Milloin voisi olla jotain maustetta enemmän tai vähemmän... Eilen tein pizzaa ja mainitsin kyllä etten tee kovin ohutta pohjaa nyt, kun kastike ja täytteetkin olivat niin kosteita.

No nyt suvaitsi maistaa aamukahvilla, ja heti alkoi. "Mitä sä tähän pohjaan laitoit, kun on niin... pehmeetä. Olen tottunut vähän toisenlaisiin."
Kyselin että jaa, semmoisiin pakastekorppuihin, niin kuulemma pizzerioiden pizzapohjiin.

Itse ei ole mitään ruokaa minulle laittanut, tai no kerran sen pakastepizzan, ja senkin mikrossa.

Kommentit (160)

Vierailija
61/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös mies on tuollainen valittaja. Ei pelkästään ruuasta vaan ihan kaikesta löytää jotain huonoa. Kylpylät, ravintolat, hotellit jne ihan kaikessa on jotain paskaa ja huomauttamista. Jälkeenpäin usein sanoo ettö ole hyvä hotelli ja kiva reissu mutta paikan päälle valittaa miten on likaista, liikaa ihmisiä, mautonta ruokaa.. vanhempi lapsi jo oppinut tuon saman tavan. En kohta jaksa heidän kanssaan lähteä mihinkään.

Mun eksä oli tuollainen. Mitään ei voinut tehdä eikä mihinkään mennä, aina oli jotain pielessä ja liian pientä ja liian vähän maksettuun hintaan nähden tms. Ainoastaan, jos mentiin johonkin baariin tai yökerhoon juomaan, mitään valitettavaa ei löytynyt. 

Erään toisen kanssa olen ratkaissut asian niin, että hän laittaa ruuat tai syödään ulkona, en hukkaa energiaani siihen, että laittaisin hänelle ruokaa, koska aina on jotain pielessä, vähintään ruoka on väärään aikaan, jos itse ruoassa ei ole mitään valitettavaa. 

Vierailija
62/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeitä tai honaamattomia miehiä joillain. Tuntuu pahalta jo pelkkä lukeminen.

Älkää antako tuon jatkua, mies jatkaa käytöstään niin kauhan kuin annatte sen jatkua. Se on samalla testaamista miten pitkälle siedätte ja uskaltaa mennä.

Selitykseksi sietämiseen ei riitä, että kun se on kuitenkin muuten ihan hyvä mies. Hyvä mies on hyvä myös sen "muuten" lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä me tapellaan yleensä vaimon kanssa minun ruokavaliosta. Uhkaa jatkuvasti minua erolla jos en lopeta vegaaniruokavalion noudattamista. 

Kuulemma liikaa päästelen kaasuja.

Vierailija
64/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös mies on tuollainen valittaja. Ei pelkästään ruuasta vaan ihan kaikesta löytää jotain huonoa. Kylpylät, ravintolat, hotellit jne ihan kaikessa on jotain paskaa ja huomauttamista. Jälkeenpäin usein sanoo ettö ole hyvä hotelli ja kiva reissu mutta paikan päälle valittaa miten on likaista, liikaa ihmisiä, mautonta ruokaa.. vanhempi lapsi jo oppinut tuon saman tavan. En kohta jaksa heidän kanssaan lähteä mihinkään.

Mun eksä oli tuollainen. Mitään ei voinut tehdä eikä mihinkään mennä, aina oli jotain pielessä ja liian pientä ja liian vähän maksettuun hintaan nähden tms. Ainoastaan, jos mentiin johonkin baariin tai yökerhoon juomaan, mitään valitettavaa ei löytynyt. 

Erään toisen kanssa olen ratkaissut asian niin, että hän laittaa ruuat tai syödään ulkona, en hukkaa energiaani siihen, että laittaisin hänelle ruokaa, koska aina on jotain pielessä, vähintään ruoka on väärään aikaan, jos itse ruoassa ei ole mitään valitettavaa. 

En malta olla kysymättä välittääkö tämä mies nyt jostain muusta asiasta? Nyt kun olet ratkaissut tämän ruokamarinan pois päiväjärjestyksestä?

Jos ei vielä, niin veikkaan, että jatkossa kekkaa muita asioita joilla voi purkaa tarvettaan huomautella milloin mistäkin.

Hyvin harvoin näille kyseisille tyypeille jää ruoka pelkäksi asiaksi, mistä haluaa moittia.

Koska se huomauttelu ja moittiminen on heille ikäänkuin sisäänrakennettu ominaisuus.

Eivät vaan millään pysty olemaan sanomatta, vaikka kuinka pienestä tai jopa turhasta.

Vierailija
65/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä me tapellaan yleensä vaimon kanssa minun ruokavaliosta. Uhkaa jatkuvasti minua erolla jos en lopeta vegaaniruokavalion noudattamista. 

Meillä illalla:

https://www.youtube.com/shorts/ibhQXa97YlM

Vierailija
66/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano mr. mausteelle, että hän voi tehdä ruokansa itse niin tulee maustettua oikein. Ärsyttäisi tollainen kommentointi, ellei sitä ole pyytänyt. 

Vierailija
67/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä illalla:

https://www.youtube.com/shorts/ibhQXa97YlM

20th century fox fart theme - YouTube

Vierailija
68/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te noita valittajamiehiä oikein löydätte? Kaikki elämäni miehet; isä, veljet, miesystävät ja -kaverit ovat kaikki olleet loistavia ruoanlaittajia.

Vierailija
69/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi olkoon, löysit mieslapsen. Itse en katselisi tätä touhua ja voin kuvitella, että tämä "fiksuus" ei lopu pelkästään ruokaan, vain annetaan pyytämättä neuvoja ja kommentteja kaikesta muustakin. Mitä sä saat tästä suhteesta, muuta kun että sulla on "mies"? Siis oikeasti :) Yleensä kovimmat kritiikin jakelijat ovat ne, jotka eivät itse laita tikkuakaan ristiin, mutta muiden pitää toteuttaa maailmaa täydellisesti heidän mieltymystyen mukaan.

Vierailija
70/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo ap:n mies valittanut pizzasta, sanoi vain pohjan olevan erilaisen kuin mihin oli tottunut.

Ja kyllä, makuaistimukset ovat ihmisillä erilaisia, joskus joku kaipaa ruokaansa lisää suolaa tai pippuria tms.

Kyllä se kuulosti että olisi pitänyt olla pizzerian pizzaa. Ihmettelen tuotakin että tottunut siihen, kun varmaan vuosia sitten syönyt ulkona, työtön kun on.

Enemmän varmaan niitä pakastepizzoja syönyt viime vuosina.

Suolan suhteen olen usein sanonutkin että voi lisätä lautaselle, kun en ole enää osannut maustaa. Itse tykkään suolaisesta, mutta jos se sitten menee pieleen, niin maustan hieman varovaisemmin, ja sitä voi kukin lisätä.

Mutta ei koske vain suolaa, vaan sieltä tulee aina jotain että tähän olisi voinut laittaa valkosipulia ym. Vastailen vain kiltisti että en nyt tällä kertaa ajatellut, kun on tuo valkosipulikastike salaatin kanssa jne.

Ap

Osaako mies tehdä ruokaa? Siis johtuuko ne pakastepizzat mikrossa silkasta laiskuudesta vaiko siitä, että muuta ei oikeasti vaan osaa. Tai haluaisiko hän osata, mutta ei opettele?

Meinaan siis, että voisiko tuon monessa viestissä tarjotun "rähjäämisen" että tee itse sapuskasi tilalle ajatella sitä, että kokkaatte yhdessä ja mies voi jo siinä ruuanlaittovaiheessa lisätä sitä valkosipulia jos se hänestä siihen ruokaan sopii.

Mä tapailin tuollaista kokkaamatonta miestä aikoinaan ja vaikka ei nyt pelkkää mikroruokaa syönytkään niin ne ruuat oli tyyliin kattilallinen keitettyjä perunoita ja lenkkiä pannulla paistettuna. Hän siis ei ymmärtänyt/osannut tehdä ruskeaa kastiketta eikä paistaa sipulia jne vaan se oli kaksi raaka-ainetta ja that's it.

Hän otti ilolla vastaan sen, kun ehdotin että ostaa kaupasta seuraavalla kerralla lihaliemikuutioita ja vehnäjauhoja (ja niitä sipuleita) sen lenkin lisäksi niin näytän kuinka helppo se makkarakastike onkaan tehdä. Ja kuinka siihen sitten voi lisätä mausteita makunsa mukaan tai vaihteluksi vaikka vaan sinappia tai tomaattipyrettä. (tuo tomaattipyre oli muuten miehelle aivan uppo-outo tuote)

Kaikki ei oikeasti vaan osaa. Osa toki ei haluakaan osata. Ja osa ei sitten kehtaa kertoa ettei osaa. Pointtini on se, ettei ehkä kannata aina kaikkeen vastata vihalla/raivolla vaikka kuinka jo sieppaisi se, että mutinaa on kuunnellut vuosia.

Vierailija
71/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies on työtön, ja selvästi tuossa huomauttelussa on kyse alistamisesta ja ap:n itsetunnon litistämisestä, jottei ap tajuaisi, että hänellä on siivellä elävä ja täyshuollettava mies ja että hän ansaitsisi parempaa.

Vierailija
72/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mies on työtön, ja selvästi tuossa huomauttelussa on kyse alistamisesta ja ap:n itsetunnon litistämisestä, jottei ap tajuaisi, että hänellä on siivellä elävä ja täyshuollettava mies ja että hän ansaitsisi parempaa.

Vauva palstan mammat on yleensä parhaita ennustajia/olettajia.

Pelkästään tekstin perusteella pystyy tehdä 100% varman havainnon, että ap:n mies on varmasti työtön.

Mitäs jos ap:n mies onkin töissä? Olisiko silloin käytös jotenkin hyväksyttävämpää tai miten se asiaa muuttaa ollenkaa, että onko ap:n mies töissä vai ei? Käyttäytyy silti ihan samanlailla.

Vierailija
73/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssäkäyvät miehet ei sitten käyttäytyisi näin? Entäs jos tilanne onkin toistepäin, että ap elää sen huonosti käyttäytyvän miehen siivellä ja ainut mitä tekee on se ruoka?

Onko se ok?

Mielestäni ap:n mies ei ole mitään muuta, kuin ammattivalittaja/mielensäpahoittaja ja valittaa valittamisen ilosta vain. 

Varmaan valittaa ihan jokaisesta asiasta muutekin. On varmaan luonteeltaan vaan sellainen. Yllättävän moni mies ja nainen on sellainen. Olette varmaan kuullut sen ikävänkuuluisan nalkutus sanan ja keneen sitä käytettävän. Toinen alkaa vaan olemaan kyllästynyt toisen naamaan ja ei nää enää mitää hyvää. Parisuhde alkaa olee aika lopuillaan. Miehet aina sanoo, että vaimo nalkuttaa. Ei ne alkuun nalkuta vaan sitten, kun on kyllästynyt johonkin tai odottaa parempaa.

Vierailija
74/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko se nyt siis ap:n mies joka sylkee sen ruoan vai oliko jonkun muun kirjoittama?

Mut mitä tulee tuohon sylkemiseen niin se on jo pelkästään törkeää käytöstä mutta myös mielestäni vaarallista ja vääränlaista vallankäyttöä.

Ei pelkästään lapsellista vaan älyllisesti on kyllä jäänyt lapsen tasolle jos näin tekee.

Ja lisäksi on impulsiivinen ihminen kyseessä.

Kannattaa juosta ja lujaa jo tässä vaiheessa.

Joo, ap:n "mies". Ja emme asu yhdessä virallisesti, mutta vietän pitkiä aikojakin luonaan, ja hoidan ruoanlaiton.

Ja kyllä, huomauttelua tulee muustakin, ilmeisesti minun pitäisi hoitaa täällä kaikki kotityöt

Ap

Vierailija
75/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko se nyt siis ap:n mies joka sylkee sen ruoan vai oliko jonkun muun kirjoittama?

Mut mitä tulee tuohon sylkemiseen niin se on jo pelkästään törkeää käytöstä mutta myös mielestäni vaarallista ja vääränlaista vallankäyttöä.

Ei pelkästään lapsellista vaan älyllisesti on kyllä jäänyt lapsen tasolle jos näin tekee.

Joo, ap:n "mies". Ja emme asu yhdessä virallisesti, mutta vietän pitkiä aikojakin luonaan, ja hoidan ruoanlaiton.

Ja kyllä, huomauttelua tulee muustakin, ilmeisesti minun pitäisi hoitaa täällä kaikki kotityöt

Ap

Asut omassa asunnossa niin eikö siellä yleensä tehdä kaikki kotityöt? Vai asutteko epävirallisesti yhdessä? Eli teillä on omat asunnot mutta vietätte kaiken ajan sinun luonasi?

Mut tosi tärkeää on tuo sylkeminen ja valitus jokaisesta asiasta. 

Kyllähän se väkisin tarttuu sinunkin käytökseen sitä miesystävää kohden jossain vaiheessa, kun kyllästyy siihen käytökseen.

Vierailija
76/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauva palstan mammat on yleensä parhaita ennustajia/olettajia.

Pelkästään tekstin perusteella pystyy tehdä 100% varman havainnon, että ap:n mies on varmasti työtön.

Mitäs jos ap:n mies onkin töissä? Olisiko silloin käytös jotenkin hyväksyttävämpää tai miten se asiaa muuttaa ollenkaa, että onko ap:n mies töissä vai ei? Käyttäytyy silti ihan samanlailla.

Taisin mainita että on työtön?

Ja kyllä, aika paljon olen maksanut kulujaan.

Ap

Vierailija
77/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Harvemmin tuollainen toksinen käytös kantaa parisuhdetta pitkään. Maksimissaan 10 vuotta, kun sukset menee ristiin ja olet sen jälkeen toksinen ja kyllästynyt. Kunnes eroatte ja huomaat, että olisi pitänyt erota aikaisemmin. Kokemusta on. 

Vierailija
78/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Asut omassa asunnossa niin eikö siellä yleensä tehdä kaikki kotityöt? Vai asutteko epävirallisesti yhdessä? Eli teillä on omat asunnot mutta vietätte kaiken ajan sinun luonasi?

Mut tosi tärkeää on tuo sylkeminen ja valitus jokaisesta asiasta. 

Kyllähän se väkisin tarttuu sinunkin käytökseen sitä miesystävää kohden jossain vaiheessa, kun kyllästyy siihen käytökseen.

aa-aa luin alkuun, että olette sinun luonasi ja sinun pitäisi tehdä kaikki kotityöt siellä mutta olettekin miehen luona ja siellä sinun pitäisi tehdä kotityöt. Mitä tapahtuu jos et niitä tee?

Valittaako lisää vai mitä tapahtuu? Kannattaa juosta ja nopeaan.

Vierailija
79/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme kerran kokkailemassa porukalla tuttavani luona, jonka mies ilmestyi illemmalla paikalle maistelemaan. Miehellä ilmeisesti oli moinen tapa arvostella ja oletti, että jälkiruoka oli vaimonsa tekemä aloittaen kaikkien kuullen sen kovasanaisen arvostelun. Kun lopulta tajusi jälkkärin olleen vieraan tekemä, älysi mies sentään nolostua. Ei tainnut olla pelkästään jälkiruoassa vika, kun pariskunta erosi muutaman vuoden kuluttua.

Vierailija
80/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällistyttävän moni nainen on huono kokki. Ihmetyttää kun se on oikein ylpeilyn aihe nykyään. Mutta eipä toisen tekemiä safkoja silti kehtaa moittia. Itseäkin potuttaa jos vähänkään omia sotkuja joku moittii.