Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te naiset jaksatte laittautua joka aamu?

Vierailija
24.02.2023 |

Olen aloittanut töissä joissa joutuu olemaan edustavana joka päivä ja minulla menee suihkuun 5 min, parranajoon 5 min ja hiusten laittoon 5 min joka aamu ja nyt jo toisen viikon perjantaina alkaa hermot mennä kiireeseen aamulla t. mies

Kommentit (276)

Vierailija
261/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehetkin laittautuvat enenevissä määrin ja kyllä minun silmääni hivelee kun mies osaa pukeutua hyvin, on ajeltu leuka tai siisti parta, hoidetut hiukset, hyvä tuoksu, hoidetaan ihoa jne. Oma mies on tällainen ja on johtoasemassa kansainvälisessä yrityksessä.

Se onkin juuri taso, jonka pitäisi riittää naisillekin, mutta eipä riitä. Meikkaamaton nainenkin yleensä pukeutuu siististi ja on puhdas ja kampaa hiuksensa. Silti sitä pidetään tässä sovinistisessa maailmassa laittautumattomuutena. Miehillä samasta saa kunniamitalin laittaurumisesta. Naisilta todella odotetaan meikkaamista, on selkeät kaksoisstandardit.

Siis kenen mielestä nyt ei riitä? Annatko konkreettisen esimerkin? Potkitaanko nainen töistä, jos hän ei meikkaa. No ei potkita.

-esiinnyin vaativan työn puitteissa tv:ssä, sain heti sen jälkeen paljon kommentteja katsojilta sähköpostiini, miksei ollut meikkiä ja tukkakin näytti laittamattomalta kuulemma

-seurustelin miehen kanssa, joka jaksoi valittaa, miksen meikkaa ja laittaudu, kun kuulemma KAIKKI muut naiset meikkaavat ja niin sen kuuluu ollakin ja pitää alkaa meikata

-koko kulttuurimme perustuu sille oletukselle, että naisen pitäisi näyttää mahdollisimman kauniilta. Julkisessa työssä.olevia naisia, jotka eivät ole kauniita, arvostellaan täysin estottomasti, esim. Krista Kiuru

Kulttuurimme ei vaadi yhtään mitään, nyt saa kulkea kaduilla ilman rihmankiertämää.

Krista Kiuru on väliin hiukset hapsottaen, hänellä tulee olla aikaa ja rahaa kammata hiuksensa.

Pukeutuminen ja hiustan kampaaminen on kohteliaisuus muita kohtaan, jopa perheenjäseniä kohtaan.

Tänään kaikki mediassa ja Eduskunnassa suruasussa, pikkasen heitti taas yli. Mistähän se määräys tuli.

Olen huomannut kuinka hautajaisiinkin mennään nykyään meillä jopa punaisessa urheilutakissa, se on jo epäkunnioittavaa muita omaisia kohtaan.

Miksi hiusten hapsottamisesta pitää aina sheimata, kuin se olisi vain kiinni kampaamisesta? Kaikkien ihmisten hiuksissa ei ole suora tekstuuri, monilla on eriasteista luonnonkiharuutta. Silloin hiukset eivät pysy ojennuksessa ilman huomattavaa määrää muotoilutuotteita. Vaaditko muotoilutuotteiden käyttöä kohteliaisuutena itseäsi kohtaan?

Hassua miten joku kuvittelee, että kaikkien hiuksista saa kampaamalla siistit. Mulla ei ole edes kihartuvat hiukset ja jos niille näyttääkin jotain kampaa, niin räjähtävät pörröiseksi kasaksi.. En siis kampaa tai harjaa muulloin kuin ennen pesua.

Aikanaan meidän mummilla oli nuttura ja harso päässä. Nykyään saa monenlaisia hiustehoito aineita, kampaaja voi auttaa valitsemaan sen oikean. Leikkaus on tärkeä, hössöttävät latvat pois ja kaunis malli hiuksiin. Jos yksi kampaaja tyrii, kannattaa vaihtaa.

Vierailija
262/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset ovat aamulla superhelpot. Muutama sekunti menee harjaukseen. Meikkaus 5 min. Ei parranajoa. Ei minulla aamulla pitkään mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamurutiinit ovat rauhoittavia. Juon kahvia, meikkaan, käyn suihkussa, valitsen vaatteet ja lähden töihin. Heräämisestä oven sulkemiseen reilu tunti. Jos minun pitäisi hypätä suoraan sängystä autonrattiin tai metroon, päivä menisi pilalle heti alusta alkaen. Herään rauhassa ja onneksi töissä on liukuva työaika.

Meikkaamiseen menee noin 10 minuuttia. Puolipitkät hiukset harjaan enkä erityisemmin niitä laita. En ole koskaan ollut töissä ilman meikkiä. Korostan meikillä silmiä ja peitän naaman punaisuuden.

Vierailija
264/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehetkin laittautuvat enenevissä määrin ja kyllä minun silmääni hivelee kun mies osaa pukeutua hyvin, on ajeltu leuka tai siisti parta, hoidetut hiukset, hyvä tuoksu, hoidetaan ihoa jne. Oma mies on tällainen ja on johtoasemassa kansainvälisessä yrityksessä.

Se onkin juuri taso, jonka pitäisi riittää naisillekin, mutta eipä riitä. Meikkaamaton nainenkin yleensä pukeutuu siististi ja on puhdas ja kampaa hiuksensa. Silti sitä pidetään tässä sovinistisessa maailmassa laittautumattomuutena. Miehillä samasta saa kunniamitalin laittaurumisesta. Naisilta todella odotetaan meikkaamista, on selkeät kaksoisstandardit.

Siis kenen mielestä nyt ei riitä? Annatko konkreettisen esimerkin? Potkitaanko nainen töistä, jos hän ei meikkaa. No ei potkita.

-esiinnyin vaativan työn puitteissa tv:ssä, sain heti sen jälkeen paljon kommentteja katsojilta sähköpostiini, miksei ollut meikkiä ja tukkakin näytti laittamattomalta kuulemma

-seurustelin miehen kanssa, joka jaksoi valittaa, miksen meikkaa ja laittaudu, kun kuulemma KAIKKI muut naiset meikkaavat ja niin sen kuuluu ollakin ja pitää alkaa meikata

-koko kulttuurimme perustuu sille oletukselle, että naisen pitäisi näyttää mahdollisimman kauniilta. Julkisessa työssä.olevia naisia, jotka eivät ole kauniita, arvostellaan täysin estottomasti, esim. Krista Kiuru

Kulttuurimme ei vaadi yhtään mitään, nyt saa kulkea kaduilla ilman rihmankiertämää.

Krista Kiuru on väliin hiukset hapsottaen, hänellä tulee olla aikaa ja rahaa kammata hiuksensa.

Pukeutuminen ja hiustan kampaaminen on kohteliaisuus muita kohtaan, jopa perheenjäseniä kohtaan.

Tänään kaikki mediassa ja Eduskunnassa suruasussa, pikkasen heitti taas yli. Mistähän se määräys tuli.

Olen huomannut kuinka hautajaisiinkin mennään nykyään meillä jopa punaisessa urheilutakissa, se on jo epäkunnioittavaa muita omaisia kohtaan.

Miksi hiusten hapsottamisesta pitää aina sheimata, kuin se olisi vain kiinni kampaamisesta? Kaikkien ihmisten hiuksissa ei ole suora tekstuuri, monilla on eriasteista luonnonkiharuutta. Silloin hiukset eivät pysy ojennuksessa ilman huomattavaa määrää muotoilutuotteita. Vaaditko muotoilutuotteiden käyttöä kohteliaisuutena itseäsi kohtaan?

Hassua miten joku kuvittelee, että kaikkien hiuksista saa kampaamalla siistit. Mulla ei ole edes kihartuvat hiukset ja jos niille näyttääkin jotain kampaa, niin räjähtävät pörröiseksi kasaksi.. En siis kampaa tai harjaa muulloin kuin ennen pesua.

Aikanaan meidän mummilla oli nuttura ja harso päässä. Nykyään saa monenlaisia hiustehoito aineita, kampaaja voi auttaa valitsemaan sen oikean. Leikkaus on tärkeä, hössöttävät latvat pois ja kaunis malli hiuksiin. Jos yksi kampaaja tyrii, kannattaa vaihtaa.

Miksi mun pitäisi ostaa harsoja tai jotain aineita, jos hiukset ovat asiallisen näköiset, kunhan en vaan harjaa niitä?

Vierailija
265/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mun pitäisi ostaa harsoja tai jotain aineita, jos hiukset ovat asiallisen näköiset, kunhan en vaan harjaa niitä?

Koska sinun tulee olla kuluttajakansalainen ja pitää tyhjänpäiväisen ja tyhjäpäisen tuotannon pyöriä pyörimässä. Sata muoviputelia kylppäriin, sata vaatetta kaappiin, kymmenen tyhjämpäiväistä kemikaalihoitoa vuodessa, kymmenen toksista karvojen värjäystä tai poistoa tai trimmausta. Että voit olla ihminen.

Vierailija
266/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla luonnonkiharara polkka. Sille ei tarvitse tehdä mitään. Olen rutistellut illalla suihkun jälkeen muotoon.

Laitan ripsivärin ja pesen hampaat. Aikaa menee maks 3min. Mulla alkaa työt joka aamu klo 6.30, joten minimillä mennään arkena. Riittää, kun on puhdas. Työkin on glamourista kaukana.

Vierailija
267/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kiva näyttää hyvältä. Tunti menee aamulla meikkiin ja hiustenlaittoon. Tosin nykyään teen etänä hommia, joten yleensä viikolla en laita hiuksia, koska suuntaan kuitenkin suoraan salille lippis päässä töiden jälkeen. Meikkaan kyllä joka päivä vaikka olisin vain kotona, tulee freesimpi ja virkeämpi olo

Miten joku voi olla näin sekasin, että naamassa olevasta mönjästä tulee "freesimpi ja virkeämpi" olo?!!

Oletko koskaan pessyt naamaasi, siitä tukee freessi olo.

Kokeiles, varmasti muuten tulee. Silloin jaksaakin paremmin.

Vierailija
268/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn suihkussa, laitan voiteet, deodorantin ja hiustuotteet, pesen hampaat ja kielen, föönaan hiukset ja laitan suihkauksen kevyttä tuoksua. Meikit laitan aamukahvin tai -teen juomisen lomassa, hiuksia en harjaa ikinä. Tunnin sisällä heräämisestä olen ovesta ulkona.

Etkö tosiaan harjaa hiuksiasi?

Vierailija
269/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on tuo tapa meikata.

Suuri ilo ja etu heille se.

Vierailija
270/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn suihkussa, laitan voiteet, deodorantin ja hiustuotteet, pesen hampaat ja kielen, föönaan hiukset ja laitan suihkauksen kevyttä tuoksua. Meikit laitan aamukahvin tai -teen juomisen lomassa, hiuksia en harjaa ikinä. Tunnin sisällä heräämisestä olen ovesta ulkona.

Etkö tosiaan harjaa hiuksiasi?

En harjaa. En ole kokenut siitä olevan mitään hyötyä, hiukseni eivät takkuunnu.

Vierailija
271/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa enkä yleensä ehdi hiuksiakaan harjata.

Vierailija
272/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10min aikaa herätyksestä lähtemiseen että ehdin ajoissa töihin. Torkutan tappiin kun aamuvirkuton olen. Ei mitään elinajan tuhlaamista laittautumiseen joka ikinen päivä.

Vierailija
273/276 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En meikkaa enkä yleensä ehdi hiuksiakaan harjata.

Aika kiire on jos ei hiuksia ehdi harjata

Vierailija
274/276 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. Käyn suihkussa illalla. Aamulla pesen naaman ja hampaat. Kampaan hiukset.

Vierailija
275/276 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin koronan alettua meikkaamisen kokonaan eli aamulla käyn suihkussa, kuivaan ja harjaan hiukset, laitan kosteusvoidetta naamaan ja menoksi. Siistit vaatteet päälle ja hillityt korvikset korviin. Tähän menee max 15 min. Ennen tuhersin puoli tuntia tai enemmänkin. Iho voi hyvin eikä kukaan ole huomauttanut että meikitön Look on huono. Itsetunto ok kasvanut ja voin olla oma itseni ilman kemiallista ärsytystä. Juhliin meikiaan edelleen silloin kun niitä harvoin on.

Vierailija
276/276 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintakysymys. Jos ei viitsi meikata, voi valita sellaisen työn, jossa ei tarvitse olla laittautunut. Eikä tarvitse olla maatalouslomittaja tai metsäkoneenkuljettaja vaan missä tahansa miesvaltaisessa tai sellaisessa työssä, jossa ulkonäkö ei ole olennainen: opettaja, tuomari, apteekkari, kaupankassa, koodari nyt juolahti ensimmäisenä mieleen ihmisistä, jotka olen tavannut työssään erityisesti laittautumattomana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi