Loganin kurkkusalaatti. Islannissa kurkut loppuneet kaupoista.
Oletteko testannu somessa trendaavaa kurkkusalaattia? Aika paljon löytyy eri reseptejä netistä. Mä oon nyt muutaman kerran tehnyt ja tulee ihan todella hyvää ja simppelisti! Tänään käytin kurkun lisäksi punasipulia, tonnikalaa, pähkinöitä, majoneesia, soijakastiketta ja chili-kastiketta. Ei ihme että Islannista kurkutkin loppuneet kaupoista, niin hyvää ja helppoa.
https://www.iltalehti.fi/ravinto/a/0639c6fa-28cd-4f94-aed8-185a83cf8ef2
Kommentit (23)
En ymmärrä hypeä. Raskaita, rasvaisia salaatteja joissa kurkku on ainoa tuore osa. Ei ainakaan mitään terveysruokaa.
Varmaan ihan hyvää ilman kylmäsavulohta ja kapriksia. Täytyy kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Testasin. Tosi suolainen oli mut ehkä sit laitoin liikaa soijaa. Voi olla et tulee kokeiltua uudestaankon vähän eri tyyliin.
Ai, mulla ei oo ollu yhtään suolasen oloista, vaikka pari päivää sitten tein kylmäsavuloheenkin. Tosin laitan ihan älyttömästi kurkkua suhteessa muihin aineksikn, mut eikö se oo vähän se ideakin😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testasin. Tosi suolainen oli mut ehkä sit laitoin liikaa soijaa. Voi olla et tulee kokeiltua uudestaankon vähän eri tyyliin.
Ai, mulla ei oo ollu yhtään suolasen oloista, vaikka pari päivää sitten tein kylmäsavuloheenkin. Tosin laitan ihan älyttömästi kurkkua suhteessa muihin aineksikn, mut eikö se oo vähän se ideakin😅
Mä laitoin melkein kokonaisen kurkun ja sit useemman siivun kylmäsavulohta. En myöskään ravistellut vaan sekoitin kastikkeen kupissa ja sitten lisäsin sekaan. Kuten sanottu, ihan ok mut ei nyt mikään tajunnanräjäyttäjä.
Typerä resepti. Rasvainen ja kurkun maku peittyy.
Yöks, mikä sotku🤮
Ja kaiken kruunaa tuo ihan joka paikkaan nykyään tungettava chili...
Perinteinen kurkkusalaatti on parasta.
Että pähkinöitäkin😝
Ostin eilen tarvikkeet ja tänään tarkoitus tehdä kylmäsavulohesta.
Niko Saarinen ainaki on hullaantunut 😂
Majoneesia ei ainakaan kannata laittaa ja jos käyttää tuorejuustoa niin sitäkin vain vähän. Kurkussa on niin paljon vettä että menee ihan litkuksi jos yhtään liikaa mitään nestettä.
Täytyy olla paskaa koska niin paljon hehkutetaan joka tuutissa. Ja onhan lopputuloskin on ihan paskan näköistä. Hyhhyh mikä mössö.
Kurkkumajoneesia kylmäsavulohella. Joku keksinyt kutsua sitä salaatiksi niin uppoaa uunoihin kuin vanhaan mummoon.
Vierailija kirjoitti:
Majoneesia ei ainakaan kannata laittaa ja jos käyttää tuorejuustoa niin sitäkin vain vähän. Kurkussa on niin paljon vettä että menee ihan litkuksi jos yhtään liikaa mitään nestettä.
Tein tuorejuustoon ja tuli ihan hyvää, sellaista että voin tehdä toisenkin kerran mut ei mitää uutta lempiruokaa. Ei ollu vetistä, mut söin heti ku olin saanu ainekset sekasin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä hypeä. Raskaita, rasvaisia salaatteja joissa kurkku on ainoa tuore osa. Ei ainakaan mitään terveysruokaa.
Ainahan jostain tulee joku juttu ja porukka hullun lailla tekee ja kehuu. Aikansa, sitten tulee joku muu tajunnanräjäyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Yöks, mikä sotku🤮
Ja kaiken kruunaa tuo ihan joka paikkaan nykyään tungettava chili...
Mä tykkään chilistä tosi paljon mutta en myöskään tajua että sitä kaikkeen tungetaan, kaikki maistuu sit vaan yhdelle ja samalle.
Olipa jotenkin epämiellyttävästi kirjoitettu juttu; roiskitaan, härpäkkeet, ääntä kohden..