Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit? Kotielämesi on sairas ja hoito maksaisi 4.000 euroa.

Vierailija
24.02.2023 |

Etkä varmasti tietäsi auttaisiko tuo 4.000 euron toimenpide eläimesi terveyteen/hyvinvointiin. Itselläni ei olisi edes kustantaa itselläni tuon hintaista toimenpidettä.

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisuus ratkaisi.

Luultavasti maksaisin, jos koira olisi nuorehko (alle 5v isot, alle 8v pienet), hoidon/leikkauksien aiheuttamat kivut ja kärsimykset olisivat koiralle siedettävät ja olisi vähintään 75% todennäköisyys, että koira kuntoutuu joko täysin terveeksi tai ainakin sellaiseen kuntoon, että voi viettää hyvää koiran elämää.

Olen varautunut noin 2500 euron säästöillä koiran yllättäviä sairasmenoja varten + löytyy vakuutus joka korvaisi melko suuren osan hoitokuluista. Olen kuullut leikkauksista, jotka maksaneet suuremmalle koiralle lääkkeineen päivineen jopa 4000-5500 euroa.

Vierailija
122/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkieläin, ei kotieläin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käyttäisin tuossa tilanteessa järkeäni.  Rahallisesti se ei ole minulle ongelma. Mutta: eläin kun ei ymmärrä tilanteestaan yhtään mitään, niin nukutus ikuiseen uneen ei aiheuta kauhua. Eikä varsinkaan kipua, mutta hoito voi olla tuskaisaa ja hyvin epämukavaa eläimelle, ja  jos toipuminen on epävarmaa, niin olenko itsekäs, jos oman luopumisen tuskani vuoksi laittaisin eläimen käymään sellaisen vaiheen läpi ihan turhaan? Mielestäni olen. 

Vierailija
124/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin juuri alkuviikosta hakemassa sekarotuiselle koiralle diagnoosi ja se pelkästään maksoi yli 500 euroa. Toimenpide maksanee 1.500 - 2.000 euroa ja siihen on jo aika varattu.

Ei pidä ottaa lemmikkiä, jos ei ole varaa huolehtia sen hyvinvoinnista.

Sen eläimen hyvinvoinnista huolehtimiseen kuuluu se että hänet viedään piikille mielummin kuin hoitoon. Ihmiset ajattelevat vain ja ainoastaan itseään hoidattaessaan lemmikkieläimiään.

Vierailija
125/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LEMMIKKI- JA KOTIELÄIN OVAT KAKSI TÄYSIN ERI ASIAA.

Vierailija
126/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kerran käynyt jokseenkin tismalleen noin. Muutaman vuoden ikäisen kissan munuaiset lakkasivat jostain syystä toimimasta ja olisi pitänyt toimittaa eläinsairaalaan hoitoon, joka olisi maksanut tuhansia euroja. Hoidon onnistumisesta ei olisi ollut takeita eikä elämänlaadusta hoitojen jälkeen liioin.

Ei viety kissaa enää kotiin, vaan hyvästeltiin ja eläinlääkäri antoi viimeisen piikin.

Vierailija
127/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytiin juuri alkuviikosta hakemassa sekarotuiselle koiralle diagnoosi ja se pelkästään maksoi yli 500 euroa. Toimenpide maksanee 1.500 - 2.000 euroa ja siihen on jo aika varattu.

Siis diagnoosin teko yli 500€!? Kamala summa, kalliimpaa kuin ihmislääkäri! Vai tehtiinkö sille kenties magneettikuvaus? Onhan ne koirat kivoja mutta ei mulla olisi varaa, tyydyn tästäkin eteenpäin silittämään naapurin koiraa.

Vierailija
128/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eläin olisi nuorehko ja hoitaminen ei aiheuttaisi kovin huonoa oloa/kipuja sille, niin voisin aloittaa hoidot.

Mutta jos tuo tulisi nyt vastaan rakkailla kissoillani, jotka ovat jo 11v ja 12v, niin luultavasti tilanne olisi kokonaisuutena se, että hoito enemmän lisäisi kärsimystä, eikä odotettavissa oleva elämänaika enää muutenkaan olisi kovin pitkä. Olen sitä mieltä, että hoito saa aiheuttaa korkeintaan ohimenevää/lääkittävissä olevaa kipua eläimelle, joka ei ymmärrä miksi se kärsii ja elää hetkessä.

Vierailija
129/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upotan suohon

Vierailija
130/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eläin olisi nuorehko ja hoitaminen ei aiheuttaisi kovin huonoa oloa/kipuja sille, niin voisin aloittaa hoidot.

Mutta jos tuo tulisi nyt vastaan rakkailla kissoillani, jotka ovat jo 11v ja 12v, niin luultavasti tilanne olisi kokonaisuutena se, että hoito enemmän lisäisi kärsimystä, eikä odotettavissa oleva elämänaika enää muutenkaan olisi kovin pitkä. Olen sitä mieltä, että hoito saa aiheuttaa korkeintaan ohimenevää/lääkittävissä olevaa kipua eläimelle, joka ei ymmärrä miksi se kärsii ja elää hetkessä.

Mistä sä sen huonon olon tai kivun tietäisit etukäteen kun se on vaikea havaita sen päällä ollessakin?

Vierailija
131/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ei pidä ottaa eläintä, jos ei älliä miettiä mikä on oikein eläimen hyvinvoinnin kannalta.

Tuommoinen neljätonnin lasku tarkottaa vakavaa sairautta. Kipuja, lääkitystä, kärsimystä jne. Eivät ole eläimen hyvinvointi.

Eutanasia olisi paljon autuaampaa.

Nimim. Varaa olis, mutta empatia voittaa. Onneksi.

Vierailija
132/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiset ovat sitä mieltä, että ottaisivat lainan, mutta itse en uskaltaisi ottaa noin isoa lainaa. Sehän olisi myös maksettava pois. Jos ottaisi tuollaisen lainan, voisi tulla eteen tilanne, ettei saa kohta ostettua eläimelle ruokaa.  

Tietysti joillakin on tosi arvokkaita koiria, jotka maksavat yli tuon 4.000 euron. Toisaalta myös pitäisi ajatella, aiheuttaako eläimelle jonkinlaista kärsimystä ottamalla sille hoitoja ja pitkittämällä sen elinikää.

Nämä asiat pitäisi miettiä jo ennen sitä eläimen hankintaa. Tuskin kenellekään on yllätys että lainat on maksettava pois? Miksi et säästänyt eläimen hoitokuluihin pesämunaa jo ennen eläimen hankkimista tai edes vakuutusta? Toivoisin, että entistä tarkemmin mietittäisiin kenelle niitä lemmikkejä oikein luovutetaan ja myydään.

Vierailija
133/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 olen maksanut koiran märkäkohtu- leikkauksesta päivystyksessä. Parantui täysin, varmaa ei ollut. Toi on varmaan maksimi.

Vierailija
134/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis diagnoosin teko yli 500€!? Kamala summa, kalliimpaa kuin ihmislääkäri! Vai tehtiinkö sille kenties magneettikuvaus? Onhan ne koirat kivoja mutta ei mulla olisi varaa, tyydyn tästäkin eteenpäin silittämään naapurin koiraa.

Eläinlääkärihän on huomattavasti kalliimpi kuin ihmislääkäri. Eläinläärin kuluja ei tueta veroista.

Meillä meni 980 e viime kesänä pelkän kyyn pureman takia. Nappas koiraa kuonosta ja hengitystiet turpos. Piti hakea vastarokote. Yksi piikki, viisi minuuttia vastaanotolla tonni.

Itse kävin muutama vuosi sitten, kun kyy puri pohkeesta. Vuorokausi tarkkailussa, hoito, lääkkeet, ruoka.. 50 euroa. Onneksi veroja maksellaan.

Vierailija
135/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo summa pitää sisällään laajan verenkuvan ja esim. röntgenit on päästy vielä halvalla. Magneettikuvaus heittelee sitten jo tonnin hujakoilla.

Vierailija
136/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset ovat sitä mieltä, että ottaisivat lainan, mutta itse en uskaltaisi ottaa noin isoa lainaa. Sehän olisi myös maksettava pois. Jos ottaisi tuollaisen lainan, voisi tulla eteen tilanne, ettei saa kohta ostettua eläimelle ruokaa.  

Tietysti joillakin on tosi arvokkaita koiria, jotka maksavat yli tuon 4.000 euron. Toisaalta myös pitäisi ajatella, aiheuttaako eläimelle jonkinlaista kärsimystä ottamalla sille hoitoja ja pitkittämällä sen elinikää.

Nämä asiat pitäisi miettiä jo ennen sitä eläimen hankintaa. Tuskin kenellekään on yllätys että lainat on maksettava pois? Miksi et säästänyt eläimen hoitokuluihin pesämunaa jo ennen eläimen hankkimista tai edes vakuutusta? Toivoisin, että entistä tarkemmin mietittäisiin kenelle niitä lemmikkejä oikein luovutetaan ja myydään.

Mä olen hiton huono säästämään. Polttelee heti, jos saan jonkun tonnin pari säästettyä

No, viimeksi ostin koiran. 😱 MUTTA olen vielä huonompi elämään velaksi, joten hankin Visan koiran äkkikuluja varten. Sitä todellakin käytetään vain siihen, jos tilillä ei ole käteistä.

Ohis

Vierailija
137/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ei pidä ottaa eläintä, jos ei älliä miettiä mikä on oikein eläimen hyvinvoinnin kannalta.

Tuommoinen neljätonnin lasku tarkottaa vakavaa sairautta. Kipuja, lääkitystä, kärsimystä jne. Eivät ole eläimen hyvinvointi.

Tämä ajatusmaailma on mielestäni niin jännä, että lemmikin eläimen pitäisi olla 100 % stressitöntä ja kivutonta ja sen perusteella on parempi lopettaa eläin kuin hoitaa se kuntoon.

Itselläni on sekä koiria että kissoja, jotka ovat kaikki tulleet eläinsuojelun kautta. Jokaisen niistä olen joutunut kuntouttamaan joko henkisistä tai fyysisitä (useimmiten molemmista) vammoista. Osa eläimistäni on elänyt hyvinkin rankkaa elämää. Silti jokaisesta näistä on tullut hyvällä hoidolla terveitä ja hyvinvoivia lemmikkejä. 

Tuntuu todella kummalliselta ajatukselta, että oletettavasti hyvää hoitoa saanut lemmikki pitäisi heti lopettaa, jos sillä on tilapäistä haittaa aiheuttava sairaus ja siitä kuntoutuminen. Tämä on jotain sukua sille ajattelumaailmalle, että lemmikki jota ei pysty hoitaa, pitäisi mieluummin lopettaa sen sijaan, että sille etsisi osaavamman kodin.

Minusta tämä ei kuulosta empatialta vaan itsekkäältä tarpeelta päästää itsensä kaikin tavoin helpolla.

Vierailija
138/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtävätkö ihmiset enää sanojen kotieläin ja lemmikkieläin eron?

Eipä näytä ymmärtävän että lemmikitkin kuuluu kotieläimiin

Vierailija
139/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ajatusmaailma on mielestäni niin jännä, että lemmikin eläimen pitäisi olla 100 % stressitöntä ja kivutonta ja sen perusteella on parempi lopettaa eläin kuin hoitaa se kuntoon.

Itselläni on sekä koiria että kissoja, jotka ovat kaikki tulleet eläinsuojelun kautta. Jokaisen niistä olen joutunut kuntouttamaan joko henkisistä tai fyysisitä (useimmiten molemmista) vammoista. Osa eläimistäni on elänyt hyvinkin rankkaa elämää. Silti jokaisesta näistä on tullut hyvällä hoidolla terveitä ja hyvinvoivia lemmikkejä. 

Tuntuu todella kummalliselta ajatukselta, että oletettavasti hyvää hoitoa saanut lemmikki pitäisi heti lopettaa, jos sillä on tilapäistä haittaa aiheuttava sairaus ja siitä kuntoutuminen. Tämä on jotain sukua sille ajattelumaailmalle, että lemmikki jota ei pysty hoitaa, pitäisi mieluummin lopettaa sen sijaan, että sille etsisi osaavamman kodin.

Minusta tämä ei kuulosta empatialta vaan itsekkäältä tarpeelta päästää itsensä kaikin tavoin helpolla.

Huoh.

Opetelehan ymmärtämään lukemasi. Ei se niin vaikeaselkoista ollut.

Kysehän äskeisessä nimenomaan oli vakavasta sairaudesta. Jos lähtökohtaisesti maksaa neljätonnia (kuten apn tapauksessa), niin ei vaan voi olla kyse ohimenevästä tai tilapäisestä sairaudesta.

Vierailija
140/150 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla sitten joku lemmikki? Ei kannatakaan ottaa, jos ei ole varaa hoitokuluihin. Mulla olisi varaa maksaa eläinlääkärille, mutta se tuskin olisi ainoa kuluerä. Ruokaan ja varusteisiin menee jatkuvasti rahaa. Vakuutus ja/tai lääkärikäynnit maksavat.

Ei ole lemmikkiä.