Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutimme usein ja vaihdoin koulua, joten koulushoppailu on Mielestäni oikein

Vierailija
24.02.2023 |

Eka luokka oli Soukassa, muistan opettajan.
Ensimmaiset puoli vuotta isossa koulussa, sitten meidat siirrettiin uuteen rakennukseen mika oli vain 1-3 luokat. Meno oli rauhallisempaa, valitunnillakin

Sen jälkeen muutimme kesken lukukauden Iivisniemeen. Siellä ensimmaista kertaa joiduin poikien kiusaamaksi. He vetivat huiksiani ja koko Shan hairitsivat. Jospa sen takia että olin using oppilas
Kun muutimme ulkomaille niin koulussa piti aina sanoa yes Miss tai no miss tai yes sir, no sir. Piti viitata ja kun sait luvun puhua niin piti nousta seisomaan. Kukaan ei ketään toninyt, ei kiroiltu, riidat oli rauhallisempia
Kun muutimme Suomeen niin Espoon hienosto alueen kouluun niin huomasin nopeasti että sulautuakseni joukkoon minun pitaa myoskin kutsua opettajaa aparaksi, kiroilla ja haukkua
Olin liian ulkomaalainen, joten en paassyt heidän piirehinsa mukaan, se oli oikeastaan aika hyva asia. He joivat paljon ja riehuivat

Joten pointtini on, lapset kayttaytyvat koulussa eri tavalla kuin kotona. Ei riita että sanot että koti kasvattaa, lapsi joutuu sopeutumaan kouluymparistoon
Koulu on vastuussa koulun sisaisesta ilmapiirista, kasvu ymparistosta

Me vanhemmat jotka eivat missaan nimessa halua lastaan levottomaan kouluun ovat oikeassa
Että voi parantaa levotonta koulua pakottamalla sinne oppilaita jotka eivat sinne halua menna

Koululla on valia, hyvassa koulussa on paljon kivempi olla, kivempi viihtya, opettajat pitavat lapsista joita opettavat, heillä on aikaa ja resursseja huomioida

Huonossa koulussa lapset ovat levottomia ja jokainen ei edes tunne oloansa turvalliseksi

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla