Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on vihainen minulle siitä, että lapsi ei tykkää hänestä

Vierailija
24.02.2023 |

Otsikko on kärjistys, mutta kuvaava. Hänenellä on aina ollut etäiset välit lapseemme, on itse valinnut työvuoronsa ja vauva-aikana niin, että ne osuu lapsen hereilläoloaikaan eli tekee klo 11-19 vuoroa pitkine matkoineen ja näin siis oikeastaan käy arkisin kotona vain nukkumassa. Viikonloput on vapaalla, mutta haluaa sitä kuuluisaa omaa aikaa eli on harrastuksissaan, tapaa ystäviään, käy vanhemmillaan jne. Olen antanut mennä, koska itse on valinnut että haluaa mennä. Lapsen kanssa ei ole oikein koskaan halunnut vain olla ja leikkiä. Lapsi täyttää pian kuusi ja heidän välit on etäiset ja lapsi ei halua viettää aikaa isänsä kanssa. Miehen mielestä tämä on nyt jotenkin sitten minun syy. Olen hänen mielestä jotenkin tehnyt lapsesta sellaisen, kasvattanut väärin ja silleen. Ja on minulle vihainen ja katkera, että lapsi ei halua hänen kanssaan olla. Minusta taas syy on siinä, että mies itse ei ole viettänyt lapsen kanssa aikaa eikä vietä vieläkään (nykyään väittää syyksi, että kun lapsi ei halua). Onko tällainen ihan tavallista ja mitähän tässä minun nyt pitäisi tehdä?

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti mikä asia voisi yhdistää lasta ja miestä. Meillä esim mies rakasti legoilla rakentamista joten toki rakensi todella paljon lasten kanssa legoilla. Toki teki muutakin.

Voisiko mies ottaa lapsen mukaan kun

- käy vanhemmillaan kylässä

- kaverille mukaan jolla myös lapsia suunnilleen samassa iässä

- mies lenkille ja lapsi viereen pyöräilemään

- mies kalastamaan lapsen kanssa

- mies leipomaan lapsen kanssa

- voisiko mies käydä lapsen kanssa uimassa/kirjastossa/taidenäyttelyssä/autonäyttelyssä

Sinä tunnet parhaiten miehen ja lapsen. Koeta ehdottaa miehelle jotain sellaista tekemistä lapsen kanssa joka voisi yhdistää heitä.

Minun puolesta tietenkin voisivat tehdä kaksin vaikka tuollaisia asioita. Mutta kumpikaan heistä ei tunnu haluavan. Ap

No sitten se on vähän byyhyy. Lasta ei voi pakottaa tekemään mitä isä haluaa. Isän tehtävä on vähän taipua tekemään sitä, mikä kiinnostaa lasta.

Vierailija
22/102 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletko sanonut miehelle suoraan että miksipä lapsi haluaisi olla sinun kanssasi kun sinä näytät selvästi lapselle käytökselläsi että lapsi ei ole sinulle tärkeä.

- et jaksa aamulla herätä niin aikaisin että näkisit lapsen hereillä.

- arkisin tulet töistä niin myöhään ettet kerkeä illalla olla lapsen kanssa.

- viikonloppuisin haluat omaa aikaa ilman lasta.

Eli miksi lapsi olisi kiinnostunut sinusta kun osoitat että kaikki muu (työ, kaverit, harrastukset, sukulaiset) on tärkeämpää kuin lapsi.

Tämä. Mies on idiootti joka syyttää itse aiheuttamastaan ongelmasta lapsensa äitiä. Ottaako mies mistään muustakaan vastuuta? Ei ainakaan näytä perhe-elämään osallistuvan.

Kaikkien ulkopuolisten mielestä hän on vastuullinen perheenisä. Hoitaa työnsä hyvin, pomo arvostaa häntä ja työkaverit, ei juokse baareissa, auttaa iäkkäitä vanhempiaan, huolehtii talostamme, harrastaa liikuntaa jne. Ap

Olet siis yksinhuoltaja jolla on talonmies.

Itse tunnen itseni yksinhuoltajaksi, jolla on sille yksinhuoltajalle vihainen ja katkeroitunut talonmies. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletko sanonut miehelle suoraan että miksipä lapsi haluaisi olla sinun kanssasi kun sinä näytät selvästi lapselle käytökselläsi että lapsi ei ole sinulle tärkeä.

Eli miksi lapsi olisi kiinnostunut sinusta kun osoitat että kaikki muu (työ, kaverit, harrastukset, sukulaiset) on tärkeämpää kuin lapsi.

Tämä. Mies on idiootti joka syyttää itse aiheuttamastaan ongelmasta lapsensa äitiä. Ottaako mies mistään muustakaan vastuuta? Ei ainakaan näytä perhe-elämään osallistuvan.

Kaikkien ulkopuolisten mielestä hän on vastuullinen perheenisä. Hoitaa työnsä hyvin, pomo arvostaa häntä ja työkaverit, ei juokse baareissa, auttaa iäkkäitä vanhempiaan, huolehtii talostamme, harrastaa liikuntaa jne. Ap

Miten ihmeessä? Mikään noista ei liity suoranaisesti lapseen.

Vierailija
24/102 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haluaa tutustua lapseensa, hänen täytyy alkaa toimia käytännössä asian suhteen. Eli alkaa tehdä juttuja lapsen kanssa. 

Ja jos kovin vääntää jotain ap:lle, ap voisi todeta rauhallisesti, että poissaolo lapsen alkuvuosien ajan vaikuttaa tällaisessa tilanteessa ja että mies voi yrittää nyt alkaa rakentaa suhdetta lapseensa.

Vierailija
25/102 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä välillä mies sanoo tuntevansa itsensä ulkopuoliseksi.

Vierailija
26/102 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tiedä miksi ulkopuoliset ajattelee hänestä kuten ajattelee. He eivät ymmärrä meidän tilannetta ollenkaan vaikka olen useamman heistä kanssa puhunut, että vaikeaa on. Ap

Vierailija
27/102 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin syy löytyy kun mies katsoo peiliin, mutta vikaa on kyllä sinussakin kun olet antanut isän olla vaan tuollainen vapaamatkustaja. Miksi asioiden on annettu mennä tuohon pisteeseen? Missä on sun hitaat aamut ja oma aika?

Mies ei välitä muusta kun itsestään, eikä toi tilanne tule muuttumaan, jos et itse pistä miestä koville. Jos toinen oppii että sulla ei ole omaa tahtoa eikä omanarvontunnetta se jatkaa tota hamaan tapiin asti!

Vierailija
28/102 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kuuntekisi mitään ulinoita kun  mies on ihan itse aiheuttanut tilanteen. Toteaisin nuo faktat hänelle mitkä aloitukseen kirjoitit, sanoisin että antaa olla viimeinen kerta kun syyttää minua itse aiheuttamastaan ongelmasta ja käskisin ryhtyä toimeen tai ero. Miten mies edes on odottanut noin kauan ennen kuin ongelmaan on herännyt?

Vierailija
29/102 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä tiedä miksi ulkopuoliset ajattelee hänestä kuten ajattelee. He eivät ymmärrä meidän tilannetta ollenkaan vaikka olen useamman heistä kanssa puhunut, että vaikeaa on. Ap

Ulkopuolisten mielipiteillä ei ole mitään väliä, he ei elä sinun ja teidän elämää.

Vierailija
30/102 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet jaksanut ja sietänyt tuota noin pitkään?

Vierailija
31/102 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti mikä asia voisi yhdistää lasta ja miestä. Meillä esim mies rakasti legoilla rakentamista joten toki rakensi todella paljon lasten kanssa legoilla. Toki teki muutakin.

Voisiko mies ottaa lapsen mukaan kun

- käy vanhemmillaan kylässä

- kaverille mukaan jolla myös lapsia suunnilleen samassa iässä

- mies lenkille ja lapsi viereen pyöräilemään

- mies kalastamaan lapsen kanssa

- mies leipomaan lapsen kanssa

- voisiko mies käydä lapsen kanssa uimassa/kirjastossa/taidenäyttelyssä/autonäyttelyssä

Sinä tunnet parhaiten miehen ja lapsen. Koeta ehdottaa miehelle jotain sellaista tekemistä lapsen kanssa joka voisi yhdistää heitä.

Minun puolesta tietenkin voisivat tehdä kaksin vaikka tuollaisia asioita. Mutta kumpikaan heistä ei tunnu haluavan. Ap

Koetin vinkata että jos haluat lapselle paremman suhteen isäänsä niin voit halutessasi auttaa siinä. Jos meillä olisi ollut tuollainen tilanne olisin vinkannut miehelleni että lapsesi haluaisi yli kaiken legopaketin nro xyz. Olisin yllyttänyt miestä siihen että olisi varannut esim seuraavan lauantain lasta varten. Aamusta tekisivät yhdessä pienen kotityön ja sitten kävisivät yhdessä ostamassa sen legopaketin ja kasvaisivat sitä yhdessä.

Eli sinä tiedät mikä tietokonepeli on lapselle nyt tosi tärkeä. Tai jos lapsen suuri haave olisi nyt oppia joku jääkiekko temppu ym. Eli voisit vinkata miehelle että ehdottaisi lapselle jotain sellaista tekemistä jonka sinä tiedät jo kiinnostavan lasta valmiiksi. Silloin lapsi suostuisi helpommin tekemään sitä isänsä kanssa ja jatkossa ehkä muutakin.

Ja joojoo tiedän että normaali isä tajuaa tällaisen itsekin mutta jos lapsi jo 6v niin koettaisin auttaa heitä löytämään yhteisiä asioita lapsen takia enkä miehen. Miehen välinpitämättömyys tai tyhmyys kostautuu lapselle ja jos voisin auttaa lasta saamaan siedettävän isäsuhteen niin tekisin sen lapsen vuoksi.

Vierailija
32/102 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoin syy löytyy kun mies katsoo peiliin, mutta vikaa on kyllä sinussakin kun olet antanut isän olla vaan tuollainen vapaamatkustaja. Miksi asioiden on annettu mennä tuohon pisteeseen? Missä on sun hitaat aamut ja oma aika?

Mies ei välitä muusta kun itsestään, eikä toi tilanne tule muuttumaan, jos et itse pistä miestä koville. Jos toinen oppii että sulla ei ole omaa tahtoa eikä omanarvontunnetta se jatkaa tota hamaan tapiin asti!

En minä ole halunnut aikuista miestä yrittää väkisin pakottaa sellaiseen mitä hän ei vaikuta haluavan tai mistä kieltäytyy. Ajattelen, että jokainen ihminen on vapaa tekemään omat valintansa (ja elämään sitten niiden seurausten kanssa). Ap

Vierailija
33/102 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen teidän parisuhde on jos mie son aina pois eikä osallistu? Teettekö mitään yhdessä? Teettekö mitään perheenä? Onko sinulla omaa aikaa ja harrastuksia?

Vierailija
34/102 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet jaksanut ja sietänyt tuota noin pitkään?

Varmaan kai siksi, että olen toivonut asioiden muuttuvan lapsen kasvaessa. Nyt olen kyllä tajunnut, että niin ei taida käydä vaikka haluaisin. Ap

Vierailija
35/102 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole halunnut aikuista miestä yrittää väkisin pakottaa sellaiseen mitä hän ei vaikuta haluavan tai mistä kieltäytyy. Ajattelen, että jokainen ihminen on vapaa tekemään omat valintansa (ja elämään sitten niiden seurausten kanssa). Ap

Sun mielestä ollu ok olla parisuhteessa jossa mies käy vuositolkulla kotona lähinnä nukkumassa ja huoltamassa taloa eikä huomioi lastanne mitenkään?

Vierailija
36/102 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla, kaikki täällä ehdotetut ratkaisut ovat kyllä sinänsä hyviä, mutta joudut tekemään vielä lisää työtä, lisää huolehtimista, lisää järjestämistä.

Ja jos kuitenkin teet tämänkin työn miehen puolesta, tulokset kestävät sen ajan kuin kestävät, mitään pysyvää ei tule.

Mulla on tuollainen mies. Olisi pitänyt erota lasten ollessa pieniä, mutta sitten lapset olisivat olleet isänsä kanssa pitempiä aikoja keskenään ja miten se olisi onnistunut lapsien kannalta? Isä joka ei edes tunne lapsiaan, ja kuvittelee, että lasten halut ja tarpeet ovat juuri samat kuin omansa. Eli pienet lapset jaksavat roikkua mukana harrastuksissa tuntikausia, jaksavat odottaa seuraavaan ruokailuun myöhään iltaan saakka, jaksavat istua hiljaa paikoillaan kirjan tai tv:n ääressä koko illan kun mies niin haluaa tehdä. No niinpä.

Olen itse sitten sortunut siihen, että pidin perheen kasassa ja huolehdin siitä, että miehellä ja lapsilla on jonkinlainen suhde toisiinsa. Aika pirun kova homma, uudestaan en alkaisi, enkä ketään neuvoisi ikinä tekemään samaa.

Aika paljon hukkaan mennyttä aikaa ja energiaa. Mieheni aidosti kuvittelee olevansa täydellistä vuoden iskä-materiaalia ja lapset, nyt teinejä, kokevat isänsä rasittavana ja itsekkäänä.

Minulla ja teineillä on lämpimät välit, olemme kaiketi hitsaantuneet tiiviiksi paketiksi, koska käytännössä olen ollut yksinhuoltaja. Olen myös ollut jonkinlainen huoltaja miehelleni, mutta lasten ollessa jo näin isoja, olen alkanut ottaa etäisyyttä mieheeni. Ottakoon jo vastuuta itsestään ja tekemisistään ja jos ei ota, niin olkoon ottamatta.

Miehelle on käymässä niin kuin niin monelle muullekin itsekeskeiselle miehen kuvatukselle, eli saa sitten vanhana ihmetellä kun aikuiset lapset eivät pidä yhteyttä.

Vierailija
37/102 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen teidän parisuhde on jos mie son aina pois eikä osallistu? Teettekö mitään yhdessä? Teettekö mitään perheenä? Onko sinulla omaa aikaa ja harrastuksia?

Parisuhde on tietenkin lapsen syntymän jälkeen muuttunut aika etäiseksi, varmaan jokainen tajuaa kommenteistani sen. Perheenä tehdään aika vähän. On minulla jonkun verran omaa aikaa, vanhempani katsovat lapsen perään välillä ja tietenkin käyn töissä. Ap

Vierailija
38/102 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on tietenkin lapsen syntymän jälkeen muuttunut aika etäiseksi, varmaan jokainen tajuaa kommenteistani sen. Perheenä tehdään aika vähän. On minulla jonkun verran omaa aikaa, vanhempani katsovat lapsen perään välillä ja tietenkin käyn töissä. Ap

Kyllä minä sanoisin miehelle ihan suoraan tuon mitä aloituksessa kirjoitit. Sinä et ole syyllinen eikä sinulla ole vastuuta miehen teoista.

Vierailija
39/102 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä kuuntekisi mitään ulinoita kun  mies on ihan itse aiheuttanut tilanteen. Toteaisin nuo faktat hänelle mitkä aloitukseen kirjoitit, sanoisin että antaa olla viimeinen kerta kun syyttää minua itse aiheuttamastaan ongelmasta ja käskisin ryhtyä toimeen tai ero. Miten mies edes on odottanut noin kauan ennen kuin ongelmaan on herännyt?

Mietityttää aina, että kuinka tällaiset isät pärjäävät tosipaikan tullen, jos lapsen äiti joutuu esim. sairaalaan pidemmäksi aikaa. Turha siinä vaiheessa on kysellä, että mikä sen oman lapsen lempiruoka on ja kuka hän itse asiassa on persoonana. Miksi aina sen perheen äidin pitäisi toimia myös miehen äitinä, joka järkkää ideoita isä-lapsi-tuokioihin? Kaksi vastuullista, aikuista ihmistä pitäisi olla perheessä, eikä siten, että toinen huoltaja vikiseen, kuinka oma lapsi ei inspiroidu hänestä tai viihdytä häntä.

Vierailija
40/102 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sanoisin miehelle ihan suoraan tuon mitä aloituksessa kirjoitit. Sinä et ole syyllinen eikä sinulla ole vastuuta miehen teoista.

Olen sanonutkin. Hän vain on asiasta eri mieltä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän