Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun miesystävällä on aina jotain pientä huomauttamista tekemiini ruokiin

Vierailija
25.02.2023 |

Milloin voisi olla jotain maustetta enemmän tai vähemmän... Eilen tein pizzaa ja mainitsin kyllä etten tee kovin ohutta pohjaa nyt, kun kastike ja täytteetkin olivat niin kosteita.

No nyt suvaitsi maistaa aamukahvilla, ja heti alkoi. "Mitä sä tähän pohjaan laitoit, kun on niin... pehmeetä. Olen tottunut vähän toisenlaisiin."
Kyselin että jaa, semmoisiin pakastekorppuihin, niin kuulemma pizzerioiden pizzapohjiin.

Itse ei ole mitään ruokaa minulle laittanut, tai no kerran sen pakastepizzan, ja senkin mikrossa.

Kommentit (160)

Vierailija
21/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo ap:n mies valittanut pizzasta, sanoi vain pohjan olevan erilaisen kuin mihin oli tottunut.

Ja kyllä, makuaistimukset ovat ihmisillä erilaisia, joskus joku kaipaa ruokaansa lisää suolaa tai pippuria tms.

Vierailija
22/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh, yrittää vaan hallita sinua.

Seuraavaksi kitisee vaatteesi, olemuksesi, sanasi ja ilmeesi.

Siinähän olet kuin tarinan sammakko hitaasti lämpenevässä keittopadassa.

Hyppää!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin periaatteessa mies kyllä kehuu, että laitan niin hyvää ruokaa (tuntuu ettei se minusta muuta kehumista löydäkään), paitsi joskus jättää syömättä ja sylkee pois.

Mutta siis silloinkin kun on kuulemma hyvää, niin usein joku tämmöinen pieni "neuvo" sieltä tulee.

Enkä ymmärrä voiko joku nyt noin vain odottaa pizzerian pizzan kaltaista kotioloissa, vaikka halutessani teenkin ohutpohjaista ja vähän eri tavalla, pizzakivineen yms.

Ei tulisi itselle mieleenkään jaella aina valmiissa pöydässä neuvoja pyytämättä, ja vähän epäonnistuneempikin tulisi syötyä ja kiittelisin ja kehuisin sitä mitä voisi.

Mitä helkattia, sanoitko että jättää syömättä ja sylkee pois?! Minkälaisen taaperon kanssa sä oikein seurustelet??

Vierailija
24/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä ainakaan jatka tuollaisen miesystävän kanssa, vaan potki pellolle!

Vierailija
25/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää syömättä tai sylkee ruokaa pois? Tuo on silkkaa ilkeyttä, huonotapaisuutta, törppöyttä, lapsellisuutta, listaa voi kukin jatkaa haluamillaan määreillä.

Joskus voi jättää hiukan ruokaa syömättä ilmoittaen, että anteeksi, mutta en nyt jaksa enempää.

Mutta se ei saa olla mikään vakiotapa. Ruokaa voi myös ottaa ensin vähemmän jos epäilee ettei jaksa tai ettei maistu.

Jos jatkat tuota tai siis annat jatkua niin pikkuhiljaa alkaa myös muissa asioissa tulla "pientä" huomauttelemista.

Se alkaa salakavalasti, tietenkin, ettei toinen tajua tai uskalla heti puuttua. Sitten kun toinen huomaa, että menee läpi niin voi aina laajentaa ja keksiä uutta huomautettavaa.

Kohta ei ole oikeastaan mitään, mistä ei löytyisi jotain moitittavaa.

Jos olet melko nuori, kuten oletan, mieti jatkatko.

On itsetunnollesi vahingollista jos vain kuuntelet. Ainoastaan jos keskustelette ja toinen lupaa parantaa käytöstään ja niin myös tekee voit miettiä jatkoa. Pelkkä lupaus ei riitä ellei tavat muutu.

Vierailija
26/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se sika

Vierailija
27/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo ap:n mies valittanut pizzasta, sanoi vain pohjan olevan erilaisen kuin mihin oli tottunut.

Ja kyllä, makuaistimukset ovat ihmisillä erilaisia, joskus joku kaipaa ruokaansa lisää suolaa tai pippuria tms.

Todellakin tuo on valittamista, arvostelua. Todella epäkohteliasta. Se on ihan sama, jos sulla on oma makuaistinsa, mutta on kohteliasta osata pitää mölyt mahassa ja löytää asioista se positiivinen puoli.

Vierailija
28/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruikuttaja voi tehdä itselleen ruokaa tai tulla neuvomaan viereen miten mikäkin tehdään.

Vierailija
29/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kelpaa aina, ja on sylkenyt, "liian sitkasta lihaa" tms.

Usein syönkin sitten lihat yksin, naudan keittolihasta en saanut aikaan syötävää kastiketta nähtävästi, en myöskään broikan tai possun sisäfileestä...

Joskus muka olen tehnyt jotain erikoisempaa mitä ei ole maistanut koskaan, (esim. tortillat) mutta kylläpä tuota jo välttelee kun niin monesta valitetaan.

Olemme yli viisikymppisiä, tuossa kun joku epäili nuoriksi.

Vierailija
30/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan samoilla linjoilla kuin ne, joiden mielestä ruuasta ei saa ikinä huomauttaa. Kyllä minusta saa, jos on oikeasti joku vahva mielipide. Mutta ei jokaisesta ruuasta. Sitten on vika ihan itsessä, jos ei mikään kelpaa. Mutta jos meillä on esimerkiksi kerran viikossa kanaa currykastikkeessa, niin olisi se minusta outoa jos ei toinen saisi koko suhteen aikana sanoa ettei tykkää currysta.

Meillä kyllä molemmat kokkaa ja molemmat sanoo jos ei tykkää ruuasta. Mutta se ei kyllä ole "ruoka on pahaa ja olet huono kokki" -hengessä, vaan "oli muuten hyvää mutta minä en oikein välitä homejuustosta" -hengessä.

Vierailija
31/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on hyvää tai tosi hyvää. Oikeasti ei tarvitse kuin kiittää, kun joku on sen ruuan sulle tehnyt. Toi pyytämätön arvostelu nyt vaan on törkeää ja sanot miehelle, että tekee jatkossa omat ruuat, kun ei kelpaa.

Vierailija
32/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ihan samoilla linjoilla kuin ne, joiden mielestä ruuasta ei saa ikinä huomauttaa. Kyllä minusta saa, jos on oikeasti joku vahva mielipide. Mutta ei jokaisesta ruuasta. Sitten on vika ihan itsessä, jos ei mikään kelpaa. Mutta jos meillä on esimerkiksi kerran viikossa kanaa currykastikkeessa, niin olisi se minusta outoa jos ei toinen saisi koko suhteen aikana sanoa ettei tykkää currysta.

Meillä kyllä molemmat kokkaa ja molemmat sanoo jos ei tykkää ruuasta. Mutta se ei kyllä ole "ruoka on pahaa ja olet huono kokki" -hengessä, vaan "oli muuten hyvää mutta minä en oikein välitä homejuustosta" -hengessä.

Vähän eri sanoa, että ei halua syödä jotain. Sen voi sitten jättää syömättä ja tehdä itse jotain. Lempiruuista voi myös keskustella, kun mietitään, mitä syötäisiin?

Vierailija
33/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen mielelläni ruokaa toisille, mutta tuossa tapauksessa en tekisi. Ruoasta kiitetään kauniisti ei arvostella, jos toinen ei erityisesti arvostelua pyydä. ( Jos esim. kokeilee/kehittää uutta reseptiä, niin voi haluta kovempaakin kritiikkiä.)

Nösdöily pois. Teet vain itsellesi ruokaa siihen asti, kunnes ukkeli on sulle kokannut. Ja sen jälkeen jatkat vuorottelua.

En voisi seurustella kokin kanssa, koska mielestäni teen hyvää ruokaa ja jos toinen arvostelisi sitä niin suhde menisi piloille.

Vierailija
34/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kuulosti että olisi pitänyt olla pizzerian pizzaa. Ihmettelen tuotakin että tottunut siihen, kun varmaan vuosia sitten syönyt ulkona, työtön kun on.

Enemmän varmaan niitä pakastepizzoja syönyt viime vuosina.

Suolan suhteen olen usein sanonutkin että voi lisätä lautaselle, kun en ole enää osannut maustaa. Itse tykkään suolaisesta, mutta jos se sitten menee pieleen, niin maustan hieman varovaisemmin, ja sitä voi kukin lisätä.

Mutta ei koske vain suolaa, vaan sieltä tulee aina jotain että tähän olisi voinut laittaa valkosipulia ym. Vastailen vain kiltisti että en nyt tällä kertaa ajatellut, kun on tuo valkosipulikastike salaatin kanssa jne.

Ap

Vierailija
35/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kertonut miesystävällesi, että hänen huomauttelunsa häiritsee sinua? Meinaan, että vauva-palstalla valittaminen ei tilannetta korjaa, eikä myöskään pidä olettaa, että toinen hoksaa tuntemuksesi sanomattakin.

Kyllä olen sanonut pari kertaa että jaa, mitä nyt tällä kertaa, kun aloittaa jotain siihen tyyliin että parempaakin voisi olla.

Eli et ole sanonut suoraan hänelle, että huomauttelu häiritsee ja pyytänyt lopettamaan sitä. 

Entäpä jos tekisit niin ihan oikeasti?

Vierailija
36/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo on ihan eri asia sanoa jos ei ehdottomasti syö jotain ainesta. Paitsi jos niitäkin tilanteita tulee vaikka 5 kertaa viikossa että pitää se suunsa avata valmiin ruoan äärellä. No hyvä kai sekin on sitten kertoa, niin voi miettiä minkä kanssa on suhteessa...

Ap

Vierailija
37/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä sortin kehitysvamma miehellä on diagnosoitu?

Sylkee ruokaa pois, roikkuuko huulet ja puhe sammaltaa?

Vierailija
38/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra on hyvä ja tekee itse pöperönsä.

Vierailija
39/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kertonut miesystävällesi, että hänen huomauttelunsa häiritsee sinua? Meinaan, että vauva-palstalla valittaminen ei tilannetta korjaa, eikä myöskään pidä olettaa, että toinen hoksaa tuntemuksesi sanomattakin.

Kyllä olen sanonut pari kertaa että jaa, mitä nyt tällä kertaa, kun aloittaa jotain siihen tyyliin että parempaakin voisi olla.

Eli et ole sanonut suoraan hänelle, että huomauttelu häiritsee ja pyytänyt lopettamaan sitä. 

Entäpä jos tekisit niin ihan oikeasti?

No kyllä tuon pizzankin kanssa meni nyt siihen että älähdin jo. En vain tiedä enää että onko vaan parempi nyt jos ei pidä suutaan kiinni, jos tuollaista aina mielessään miettii kuitenkin.

Ja sanoin kyllä että yleensä kai se joka aina arvostelee saa siitä lähtien kokata itse.

Ap

Vierailija
40/160 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki naiset todellakaan ole mestari ruuanlaittajia luonnostaan, valitettavasti moni noista luulee osaavansa tehdä ruokaa.

Eikä nämä todellakaan voi ottaa vinkkejä kauniisti vastaan, 

Vastaus,aina tää on tehty näin on tullut liiankin tutuksi, hirveä raivokohtaus kun ei kelpaa minun tekemät ruuat, viimeksi huusi naama punasena että hanki parempi ruuanlaittaja jos löydät, pidin sitä lupauksena ja ero paperit on vireillä, olisi pitänyt tehdä jo vuosia sitten.

Muuten ihan kelpo vaimo, mutta ei kestä jos ei kokoajan kehu, koskee hänen kaikkea toimintaa ja lopulta riitti.