Voiko alle 10v lapsi mielestänne päättää missä tapaa etävanhempaansa?
Mieheni lapsi haluuaa nähdä isäänsä niin että he menevät isovanhemmille eivätkä tule meille.
Mies suostuu usein tähän, vedoten siihen että näkee lastaan niin harvoin.
Mielestäni tuon ikäinen ei voi määritellä missä tapaa vanhempaansa.
Äidillään on hyvin vapaata, meillä tiukempi mutta oikeudenmukainen linja.
Onko tämä mielestänne ok, niuhotanko turhasta?
Kommentit (415)
Vierailija kirjoitti:
Miksi normaaliin perhe-elämään tarvitaan syy? Menen nukkumaan. Saitte oloni vieläkin tukalammaksi tilanteessa joka on todella vaikea. Ap
Sinun halusi leikkiä perhettä ei ole syy, miksi miehen lapsen pitäisi haluta olla teillä.
Onneksi lapsella ei ole siihen yhtään mitään velvollisuuttakaan.
En nyt tajua tuota pukeutumisasiaa ollenkaan. Kyllähän nyt tuon ikäinen itse huomaa kun tulee kylmä. Ehkä olet vähän ylihuolehtivainen.
Vierailija kirjoitti:
En nyt tajua tuota pukeutumisasiaa ollenkaan. Kyllähän nyt tuon ikäinen itse huomaa kun tulee kylmä. Ehkä olet vähän ylihuolehtivainen.
Ei huomaa, on käytännössä joka kerta flunssassa kun tulee meille. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko 10v on pitää niitä toppahousuja?
Paksut farkut ja paksut kalsarit on ihan riittävä perusulkoiluun.
Eipä omista ainoitakaan pitkiä kalsareita. Lumihangessa kun istuu tai laskee mäkeä farkut kastuvat kyllä heti läpi. Elän näemmä aivan eri maailmassa kuin te muut. Ap
Mistä sinä sen kalsarit tiedät?
Eihän lapsi edes asu teillä aiemmin kyläili pari kertaa kuukaudessa ja nyt ei enää sitäkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei huomaa, on käytännössä joka kerta flunssassa kun tulee meille. Ap
Kylmällä ei ole mitään tekemistä flunssan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei ole vihollinen tietenkään mutta yksi lapsista perheessä ei voi määrittää sitä miten koko perhe toimii mielestäni. Lasta tulee tietysti kuunnella mutta hän ei voi olla joka kerta se joka päättää ettei mennä mökille jos 3 4jästä siellä haluavat käydä. Ap
Eli mies ei halua tavata lastaan isovanhempien luona vaan menee vasten tahtoaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pakko 10v on pitää niitä toppahousuja?
Paksut farkut ja paksut kalsarit on ihan riittävä perusulkoiluun.
Eipä omista ainoitakaan pitkiä kalsareita. Lumihangessa kun istuu tai laskee mäkeä farkut kastuvat kyllä heti läpi. Elän näemmä aivan eri maailmassa kuin te muut. Ap
En mäkään ole eläessäni koskaan käyttänyt pitkiä kalsareita. Ärsytti niin pirusti kun mummo yritti aina pakottaa käyttämään niitä. Enkä muuten käyttänyt, pidin pintani! En ymmärtänyt ollenkaan koska en koskaan aiemminkaan niitä tarvinnut.
Jaa-a, mitäpä sitä, miksi lapsi ei halua teille.
En minäkään haluaisi.
Miksi haluat miehesi lapsen teille, vaikka teilläolo on kirjoitustesi mukaan niin hankalaa?
Jotta voisit vertailla omaa lastasi ja miehesi lasta?
Minusta lapsen pitäisi olla teillä joka toinen viikko, jotta hän oikeasti kokisi kuuluvansa perheeseen, eikä isän ajasta tarvitsisi kilpailla. On ihan selvä, ettei ole oikein, että toinen lapsi saa olla teillä joka toinen viikko, ja toinen vain muutaman päivän kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta lapsen pitäisi olla teillä joka toinen viikko, jotta hän oikeasti kokisi kuuluvansa perheeseen, eikä isän ajasta tarvitsisi kilpailla. On ihan selvä, ettei ole oikein, että toinen lapsi saa olla teillä joka toinen viikko, ja toinen vain muutaman päivän kuussa.
Minulla ei ole mitään vastaan, paremminkin toisinpäin. Lapsi on kuitekin 1 vuotiaasta eron jälkeen ollut isällään vuorotyön vuoksi vain joka toinen viikonloppu. Nyt kun asiaan voisi tehdä muutoksen eli lapsi voisi olla meillä enemmän kukaan minun lisäkseni ei ole kiinnostunut "ajamaan asiaa" isä on tottunut helpolla pääsemiseen. Äiti taas siihen että lapsi asuu vain hänen luonaan.
Minun puolestani lapsi saisin muuttaa meille vaikka kokonaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään vastaan, paremminkin toisinpäin. Lapsi on kuitekin 1 vuotiaasta eron jälkeen ollut isällään vuorotyön vuoksi vain joka toinen viikonloppu. Nyt kun asiaan voisi tehdä muutoksen eli lapsi voisi olla meillä enemmän kukaan minun lisäkseni ei ole kiinnostunut "ajamaan asiaa" isä on tottunut helpolla pääsemiseen. Äiti taas siihen että lapsi asuu vain hänen luonaan.
Miksi ihmeessä haluat "ajaa asiaa" sen puolesta, että lapsi on enemmän teillä, jos isä&äiti eivät sitä halua, eikä lapsikaan? Viesteistäsi tulee ylimielinen olo ja sellainen, että sinä ahdistut, kun maailma ei pyöri sinun mukaan.
Mitä ihmettä lapsen pukeutuminenkaan haittaa? Hän itse kärsii seuraukset esim. märistä housuista ja tuon ikäisille (siis sille omalle lapsellesi,) voit jo varsin hyvin selittää, että on erilaisia sääntöjä ja tapoja toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En provoile. Vakavasti mietin miten saan elämme sujumaan, jos miehen lapsi ei halua tulla tänne. Näen sen aika suurena ongelmana.
En voi kohdella kahta saman ikäistä lasta eri tavalla, se nyt ei voi kenestäkään olla hyvä toimintatapa. Enkä ole lähiaikoina muuttanut käytöstäni. ApNo eihän sinun tarvitse kohdella sitä lasta mitenkään, kun se ei edes tule sinne teille.
Joten mikä olikaan ongelma?Vai onko tarkoitus yrittää pakottaa lapsi teille vain siksi, jotta sinä voisit kohdella molempia lapsia samoin?
Niin, mikähän se pointti tosiaan oli?
Otsikon perusteella se, että, hui kamala, lasta kuunnellaan sen suhteen, missä lapsi haluaa tavata vanhempaansa. Siis lapsen toiveet otetaan huomioon. Kerrassaan järkyttävää.
Pointti on varmaan sellainen, että ap ei kestä sitä tosiasiaa, että lapsi ei halua tulla heille ja vika on löydyttävä jostain muualta, kuin hänestä itsestään tai hänen kotinsa olosuhteista.
No en kai muuten "ajaisikaan" ellei isä olisi koko ajan sitä mieltä että näkee lastaan liian vähän. Antaa olla. Olisin kaivannut asiaan järjellisiä mielipiteitä. Kun tässä ei kaikkea pysty avaan se on näemmä mahdotonta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä toisinpäin?
Tilanteessa, jossa kukaan asianosaisista ei halua muuttaa tilannetta?
Anna olla. Maailma ei pyöri sinun napasi ympärillä ja sinun tahtojesi mukaan.
Nytkin esität tilanteen vain itsesi kannalta, etkä lainkaan ota huomioon, mitä ne, keitä asia oikeasti koskee, haluaa ja on päättäneet.
Asia ei oikeastaan edes kuulu sinulle, tapaako lapsi isäänsä lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
No en kai muuten "ajaisikaan" ellei isä olisi koko ajan sitä mieltä että näkee lastaan liian vähän. Antaa olla. Olisin kaivannut asiaan järjellisiä mielipiteitä. Kun tässä ei kaikkea pysty avaan se on näemmä mahdotonta. Ap
Olet saanut ilkeitä ja typeriä vastauksia, mikä ei ole täällä yllätys. Minusta sinulla on ihan aito huoli. Mutta olet asiassa silti ulkopuolinen, eli isä päättää, mikä on suhteensa lapseensa.
Haluat lapsen teille useammin tai vaikka kokonaan, mutta kuitenkin valitat ettei lapsi tee mielestäsi mitään oikein?
Joopajoo. Mikähän mahtaisi olla syynä, että lapsi ei halua teille?
Vaikka meillä on rajat ja välittävä perhe niin viikonloppuna otetaan kyllä rennommin! Viikonloppuna saa tuon ikäinen meillä valvoa pitempään ja vastaavasti nukkuukin pitempään, puhelinaikaa on enemmän ja saatetaan koko perhe syödä olohuoneessa pizzaa leffaa katsoen :) Lattiallakin voi nukkua jos huvittaa. Neljä yhteiskuntakelpoist alasta on näin kasvanut, kaksi jo omillaan. Lapsihan on teillä tosi vähän ja näkee isäänsä tosi vähän, joten anna hänen nyt rauhassa tankata isä-aikaa ja läheisyyttä ihan kahdestaan. Voihan se olla että yksi suuri syy on tuo vieressä nukkuminen, mummolassa pääsee isän viereen ja teillä nukkuu yksin erillään aika vieraassa paikassa kuitenkin. Onko oma lapsesi aina paikalla isä-viikonloppuina? Lapsi voi olla ihan syystäkin mustasukkainen tälle toiselle lapselle, joka viettää enemmän aikaa hänen isänsä kassa ja se vähäinen aika joka toinen viikonloppu pitäisi vielä jakaa teidän kanssanne. Plussana tietysti on että näkee isovanhempiaankin. Älä nyt turhaan tästä tee mitään draamaa vaan nauti vapaa-ajasta oman lapsesi kanssa :) Voittehan sopia joka viikonlopulle jonkun kivan yhdessä tekemisenkin vaikka uimaan, trampoliinipuistoon aj ulkoiluretkelle, mutta pääpainohan tuossa nyt nimenomaan on isän ja lapsen yhteisellä ajalla. Hienoa että lapsen isäkin on tämän oivaltanut!