Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö työttömällä perustoimeentulotuen saajalla olla varaa uusia joskus vaatteita ja kenkiä?

Vierailija
23.02.2023 |

Tällä hintatasolla ei nimittäin ole varaa, koska kaikki menee ruokaan ja vastaavaan pakolliseen.

Kiva kun alkaa vaatteet olla reikäisiä, ja kengistä pohja irti pian.

Perustoimeentulotuki tarvitsisi noston johonkin 700e tasolle vähintään.
Se on kaikista heikoimmassa asemassa oleville.

Kommentit (238)

Vierailija
221/238 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pitäisi! Kaikilla paikkakunnilla ei ole kirppareita, netin kautta ostaminen käytettynä riskialtista kun ei voi sovittaa, kaikki eivät ole standardimittaisia markettivaatteisiinkaan sopivia jne. Ei köyhyyden hyvinvointivaltiossa kuuluisi merkitä epäsiisteyttä. Mutta niinhän se tekee, jos ei ole varaa vaatteisiin, kenkiin tai kampaajaan. Epäsiistinä on vaikea saada töitäkään. Ja lapsia kiusataan koulussa.

Vierailija
222/238 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun sain toimeentulotukea niin kyllä minä sain ostettua kengät ja vaatteet sillä. Piti vain oppia budjetoimaan tosi tarkkaan menot ja tulot ja säästää joka kuukausi sukanvarteen, että sai sitten ostettua vähän paremmat talvikengät.

HM:stä aleaikaan olen saanut tosi halvalla talvivaatteita ja kesävaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/238 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi. Mutta esim. tupakkaan ja kaljaan ei pitäisi antaa euroakaan. Eli ei tukia suoraan tilille, vaan ostositoumus olisi hyvä, jolla ei edes saisi tupakkaa tai alkoholia ostettua, niitä kun ei ihminen elääkseen tarvii, toisin kuin ruokaa ja lämmintä päälle. 

Työttömyys EI ole synonyymi alkoholismille.

Työttömiä ei yhdistä mikään muu kuin työttömyys. Eivät kaikki palkollisetkaan ole identtisiä, toistensa kopioita.

Luin hiljattain erään tutkimuksen ja siinä todettiin yllätys yllätys: suurin osa alkoholisteista on palkansaajia😁

Vierailija
224/238 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin viime viikolla kirpparilta Luhdan uudenveroisen talvitakin, hinta 5e, ja samasta loosista kevyttoppahousut, 3e, ne olivat vähän pitkät mutta lahkeissa on tarrat. Olen itse työssäkäyvä mutta käytännössä käyttörahaa jää kuukaudessa vähemmän kuin jos eläisin toimeentulotuella, koska omistan vaatimattoman kaksion, josta on asuntolainaa.

Olen nuorempana saanut toimeentulotukea ja koin sen riittävän oikein hyvin, ja elämä oli jotenkin huoletonta kun sossu maksoi esim. lääkärit, reseptilääkkeet, hammashuollon, viimeiseen joudun itse säästämään pitkään ennen kuin on varaa käyttää. 

Harva nuori joutuu jatkuvasti käymään lääkärillä ja joutuu syömään jatkuvasti reseptilääkkeitä.3lääkärikäyntiä alle vuoden aikana ja TK maksu poistuu .kela eikä Sossu noteeraa asuntolaina mitenkään eli eivät maksa.jos joutuisit työttömäksi niin hankaluuksia tulisi asuntolainan kanssa .enempi sinulla jää rahaa kun olet töissä .käy kelan sivulla katsomassa

Vierailija
225/238 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ollut pakko olla työkkärille niin vastarannan kiiski että he ovat määränneet karenssia, jos kerran pitää toimeentulotuella olla?

Mulla ei ole karenssia ja saan työmarkkinatuen ja asumistuen lisäksi toimeentulotukea, koska pelkkä asumistuki ja työmarkkinatuki miinus asumiskulut on vähemmän kuin perustoimeentulotuki.

Siitä 555 eurosta saa kyllä isot kasat ruokaa ja vaatteita ostettua. Ja vaatteetkin ihan uutena.

Vierailija
226/238 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ollut pakko olla työkkärille niin vastarannan kiiski että he ovat määränneet karenssia, jos kerran pitää toimeentulotuella olla?

Mulla ei ole karenssia ja saan työmarkkinatuen ja asumistuen lisäksi toimeentulotukea, koska pelkkä asumistuki ja työmarkkinatuki miinus asumiskulut on vähemmän kuin perustoimeentulotuki.

Siitä 555 eurosta saa kyllä isot kasat ruokaa ja vaatteita ostettua. Ja vaatteetkin ihan uutena.

Eipä minulla jäänyt kun olin työttömänä.alle 300 e jäi pakollisten laskujen jälkeen.ja sillä piti elää ja ostaa mitä nyt pystyi eikä jää monella muullakaan joka nyt on työttömänä

Vierailija
227/238 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelapummi kirjoitti:

Työtön ei tarvii vaatteita koska työtön on yhteiskunnan loinen joka makoilee vaan kotona. No jos vaatteita haluaa ostaa niin pitää etsii pimeitä töitä jostain koska työttömyysrahalla ei vaatteita osteta on se sen verran pieni raha koska siitä menee rahaa vuokraan, ruokaan, nettiin ja jotain muita laskuja vielä. Hyvä jos satanen jää pelivaraa ja nekin rahat menee harrastuksiin.

Miksi työttömän pitää kulkea vanhoissa, rikkinäisissä ja kuluneissa vaatteissa? Tai talvella kesäkengissä?

Miksi työtön olisi vain kotona?

Vierailija
228/238 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva hakea töihin resuisissa kamppeissa..

Sitä varten ostetaan yksi vaatekerta jota käytetään vain työhaastatteluissa

Vierailija
229/238 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä minulla jäänyt kun olin työttömänä.alle 300 e jäi pakollisten laskujen jälkeen.ja sillä piti elää ja ostaa mitä nyt pystyi eikä jää monella muullakaan joka nyt on työttömänä

Sinulla on sitten kulutusluottoja pakollisina laskuina koska työmarkkinatuki+asumistuki+ toimeentulotuki jälkeen jää 555e ja siitä ei tarvitse maksaa kuin puhelin ja netti.

Vierailija
230/238 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelapummi kirjoitti:

Työtön ei tarvii vaatteita koska työtön on yhteiskunnan loinen joka makoilee vaan kotona. No jos vaatteita haluaa ostaa niin pitää etsii pimeitä töitä jostain koska työttömyysrahalla ei vaatteita osteta on se sen verran pieni raha koska siitä menee rahaa vuokraan, ruokaan, nettiin ja jotain muita laskuja vielä. Hyvä jos satanen jää pelivaraa ja nekin rahat menee harrastuksiin.

Miksi työttömän pitää kulkea vanhoissa, rikkinäisissä ja kuluneissa vaatteissa? Tai talvella kesäkengissä?

Hae vaatteet kirpparilta, niin minäkin teen enkä silti kulje kulahtaneissa ja rikkinäisiä vaatteissa vaikka voisin ostaa uuttakin.

Aikaa sinulla on.

Vierailija
231/238 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelapummi kirjoitti:

Hae vaatteet kirpparilta, niin minäkin teen enkä silti kulje kulahtaneissa ja rikkinäisiä vaatteissa vaikka voisin ostaa uuttakin.

Aikaa sinulla on.

Lähin kirppari on 80km päässä. Eikä sieltä saa perusvaatteita.

Isommat lirpparit on 100km päässä enkä pysty niissä käymään. Sitäpaitsi mulla on lapsia joten eipä ole aikaakaan.

Vierailija
232/238 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on sitten kulutusluottoja pakollisina laskuina koska työmarkkinatuki+asumistuki+ toimeentulotuki jälkeen jää 555e ja siitä ei tarvitse maksaa kuin puhelin ja netti.

Kaikki ei saa asumistukea tai toimeentulotukea.

Vierailija
233/238 |
25.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelapummi kirjoitti:

Outo ajatus että työtön istuisi vaan kotona.

Vierailija
234/238 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä vika käyetyissä vaatteissa? nykyään on nettikirppareitakin. Vaatteet voi ja pitääkin pestä.

Vierailija
235/238 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaatteet on kirppikseltä ja nettikirppareilta. Sieltä saa siistejä ja vähän käytettyjä vaatteita. Ei tarvitse ostaa uusia.

Vierailija
236/238 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailta tilaavat vaatteensa, joten sinne menee nekin rahat. Sossun pitäisi laittaa lahjakortteja paikallisiin liikkeisiin.

Tai sitten paikallisten liikkeiden pitäisi myydä sellaisella hinnalla, että toimeentulotukiasiakkaallakin olisi varaa asioida niissä.

Vierailija
237/238 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos työttömällä ei ole varaa ostaa vaatteita, niin miksi hän ei sitten teetä niitä räätälillä?"

- Tuntematon poliitikko

Vierailija
238/238 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen aina pystynyt työttömänä ostamaan vaatteita ja kenkiä. Mutta eihän niitä tarvitse joka vuosi ostella.