Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te naiset jaksatte laittautua joka aamu?

Vierailija
24.02.2023 |

Olen aloittanut töissä joissa joutuu olemaan edustavana joka päivä ja minulla menee suihkuun 5 min, parranajoon 5 min ja hiusten laittoon 5 min joka aamu ja nyt jo toisen viikon perjantaina alkaa hermot mennä kiireeseen aamulla t. mies

Kommentit (276)

Vierailija
181/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehetkin laittautuvat enenevissä määrin ja kyllä minun silmääni hivelee kun mies osaa pukeutua hyvin, on ajeltu leuka tai siisti parta, hoidetut hiukset, hyvä tuoksu, hoidetaan ihoa jne. Oma mies on tällainen ja on johtoasemassa kansainvälisessä yrityksessä.

Se onkin juuri taso, jonka pitäisi riittää naisillekin, mutta eipä riitä. Meikkaamaton nainenkin yleensä pukeutuu siististi ja on puhdas ja kampaa hiuksensa. Silti sitä pidetään tässä sovinistisessa maailmassa laittautumattomuutena. Miehillä samasta saa kunniamitalin laittaurumisesta. Naisilta todella odotetaan meikkaamista, on selkeät kaksoisstandardit.

Siis kenen mielestä nyt ei riitä? Annatko konkreettisen esimerkin? Potkitaanko nainen töistä, jos hän ei meikkaa. No ei potkita.

Juuri tuossa edellinen kirjoittaja toteaa, että ulkonäkö vaikuttaa työelämässä. Pitäisikö? Minusta ei.

Tietysti vaikuttaa joissakin tapauksissa. Esimerkiksi tatuoinnit ja lävistykset, niitä ei saisi monissa työpaikoissa näkyä. Meikittömyys taas ei vaikuta.

Minusta tuntuu, että tuo kirjoittaja ei viitannut naamatatskoihin tms.

Minusta tuntuu, että ulkonäköön nekin liittyy. Otin vaan esimerkin, että tietysti ulkonäkö vaikuttaa jossain tapauksissa.

Eli vaikuttaako se, meikkaako nainen tai ei tai kihartaako hän tukkaansa tai laminoiko karvojaan muovilla?

Otetaan nyt vaikka esimerkki:

Nainen _meikittä_ jakkupukuun/asialliseen mekkoon pukeutunut, korot/muut siistit kengät, hiukset laitettu esim. ihan vaan takanuttutalle siististi

vs

Nainen _meikillä_ collegepaidassa/hupparissa ja perus farkuissa, tennarit

Kummasta tulee siistimpi kuva ja kumpi tod.näköisemmin valittaisiin johtoporrastehtävään? Eli kyllä se pukeutuminen enemmän siihen vaikuttaa, aivan kuten miestenkin pukeutuminen ton tason hommissa.

Okei, eli kyse on lähinnä pukukoodista.

No pukeutumisella on huomattavasti isompi merkitys työmarkkinoilla. Meikki ei siihen vaikuta. :D Se on sitten eri asia, kokeeko ihminen itse itsensä siistimmäksi meikin kanssa.

No kiva kuulla. Tuohon nähden kosmetiikkateollisuus on kyllä aika älytön ilmiö. Mutta saahan rahat tietysti viemäristä alas vetää halutessaan.

Miten niin? Että jos meikkaaminen ei vaikuta työelämään, niin se on ihan turhaa? Kukas nyt ajattelee ja antaa turhan paljon arvoa toisten mielipiteitä.

Naiset on kyllä ihan parhaita itse pitämään yllä ihan käsittämättömiä naisten asemaa rapauttavia asenteita 😂. Miehet nauraa matkalla pankkiin.

Mun meikkaamiseni ei ole kyllä millään tavalla rapeuttanut mun asemaani yhtään mitenkään. :D Päinvastoin, saan tehdä mitä tykkään ja näyttää miltä haluan. Näköjään toiset naiset taas haluavat määrätä, että naisen kuuluisi näyttäytyä vaan ilman meikkiä, kaikki muut on miehen miellyttämistä varten.

Enhän sinun omasta asemastasi puhunutkaan. Omituisen henkilökohtaisesti otatte nämä kommentit, vaikka kyse on ihan yleisestä kosmetiikkateollisuden kritiikistä, jota olisi kyllä jokaisen naisen syytä miettiä.

Niin ja minä en voi puhua kaikkien naisten puolesta. Et kritisoi pelkkää kosmetiikkateollisuutta, kritisoit meikkaamista ja niputat sen miesten miellyttämiseen.

Minä en ole viitannut miesten miellyttämiseen sanallakaan.

Naiset on kyllä ihan parhaita itse pitämään yllä ihan käsittämättömiä naisten asemaa rapauttavia asenteita 😂. Miehet nauraa matkalla pankkiin. Ja kommentoit jossain kohtaa myös meikkaamisen liittyvän sovinistiseen maailmaan, rivien välistä luin näin.

Ja miten sen toteaminen, että miehet ovat aina hyötyneet siitä, että naiset ja tytöt ovat kauneusteollisuuden orjia (myös kirjaimellisest), viittaa sinusta miesten miellyttämiseen?

Vierailija
182/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko.. näytän walking deadin sivuosan esittäjältä ilman fiksausta, joten hiukset ja meikki pitää olla kun lähden ihmisten ilmoille. Muuten lapset säikähtää ja vanhemmat kutsuu poliisit paikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten sukiminen ja huulipuna n. 5min. Enempää ei kannata vaivautua, sillä kuitenkin pyöräkypärän junttaan päähäni ja silmät vuotavat viimassa. Yritän ennemmin miettiä, että vaatteeni ovat asialliset, toivon sen riittävän.

Vierailija
184/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko.. näytän walking deadin sivuosan esittäjältä ilman fiksausta, joten hiukset ja meikki pitää olla kun lähden ihmisten ilmoille. Muuten lapset säikähtää ja vanhemmat kutsuu poliisit paikalle.

Mutta miesten kohdalla ei onneksi soiteta poliisia paikalle, vaikkei niillä ole meikkiä.

Vierailija
185/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alalla, jossa ei tarvitse olla huoliteltu, hattu on päässä koko ajan. Menee pari minuuttia, kun huuhtele aamulla kasvot, laitan silmänympärysvoiteen ja kosteusvoiteen. Suihkussa en käy aamuisin aikaisen herätyksen takia.

Vierailija
186/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kuin harvoin. Mutta yritän ennakoida ja siksi käyn säännöllisesti ottamassa kestovärin ja -taivutuksen ripsiin sekä kestovärin kulmiin. 

Siksi aamuisin riittää kasvovesi, silmänympärysvoide ja päivävoide.

Hiusten harjaus ja joko jätän auki tai ponnari/nuttura/letti. 

Vierailija
187/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee aamutoimiin 1,5.-2h ja olen mies. Herään, käyn vessassa. Menen syömään aamiaista, katson aamutv:tä kännykästä ja luen päivän lehdet. Tässä vierähtää ainakin tunti. Kahvi laittaa systeemin toimimaan, eli eikun aamutoimille. Parranajoon mulla menee kyllä melkein vartti, kun hinkkaan höylällä sileäksi niin että sormet eivät löydä sänkeä mistään. Lisäksi ajan kainalot ja intiimialueet - no en ihan kaikkea. Samalla yleensä kännykästä aamutv:tä. 

Vierailija
188/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolimeikki, kosteusvoide, värivoide, kulmat ja ripset + hampaat ja hiukset sekä pukeutuminen n. 30 min. Asiakastapaamismeikki  kosteusvoide, praimeri, värivoide, puuteri, poskipuna, kulmat, luomiväri ja ripset + muut rutiinit 40 min.  Ennen tätä 30 minsaa kahville ja uutisille. Elikkäs herään aikaisin, ettei tarvitse hötkyillä.

Vierailija
189/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on valmiiksi asiallisen näköinen, eli normaalipainoinen ja urheilullinen, puhdas ja ryhdikäs, hoidetut hampaat, hiukset pois silmiltä ja siistit lyhyet kynnet, niin ei enää kannata meikata, koska sitten olisi jo niin paljon paremman näköinen, että vaatimattomammilta pohjilta ponnistavilla ei olisi mitään mahdollisuutta tasoitukseen. Meikatkoon he keille se on tarpeen.

Ei kukaan ole sanonut, että naiset eivät olisi kauniita ilman meikkiä. Meikki ny vaan tekee kaikista vähän näyttävämpiä, se on fakta. Se on sitten eri asia, haluaako olla näyttävämpi vai ei.

Todellakin on kyse siitä, pitääkö jokaisen aina vain parannella itseään vaikka on jo valmiiksi ihan ok. Joku varjostaa kaksoiskeukaansa, mutta toisella sitä ei ole, joten on jo samalla tasolla meikkaamattakin. Jos on hyvä takamus, ei tarvitse muotoilevia housuja, vaan tavalliset housut on ok. Voin yrittää peitellä ryppyjäni, mutta minusta ei koskaan tule yhtä nättiä kuin nuoremmat ilman meikkiä. Nätit voivat käyttää aikansa paremminkin kuin tekemällä valmiiksi nätistä naamasta huippumallin naamaa. Relatkaa.

Vierailija
190/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua kun lukee en voi enää ihmetellä saamiani katseita. Olen aina tiptop ja lapsia on 4. Ei tulisi mieleenkään hiihtää tuolla tukka lintassa ja likaisilla kainaloilla. Naiset katsoo pitkään ja miehet vielä pidempään

Seinäjoelta? Ja miehen kanssa pannaan joka ilta?

Vierailija
191/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn illalla suihkussa ja laitan letin. Aamulla riittää kun suin hiuksia noin minuutin ja laitan puhtaat vaatteet ylleni.

Jos on erikoinen halu meikata, menee siihen 2 minuuttia lisäaikaa kun huitaisen huulipunaa ja kenties päivävoiteen kasvoille. 3 minuuttia jos laitan myös ripsaria.

Suomessa ei ole paineita esim. käyttää meikkiä, toki moni silti haluaa ja nauttiikin siitä.

Vierailija
192/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua kun lukee en voi enää ihmetellä saamiani katseita. Olen aina tiptop ja lapsia on 4. Ei tulisi mieleenkään hiihtää tuolla tukka lintassa ja likaisilla kainaloilla. Naiset katsoo pitkään ja miehet vielä pidempään

Kuulostat juuri siltä naistyypiltä, jonka mielestä muut ihmiset katsoo aina ihaillen. Se todella on yksi naistyyppi.

Sanoinko niinkään. Ja en ole edes ylimielinen kuten joku tuossa jo väitti. Ihan mukava nainen, joka tykkää huolehtia itsestään.

Onko musta tukka? Ja yllä Marimekkoa?

Vierailija
193/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän mä laittaudukkaan, kun pitää huolehtia lapset, tiskit, roskat, kolaus, kahvi, tsekata jääkaappi tarviiko töistä tullessa tuoda jotain. Sit likasiin kainaloihin dödö, hiusten kampaus ja töihin.

Noita ei voi tehdä illalla?

Ai jos yöllä sataa lunta, niin käyn illalla raapimassa lumet lumettomalta tieltä ja ennen aura-auton yöllistä käyntiä käyn etukäteen lapioimassa lumivallin? Kahvi mielellään aamulla, ei illalla, lasten aamupala aamulla ei illalla, aamupala tiskit aamulla.

Vierailija
194/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän se onkin tärkeää että muut katsoo.

Sanoinko niin? Sanoin, että en enää ihmettele

No pidät asiaa kuitenkin merkityksellisenä, kun se edes tuli mieleesi tässä kohdin.

Itse en meikkaa kuin harvakseltaan, enkä välitä pas kaa kaan katsooko joku tai ajatteleeko asiasta mitään.

Olen aamuisin hyvin hidas, en herää kunnolla vasta kuin kahden kahvikupillisen jälkeen. Heräämisestä lähtöön menee tunti, ja siinä ajassa suihku jos tarvitsee, kahvikupin äärellä koomailu, sitten hiusten harjaus, hampaiden pesu pukeminen ja lähtö. Joskus yritin "reipastua", mutta eipä se vaikuttanut olemiseeni mitenkään, joten palasin siihen millainen nyt vaan olen, ja se on just hyvä. Kenelle tässä tarvitsee esittää?

Tuo on oikeasti hyvä pointti, että kenellä tässä tarvitsee esittää. Taidan minäkin lähteä seuraavaksi vaan suoraan sängystä liikkeelle, jos en jaksa muuta. Mitäs sitä puunaamaan.

Niin mun mies on tehnyt koko ikänsä. Ja ihan johtotehtävissä on. Emme omista edes silitysrautaa.

Miehillä on niin paljon helpompaa. Ei kukaan odota muuta kuin että mies harjaa hiuksensa. Jos taas nainen ei meikkaa, tuntuu, että sitä joutuu selittelemään.

No ei joudu. Elät taas jossain omissa maailmoissasi. Onhan tässäkin ketjussa todistettu taas, että päinvastoin ainakin täällä Suomessa nainen joutuu selittelemään MIKSI meikkaa. Ei kukaan kyseenalaista täällä(kään) miksi joku EI meikkaa.

Todellakin moni kyseenalaistaa sen, jos ei meikkaa, varsinkin jos ei meikkaa edes juhliin tai formaaleihin tilaisuuksiin. Vielä useammin kuitenkin itselleni ihmetellään hiusteni värjäämättömyyttä ja tivataan siihen perusteluita. Taitaa olla niin että jos vähänkin poikkeaa normista suuntaan tai toiseen, niin aina joku tulee ja ihmettelee (huomiota herättävä meikki / ei lainkaan meikkiä / erikoinen hiusväri / ei lainkaan hiusväriä).

Vierailija
195/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pidät asiaa kuitenkin merkityksellisenä, kun se edes tuli mieleesi tässä kohdin.

Itse en meikkaa kuin harvakseltaan, enkä välitä pas kaa kaan katsooko joku tai ajatteleeko asiasta mitään.

Olen aamuisin hyvin hidas, en herää kunnolla vasta kuin kahden kahvikupillisen jälkeen. Heräämisestä lähtöön menee tunti, ja siinä ajassa suihku jos tarvitsee, kahvikupin äärellä koomailu, sitten hiusten harjaus, hampaiden pesu pukeminen ja lähtö. Joskus yritin "reipastua", mutta eipä se vaikuttanut olemiseeni mitenkään, joten palasin siihen millainen nyt vaan olen, ja se on just hyvä. Kenelle tässä tarvitsee esittää?

Tuo on oikeasti hyvä pointti, että kenellä tässä tarvitsee esittää. Taidan minäkin lähteä seuraavaksi vaan suoraan sängystä liikkeelle, jos en jaksa muuta. Mitäs sitä puunaamaan.

Niin mun mies on tehnyt koko ikänsä. Ja ihan johtotehtävissä on. Emme omista edes silitysrautaa.

Miehillä on niin paljon helpompaa. Ei kukaan odota muuta kuin että mies harjaa hiuksensa. Jos taas nainen ei meikkaa, tuntuu, että sitä joutuu selittelemään.

No ei joudu. Elät taas jossain omissa maailmoissasi. Onhan tässäkin ketjussa todistettu taas, että päinvastoin ainakin täällä Suomessa nainen joutuu selittelemään MIKSI meikkaa. Ei kukaan kyseenalaista täällä(kään) miksi joku EI meikkaa.

Todellakin moni kyseenalaistaa sen, jos ei meikkaa, varsinkin jos ei meikkaa edes juhliin tai formaaleihin tilaisuuksiin. Vielä useammin kuitenkin itselleni ihmetellään hiusteni värjäämättömyyttä ja tivataan siihen perusteluita. Taitaa olla niin että jos vähänkin poikkeaa normista suuntaan tai toiseen, niin aina joku tulee ja ihmettelee (huomiota herättävä meikki / ei lainkaan meikkiä / erikoinen hiusväri / ei lainkaan hiusväriä).

Juhlissa meikittömyys kieltämättä pistää silmään, positiivisesti tai negatiivisesti. On niitäkin jotka onnistuvat näyttämään juhlien eleganteimmalta leidiltä ilman meikin hiventäkään. Vaatii hyvänväriset ja kauniisti leikatut juhlavaatteet ja hyvinhoidetut hiukset.

Vierailija
196/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä laittaudun joka päivä mutta voin kyllä käydä kaupassa ilman meikkiäkin. Olen viettänyt vuoden intissäkin meikittä, joten ei ongelmaa. Mutta kyllä mä mielummin laittaudun ja näytän hyvältä kuin hiihtelen menemään tuolla laittautumatta. Olen myös johtoasemassa ja minusta on ihan muita kunnioittavaa, että pukeudun siististi ja olen freesin näköinen

Onko sinusta mies, joka ei meikkaa tai kiharra tukkaansa tai ole ns. feeesin näköinen epäkunniottava? Miksi nainen kunnioittaa muita käyttämällä laittautumiseensa tuhottoman paljon enemmän aikaa ja resursseja kuin mies? Auta ymmärtämään.

Johtoportaassa olevilta miehiltä odotetaan laittautumista myös. Miesten laittautuminen on vaan erilaista, kun meikkaaminen on mielletty naisten jutuksi. Mutta yhtälailla miehen pitää pukeutua siististi, ajaa parta, katsoa miten hiukset on.

Eli naisellekin pitäisi hyvin riittää siisti vaatetus ja sen katsominen, miten hiukset on.

Ja parran + viiksien ajaminen sekä kulma-, nenä- ja korvakarvojen siistiminen. Älkää unohtako näitä!

Vierailija
197/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle sitä joutuu selittelemään? Ei ole kertaakaan tuntunut että joutuisin selittämään kenelläkään meikittömyyttäni tai meikkaustani.

Suomalainen kauneusihanne on aina ollut saunapuhdas luonnollisuus. Enemmänhän täällä edelleen joutuu selittelemään meikkaustaan kuin meikkaamattomuuttaan, niinkuin tästäkin keskustelusta taas huomaa.

Vierailija
198/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisikaan, mutta pakko on pestä hiukset aamuisin, muuten ovat niin likaiset. Siinä menee sitten aikaa kun niitä kuivaa ja laittaa. 

Miten ne likaantuvat noin tiheään?

Minä pesen hiukset 2 kertaa viikossa, eikä niitä edes voisi pestä useammin, kun on pitkä tukka ja se olisi liian rasittavaa hiuksille, menisivät huonoon kuntoon.

N 52

Niin se vaan on. Minullakin on pitkä tukka, mutta tyvi rasvoittuu nopeasti. Olisipa elämä helppoa jos voisi pestä hiukset vain 2 kertaa viikossa.

Etsi oikeanlainen shampoo. Ei ole normaalia että tukka rasvoittuu sietämättömäksi muutaman tunnin aikana.

Vinkkaa mikä shampoo tähän toimii? Itse olen kokeillut kaikkea, myös jotain apteekin suolaa, mutta ei auta. Jos sinä tiedät oikeanlaisen shampoon niin kerro nyt ihmeessä. 

Olen eri, mutta mulle auttoi päänahan rasvaisuuteen apteekista saatava Ducray Squanorm -shampoo (rasvaiselle päänahalle/ rasvaiselle hilseelle/ seborrealle). Kokeile tätä. Ja pese aina ohjeen mukaan eli tuplapesuna ja anna vaikuttaa pullossa kerrottu aika. Ei se ota jos ei annakaan.

Vierailija
199/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se auttaa paljon kun tietää, mitkä värit, vaatteet, meikit ja hiukset itselle sopii. Mulla menee aamuisin max. 20 min: ihonhoito, hiusten harjaus ja kiinnilaitto, meikkaus ja pukeminen. Hiukset saatan välillä laittaa yöksi esim. parille eri nutturalle, jolloin hiukseni ovat aamulla kihartuneet ja tarvitsevat vain harjauksen. Kun iho on hyvässä kunnossa, ei meikkiä "tarvitse" paljoa. Moni taitaa luullakin, että laittaudun jotenkin ihmeellisen kauan, suomalaiset tuntuvat muutenkin pitävän ulkoiseen olemukseen panostamista jotenkin turhamaisena.

N24

Vierailija
200/276 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa nimenomaan pidetään edelleen turhamaisena laittautumista, ainakin vähän vanhemman sukupolven keskuudessa, muualla laittaudutaan sitäkin enemmän.