Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö työttömällä perustoimeentulotuen saajalla olla varaa uusia joskus vaatteita ja kenkiä?

Vierailija
23.02.2023 |

Tällä hintatasolla ei nimittäin ole varaa, koska kaikki menee ruokaan ja vastaavaan pakolliseen.

Kiva kun alkaa vaatteet olla reikäisiä, ja kengistä pohja irti pian.

Perustoimeentulotuki tarvitsisi noston johonkin 700e tasolle vähintään.
Se on kaikista heikoimmassa asemassa oleville.

Kommentit (238)

Vierailija
21/238 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viime viikolla kirpparilta Luhdan uudenveroisen talvitakin, hinta 5e, ja samasta loosista kevyttoppahousut, 3e, ne olivat vähän pitkät mutta lahkeissa on tarrat. Olen itse työssäkäyvä mutta käytännössä käyttörahaa jää kuukaudessa vähemmän kuin jos eläisin toimeentulotuella, koska omistan vaatimattoman kaksion, josta on asuntolainaa.

Olen nuorempana saanut toimeentulotukea ja koin sen riittävän oikein hyvin, ja elämä oli jotenkin huoletonta kun sossu maksoi esim. lääkärit, reseptilääkkeet, hammashuollon, viimeiseen joudun itse säästämään pitkään ennen kuin on varaa käyttää. 

Vierailija
22/238 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ovat tämän maan syöpä kun niitä töitä on tarjolla vaikka kuinka paljon. Ihmetyttää millainen krvänjatke työtön on kun kehtaa loisia vuodesta toiseen.

Kerropas mistä sitä työtä saa niin minäkin haen. Yli 1 000 hakemusta lähettänyt ja tuon lukeman jälkeen lopetin laskemisen.

Lähihoitajaksi tai siivoojaksi, hoitajaksi pitää kouluttautua mutta esim. vanhuspuolelle pääsee suoraan oppisopimuksella joten palkka antaa heti juosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/238 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska toimeentulotuki on väliaikainen apu. Pitäisi sinne töihin mennä katsos.

Vierailija
24/238 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhille ei kelpaa käytetyt vaatteet? Siis jos saa lahjoituksena ehjiä vaatteita? Pitää olla muodikkaat vai? Pitää olla tiettyä merkkiä vai?

Uskomatonta!

Kyllä töissä käyvätkin joutuvat "nöyrtymään ja menemään kirpputoreille". Sori vaan!

Miten niin ei kelpaa? Joo, joku yksittäinen tyyppi voi nirsoilla, mutta ei kannata keuhkota turhasta.

Vierailija
25/238 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailta tilaavat vaatteensa, joten sinne menee nekin rahat. Sossun pitäisi laittaa lahjakortteja paikallisiin liikkeisiin.

Vierailija
26/238 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kirpputorilta saa vaatteita. Missään ei lue että ihmisen pitää saada uusia vaatteita, edes perustuslaissa.

Vierailija
27/238 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi. Käyn töissä eikä minullakaan ole varaa noihin. Ilmastointiteippikengillä mennään

Vierailija
28/238 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpparilta saa halvalla, samoin kuin esim. Prisma, Tokmanni, Halpa-Halli... ai mutta kun pitikin olla viimeisen päälle uutta ja muotijäteiltä ikään. Sitten mennään sinne töihin.

Olen keskituloinen ja ostan vaatteet aina alennusmyynnin rääppijäisistä saa uusia vaatteita halvemmalla kuin kontista.

Vierailija
29/238 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä. Kirpputorilta me työssäkäyvätkin ostetaan vaatteita

Vierailija
30/238 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatteet ja kengät mielummin uusina, mutta muita vaatteita saa hyviä käytettynä kirppiksiltä ja netistä.

Vierailija
31/238 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut pakko olla työkkärille niin vastarannan kiiski että he ovat määränneet karenssia, jos kerran pitää toimeentulotuella olla?

Vierailija
32/238 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin viime viikolla kirpparilta Luhdan uudenveroisen talvitakin, hinta 5e, ja samasta loosista kevyttoppahousut, 3e, ne olivat vähän pitkät mutta lahkeissa on tarrat. Olen itse työssäkäyvä mutta käytännössä käyttörahaa jää kuukaudessa vähemmän kuin jos eläisin toimeentulotuella, koska omistan vaatimattoman kaksion, josta on asuntolainaa.

Olen nuorempana saanut toimeentulotukea ja koin sen riittävän oikein hyvin, ja elämä oli jotenkin huoletonta kun sossu maksoi esim. lääkärit, reseptilääkkeet, hammashuollon, viimeiseen joudun itse säästämään pitkään ennen kuin on varaa käyttää. 

No just tää. Kuvitellaan että työssäkäyvillä tai hyvin toimeentulevilla on rahaa kuin roskaa eikä ymmärretä sitä, että kaikki maksetaan itse. Lopulta irtorahaa jää vähemmän kuin tuilla eläessä.

Hammashuolto (ennaltaehkäisevä) on kyllä ensimmäinen asia mihin kannattaa sijoittaa eli ihan kunnolliseen (sähkö)hammasharjaan - ja hoitaa hampaita päivittäin.

Vierailija
33/238 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi vaatteita saa ilmaiseksin

Voisiko joku ystävällisesti kertoa, mistä saa 180-senttiselle, pitkäraajaiselle naiselle ilmaisia vaatteita? Ja missä on se Oudon muotoiset jalat -kirppari ihmiselle, joka voi koluta kenkäkaupan läpi löytämättä yhtään kenkäparia, joka sopisi jalkaan niin, että kävelykin onnistuisi?

Vierailija
34/238 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista elämää porukka oikein elää kun vaatteita pitää uusia jatkuvasti? Toimeentulotuki on tarkoitettu lyhytaikaiseen tarpeeseen, joten todennäköisesti pärjäät entisillä vaatteilla.

Vierailija
35/238 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin voisin lahjoittaa parit kengät jos joku haluaa. Clarks merkkiset jos kiinnostaa..

Hyvä merkki! Mulla on 20v vanhat clarks-kävelykengät vieläkin käytössä

Vierailija
36/238 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ollut pakko olla työkkärille niin vastarannan kiiski että he ovat määränneet karenssia, jos kerran pitää toimeentulotuella olla?

Minä saan toimeentulotukea ihan työmarkkinatuen lisäksi.

ap

Vierailija
37/238 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi vaatteita saa ilmaiseksin

Voisiko joku ystävällisesti kertoa, mistä saa 180-senttiselle, pitkäraajaiselle naiselle ilmaisia vaatteita? Ja missä on se Oudon muotoiset jalat -kirppari ihmiselle, joka voi koluta kenkäkaupan läpi löytämättä yhtään kenkäparia, joka sopisi jalkaan niin, että kävelykin onnistuisi?

Olertko kokeillut siis torin ja kaikki paikkakuntasi facekirppikset, mistään et ole saanut lahjoitusvaatteita? Seurakunta ei auta? 

Kenkiin voisit kokeilla hakea harkinnavaraista toimeentulotukeatukea, voinet liittää siihen lääkärinlausunnon koska jalkaongelmiasi hoidettaneen lääkärissä kun pysty kävelemään lainkaan kengät jalassa?

Vierailija
38/238 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista elämää porukka oikein elää kun vaatteita pitää uusia jatkuvasti? Toimeentulotuki on tarkoitettu lyhytaikaiseen tarpeeseen, joten todennäköisesti pärjäät entisillä vaatteilla.

Niihän se oli alunperin, mut ei ole ollu enää pitkään aikaan. Toimeentulotuella on myös työssä käyviä ihmisiä, ei pelkästään työttömiä.

Vierailija
39/238 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitossa,ei motivoi työntekoon.

Vierailija
40/238 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan toimeentulotukea ihan työmarkkinatuen lisäksi.

ap

Tiin saa monet muutkin ja tt-tuella on myös työssä käyviä.