Miten te naiset jaksatte laittautua joka aamu?
Olen aloittanut töissä joissa joutuu olemaan edustavana joka päivä ja minulla menee suihkuun 5 min, parranajoon 5 min ja hiusten laittoon 5 min joka aamu ja nyt jo toisen viikon perjantaina alkaa hermot mennä kiireeseen aamulla t. mies
Kommentit (276)
Ylipainoa tosin ei voi meikata piiloon.
No emmä aina jaksaiskaan. Mutta mulla ei oo tapana mennä ihmisten ilmoille pieruverkkariis ja tukka pystyssä. Ei pysty, roskia voin viedä niin kyllä. Aamuisin väsyttää kovin, mutta heti kun vetää nätit ja siistit vaatteet päälle, niin piristää jo se. MEikata en kauheasti jaksa, enkä tukkaa ihmeemmin laittaa. Siisti sivuletti tai nutturalle/ponnarille. Hieman meikkivoidetta ja/tai aurinkopuuteria, ripsiväriä ja sävyttävä huulirasva. Joka tapauksessa töissä pitää olla siistinä, ei edes vois mennä verkkareissa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisikaan, mutta pakko on pestä hiukset aamuisin, muuten ovat niin likaiset. Siinä menee sitten aikaa kun niitä kuivaa ja laittaa.
Miten ne likaantuvat noin tiheään?
Minä pesen hiukset 2 kertaa viikossa, eikä niitä edes voisi pestä useammin, kun on pitkä tukka ja se olisi liian rasittavaa hiuksille, menisivät huonoon kuntoon.
N 52Niin se vaan on. Minullakin on pitkä tukka, mutta tyvi rasvoittuu nopeasti. Olisipa elämä helppoa jos voisi pestä hiukset vain 2 kertaa viikossa.
Etsi oikeanlainen shampoo. Ei ole normaalia että tukka rasvoittuu sietämättömäksi muutaman tunnin aikana.
Vinkkaa mikä shampoo tähän toimii? Itse olen kokeillut kaikkea, myös jotain apteekin suolaa, mutta ei auta. Jos sinä tiedät oikeanlaisen shampoon niin kerro nyt ihmeessä.
Olen eri, mutta mulle auttoi päänahan rasvaisuuteen apteekista saatava Ducray Squanorm -shampoo (rasvaiselle päänahalle/ rasvaiselle hilseelle/ seborrealle). Kokeile tätä. Ja pese aina ohjeen mukaan eli tuplapesuna ja anna vaikuttaa pullossa kerrottu aika. Ei se ota jos ei annakaan.
Kiitos, pitääpä kokeilla.
Kyllä varmasti 15 minuuttia liikenee jokaiselta meikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Pakko. Näytän pikkupojalta ilman meikkiä joten pakko meikata. Hiuksia en voi koskaan pitää auki koska niin sähköset joten nekin on jollain tavalla laitettava kiinni. Eipä noissa tosin 10 min kauempaa mene.
Tämän logiikan mukaan näytät meikatulta pikkupojalta meikkauksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa koetaan laittautuva nainen ylimielisenä ja ikävänä, muualla maailmassa se on normaalia elämää.
Täällä pitäisi vissiin hiihtää ravaisilla hiuksilla ja kainalot hikisenä, että mammoille kelpaa.
Itse kyllä näen sen täysin päinvastaisena. Ylimeikattu ei tarvitse olla eikä lisähärpäkkeitä mutta puhtaana kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Meikkaus on saakelin vanhanaikaista ja typerää. Harmi etten tajunnut paljin aikaisemmin.
En oo meikannut ollenkaan enää n. 3 vuoteen. Nyt tuntuu että meikkaavat ihmiset on vain töhnäisiä ja hölmöjä.
Suosittelen kaikille. Uskaltakaa elää omalla naamallanne, niin miehetkin elää.
Vierailija kirjoitti:
On kiva keskittyä vain itseensä sen muutaman minuutin aamuisin. Ajattelen meikkaamista itsestäni huolehtimisena ja hyvänä pitämisenä, en pakkona.
Myrkkykemikaalit naamassa on itsensä huolehtimista, joopa joo. No saahan sitä selitellä asiaa miten parhaaksi näkee, mutta ei se tota ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikkaus on saakelin vanhanaikaista ja typerää. Harmi etten tajunnut paljin aikaisemmin.
En oo meikannut ollenkaan enää n. 3 vuoteen. Nyt tuntuu että meikkaavat ihmiset on vain töhnäisiä ja hölmöjä.Suosittelen kaikille. Uskaltakaa elää omalla naamallanne, niin miehetkin elää.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa nimenomaan pidetään edelleen turhamaisena laittautumista, ainakin vähän vanhemman sukupolven keskuudessa, muualla laittaudutaan sitäkin enemmän.
Ilmeisesti tietyissä piireissä noin. Meillä on mummotkin olleet laittautuneina, vähintään hiukset tietyllä tavalla leikattuna tai kiinnitettynä ja ehkä vähän meikkiäkin, ehdottomasti siistit vaatteet. Kyllä minäkin pidän ripsi- ja hiuspidennyksiä turhina mutta kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo meikannut ollenkaan enää n. 3 vuoteen. Nyt tuntuu että meikkaavat ihmiset on vain töhnäisiä ja hölmöjä.Suosittelen kaikille. Uskaltakaa elää omalla naamallanne, niin miehetkin elää.
En meikkaa, en myöskään koe meikkaamista hölmönä. Kyllä liikenisi 15 minuuttia, mutta käytän sen mieluummin nukkumiseen tai mihin tahansa muuhun. Näytän silti hyvältä, salaisuutena mm. se nukkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskallan olla koska olen ihan hyvännäköinen ilman meikkiä, vaikka itse sanonkin, sehän muita naisia kismittää.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä 5 min hiuksiin? Miltä ap mahtaa näyttää?!
Katsos joskus töllöstä Sinkkuillallinen, siellä näät miehiä jotka sukii siilitukkiaan tuntitolkulla peilin edessä, on purkkia ja purnukkaa ja suihketta ja paria karvaa asetellaan ja asetellaan.. Toki sitä kohtaa on leikattu, kun ei ohjelma-aika riittäis. mutta kyllä miehet on turhamaisempi sukupuoli oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskallan olla koska olen ihan hyvännäköinen ilman meikkiä, vaikka itse sanonkin, sehän muita naisia kismittää.
Jaa no minä oon ihan perceen näkönen, mutta uskallan silti olla ilman meikkiä. Ei kiinnosta muiden naisten ajatukset naamastani niin paljon, että pitäs sutia joku naamio päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kiva keskittyä vain itseensä sen muutaman minuutin aamuisin. Ajattelen meikkaamista itsestäni huolehtimisena ja hyvänä pitämisenä, en pakkona.
Myrkkykemikaalit naamassa on itsensä huolehtimista, joopa joo. No saahan sitä selitellä asiaa miten parhaaksi näkee, mutta ei se tota ole.
Miksi ihmeessä meikkaamattomissa on näitä todella aggressiivisia kosmetiikkavastaisia tyyppejä? Ei se kemikaalivapaa elämä taida ainakaan yläpäälle tehdä hyvää.
Minäkin näytän hyvältä ilman meikkiä ja sitten kun haluan näyttää extrahyvältä niin meikkaan koko setin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee vähän yli puoli tuntia joka työaamu.
Kasvojenpesu, kasvovesi, voide.
Meikit: kulmakynä, luomivärit (1-2), rajaus (nestemäinen ripsirajaan, vaaleampi kynä alaluomelle), ripsiväri, valokynä silmän sisänurkkaan ja alle, meikkivoide, muotoilua aurinkopuuterilla, huultenrajaus, huulirasva, huulipuna.
Hiusten laitto, (hiukset puoleen selkään); nuttura, ponnari, puoliponnari, ranskalainen letti tms, joskus ihan vaan auki. (kihartaa, föönata tai lämpökäsitellä en jaksa aamuisin, menisi liian kauan aikaa)
Ja kyllä, on työlästä ja tietyssä mielessä inhoan tätä aamurutiiniani.
Mutta lopputulos verrattuna siihen miltä näytän ilman meikkiä, on vaivan arvoista ja saan työpäivään itseluottamusta.
Ja toisaalta myös ihailen esim. kuvia naisista "ennen vanhaan", kun olivat laittautuneet mekoin ja kiharoin, joten siksi pidän itse laittautumista myös mukavan naisellisena asiana, jota vaivasta huolimatta kuitenkin siis haluan tehdä.
N41
Ei tarvitse ihmetellä ettei tasa-arvo koskaan toteudu, kun tämmöisiä naisia on liikaa, kuten ketjusta näkyy.
Miettikää että aikuiset ihmiset ei uskalla kulkea ilman piirrettyä naamaa, vain koska ovat naisia. Järjetöntä.
Nainen on itse itsensä suurin vihollinen.
Täytyy myöntää että meikkaamatonta naista katsellessani mietin aina kuinka meikki tekisi hänestä paremman näköisen. Myös miesten kohdalla on samankaltaisia ajatuksia, mm. ihonhoidon suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Nukun sen mieluummin.
En laittaudu sen kummemmin. Pesen hampaat ja harjaan hiukset. Töissä käyn suihkussa (pyöräilen töihin), kampaan hiukset uudelleen ja laitan ripsaria. Töissä suoritukseen menee kokonaisuudessaan jotain 10 min. Enemmän mua stressaa se, että työpaikan vaihdon myötä joudun miettimään vaatetusta - aiemmin mulla oli työvaatteet talon puolesta, nyt pitää löytää omasta kaapista siistiä vaatetta.