Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko kadotuksen olemassaoloon?

Vierailija
22.02.2023 |

Eli otsikossa kysymys, uskotko kadotuksen/helvetin olemassaoloon? Oletko kristitty, edustatko jotain toista uskontokuntaa vai oleko agnostikko/ateisti?

Uskotko kadotuksen olemassaoloon?

Vaihtoehdot

Kommentit (2114)

Vierailija
601/2114 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä ketju joku  hyvän ja pahan välinen taistelu? Lopunajat?

Vierailija
602/2114 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko helvettiin, mutta kadotukseen kylläkin. Näen Raamatun kadotuksen lähinnä elinvoiman katoamisena. Elinvoima (valo) on peräisin Jumalasta eli rakkaudesta. Vain uskomalla rakkauteen (Isään) ihminen säilyttää elinvoimansa. Ilman rakkautta (Jumalaa) ihminen (rakkauden kuva) yksinkertaisesti katoaa. Ihminen saa elinvoimansa rakkauden (Jumalan) sanasta (Pojasta). Ihminen (rakkauden kuva) myös elää iankakkisesti rakkauden (Jumalan) sanassa vaikka ihminen (rakkauden kuva) olisi kuollut. Ihminen (rakkauden kuva) saavuttaa näin kuolemattomuuden, koska on tullut yhdeksi rakkauden (Jumalan) kanssa.

Joh. 1:1,5

Joh. 11:25,26

Joh. 14:9

Matt. 4:4

Joh. 6:26,29

Joh. 10:34,38

Matt. 15:10,20

Matt. 24:35

Joh. 12:47,48

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/2114 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kristitty ja uskon Raamattuun jonka mukaan niin taivas kuin helvetti ovat olemassa, jompaan kumpaan joudumme kuolemamme jälkeen

Mutta mitä tarkoittaa, "Jeesus kuoli syntiemme tähden"?

Vierailija
604/2114 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kristitty ja uskon Raamattuun jonka mukaan niin taivas kuin helvetti ovat olemassa, jompaan kumpaan joudumme kuolemamme jälkeen

Oletko suomalainen, joka ei tunne uskontoaan ?

Olen suomalainen, mutta kerroppa sinä sitten mitä se tarkoittaa, jos tiedät ja tunnet kristinuskon?

Vierailija
605/2114 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko suomalainen, joka ei tunne uskontoaan ?

Olen suomalainen, mutta kerroppa sinä sitten mitä se tarkoittaa, jos tiedät ja tunnet kristinuskon?

Ehkä Johanneksen evankeliumi avaa asiaa parhaiten.

Miksi te ette ymmärrä minun puhettani? Siksi, että te ette siedä kuunnella, mitä minä sanon. Joh. 8:43

Kuka teistä voi osoittaa, että minä olen tehnyt syntiä? Ja jos puhun totta, miksi ette usko minua? Joh. 8:46

Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun. Joh. 16:9

Jeesus siis kuoli, koska ihmiset eivät usko Jumalan sanaan, koska eivät ymmärrä sitä.

Vierailija
606/2114 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä että maailmassa on kaksi valtakuntaa. Jeesus sovitti maailman Jumalalle, niin että voi siirtyä taivasten valtakunnan kansalaiseksi ikuisesti.

Niin ei siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.           roomalaiskirje 8

Vierailija
607/2114 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kostaa isien pahat teot aina kolmanteen polveen asti"

Tämä on  kristinuskoa. Mutta karman laki - jokainen vastaa itse omista teoistaan, eikä joku muu hänen virheistään.531

Vierailija
608/2114 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Täällä on paljon pahuutta. Saman olen huomannut useissa muissa ketjuissa. Kristittyjen kimppuun hyökätään erittäin rajusti. Tämäkin Raamatun ennuste toteutuu.

No jos niin on,  entäs teidän käytöksenne: miksi itse hyökkäätte ateistien kimppuun, muslimien kimppuun ja noidenn vedatyyppien kimppuun, ja aika rajusti?

Kristityt eivät vastaa, koskä häpeä on suuri.

Eihän siihen mitään vastausta edes ole. Hedelmistään puu tunnetaan, käytöksestä kristitty tunnetan.

Vierailija
609/2114 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Täällä on paljon pahuutta. Saman olen huomannut useissa muissa ketjuissa. Kristittyjen kimppuun hyökätään erittäin rajusti. Tämäkin Raamatun ennuste toteutuu.

No jos niin on,  entäs teidän käytöksenne: miksi itse hyökkäätte ateistien kimppuun, muslimien kimppuun ja noidenn vedatyyppien kimppuun, ja aika rajusti?

Sen takia, että  heillä on oikeus käyttäytyä niin kuin he itse tuomitsevat muut. Tekopyhyyttä.

Vierailija
610/2114 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristityt eivät vastaa, koskä häpeä on suuri.

Vastaan: olen ollut paljon tässä ketjussa. Kristyttyjä kiroillaan ja solvataan. Kun kristityt kertovat uskostaan ja Raamatusta, saavat he vihat niskaansa.

Tunnette itsenne uhatuksi, aivan selvästi. Sanomamme aiheuttaa pelkoa ja epävarmuutta teille.

T. Kristitty

Vierailija
611/2114 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia, että  heillä on oikeus käyttäytyä niin kuin he itse tuomitsevat muut. Tekopyhyyttä.

Te tuomitsette ateisteja, muslimeja ja noita vedalaisia ja ties ketä vielä, agnostikkoja ja muita.

Matt. 7:1 Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.

Vierailija
612/2114 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Raamatussa olisi paljon hyviä juttuja ja muuta niin kristinusko ei usko kadotukseen, sen on tuonut mukaan kirkon touhut joilla ei mitään tekemistä raamatun kanssa.

Aivan sairas pedarikultti on katoliset, tekaisivat kirkkonsa pyhimyskultin jäännöksille ja palvovat Mariaa ja luterilaiset pitävät vauvoja kadotukseen joutuvina jos niitä ei kasteta, ei löydy Raamatusta lapsia koskien mitään tuollaista oppia.

Eli herätkää uskovaiset tutkimaan oikeasti mihin uskotte.

Pidättekö uskovaiset Jumalaa kostonhimoisena, ihmismäisenä tyhmänä pikkusieluna? Juu sellaiseen Jumalaan en usko.

Eiköhän jokaisen ihmisen pahin kadotus olisi olla omassa seurassaan jossain avaruudessa yksin, mutta iankaikkisuus, enpä usko.

Eikö se anteeksianto ja rakkaus ollut se Jeesuksen Sanoma?

Aika harva on oikeasti _paha_ jos yritetään katsoa ihmisen elämä, mikä häneen on vaikuttanut vauvasta asti, miten häntä on kohdeltu.

Rakkaus ja anteeksianto on Jeesuksen Sanoma. Hänen kauttaaltaan saamme syntimme anteeksi. Jeesus ei kuiteinkaan puhunut vain rakkaudesta. Jeesus puhui ja varoitti erittäin paljon helvetistä. Jeesus teki selväksi että ihminen pelastuu ainoastaan hänen sovitustyöhönsä ansiosta.

Jos kieltää Raamatullisen Jeesuksen, et myöskään pelastu.

Vierailija
613/2114 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka Raamatussa olisi paljon hyviä juttuja ja muuta niin kristinusko ei usko kadotukseen, sen on tuonut mukaan kirkon touhut joilla ei mitään tekemistä raamatun kanssa.

Aivan sairas pedarikultti on katoliset, tekaisivat kirkkonsa pyhimyskultin jäännöksille ja palvovat Mariaa ja luterilaiset pitävät vauvoja kadotukseen joutuvina jos niitä ei kasteta, ei löydy Raamatusta lapsia koskien mitään tuollaista oppia.

Pidättekö uskovaiset Jumalaa kostonhimoisena, ihmismäisenä tyhmänä pikkusieluna? Juu sellaiseen Jumalaan en usko.

Eiköhän jokaisen ihmisen pahin kadotus olisi olla omassa seurassaan jossain avaruudessa yksin, mutta iankaikkisuus, enpä usko.

Aika harva on oikeasti _paha_ jos yritetään katsoa ihmisen elämä, mikä häneen on vaikuttanut vauvasta asti, miten häntä on kohdeltu.

Rakkaus ja anteeksianto on Jeesuksen Sanoma. Hänen kauttaaltaan saamme syntimme anteeksi. Jeesus ei kuiteinkaan puhunut vain rakkaudesta. Jeesus puhui ja varoitti erittäin paljon helvetistä. Jeesus teki selväksi että ihminen pelastuu ainoastaan hänen sovitustyöhönsä ansiosta.

Miksi sitten sinä et anna anteeksi toisiin uskoville, vaan panettelet heitä?

Edelleen, kerron mitä Raamattu sanoo, ei ole kyse omasta mielipiteestäni. Siinä on iso ero.

Jos kerran olette varmoja siitä että kristinusko ei ole totta, silloin ette kokisi uhkana kristittyjen kirjoituksia myöskään.

Vierailija
614/2114 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.  

21. Vihasta ja riidasta 

"Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. 

22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. 

23. "Jos siis olet viemässä uhrilahjaasi alttarille ja siinä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan, 

24. niin jätä lahjasi alttarin eteen ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa. Mene sitten vasta antamaan lahjasi. 

25. "Tarjoa vastapuolellesi sovintoa jo silloin, kun vielä olet hänen kanssaan matkalla oikeuteen. Muuten hän saattaa luovuttaa sinut tuomarille ja tuomari vartijalle, ja niin sinut teljetään vankilaan. 

26. Usko minua: sieltä sinä et pääse, ennen kuin olet maksanut kaiken viimeistä kolikkoa myöten.  

27. Aviorikoksesta 

"Teille on opetettu tämä käsky: 'Älä tee aviorikosta.' 

28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan. 

29. Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. 

30. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. 

31. "On myös opetettu, että jos mies tahtoo erota vaimostaan, hänen on annettava tälle erokirja. 

32. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden, ajaa hänet aviorikokseen. Ja aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen.  

33. Vannomisesta 

"Vielä teille on opetettu nämä isille annetut käskyt: 'Älä tee väärää valaa' ja 'Pidä, mitä olet Herralle valalla vannonut'. 

34. Mutta minä sanon teille: Älkää vannoko lainkaan. Älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin, 

35. älkää maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa koroke, älkääkä Jerusalemin kautta, sillä se on suuren kuninkaan kaupunki. 

36. Älä myöskään vanno pääsi kautta, sillä et sinä pysty muuttamaan ainuttakaan hiustasi mustaksi etkä valkoiseksi. 

Raamattu on lähi-idän yksi sukukirjoista. Vanha osa koostuu ikivanhoista tarinoista joita juutalaiset ottivat aivan muilta heimoilta itselleen. Selkeästi tulvia oli silloin 12 000v sitten ympäri maailmaa, luultavimmin komeetan törmäämisen jälkeen. Siitä on merkkejä ympäri maailmaa.

Vierailija
615/2114 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä mielestäsi kadotususko on lähtöisin? Mitä tekemistä kirkolla on Raamatun kanssa?

Onko syntinen ja paha sama?

Jeesuksen sanoma anteeksisaamisesta on ehdollinen.

Kirkko ei opeta lasten kadotusta.

Vierailija
616/2114 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.  

21. Vihasta ja riidasta 

"Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: 'Älä tapa.' Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. 

22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion. Samoin jokainen, joka sanoo veljelleen: 'Senkin hölmö', on ansainnut Suuren neuvoston tuomion, ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen. 

23. "Jos siis olet viemässä uhrilahjaasi alttarille ja siinä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan, 

24. niin jätä lahjasi alttarin eteen ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa. Mene sitten vasta antamaan lahjasi. 

25. "Tarjoa vastapuolellesi sovintoa jo silloin, kun vielä olet hänen kanssaan matkalla oikeuteen. Muuten hän saattaa luovuttaa sinut tuomarille ja tuomari vartijalle, ja niin sinut teljetään vankilaan. 

26. Usko minua: sieltä sinä et pääse, ennen kuin olet maksanut kaiken viimeistä kolikkoa myöten.  

27. Aviorikoksesta 

"Teille on opetettu tämä käsky: 'Älä tee aviorikosta.' 

28. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista niin, että alkaa himoita häntä, on sydämessään jo tehnyt aviorikoksen hänen kanssaan. 

29. Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden osan ruumiistasi, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. 

30. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan sinulle parempi, että menetät vain yhden jäsenen, kuin että koko ruumiisi joutuu helvettiin. 

31. "On myös opetettu, että jos mies tahtoo erota vaimostaan, hänen on annettava tälle erokirja. 

32. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden, ajaa hänet aviorikokseen. Ja aviorikoksen tekee myös se, joka nai miehensä hylkäämän naisen.  

33. Vannomisesta 

"Vielä teille on opetettu nämä isille annetut käskyt: 'Älä tee väärää valaa' ja 'Pidä, mitä olet Herralle valalla vannonut'. 

34. Mutta minä sanon teille: Älkää vannoko lainkaan. Älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin, 

35. älkää maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa koroke, älkääkä Jerusalemin kautta, sillä se on suuren kuninkaan kaupunki. 

36. Älä myöskään vanno pääsi kautta, sillä et sinä pysty muuttamaan ainuttakaan hiustasi mustaksi etkä valkoiseksi. 

Raamattu on lähi-idän yksi sukukirjoista. Vanha osa koostuu ikivanhoista tarinoista joita juutalaiset ottivat aivan muilta heimoilta itselleen. Selkeästi tulvia oli silloin 12 000v sitten ympäri maailmaa, luultavimmin komeetan törmäämisen jälkeen. Siitä on merkkejä ympäri maailmaa.

Monin tavoin samankaltaisia tarinoita vedenpaisumuksesta ei ole ainoastaan Raamatussa, vaan niistä kerrotaan myös Vedoissa - itse asiassa ne tapahtuvat jatkuvasti aina muutaman miljoonan vuoden välein.

Vierailija
617/2114 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sinä olet kukaan tuomitsemaan kuka pelastuu?

Jeesushan opetti tarkasti että pitää rakastaa lähimmäistä niinkuin itseään, se oli hänen opetuksistaan suurin omien sanojensa mukaan ja ilman sitä ei kukaan voi päästä taivaan porteista sisään. Eli ei saa tuomita muita vaan pitää välittää rakastaa ja olla epäitsekäs.

Opetti myös että sellainen ulkokultainen ulkoaopittu hokeminen ei auta mitään. Että suu puhuu toista kuin mitä sydän sanoo.

Jokainen ihminen ihan itse itsensä tuomitsee. Jos Jumala on rakkaus ei pitäisi olla hätää. Aika paljon voidaan vaikuttaa elämäämme täällä omalla käytöksellä ja armoa pitää itselleenkin antaa.

Miten niitä läheisiä ja tuntemattomia kohdellaan? Tuomitsevasti? Vai pyyteettömästi. Jeesuksella oli sanottavaa kirjanoppineista mutta vielä enemmän lähimmäisenrakkaudesta.

Vierailija
618/2114 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesushan opetti tarkasti että pitää rakastaa lähimmäistä niinkuin itseään, se oli hänen opetuksistaan suurin omien sanojensa mukaan ja ilman sitä ei kukaan voi päästä taivaan porteista.

Lähinmäisenrakkaus ei pelasta, eikä ole suurin Jeesuksen opetus.

Vierailija
619/2114 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesushan opetti tarkasti että pitää rakastaa lähimmäistä niinkuin itseään, se oli hänen opetuksistaan suurin omien sanojensa mukaan ja ilman sitä ei kukaan voi päästä taivaan porteista.

Lähinmäisenrakkaus ei pelasta, eikä ole suurin Jeesuksen opetus.

Jeesuksen sanoma on tehkää parannus, Jumalan valtakunta on tullut lähelle.

Vierailija
620/2114 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus ei todellakaan varoittanut helvetistä. Ainoastaan helvettiin uskomisesta, koska helvettiin uskominen on epäjumalan palvelemista ja epäjumalien palveleminen johtaa kadotukseen.

Kuten Jeesus sanoi: "Jolla on korvat, se kuulkoon!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme