Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun miesystävällä on aina jotain pientä huomauttamista tekemiini ruokiin

Vierailija
25.02.2023 |

Milloin voisi olla jotain maustetta enemmän tai vähemmän... Eilen tein pizzaa ja mainitsin kyllä etten tee kovin ohutta pohjaa nyt, kun kastike ja täytteetkin olivat niin kosteita.

No nyt suvaitsi maistaa aamukahvilla, ja heti alkoi. "Mitä sä tähän pohjaan laitoit, kun on niin... pehmeetä. Olen tottunut vähän toisenlaisiin."
Kyselin että jaa, semmoisiin pakastekorppuihin, niin kuulemma pizzerioiden pizzapohjiin.

Itse ei ole mitään ruokaa minulle laittanut, tai no kerran sen pakastepizzan, ja senkin mikrossa.

Kommentit (160)

Vierailija
41/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi ap olet tällaisen miehen kanssa? Minulle ei kyllä kelpaisi.

Vierailija
42/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytön äijä. Lähtis lätkii alta aikayksikön

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon tuollainen moukka. Todennäköisesti ruuassa ei edes ole mitään vikaa, vaan tuo on miehen passiivis-aggressiivinen tapa alentaa ja kontrolloida. Kokemusta on samanlaisesta miehestä, ihan sama millaisen ruuan sitä laittoi (tai teki mitä vaan, ei liittynyt vain ruokaan) niin aina tuli joku ylimielinen ja alentava kommentti: "Ihan ookoo mutta ei tarpeeksi mausteita" tai tiskaamisesta "etkö oikeasti tiedä miten toi kannattaisi tehdä?". Kerran minulla meni hermot ja paistoin kokeeksi kanasuikaleita ihan luvattoman pitkään, siis niin ylikypsiksi kuin fysiikan lait sallivat ja mies pöytään istuessaan tokaisi "kana on raakaa!" :D ja mies itse siis ei tehnyt minulle ruokaa koskaan. Lisäksi mies tiskasi omat tiskinsä kylmässä seisovassa vedessä ilman pesuaineita. Onneksi pääsin moisesta nopeasti eroon.

Ei normaali ihminen kommentoi noin moukkamaisesti toisen ruokia, vaikka olisikin jotain kehitysideoita.

Vierailija
44/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olen huomannut vähän samaa.

Ei nyt joka ikisestä ruuasta huomauta, mutta ei paljon toisinkaan.

Eli sellaisia pieniä tulee: tässä on liian vähän sipulia/valkosipulia, liian vähn mustapippuria, liikaa perunoita, liian vähän porkkanaa, vetisiä perunoita, en oikein tykkää tästä ruuasta, nyt ei oikein maistu tuo, ei huvita syödä jne jne. Sellaisia pieniä huomautuksia satelee ja ehkä noihin ei niin kiinnittäisi edes huomioita, mutta mies laittaa itse ehkä noin 1xkk ruokaa ja minä olen meillä se, joka on työelämässä ja laittaa ruuan siis pitkän työpäivän päätteeksi.

Muut ei meillä ruokaa moiti.

Vierailija
45/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset on todella nirsoja ruokansa suhteen. Välillä voisi kokeilla jotain uuttakin ilman, että heti ollaan yökkimässä! Kaavoihin kangistuminen on tylsää. Itse en tee mitään ruokaa täsmälleen samalla tavalla useita kertoja vaan sovellan kotona olevien raaka-aineiden mukaan.

Vierailija
46/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten vaan sosiaalisesti täysin taitamaton vai onko autismin kirjolla? Ymmärrän, että aina ei onnistu kaikki ruoat mutta vain täysi tomppeli etsimällä etsii joka kerta jonkun mistä valittaa. Sosiaalisesti taitava ymmärtää että kaikkea ei aina tarvi mainita/sanoa ääneen. Jos haluat jatkaa tuollaisen tollon kanssa niin jatkossa hän tekee itse omat ruokansa.

Vierailija
47/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden huomautuksen jälkeen lopetetaan kokkauspalvelut ja odotetaan vastavuoroisuutta. Parempi jos kertoo ääneen "odotan innolla mitä sinä aiot loihtia minulle!! yllätä minut"

Vierailija
48/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo ap:n mies valittanut pizzasta, sanoi vain pohjan olevan erilaisen kuin mihin oli tottunut.

Ja kyllä, makuaistimukset ovat ihmisillä erilaisia, joskus joku kaipaa ruokaansa lisää suolaa tai pippuria tms.

Kyllä se kuulosti että olisi pitänyt olla pizzerian pizzaa. Ihmettelen tuotakin että tottunut siihen, kun varmaan vuosia sitten syönyt ulkona, työtön kun on.

Enemmän varmaan niitä pakastepizzoja syönyt viime vuosina.

Suolan suhteen olen usein sanonutkin että voi lisätä lautaselle, kun en ole enää osannut maustaa. Itse tykkään suolaisesta, mutta jos se sitten menee pieleen, niin maustan hieman varovaisemmin, ja sitä voi kukin lisätä.

Mutta ei koske vain suolaa, vaan sieltä tulee aina jotain että tähän olisi voinut laittaa valkosipulia ym. Vastailen vain kiltisti että en nyt tällä kertaa ajatellut, kun on tuo valkosipulikastike salaatin kanssa jne.

Ap

Tuo on ihan selvää alistamista ja vallanhimoa. Hyvä että mies avaa suunsa, näet millaisen tyypin kanssa seurustelet. Huomaatko, tuo on jo vaikuttanut itsetuntoosi "kun en ole enää osannut maustaa". Kritisoiko tyyppi ulkonäköäsi/painoasi/vaatteitasi/kotiasi/läheisiäsi/työtäsi/harrastuksiasi/koulutustasi/tv-ohjelmavalintojasi...? Kritisoiko seksiasioita?  Miten mies oikeuttaa sen, että esim. ruoka pitäisi tehdä juuri hänen makunsa mukaan? Mielestäni mies koittaa saada sinut hakemaan hänen hyväksyntäänsä. Tuo on loputon suo, jos tuohon lähdet. Nyt jo ruuissa mikään ei kelpaa kunnolla miehelle. Jätä tuo mies, ansaitset parempaa. Kyse ei ole "vain" ruuasta ja "vain" ruokien arvostelusta, vaan tuon tyypin luonteesta ja tavasta kohdella muita ihmisiä.

Vierailija
49/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kertonut miesystävällesi, että hänen huomauttelunsa häiritsee sinua? Meinaan, että vauva-palstalla valittaminen ei tilannetta korjaa, eikä myöskään pidä olettaa, että toinen hoksaa tuntemuksesi sanomattakin.

Kyllä olen sanonut pari kertaa että jaa, mitä nyt tällä kertaa, kun aloittaa jotain siihen tyyliin että parempaakin voisi olla.

Toisaalta tietysti taas hyväkin että sanoo sitten, niin äänestän pian jaloillani kun on noin kranttu.

Etsikööt jonkun huippukokin sitten, niin saa mieluista sapuskaa.

Mutta ihmetyttää nyt kyllä että miten onkin hänen mielestään sopivaa toimia aina jonain kokkikilpailun tuomarina.

Etsiköön.

Etsikööt on monikko.

Vierailija
50/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva huomauttelu on henkistä vallankäyttöä, kiusaamista. Se ei lopu koskaan koska aina voi löytää jotain huomauttamista. Joko alistut tai saat sen loppumaan. Jos et saa loppumaan niin lähde suhteesta.

Vierailija
51/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni kun mietityttää se, että miesystävä tulee aina ruuan jälkeen pussaamaan ja kiittää ruuasta. Olen ajatellut, että on yliampuvaa, mutta ehken enää niin kovasti pohdi tuota.

Vierailija
52/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap sinun pitää nyt ymmärtää yksi asia:

Joko miehesi on autismin kirjolla eikä oikeasti tajua että hänen käytöksensä on tökeröä. Siinä tapauksessa voit miettiä tarkkaan haluatko elää koko loppuelämäsi näin tökerön miehen kanssa. Hän ei tule koskaan muuttumaan.

Tai sitten, ja tämä on se luultavampi vaihtoehto: Miehesi tasan tarkkaan ymmärtää ja tietää että hän pahoittaa mielesi arvostelullaan ja käytöksellään mutta hän silti tekee sitä. Toistuvasti. Kerta toisensa jälkeen. Lue tämä uudelleen: miehesi tietää ja ymmärtää että pahoittaa mielesi mutta tekee sitä silti. Se on hänen päätöksensä. Miksi ihmeessä haluat olla sellaisen miehen kanssa joka on niin ilkeä että pahoittaa kumppaninsa mieltä tahallaan??? Tämähän on kiusaamista, vallankäyttöä, sinun alistamistasi.

Jätä moinen ankeuttaja mahdollisimman pian.

Vierailija
53/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin otsikosta, että kyse on seurustelukumppanista. Sitten käsitin, että kysymys on asuinkumppanista. Hämäävä sana tuo miesystävä.

Vierailija
54/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan kelpaa aina, ja on sylkenyt, "liian sitkasta lihaa" tms.

Usein syönkin sitten lihat yksin, naudan keittolihasta en saanut aikaan syötävää kastiketta nähtävästi, en myöskään broikan tai possun sisäfileestä...

Joskus muka olen tehnyt jotain erikoisempaa mitä ei ole maistanut koskaan, (esim. tortillat) mutta kylläpä tuota jo välttelee kun niin monesta valitetaan.

Olemme yli viisikymppisiä, tuossa kun joku epäili nuoriksi.

No, sanon samat asiat edelleen, anteeksi vaan, ja ohhoh! Olen siis tämä, joka epäili nuoriksi. Koska itse jo yli viiskymmppisenä naisena tuo miehen käytös tuntuu lapselliselta tai huonotapaiselta.

Sanon senkin, että ärsyyntyisin kyllä itse miehen tuollaiseen käytökseen ja huomautteluun. Tuossa päässä pitää olla jo huomaisuutta toistaan kohtaan. En sano, etteikö joskus voisi mainita jostain, mutta sävyn pitää olla sellainen, ettei vain toista loukkaa.

Laittakaa myös ruokaa yhdessä tai vuorotellen. Oletan edelleen, että mies ei itse pahemmin ruoanlaittoon teillä osallistu?

Jos on uudehko suhde ja molemmat jo aikuisia ja ilmeisesti muitakin suhteita on ollut, niin pitäisi nyt viimeistään tajuta, miten suhtautua kun toinen laittaa ruokaa ja yrittää parhaansa, että se maistuisi.

Kaikki ruoka ei ehkä onnistu täysin tai maistu juuri siltä mitä oli ajateltu. Mutta uskon, että syöntikelpoista se on silti.

Vierailija
55/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se nyt siis ap:n mies joka sylkee sen ruoan vai oliko jonkun muun kirjoittama?

Mut mitä tulee tuohon sylkemiseen niin se on jo pelkästään törkeää käytöstä mutta myös mielestäni vaarallista ja vääränlaista vallankäyttöä.

Ei pelkästään lapsellista vaan älyllisesti on kyllä jäänyt lapsen tasolle jos näin tekee.

Ja lisäksi on impulsiivinen ihminen kyseessä.

Kannattaa juosta ja lujaa jo tässä vaiheessa.

Vierailija
56/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se kokemukseni mukaan on :(  Jokaikisestä asiasta löytyy jotain pientä nillitettävää ja joko on liikaa/liian vähän suolaa tai jotain muuta maustetta tai muusi on liian sileää (jep!) tai sitten siinä on paakkuja eikä se ole liian sileää.. Pulla on joko liian tummaksi paistunutta tai sitten "kuutamollako nämä paistoit".. jne jne.

Ja siis tuo marmatus ei ole sellaista päin naamaa valittamista eikä edes keskustelua vaan enemmänkin sellaista ääneen toteamista/yksin mutisemista mutta kuitenkin just niin, että sen varmasti kuulee.

Ikinä ei kuulu kiitosta. Siis ei oikeasti ikinä. Mies ei myöskään tee ruokaa itse (no joo, grillaa se kaksi kertaa kesässä jotain ylikuivaksi korpuksi) vaan syö mikrosafkoja ja pakastepizzoja.

Vierailija
57/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vain miesystävä eli ei taloudellisia kytköksiä tai lapsia niin laita ukko mitä pikimiten ulkoruokintaan ja etsi mies, joka osaa arvostaa kokkailujasi ja kunnioittaa sinua. En ikinä kehtaisi valittaa ja arvostella, jos joku laittaa minulle ruokaa.

Vierailija
58/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen mies tekee itse pöperönsä. En katselisi sekuntiakaan tuollaista kommentoijaa. Kokeile arvostella miehen touhuja, kauanko kestää?

Vierailija
59/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista se kokemukseni mukaan on :(  Jokaikisestä asiasta löytyy jotain pientä nillitettävää ja joko on liikaa/liian vähän suolaa tai jotain muuta maustetta tai muusi on liian sileää (jep!) tai sitten siinä on paakkuja eikä se ole liian sileää.. Pulla on joko liian tummaksi paistunutta tai sitten "kuutamollako nämä paistoit".. jne jne.

Ja siis tuo marmatus ei ole sellaista päin naamaa valittamista eikä edes keskustelua vaan enemmänkin sellaista ääneen toteamista/yksin mutisemista mutta kuitenkin just niin, että sen varmasti kuulee.

Ikinä ei kuulu kiitosta. Siis ei oikeasti ikinä. Mies ei myöskään tee ruokaa itse (no joo, grillaa se kaksi kertaa kesässä jotain ylikuivaksi korpuksi) vaan syö mikrosafkoja ja pakastepizzoja.

Ihan normaaleitakin miehiä on.

Vierailija
60/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko siis yhdessä?

On kyllä moukkamaista käytöstä!