Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko kadotuksen olemassaoloon?

Vierailija
22.02.2023 |

Eli otsikossa kysymys, uskotko kadotuksen/helvetin olemassaoloon? Oletko kristitty, edustatko jotain toista uskontokuntaa vai oleko agnostikko/ateisti?

Uskotko kadotuksen olemassaoloon?

Vaihtoehdot

Kommentit (2114)

Vierailija
1821/2114 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdenlainen ikuisuus.  Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.

Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita

ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.

Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.

Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.

Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'

Vierailija
1822/2114 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinun viestisi vaikuttaa hyvin halveksivalta."

Ja mitä kunnioitettavaa on kidutususkontoon väkisin käännyttajissä.

Mitä kidutususkonton historia opettaa meille? Ettäse on kaikkialla lietsonut suvaitsemattomuuden liekkejä, levittänut tasangoille ruumiita, juottanut maan vereen, polttanut kaupunkeja, tuhonnut kansakuntia, mutta ei ole koskaan tehnyt ihmisistä parempia, vain huonompia.

Kidutususkonto on ollut vain talutushihna. Jos kansa on sortunut kidutususkontoon, se tarkoittaa, että se suostuu sietämään enemmän. Kidutusskonto on ristiriidassa moraalin kanssa juuri siksi, että se on ristiriidassa järjen kanssa. Hyvyyden aisti liittyy läheisesti totuuden aistiin. Älyn turmeltuminen johtaa sydämen turmeltumiseen. Sillä, joka pettää älyään, ei voi olla vilpitöntä, rehellistä sydäntä. Kristillinen ikuisen helvettiopin kidutususkonto on tappanut miljoonia ihmisiä. Jotain on selvästi vialla siinä uskonnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/2114 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdenlainen ikuisuus.  Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.

ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.

Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.

Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.

Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'

Ihmiset muuttuvat sen kaltaisiksi, jota he palvovat.

Ikuisen helvettiopin saarnaaja on evankelista Saatana.

Sen väittäminen, että ihmiset kirjaimellisesti palavat kurjuudessa koko ikuisuuden, kun taas pyhät laulavat Hallelujaa, on suoraan sanottuna sadismia.

Vain SAATANA olisi voinut keksiä tämän, jos se olisi olemassa.

FUNDAMENTALISTISET ÄÄRILIIKKEET JA DOGMAATTISET FANAATTISET JULMAT KRISTITYT SAARNAAVAT TIETÄMÄTTÄÄN SAATANAN EVANKELIUMIA, eivätkä Kristuksen evankeliumia.

He kertovat sinulle, että jos hylkäät JEESUKSEN, päädyt kidutuskammioon, josta ei ole ulospääsyä ja jota odottaa koko helvetti. Eikö tämä ole kiristystä?

Jos kristityt uskovat vakaasti, että heidän Jumalansa alistaa ihmisvihollisensa julmasti armottomaan loputtomaan kidutukseen, he alkavat muuttua tällaiseksi hirvittävän sydämettömyyden kuvaksi.

KRISTITYISTÄ ON SIIS TULOSSA YHÄ SADISTISEMPIA.

Vierailija
1824/2114 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmanloppu ajoitetaan toisinaan erilaisille päivämäärille. Nykyaikaiset tiedemiehet, jotka etsivät tietoa maailmanlopusta, sekä profeetat ja ennustajat viittaavat usein muinaisiin lähteisiin. Entä jos yritämme analysoida muinaisia uskonnollisia tekstejä, koska niissä on kaikille sivilisaatioillemme yhteinen tietoisuus maailmasta - sen luomisesta ja lopusta.

Maailmanloppua koskevia ennustuksia löytyy kaikista maailmanuskonnoista. On huomionarvoista, että monet niistä sisältävät pyhissä teksteissään SAMANKALTAISIA elementtejä. Eskatologian tiede käsittelee tällaisten kertomusten tutkimista.

Yksi tällainen eri uskontoja yhdistävä yhteinen tekijä on pelastajan, messiaan, tulo. Kristinuskossa se on Jeesus Kristus, zarathustralaisuudessa Saoshyanta, buddhalaisuudessa Maitreya ja juutalaisuudessa Mashiach.

Jollakin tuntuu nyt olevan kova pakkomielle toistaa samaa a

Opittu kristityiltä.

Vierailija
1825/2114 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnon puolesta kuoleminen ei ole vielä todiste siitä, että tämä uskonto on totta ja jumalallista. Joku harrastaja, joka menee kuolemaan uskonnon puolesta, todistaa vain, että uskonnollinen fanaattisuus voi usein olla voimakkaampaa kuin kiintymys elämään.

Vierailija
1826/2114 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän totuuden: on olemassa taivas, on olemassa helvetti, ja niiden välissä on maa. Kaikki on kaukana siitä, että se olisi niin yksinkertaista; kaikki on tuntemattoman valtakunnassa. Ja on erittäin hyvä, että se ei ole niin yksinkertaista. Siksi en voi ymmärtää, miksi uskonnosta tulee niin monien sotien syy. Suurin ongelma ei ole tämä tai tuo uskonto, vaan suvaitsemattomuus, ihmiset, jotka sanovat: Minun uskontoni on ainoa oikea uskonto, kaikkien, jotka eivät usko minun Jumalaani, on mentävä ikuiseen helvettiin! Fanaattiset Uskonnot ovat tuoneet maailmaan paljon pahaa, ja tuovat edelleen, tai ei oikeastaan uskonnot, vaan jotkut uskonnon seuraajat, jotka ovat muuttaneet alkuperäisen hyvän uskonnon sanoman ikuisen kidutuksen uskonnoksi. Uskonnollinen fanatismi ja dogmatismi - maailmassa ei voi olla mitään sen pahempaa. Se on kauheinta, mitä voi kuvitella. Se muuttaa hyvän pahaksi ja pahan hyväksi, se muuttaa Jumalan Saatanaksi ja Saatanan Jumalaksi.

Vierailija
1827/2114 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuitenkin lukenut tiktokkaaja Josef Kesävaarasta? Uskoo ikuiseen hyvään, ja puhuu Jumalasta, mutta on kuulemma maannut taapeeroikäisen tytön kanssa. Yök.

Vierailija
1828/2114 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmanloppu ajoitetaan toisinaan erilaisille päivämäärille. Nykyaikaiset tiedemiehet, jotka etsivät tietoa maailmanlopusta, sekä profeetat ja ennustajat viittaavat usein muinaisiin lähteisiin. Entä jos yritämme analysoida muinaisia uskonnollisia tekstejä, koska niissä on kaikille sivilisaatioillemme yhteinen tietoisuus maailmasta - sen luomisesta ja lopusta.

Maailmanloppua koskevia ennustuksia löytyy kaikista maailmanuskonnoista. On huomionarvoista, että monet niistä sisältävät pyhissä teksteissään SAMANKALTAISIA elementtejä. Eskatologian tiede käsittelee tällaisten kertomusten tutkimista.

Yksi tällainen eri uskontoja yhdistävä yhteinen tekijä on pelastajan, messiaan, tulo. Kristinuskossa se on Jeesus Kristus, zarathustralaisuudessa Saoshyanta, buddhalaisuudessa Maitreya ja juutalaisuudessa Mashiach.

Jonkin tekstin mukaan maailma on luotu neljästi ja neljä messiastakin näyttäisi yhteensä olevan..

Vierailija
1829/2114 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko asiassahan on naurettava ristiriita:

Kun olet tuomitsemassa jotain helvettiin tai kadotukseen, ts. sinulla on yksikään viholinen elämässäsi, et varmasti tule näkemään ylöstempausta tai edes taivasta.

Jos Jeesus voitti helvetin niin eikö järkikin sen jo sano että hänellä ei ollut siellä yhtään vihollista, eli toisin sanoen: hän ei lähettänyt sinne eikä kadotukseen ketään vaan voitti sen juuri päinvastaisella tavalla: hyväksymällä kaikki ihmiset. Siitä ristiinnaulitsiminen pohjimmiltaan kertoo.

Vierailija
1830/2114 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko asiassahan on naurettava ristiriita:

Kun olet tuomitsemassa jotain helvettiin tai kadotukseen, ts. sinulla on yksikään viholinen elämässäsi, et varmasti tule näkemään ylöstempausta tai edes taivasta.

Jos Jeesus voitti helvetin niin eikö järkikin sen jo sano että hänellä ei ollut siellä yhtään vihollista, eli toisin sanoen: hän ei lähettänyt sinne eikä kadotukseen ketään vaan voitti sen juuri päinvastaisella tavalla: hyväksymällä kaikki ihmiset. Siitä ristiinnaulitsiminen pohjimmiltaan kertoo.

Kristinuskossa ei ole mitään järkeä.

Vierailija
1831/2114 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnollinen fanatismi on kaikkein vaarallisin ilmiö. Minä tiedän totuuden: on olemassa taivas, on olemassa helvetti, ja niiden välissä on maa. Kaikki on kaukana siitä, että se olisi niin yksinkertaista; kaikki on tuntemattoman valtakunnassa. Ja on erittäin hyvä, että se ei ole niin yksinkertaista. Siksi ei voi ymmärtää, miksi uskonnosta tulee niin monien sotien syy. Suurin ongelma ei ole tämä tai tuo uskonto, vaan suvaitsemattomuus, ihmiset, jotka sanovat: Minun uskontoni on ainoa oikea uskonto, kaikkien, jotka eivät usko minun Jumalaani, on mentävä ikuiseen helvettiin! Fanaattiset uskonnot ovat tuoneet maailmaan paljon pahaa, ja tuovat edelleen, tai ei oikeastaan uskonnot, vaan jotkut uskonnon seuraajat, jotka ovat muuttaneet alkuperäisen hyvän uskonnon sanoman ikuisen kidutuksen uskonnoksi. Uskonnollinen fanatismi ja dogmatismi - maailmassa ei voi olla mitään sen pahempaa. Se on kauheinta, mitä voi kuvitella. Se muuttaa hyvän pahaksi ja pahan hyväksi, se muuttaa Jumalan Saatanaksi ja Saatanan Jumalaksi.

Et voi päästä taivaaseen yhden uskonnon puolesta menemättä helvettiin kaikkien muiden puolesta.

Uskonnon puolesta kuoleminen ei ole vielä todiste siitä, että tämä uskonto on totta ja jumalallista. Joku harrastaja, joka menee kuolemaan uskonnon puolesta, todistaa vain, että uskonnollinen fanaattisuus voi usein olla voimakkaampaa kuin kiintymys elämään.

Vierailija
1832/2114 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnollinen fanatismi ja dogmatismi - maailmassa ei voi olla mitään sen pahempaa. Se on kauheinta, mitä voi kuvitella. Se muuttaa hyvän pahaksi ja pahan hyväksi, se muuttaa Jumalan Saatanaksi ja Saatanan Jumalaksi. Fanaatikolle on yhtä hyödytöntä todistaa mitään. Fanaatikko on se, joka ei pysty muuttamaan näkemyksiään eikä vaihtamaan puheenaihetta. Fanaatikko kulkee kuin unissakävelijä kuilun reunalla, eikä tunne pelkoa eikä epäilyä. Uskonnollinen fanaatikko on henkilö, joka puhuu intohimoisesti asioista, joista emme välitä.

Uskova on valmis kuolemaan uskonsa puolesta, kun taas fanaatikko on valmis tappamaan. Uskon tekevät profeetat, uskonnon tekevät fanaatikot ja kirkon tekevät virkamiehet.

Usko ilman rakkautta tekee ihmisestä fanaatikon.

Mielikuvitusrakkaus ei ole rakkautta, jos puhutaan paljon Jumalan rakkaudesta, se ei tarkoita, että omaan uskoonsa väkisin käännyttäjällä olisi rakkautta, se on enimmäkseen ikuisen helvetin pelkoa, jos siitä ei puhuta, ja toivoa palkintoon (taivaaseen), jos siitä puhutaan. Kidutususkonnon uskonnollinen fanaattisuus - kiihko, joka ei ole järjen mukaista.

Itse asiassa fanaatikko on väärän ajatuksen välittäjä, jonka hän hyväksyy ilman järkeilyä tai arviointia kiihkeän mielikuvituksen ja itseensä kohdistuvan uskon kautta.

Fanaattisuus on vaatimus erityisestä moraalisesta elitismistä ja haluttomuus ymmärtää toista.

Vierailija
1833/2114 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinusko yritti vahvistaa valta-asemaansa ristiretkien avulla.

Kristityt, jotka asuttivat Amerikan, suorittivat alkuperäisväestön kansanmurhan. Eri lahkot järjestivät usein verisiä verilöylyjä niille, jotka eivät kiirehtineet ottamaan vastaan "oikeaa uskontoa". Fanaattisuus on täysin vierasta, luonnotonta normaalille hengellisyydelle. Uskon puolesta verensä vuodattaneiden ihmisten - marttyyrien - esimerkki on aina ollut ja on edelleen kirkon kunnia ja ylistys. Eivätkö nämä ole fanaattisuuden ilmentymiä? Todellinen kristitty ei voi hyväksyä pelkkää ajatusta väkivallasta toisen vapautta vastaan.

Tämä seuraa elimellisesti kristillisestä Jumala-opista: Jumala itse ei salli minkäänlaista väkivaltaa ihmisiä kohtaan.

Todellinen Kristitty puolustaa vapauttaan, jopa aseilla, mutta hän ei koskaan loukkaa toisen vapautta, niin kuin hindupalstoilla tehdään.

Fanaattisuus sen sijaan pyrkii vakiinnuttamaan totuutensa maailmassa väkivallalla.

Vierailija
1834/2114 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnolliset fanaatikot ovat vitsaus yhteiskunnalle, katastrofi maalle ja valtiolle, jossa tällaiset ihmiset ovat minkään vallan käsissä.

Heillä ei ole kristillistä nöyryyttä ja itseepäilyä; he ovat varmoja siitä, että koko maailma valehtelee ja he yksin puhuvat totuutta.  Ne, jotka eivät osaa itse ajatella, ovat fanaatikkoja. Ne, jotka eivät uskalla kyseenalaistaa, ovat oman uskonnon orjia. Ikuisen kidutususkonnon fanaattisen seuraajat saarnaavat joka paikassa. He sulkevat kaikki pois eivätkä ymmärrä mitään. He pilkkaavat kaikkia muita uskontoja, kaikkia uskontokuntia, kaikkia aateisteja. Heillä on vain yksi todiste: Jos se ei ole heidän uskontonsna mukaista, se on "saatanasta" (vaikka koko saatanaa ei ole edes olemassa).

Vierailija
1835/2114 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisen helvettiopin saarnaaja on evankelista Saatana.

Hindujen keskustelupalstoilla kristityt ääriainekset tyrkyttävät väkisin Saatanan evankeliumia, kristinuskon ilosanomaa . Oppia ikuisesta helvetistä.

Vaikka tämä ei ole edes kristinuskon palsta, hindujen ahdistelu, vainoaminen ja pelottelu on täydessä vauhdissa. He tunkeutuvat tänne julistamaan Saatanan evankeliumia.

Sen väittäminen, että ihmiset kirjaimellisesti palavat kurjuudessa koko ikuisuuden, kun taas pyhät laulavat Hallelujaa, on suoraan sanottuna sadismia.

Vain SAATANA olisi voinut keksiä tämän, jos se olisi olemassa.

Vierailija
1836/2114 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA SITTEN KRISTITYT KEHTAAVAT VIELÄ PUHUA JUMALAN HYVYYDESTÄ. HÄVETKÄÄ, TE TEKOPYHÄT. JOS JEESUS OLISI TODELLAKIN OLLUT SELLAINEN KUIN RAAMATUSSA KUVATAAN, ON AIVAN VARMAA, ETTÄ HÄN OLISI ASETTUNUT OMAA ISÄÄNSÄ VASTAAN JA KÄRSINYT IHMISTEN KANSSA YHDESSÄ IKUISESSA HELVETISSÄ

Vierailija
1837/2114 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiselta palstalta

Anonyymi-ap

2024-08-31 10:10:58

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

Ensin uhri kaadetaan ja sitten käännetään ja viedän luolastoon, eikä pois päästetä, ennenkuin olet maksanut lahkolle sen viimeisenkin euron.

Tulevat vielä kuolinvuoteen vierelle lukemaan pitkiä rukouksiaan salkussa valmiiksi painetut testamenttilomakkeet..

Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

Vierailija
1838/2114 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evankeliumi: 

Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte

ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.

Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,

ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,

ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.

Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.

Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille.

Evankeliumin Sanan kuuleminen luo ja uskon kautta pelastuu ikuiselta tuomiolta, Jeesus pelastaa.

Vierailija
1839/2114 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evankeliumi: 

Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte

ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.

Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,

ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,

ja että hän näyttäytyi Keefaalle, sitten niille kahdelletoista.

Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois.

Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille.

Evankeliumin Sanan kuuleminen luo

JA SITTEN KRISTITYT KEHTAAVAT VIELÄ PUHUA JUMALAN HYVYYDESTÄ. HÄVETKÄÄ, TE TEKOPYHÄT. JOS JEESUS OLISI TODELLAKIN OLLUT SELLAINEN KUIN RAAMATUSSA KUVATAAN, ON AIVAN VARMAA, ETTÄ HÄN OLISI ASETTUNUT OMAA ISÄÄNSÄ VASTAAN JA KÄRSINYT IHMISTEN KANSSA YHDESSÄ IKUISESSA HELVETISSÄ.

KRISTITTYJEN LAITTAMAT RAAMATTUSITAATIT OVAT VAIN HEIDÄN OMAN SADISMINSA IRVIKUVA, KUKAAN EI  OTA HEIDÄN SITAATTEJAAN JA LINKKEJÄÄN VAKAVASTI. KUKAAN EI KOSKAAN LUE SADISTISTEN KRISTITTYJEN VIESTEJÄ, EI KOSKAAN AVAA LINKKEJÄ EIKÄ KOSKAAN KATSO HEIDÄN SUOSITTELEMIAAN VIDEOITA.

Vierailija
1840/2114 |
09.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toiselta palstalta

Anonyymi-ap

2024-08-31 10:10:58

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

Ensin uhri kaadetaan ja sitten käännetään ja viedän luolastoon, eikä pois päästetä, ennenkuin olet maksanut lahkolle sen viimeisenkin euron.

Tulevat vielä kuolinvuoteen vierelle lukemaan pitkiä rukouksiaan salkussa valmiiksi painetut testamenttilomakkeet..

Mark. 12:40 mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

Tapahtui Suomessa noin 7 vuotta sitten:

Uskovaiset kävivät jatkuvasti vanhuksen luona ja auttoivat häntä ystävällisesti. Ne kävivät kaupassa. Ne juttelivat vanhan miehen kanssa, auttoivat tätä. Se tapahtui pitkään aikaan. Yhtenä päivänä he sanoivat vanhukselle: "Tee hyvä teko, testamenttaa talosi seurakunnallemme". Maassamme asiat ovat nyt juuri noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän