Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te naiset jaksatte laittautua joka aamu?

Vierailija
24.02.2023 |

Olen aloittanut töissä joissa joutuu olemaan edustavana joka päivä ja minulla menee suihkuun 5 min, parranajoon 5 min ja hiusten laittoon 5 min joka aamu ja nyt jo toisen viikon perjantaina alkaa hermot mennä kiireeseen aamulla t. mies

Kommentit (276)

Vierailija
221/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy myöntää että meikkaamatonta naista katsellessani mietin aina kuinka meikki tekisi hänestä paremman näköisen. Myös miesten kohdalla on samankaltaisia ajatuksia, mm. ihonhoidon suhteen.

Mä olen useimmiten meikkaamaton nainen ja itseasiassa kuulen tätä kommenttia. Ihmiset ajattelevat varmaan sanovansa kohteliaisuuden. Mutta minut se jättää hämmentyneeksi. Nimittäin entä sitten? Mulla ei ole tavoitteena olla mahdollisimman hyvän näköinen. Olen mielummin juuri niin kuin minusta tuntuu mukavalta ja luontevalta, ja tämä on mulle todella tärkeää. Kun minulla on mukava olo, kykenen keskittymään töihinikin paremmin. Miksi ihmeessä siis meikkaisin, vaikka se tekisikin minusta paremman näköisen? Ketä varten?

Vierailija
222/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena jaksoin laittautua ja jopa pidin siitä. Sehän on aika meditatiivista puuhaa! Nykyään säästän paljon rahaa ja luontoa jättämällä kaikki turhat kemikaalipurkit ja -putelit ostamatta. Kun ei ole pitkään aikaan säännöllisesti meikannut, esim ripsari tuntuu fyysisesti tosi epämiellyttävältä. Enkä enää välitä siitä miltä näytän. Muut asiat elämässä ovat tärkeämpiä. Jos mun luomunaama jotain häiritsee niin häiritköön.

Juuri näin on tapahtunut itsellenikin.

Nyt meikattujen naamojen näkeminenkin saa olon jotenkin tunkkaiseksi, vaikken omaa naamaani ole töhrinyt vuosiin.

Kunpa maailma lopettas tollaisten turhien kemikaalien valmistuksen vallan, siinä säästys paljon luonnonvaroja ja ilmaa.

Kyllä ihmisen oma naama ja hiukset pitäisi riittää, ilman lisäaineita. Jos ei jollekin riitä, se on voi voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kiva näyttää hyvältä. Tunti menee aamulla meikkiin ja hiustenlaittoon. Tosin nykyään teen etänä hommia, joten yleensä viikolla en laita hiuksia, koska suuntaan kuitenkin suoraan salille lippis päässä töiden jälkeen. Meikkaan kyllä joka päivä vaikka olisin vain kotona, tulee freesimpi ja virkeämpi olo

Miten joku voi olla näin sekasin, että naamassa olevasta mönjästä tulee "freesimpi ja virkeämpi" olo?!!

Oletko koskaan pessyt naamaasi, siitä tukee freessi olo.

Vierailija
224/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän mä laittaudukkaan, kun pitää huolehtia lapset, tiskit, roskat, kolaus, kahvi, tsekata jääkaappi tarviiko töistä tullessa tuoda jotain. Sit likasiin kainaloihin dödö, hiusten kampaus ja töihin.

Noita ei voi tehdä illalla?

Anteeksi, mutta alkoi naurattaa ajatus, että lapset ja aamupalatiskit ja aamukahvin huolehtisi jo illalla kuntoon :D

Mua naurattaa ajatus, että astioiden laittaminen astianpesukoneeseen, roskien vienti (joka aamu?), aamukahvin keitto ja jääkaappiin katsominen vie ihan tuhottomasti aikaa ja sen vuoksi joutuu paskaisena lähtemään töihin

Mua naurattaa ajatus, että kun käyttää aamun meikkaamiseen, olisi muka "puhdas", meikattua sitä vasta paskainen onkin.

Vierailija
225/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomionhalu on niin kova, että hyvin jaksaa laittautua joka aamu.

Vierailija
226/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee meikissä saman verran aikaa kuin ap:lla parranajossa ja suihkun sijaan pesen vain kainalot ja kasvot aamuisin, joten ei se kovin raskasta tai aikaa vievää ole. Hiukset laitan myös hyvin pikaisesti. Puoli tuntia ennen lähtöä jos herää niin riittää hyvin.

Vierailija
227/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmasti 15 minuuttia liikenee jokaiselta meikkaukseen. 

En varmaan _ikinä_ ole käyttänyt pelkkään meikkiin 15 minuuttia. Olen toki onnekas kun on luonnostaan hyvä iho ja pitkät kaarevat ripset, ei tarvitse paljon pakkelia.

Vierailija
228/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuntuu että nämä meikkaamattomuuttaan julistavat eivät sittenkään taida olla ihan sinut meikkaamattomuutensa kanssa kun sitä täytyy tulla julistamaan jokaiseen meikkaamista ja kosmetiikka käsitteleviin ketjuihin? Jos kyseinen aihe ei kosketa itseä eikä edes kiinnosta niin miksi se pitää erikseen tulla kertomaan?

Sitäpaitsi eipä oikein kenestäkään enää edes erota onko meikkiä vai ei. Aika harvoin tulee vastaan niin vahvasti meikattuja joista meikin ihan selvästi erottaa.

Vierailija
229/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea on laminoidut/värjätyt kulmat ja värjätyt ripset, niin eipä mene aikaa kuin hiusten harjaamiseen ja ponnarin/nutturan kyhäämiseen.

laminoitu pärstä, mitä seuraavaksi.

Mikä siinä omassa naamassa noin pelottaa teitä joitain, en ymmärrä.

Surullista.

Vierailija
230/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua kun lukee en voi enää ihmetellä saamiani katseita. Olen aina tiptop ja lapsia on 4. Ei tulisi mieleenkään hiihtää tuolla tukka lintassa ja likaisilla kainaloilla. Naiset katsoo pitkään ja miehet vielä pidempään

Sehän se onkin tärkeää että muut katsoo.

Sanoinko niin? Sanoin, että en enää ihmettele

No pidät asiaa kuitenkin merkityksellisenä, kun se edes tuli mieleesi tässä kohdin.

Itse en meikkaa kuin harvakseltaan, enkä välitä pas kaa kaan katsooko joku tai ajatteleeko asiasta mitään.

Olen aamuisin hyvin hidas, en herää kunnolla vasta kuin kahden kahvikupillisen jälkeen. Heräämisestä lähtöön menee tunti, ja siinä ajassa suihku jos tarvitsee, kahvikupin äärellä koomailu, sitten hiusten harjaus, hampaiden pesu pukeminen ja lähtö. Joskus yritin "reipastua", mutta eipä se vaikuttanut olemiseeni mitenkään, joten palasin siihen millainen nyt vaan olen, ja se on just hyvä. Kenelle tässä tarvitsee esittää?

Tuo on oikeasti hyvä pointti, että kenellä tässä tarvitsee esittää. Taidan minäkin lähteä seuraavaksi vaan suoraan sängystä liikkeelle, jos en jaksa muuta. Mitäs sitä puunaamaan.

Niin mun mies on tehnyt koko ikänsä. Ja ihan johtotehtävissä on. Emme omista edes silitysrautaa.

Miehillä on niin paljon helpompaa. Ei kukaan odota muuta kuin että mies harjaa hiuksensa. Jos taas nainen ei meikkaa, tuntuu, että sitä joutuu selittelemään.

Kenelle sitä joutuu selittelemään? Ei ole kertaakaan tuntunut että joutuisin selittämään kenelläkään meikittömyyttäni tai meikkaustani.

Suomalainen kauneusihanne on aina ollut saunapuhdas luonnollisuus. Enemmänhän täällä edelleen joutuu selittelemään meikkaustaan kuin meikkaamattomuuttaan, niinkuin tästäkin keskustelusta taas huomaa.

Violettitukat ja ankkahuulet ja oranssinkukertava iho ja meteiset muoviripset ja tönkkökulmakarvat, jotka on nykyään naisten suosiossa, on kyllä kaaaukana saunapuhtaan luonnollisuuden ihanteesta.

Vierailija
231/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuntuu että nämä meikkaamattomuuttaan julistavat eivät sittenkään taida olla ihan sinut meikkaamattomuutensa kanssa kun sitä täytyy tulla julistamaan jokaiseen meikkaamista ja kosmetiikka käsitteleviin ketjuihin? Jos kyseinen aihe ei kosketa itseä eikä edes kiinnosta niin miksi se pitää erikseen tulla kertomaan?

Sitäpaitsi eipä oikein kenestäkään enää edes erota onko meikkiä vai ei. Aika harvoin tulee vastaan niin vahvasti meikattuja joista meikin ihan selvästi erottaa.

😂😂 Et varmaankaan ole tosissasi. Meikkiä ei ole erityisen vaikeaa erottaa toisen naamasta.

Vierailija
232/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa nimenomaan pidetään edelleen turhamaisena laittautumista, ainakin vähän vanhemman sukupolven keskuudessa, muualla laittaudutaan sitäkin enemmän.

Turhamaista ja seksististä se onkin. Vai eikö muka ole?

Suomessa onneksi arvostetaan maanläheisyyttä ja aitoutta, ihmiset on yleensä omia itsejään sisältä ja ulkoa, se on hieno ominaisuus ja siitä voisi ulkomaalaisetkin ottaa oppia.

Jos ihmisen pitää feikata naamansa, se varmasti feikkaa myös muita piirteitään.

Vierailija
233/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua kun lukee en voi enää ihmetellä saamiani katseita. Olen aina tiptop ja lapsia on 4. Ei tulisi mieleenkään hiihtää tuolla tukka lintassa ja likaisilla kainaloilla. Naiset katsoo pitkään ja miehet vielä pidempään

No pidät asiaa kuitenkin merkityksellisenä, kun se edes tuli mieleesi tässä kohdin.

Itse en meikkaa kuin harvakseltaan, enkä välitä pas kaa kaan katsooko joku tai ajatteleeko asiasta mitään.

Olen aamuisin hyvin hidas, en herää kunnolla vasta kuin kahden kahvikupillisen jälkeen. Heräämisestä lähtöön menee tunti, ja siinä ajassa suihku jos tarvitsee, kahvikupin äärellä koomailu, sitten hiusten harjaus, hampaiden pesu pukeminen ja lähtö. Joskus yritin "reipastua", mutta eipä se vaikuttanut olemiseeni mitenkään, joten palasin siihen millainen nyt vaan olen, ja se on just hyvä. Kenelle tässä tarvitsee esittää?

Tuo on oikeasti hyvä pointti, että kenellä tässä tarvitsee esittää. Taidan minäkin lähteä seuraavaksi vaan suoraan sängystä liikkeelle, jos en jaksa muuta. Mitäs sitä puunaamaan.

Niin mun mies on tehnyt koko ikänsä. Ja ihan johtotehtävissä on. Emme omista edes silitysrautaa.

Miehillä on niin paljon helpompaa. Ei kukaan odota muuta kuin että mies harjaa hiuksensa. Jos taas nainen ei meikkaa, tuntuu, että sitä joutuu selittelemään.

Kenelle sitä joutuu selittelemään? Ei ole kertaakaan tuntunut että joutuisin selittämään kenelläkään meikittömyyttäni tai meikkaustani.

Suomalainen kauneusihanne on aina ollut saunapuhdas luonnollisuus. Enemmänhän täällä edelleen joutuu selittelemään meikkaustaan kuin meikkaamattomuuttaan, niinkuin tästäkin keskustelusta taas huomaa.

Violettitukat ja ankkahuulet ja oranssinkukertava iho ja meteiset muoviripset ja tönkkökulmakarvat, jotka on nykyään naisten suosiossa, on kyllä kaaaukana saunapuhtaan luonnollisuuden ihanteesta.

No lakkaa roikkumasta sivustoilla joissa tuon näköisiä on ja mene ulos niin näet ihan tavallisen näköisiä naisia.

Vierailija
234/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämäpä. Itsehoitotuotteiden vastustajat ovat netissä vähintään yhtä vauhkoja kuin tupakoijat tai koirankakattajat. Mikä voi ihmisen saattaa sellaiseen mielentilaan? Luulisi myös, että jos ympäristöasioista ollaan kovasti huolissaan, se jotenkin valuisi muillekin elämänalueille se huoli, mutta ei täällä näy merkkiäkään mistään yleisestä ympäristötietoisuudesta koko palstalla.

Vierailija
235/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä jo, mutta meikkaamista en ole jättänyt.

Joka aamu rullat hiuksiin, meikkivoide, poskipuna, huulipuna ja tietysti silmät rajaan ja luomillekin väriä ja ripsari. Suihku tietysti.

Pirteä olo joka päivä näin.

Vierailija
236/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihku 5 min., parta 3 min., hampaat 2min. Ja sitä ennen paskallakäynti 1-5 min.

Ai sä käyt paskalla?

Vierailija
237/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lakkaa roikkumasta sivustoilla joissa tuon näköisiä on ja mene ulos niin näet ihan tavallisen näköisiä naisia.

Justiinsa olin kapupungilla ja kaupassa ja ainakin irtoripsiä oli joka toisen muijan naamassa.

Vierailija
238/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämäpä. Itsehoitotuotteiden vastustajat ovat netissä vähintään yhtä vauhkoja kuin tupakoijat tai koirankakattajat. Mikä voi ihmisen saattaa sellaiseen mielentilaan? Luulisi myös, että jos ympäristöasioista ollaan kovasti huolissaan, se jotenkin valuisi muillekin elämänalueille se huoli, mutta ei täällä näy merkkiäkään mistään yleisestä ympäristötietoisuudesta koko palstalla.

Se näkyy meidän arjessa.

Vierailija
239/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee vaikutuksen aivoillaan, nainen ulkonäöllään.

Vierailija
240/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla on hiukset leikattu siis siihen malliin kuin aikuisella pojallani nyt, avovaimo ostellut hiustenhoitoaineet kai jotain geelejäkin tms. Tosi hyvän näköinen kun pojalla on paksut mutta piikkisuorat hiukset.

Olen huomannut, että kun meille tulevat vaikkapa syömään on lätsä päässä ei selvästi viitsi laittaa aina hiuksiaan. Minua ei todellakaan haittaa moinen. Edesmennyt isäni  sanoisi taatusti heti, että kuele poika lätsä pois päästä. Nuorena hiukset oli leikattu siihen malliin, että äkkiä suihkun jälkeen  menokunnossa 🤣