Mitä vähemmän yhteiskunnassa on uskontoa sitä huonommin menee
Oletteko huomanneet että mitä enemmän olemme maalistuneet sitä huonommin menee yhteiskunnassa? Ahkeruus, oppiminen koulussa, minä minä asenne, työttömänä olo nähdään oikeutena sillä minua ei kukaan käske tekemään mitään, lihavuus yleistynyt kansakunnan maallistumisen myötä... raamatussa sanotaan ettei hyvin mene jos käsi vierailee kulhossa liikaa jne.
Jostain syystä tästä ei keskustella vaikka ilmiö on helposti todettavissa.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten AP selittää Japanin ja Etelä-Korean?
Etelä-Koreassa sekä Japanissa on paljon uskovaisia. Eivät ole ateisteja.
Väärin.
Japanissa on noin 1 prosentti kristittyjä ja noin 200'000 muslimia.
Budhalaisuus on pääuskonto.
Ateistit eivät ole viekäkään kertoneet miksi enemmistä määrin maallistuneet yhteiskunnat ovat luisumassa kovaa alamäessä. Usko on korvattu materialismilla mikä taas auttaa vain vähän aikaa ja taas täytyy sitten ostaa uutta mutta huuma kestää vain hetken...
Hyväksyntää ei saada minä minä yhteiskunnassa muualta kuin somesta.
Vierailija kirjoitti:
1. Korrelaatio ei ole kausaatiota
2. Historiallisesti pidemmällä aikavälillä katsoen ainakin Euroopassa uskonnollisuus on vähentynyt ja onnellisuus lisääntynyt, ja tälläkin hetkellä keskimäärin onnellisimmat maat ovat pääsääntöisesti myös vähiten uskonnollisia
3. Uskonnot voivat olla vaikka maailman hyödyllisimpiä asioita, yhdenkään totuuden puolesta ei silti ole likimainkaan riittäviä todisteita eikä kenenkään tule niitä siksi uskoa
Euroopassa käytetään enemmän mielialalääkkeitä kuin ikinä aikaisemmin.
Ateistin onnellisuus tulee purkista.
Hur förklarar us det att EU:s minst troende land, Estland, har utvecklats snabbast och bäst av alla de länderna som tog sig självständighet då Sovjetunionen upphörde att existera? I PISA resultat klår dessa kättare redan Finland och alla andra inom EU med. Vad säger inkvisitionen om det?
Vierailija kirjoitti:
Ateistit eivät ole viekäkään kertoneet miksi enemmistä määrin maallistuneet yhteiskunnat ovat luisumassa kovaa alamäessä. Usko on korvattu materialismilla mikä taas auttaa vain vähän aikaa ja taas täytyy sitten ostaa uutta mutta huuma kestää vain hetken...
No jos nyt ensin osoittaisit, että
1. maallistuneimmat yhteiskunnat ovat luisumassa kovaa alamäessä
2. maallistumisella ja luisumisella on riittävä ja/tai välttämätön kausaalinen yhteys
Eikä haittaisi, jos myöskin osoittaisit, että
3. ei-maallistuneet yhteiskunnat eivät luisu alamäessä
Vierailija kirjoitti:
Miten mielestäsi ateismi ja materialismi liittyvät toisiinsa? Miten minä minä ja some liittyvät ateismiin? Usko tai uskon puute ei aiheuta kumpaakaan eikä vaikuta kumpaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten AP selittää Japanin ja Etelä-Korean?
Etelä-Koreassa sekä Japanissa on paljon uskovaisia. Eivät ole ateisteja.
Väärin.
Japanissa on noin 1 prosentti kristittyjä ja noin 200'000 muslimia.
Sintolaisuus vaikuttaa jykevästi Japanin kulttuuriin mutta hekin ovat kovasti maallistuneet mikä näkee oireina.
Shintolaisuus ei ole uskonto, vaan elämänkatsomus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2. Historiallisesti pidemmällä aikavälillä katsoen ainakin Euroopassa uskonnollisuus on vähentynyt ja onnellisuus lisääntynyt, ja tälläkin hetkellä keskimäärin onnellisimmat maat ovat pääsääntöisesti myös vähiten uskonnollisia
3. Uskonnot voivat olla vaikka maailman hyödyllisimpiä asioita, yhdenkään totuuden puolesta ei silti ole likimainkaan riittäviä todisteita eikä kenenkään tule niitä siksi uskoa
USAssa, joka hyvin uskonnollinen, käytetään mielialalääkkeitä moninkertaisesti Eurooppaan verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos nyt ensin osoittaisit, että
1. maallistuneimmat yhteiskunnat ovat luisumassa kovaa alamäessä
2. maallistumisella ja luisumisella on riittävä ja/tai välttämätön kausaalinen yhteys
Eikä haittaisi, jos myöskin osoittaisit, että
3. ei-maallistuneet yhteiskunnat eivät luisu alamäessä
1. Oletko nähnyt uutisia kouluista? Oppilaat eivät osaa edes tehdä tehtäviä mitkä olivat peruskauraa +10 vuotta sitten, ahdistus nuorten keskuudessa lisääntynyt, eivät kunnioita mitään koska materialistisen näkökulman mukaan ainoastaan rahalla on merkitystä ja sillä ei ole väliä miten sitä tehdään. Psyykelääkkeitä kukutetaan kyin karkkia ja myös sitä karkkia kuluu.
2. Katso ykkönen.
3. Terve yhteiskunta on sellainen missä lapsia halutaan kasvattaa. Afrikan valtioissa ja muutamissa muissa paikoissa missä on vielä elämäniloa lapsia saadaan ja kasvatettaan. Maallistuneet mammonaa palvovat yhteiskunnan eivät enää edes lisäänny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaat kirjoitukseen, jossa kirjaimellisesti ensimmäisenä todetaan yleisesti faktaksi tiedetty "korrelaatio ei ole kausaatiota", ja vastauksessasi esität korrelaation osoittamatta kausaatiota. Hyvin sä vedät.
https://www.tylervigen.com/spurious-correlations
Tuolta voit todeta, että mitä enemmän ihmiset keskimäärin syövät juustoa, sitä useammin he kuolevat sotkeutumalla lakanoihinsa. Tässäkin on varmaan selvä syy-yhteys.
Tutkimus: Kansakunta vaurastuu, kun uskonnollisuus vähenee – ja naisten oikeudet paranevat
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005766584.html?share=d1bffe89db16c8c…
Virolaiset ovat Euroopan ateistisin kansa. Huonosti kyllä menee, muttei kuitenkaan ihan huonoiten Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USAssa, joka hyvin uskonnollinen, käytetään mielialalääkkeitä moninkertaisesti Eurooppaan verrattuna.
Amerikassa vain 20-30% käy säännöllisesti kirkossa ja rukoilee.
Tällaista tapahtuu maassa, jossa uskonto on kovassa kurssissa. En nyt sanoisi tuossa olevan mitään hyvää.
Venäjällä ortodoksinen kirkko siunaa ja hyväksyy hyökkäyssodan. Huonosti menee kirkolla.
Maailmassa on paljon uskonnollisia valtioita kuten Iran, Pakistan, Kolumbia tai Meksiko. Herra on hyvä ja valitsee mihin näistä paratiiseista hän haluaa muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus: Kansakunta vaurastuu, kun uskonnollisuus vähenee – ja naisten oikeudet paranevat
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005766584.html?share=d1bffe89db16c8c…
Ei minua kukaan ole syrjinyt.
T. Kristitty nainen
Vierailija kirjoitti:
Kerro tuo afgaaninaisille.
Mitä sanoisit ateistien vangitsemalle uiguuri muslimille?
Sintolaisuus vaikuttaa jykevästi Japanin kulttuuriin mutta hekin ovat kovasti maallistuneet mikä näkee oireina.