Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun miesystävällä on aina jotain pientä huomauttamista tekemiini ruokiin

Vierailija
25.02.2023 |

Milloin voisi olla jotain maustetta enemmän tai vähemmän... Eilen tein pizzaa ja mainitsin kyllä etten tee kovin ohutta pohjaa nyt, kun kastike ja täytteetkin olivat niin kosteita.

No nyt suvaitsi maistaa aamukahvilla, ja heti alkoi. "Mitä sä tähän pohjaan laitoit, kun on niin... pehmeetä. Olen tottunut vähän toisenlaisiin."
Kyselin että jaa, semmoisiin pakastekorppuihin, niin kuulemma pizzerioiden pizzapohjiin.

Itse ei ole mitään ruokaa minulle laittanut, tai no kerran sen pakastepizzan, ja senkin mikrossa.

Kommentit (160)

Vierailija
141/160 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta kengät ulos ja käske poistumaan. Blokki päälle.

Vierailija
142/160 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuneesta syystä olen vielä luonaan.

Mutta ennen ei ole näin rumasti sanonut, nyt hoki sitä että haisee paskalle, "joku lehmän paska".

Ennenhän nuo on olleet sellaisia "pieniä parannusehdotuksia", toki niitäkin korvia myöten täynnä kun joka saamarin kerta.

Ja sekin sylkeminen nyt tavallaan selittyy ettei vaan pysty syömään kuin jauhelihaa, en tiedä.

Mutta tyrmistynyt tästä paska-kohtauksesta olen. Turha kai tarjotakaan, jos se nyt uunissa jo saa tuollaiset raivarit aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/160 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuneesta syystä olen vielä luonaan.

Mutta ennen ei ole näin rumasti sanonut, nyt hoki sitä että haisee paskalle, "joku lehmän paska".

Ennenhän nuo on olleet sellaisia "pieniä parannusehdotuksia", toki niitäkin korvia myöten täynnä kun joka saamarin kerta.

Ja sekin sylkeminen nyt tavallaan selittyy ettei vaan pysty syömään kuin jauhelihaa, en tiedä.

Mutta tyrmistynyt tästä paska-kohtauksesta olen. Turha kai tarjotakaan, jos se nyt uunissa jo saa tuollaiset raivarit aikaan.

Eroat. Nouset ylös etkä katso taakse.

Vierailija
144/160 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutkin toksisessa suhteessa olevat. Ette jää katsomaan nykyistä käytöstä. Sallimalla nykyisen käytöksen näytätte olemassaoleville lapsille tämän olevan suotavaa.

Vierailija
145/160 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valistit kai miestä että se on kuin pannupitsan pohja. Ymmärtää sitten ravintolassa kun listalla lukee pannupitsa.

Vierailija
146/160 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää seuraavalla kerralla yhdessä pitsaa, saatte kumpikin vaikuttaa mausteisiin.

Vierailija
147/160 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää seuraavalla kerralla yhdessä pitsaa, saatte kumpikin vaikuttaa mausteisiin.

Toi mies kuuluu takaisin luontoon.

Vierailija
148/160 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mies on työtön, ja selvästi tuossa huomauttelussa on kyse alistamisesta ja ap:n itsetunnon litistämisestä, jottei ap tajuaisi, että hänellä on siivellä elävä ja täyshuollettava mies ja että hän ansaitsisi parempaa.

Vauva palstan mammat on yleensä parhaita ennustajia/olettajia.

Pelkästään tekstin perusteella pystyy tehdä 100% varman havainnon, että ap:n mies on varmasti työtön.

Mitäs jos ap:n mies onkin töissä? Olisiko silloin käytös jotenkin hyväksyttävämpää tai miten se asiaa muuttaa ollenkaa, että onko ap:n mies töissä vai ei? Käyttäytyy silti ihan samanlailla.

Taisin mainita että on työtön?

Ja kyllä, aika paljon olen maksanut kulujaan.

Ap

Voi voi.

Vierailija
149/160 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alunperin ryhdyit maksajaksi? Lopeta.

Vierailija
150/160 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa käytöstä mieheltä, ei kannata katsella enää. Minä tapailin miestä joka tykkäsi laittaa ruokaa ja ruoka olikin aina tosi hyvää. Ainoa vaan että oli tosi rasvaista ja epäterveellistä, mutta en kuitenkaan huomautellut mitään. Minäkin tykkään laittaa ruokaa ja kun olisin itse kutsunut luokseni syömään, niin hän tenttasi etukäteen mitä meinaan laittaa. Hän kun ei oikein kasvisruoasta tykkää ja muutenkin epäili osaanko tehdä "oikein". Kun kerroin minkälaisia ruokia teen niin hän neuvoi mm mieluummin uppopaistamaan tai tekemään jotenkin toisin ja kinkkua ja juustoa lisäksi. Kertoi myös miten exänsä oli tehnyt ihan ihme mössöjä oudoista aineksista. Meni ihan fiilis. Itse aina kohteliaasti söin ja arvostin hänen tekemisiään ja minä en saanut tai osannut mitään ilmeisesti. Ja kun tämä laajeni ihan kaikkeen mitä kotona tehtiin ja yhdessä muutenkin, niin tapailu loppui siihen. En lopulta osannut tehdä oikein juuri mitään yksinkertaistakaan asiaa. Se on heippa hei vaan ääliöille ja eteenpäin.

Vierailija
151/160 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ap ole oikeasti mitään syytä jäädä. Kerää tavarat ja lähde. Jätä se tonnikalakiusaus uuniin, palakoon sinne, tuskin se mies osaa sieltä ottaa pois.

Vierailija
152/160 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa narsistilta. Vähätteleekö sinua muutenkin?

Vierailija
153/160 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kertonut miesystävällesi, että hänen huomauttelunsa häiritsee sinua? Meinaan, että vauva-palstalla valittaminen ei tilannetta korjaa, eikä myöskään pidä olettaa, että toinen hoksaa tuntemuksesi sanomattakin.

Kyllä olen sanonut pari kertaa että jaa, mitä nyt tällä kertaa, kun aloittaa jotain siihen tyyliin että parempaakin voisi olla.

Toisaalta tietysti taas hyväkin että sanoo sitten, niin äänestän pian jaloillani kun on noin kranttu.

Etsikööt jonkun huippukokin sitten, niin saa mieluista sapuskaa.

Mutta ihmetyttää nyt kyllä että miten onkin hänen mielestään sopivaa toimia aina jonain kokkikilpailun tuomarina.

Miksei aikuinen mies itse tee ruokiaan?

Vierailija
154/160 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa narsistilta. Vähätteleekö sinua muutenkin?

Molemmat kuulostaa narsisteilta. Toinen paksunahkainen, toinen loukkaantumisherkkä ohutnahkainen.

Vierailija
155/160 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo ap:n mies valittanut pizzasta, sanoi vain pohjan olevan erilaisen kuin mihin oli tottunut.

Ja kyllä, makuaistimukset ovat ihmisillä erilaisia, joskus joku kaipaa ruokaansa lisää suolaa tai pippuria tms.

Kyllä se kuulosti että olisi pitänyt olla pizzerian pizzaa. Ihmettelen tuotakin että tottunut siihen, kun varmaan vuosia sitten syönyt ulkona, työtön kun on.

Enemmän varmaan niitä pakastepizzoja syönyt viime vuosina.

Suolan suhteen olen usein sanonutkin että voi lisätä lautaselle, kun en ole enää osannut maustaa. Itse tykkään suolaisesta, mutta jos se sitten menee pieleen, niin maustan hieman varovaisemmin, ja sitä voi kukin lisätä.

Mutta ei koske vain suolaa, vaan sieltä tulee aina jotain että tähän olisi voinut laittaa valkosipulia ym. Vastailen vain kiltisti että en nyt tällä kertaa ajatellut, kun on tuo valkosipulikastike salaatin kanssa jne.

Ap

Kerran mies pitää itseään tuollaisena asiantuntijana, niin käske sen nyt herran jestas tehdä ruuat.

Vierailija
156/160 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän sama juttu, mies on kova "antamaan palautetta" silloinkin kun en ole sitä pyytänyt. Tämä on yksi syy sille miksi teemme pääasiassa omat ruokamme (toinen, ehkä se painavampi on erot ruokavaliossa, kasvis vs. seka). En jaksa kuunnella dumausta vaivannäön jälkeen enkä muuta ruoanlaittotapojani sen takia, että se miellyttäisi jotain toista henkilöä. Itse tykkään laittamistani ruoista ja se riittää.

Tänään ihme kyllä mies kehui ruokaa mitä tein, vaikka se sisälsikin hänen kahta inhokkiaan, tofua ja kesäkurpitsaa :D

Vierailija
157/160 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano, että teepä ite paremmin tai vielä parempi, sano että huomenna on sinun vuoro. Minunkin mieheni yritti joskus arvostella että ei oo samanlaista kuin ravintolassa, mutta tajuaa nyt, ettei samanlaisia esim pitsoja ihan saa kotona.

Miehesi on idiootti

Vierailija
158/160 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun hyvä ystäväsi olisi vastaavassa tilanteessa, niin miten neuvoisit häntä? Taidat tietää itsekin, mitä tehdä. Ulkopuolisen silmin vaikutat _todella_ epätoivoiselta naisparalta, joka on valmis tekemään ihan mitä tahansa mies haluaa. 

Vierailija
159/160 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia.

Vierailija
160/160 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei-mies teki tuota samaa. Laitoin vuosia ruokaa vaan itselleni ja lapsille kun en jaksanut kuunnella sitä arvostelua. Olen kasvissyöjä, joten usein tein jotain soijarouheesta, -suiksleista, mifusta tms mitä lapsetkin tykkää, tai sitten tein lapsille erikseen jonkin perusruoan kuten jauhelihakastike tai lihapullat. Hän ei voinut vegeruokia edes maistaa, ei kuulemma käynyt hänen vatsalle, ja teki sitten omat liharuokansa reilusti chilillä maustettuna, mikä arvatenkin ei taas lapsille kelvannut. Lisäksi hänellä tuli vielä tavaksi tulla puuttumaan ja neuvomaan kun aloin laittaa lapsille jotain liharuokaa, mut ikinä ei silti voinut kokata lapsille vähemmän maustettua itse, piti heitä siedättää että oppii syömään kunnolla maustettua.. Tätä pelleilyä meillä oli 8 vuotta, ei sinänsä syy eroon mutta vaikutti kyllä yleiseen ilmapiiriin kotona, sekä kotitöiden määrään reilusti.