Voiko alle 10v lapsi mielestänne päättää missä tapaa etävanhempaansa?
Mieheni lapsi haluuaa nähdä isäänsä niin että he menevät isovanhemmille eivätkä tule meille.
Mies suostuu usein tähän, vedoten siihen että näkee lastaan niin harvoin.
Mielestäni tuon ikäinen ei voi määritellä missä tapaa vanhempaansa.
Äidillään on hyvin vapaata, meillä tiukempi mutta oikeudenmukainen linja.
Onko tämä mielestänne ok, niuhotanko turhasta?
Kommentit (415)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme voi mennä isovammille koska lapsi haluaa nimenomaan olla isänsä kanssa keskenään. Kyse on mustasukkaisuudesta.
Lapsi haluaa nukkua aina isänsä vieressä ja mummolassa se on aina mahdollista.
En tiedä. Minusta on kyllä outoa että lapsi määrittää asian. Jos täällä olisi joku haittatekijä ymmärtäisin. Itse en kyllä suostuisi menenään lapseni kanssa joka toinen vl mummolaan koko viikonlopuksi vaikka paljon tekemisissä ollaankin. ApOletko ap ihan ok? Yhdessä viestissä ilmoitit syyksi alkoholismin!
Miehen isä on alkoholisti. Miten se liittyy minun ok olemiseeni? Omaa lastani en kyseiseen seuraan veisi lainkaan. Mökillä on yhden kerran oltu samaan aikaan. Se riitti minulle. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toppahousut ovat sivuseikka. Lapsi kieltäytyy vastaanottamasta minkäänlaisia pyyntöjä/neuvoja.
Joka kerta inttää vastaan oli asia mikä hyvänsä. Aina saa periksi muilta paitsi minulta ja joskus isältään.
Kumma viestiketju. Minun pitää nöyränä ottaa vastaan lapsen käytös, siihen ei saa puuttua vaikka seinät kaatuisi.
Mietin olisivatko kaikki syyllistäjät itse valmiita esim. Siihen että lapsi haluaa häätää sinut sängystä toisaalle nukkumaan. ApMinä ainakin halusin isän luona käydessä nukkua useinkin isän vieressä. Joskus sekä isän että äitipuolen vieressä. Samoin sisarukseni. Se lievitti koti-ikävää ja sai olon tuntumaan turvalliselta.
Ja äitipuoli meni kiltisti omasta sängystään sohvalle, kun keksit niin haluta? Ihan sama vaikka olisi kipeä selkä tai unettomuutta tms. En vaan jaksa ymmärtää tätä itsekkyyttä. Kasvoin itsekin uusperheessä ja nukuin äidin tai isän vieressä joskus, kun uusi puoliso oli matkoilla. Ei olisi tullut edes lapsena pieneen mieleenkään, että olisin häätänyt jonkun toisen ihmisen omasta sängystään.
Oma sydän ainakin särkyi, kun lapsi soitti nyyhkyttäen pian eron jälkeen isänsä luota, että hän näkee painajaisia eikä saa nukuttua, mutta ei voi mennä enää isänkään viereen kun siellä on "se toinen". Onneksi lapsi ei ollut itsekäs, vaan itki jatkossakin yksin huoneessaan.
Jännä, että syyllistät bonusäidin, etkä exääsi. Ihan hyvin lapsen isäkin olisi voinut ottaa patjan ja mennä lapsen huoneeseen.
Syyllistinkö todella? Lapsihan päätti ihan itse, että hän ei todellakaan aio itsekkyyttään vaatia mitään järjestelyjä heiltä kummaltakaan. En voi syyllistää kumpaakaan asiasta josta he eivät edes ole tietoisia.
No pisti korvaan tuo se toinen vähän alentavana ilmaisuna.
Sen lisäksi, että itse kasvoin uusperheessä, olen sekä bio-, että bonusäiti. Meillä tuo olisi ratkaistu niin, että jatkossa isä olisi mennyt lapsen luo. Toivottavasti kerroit exällesi asiasta, niin se saatiin tietoon ja käsiteltyä. Tietenkään ei ole hyvä, että lapsi itkee yksin huoneessaan.
Ydinperheaikoina minä menin lasten huoneeseen nukkumaan tarvittaessa, koska exäni oli hyvin herkkäuninen eikä hänen nukkumisestaan tullut mitään edes omien(!) lasten vieressä. Mikä sopii yhteen perheeseen, ei sovi kaikkiin perheisiin.
Jos lapset ovat eri viikonloppuina näen miestäni ainoastaan sinä viikonloppuna kun oma lapseni on meillä. Miehellä on sellainen työ. Eli tapaisimme joka toinen vl. Ei siinä ylläpidetä enää minkäänlaista suhdetta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme voi mennä isovammille koska lapsi haluaa nimenomaan olla isänsä kanssa keskenään. Kyse on mustasukkaisuudesta.
Lapsi haluaa nukkua aina isänsä vieressä ja mummolassa se on aina mahdollista.
En tiedä. Minusta on kyllä outoa että lapsi määrittää asian. Jos täällä olisi joku haittatekijä ymmärtäisin. Itse en kyllä suostuisi menenään lapseni kanssa joka toinen vl mummolaan koko viikonlopuksi vaikka paljon tekemisissä ollaankin. ApOletko ap ihan ok? Yhdessä viestissä ilmoitit syyksi alkoholismin!
Miehen isä on alkoholisti. Miten se liittyy minun ok olemiseeni? Omaa lastani en kyseiseen seuraan veisi lainkaan. Mökillä on yhden kerran oltu samaan aikaan. Se riitti minulle. Ap
Pystytkö sanomaan yhtä ainutta hyvää sanaa lapsesta ja tämän perheestä?
Sinä luultavasti vertaudut hänen mielessään opettajaan: henkilö, jota hän säännöllisesti tapaa ja joka opettaa ja rajoittaa häntä. Jonka luona on eri säännöt kuin kotona ja mummulassa. Tyttäresi luultavasti vertautuu luokkakaveriin tms ystävään. Hän haluaa mukavat olot, niinpä tylsään paikkaan ei halua mennä. Tietenkään hän ei osaa miettiä näin systemaattisesti.
Miehesi kannattaa nyt miettiä, mitä haluaa. Ja sinun antaa periksi noista me ollaan perhe vaikka hampaat irvessä-haaveista. Uusioperheissä on uusioperheiden haasteet. Turvallinen ja luotettava aikuinen voit tietysti lapselle olla.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapset ovat eri viikonloppuina näen miestäni ainoastaan sinä viikonloppuna kun oma lapseni on meillä. Miehellä on sellainen työ. Eli tapaisimme joka toinen vl. Ei siinä ylläpidetä enää minkäänlaista suhdetta. Ap
Mutta isä-lapsisuhde kyllä kestää joka toisen viikonlopun?
Vierailija kirjoitti:
Tämä samahan on sitten, jos ovat mummolassa. En ihmettele, että ottaa päähän.
Olisit tyytyväinen. Saat omaa vapaata!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toppahousut ovat sivuseikka. Lapsi kieltäytyy vastaanottamasta minkäänlaisia pyyntöjä/neuvoja.
Joka kerta inttää vastaan oli asia mikä hyvänsä. Aina saa periksi muilta paitsi minulta ja joskus isältään.
Kumma viestiketju. Minun pitää nöyränä ottaa vastaan lapsen käytös, siihen ei saa puuttua vaikka seinät kaatuisi.
Mietin olisivatko kaikki syyllistäjät itse valmiita esim. Siihen että lapsi haluaa häätää sinut sängystä toisaalle nukkumaan. ApMinä ainakin halusin isän luona käydessä nukkua useinkin isän vieressä. Joskus sekä isän että äitipuolen vieressä. Samoin sisarukseni. Se lievitti koti-ikävää ja sai olon tuntumaan turvalliselta.
Ja äitipuoli meni kiltisti omasta sängystään sohvalle, kun keksit niin haluta? Ihan sama vaikka olisi kipeä selkä tai unettomuutta tms. En vaan jaksa ymmärtää tätä itsekkyyttä. Kasvoin itsekin uusperheessä ja nukuin äidin tai isän vieressä joskus, kun uusi puoliso oli matkoilla. Ei olisi tullut edes lapsena pieneen mieleenkään, että olisin häätänyt jonkun toisen ihmisen omasta sängystään.
Oma sydän ainakin särkyi, kun lapsi soitti nyyhkyttäen pian eron jälkeen isänsä luota, että hän näkee painajaisia eikä saa nukuttua, mutta ei voi mennä enää isänkään viereen kun siellä on "se toinen". Onneksi lapsi ei ollut itsekäs, vaan itki jatkossakin yksin huoneessaan.
Jännä, että syyllistät bonusäidin, etkä exääsi. Ihan hyvin lapsen isäkin olisi voinut ottaa patjan ja mennä lapsen huoneeseen.
Syyllistinkö todella? Lapsihan päätti ihan itse, että hän ei todellakaan aio itsekkyyttään vaatia mitään järjestelyjä heiltä kummaltakaan. En voi syyllistää kumpaakaan asiasta josta he eivät edes ole tietoisia.
No pisti korvaan tuo se toinen vähän alentavana ilmaisuna.
Sen lisäksi, että itse kasvoin uusperheessä, olen sekä bio-, että bonusäiti. Meillä tuo olisi ratkaistu niin, että jatkossa isä olisi mennyt lapsen luo. Toivottavasti kerroit exällesi asiasta, niin se saatiin tietoon ja käsiteltyä. Tietenkään ei ole hyvä, että lapsi itkee yksin huoneessaan.
Ydinperheaikoina minä menin lasten huoneeseen nukkumaan tarvittaessa, koska exäni oli hyvin herkkäuninen eikä hänen nukkumisestaan tullut mitään edes omien(!) lasten vieressä. Mikä sopii yhteen perheeseen, ei sovi kaikkiin perheisiin.
Joku alapeukutti tätäkin :D
Menehän sanomaan kaikille herkkäunisille, että ovat huonoja vanhempia. Aivan kuin unettomuus, herkkäunisuus tai vaikka kipeä selkä, joka ei kestä sohvaa olisivat omia valintoja.
Vierailija kirjoitti:
No kun hän haluaa olla perhe. Mutta se lapsi on ongelma, koska haastaa riitaa ja vänkää vastaan ja syö karkkia alastomana pakkasessa. Ap:n lapsellakin on ikävä tätä häirikkökakaraa joka huutaa ja haukkuu.
Lapsi haluaa tavata isäänsä, ei sinua.
Mikä tässä nyt ottaa niin koville?
Se, että lapsi ei halua tavata sinua ja lastasi?
Noista kirjoituksistasi päätellen ei kenellekään liene epäselvää, että miksi niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun hän haluaa olla perhe. Mutta se lapsi on ongelma, koska haastaa riitaa ja vänkää vastaan ja syö karkkia alastomana pakkasessa. Ap:n lapsellakin on ikävä tätä häirikkökakaraa joka huutaa ja haukkuu.
Ja on puhelimella 24/7.
Tietääkö miehesi miten puhut hänestä ja lapsestaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja on puhelimella 24/7.
Totta, mutta syy ei ole lapsessa, joka on toki kamala, vaan tämän äidissä, joka ei osaa kasvattaa kersaansa. Ja vaarikin on juoppo, lapsen kaverit vääränlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö miehesi miten puhut hänestä ja lapsestaan?
Ja miehen vanhemmista?
Trollisi olisi parempi, jos edes pysyisit tarinassasi.
Alussa väitit, että lapsen pitäisi käydä teillä muka sen takia, että lapsellasi on ikävä tätä lasta.
Sitten aloit kuitenkin puhua vain negatiiviseen sävyyn tästä lapsesta, miten hänen kanssaan mistään ei tule mitään, koska lapsi on niin hankala, kiusaa sinun lastasi, ei noudata sääntöjä ja lapsi kaikin tavoin muutenkin ihan mahdoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja on puhelimella 24/7.
Totta, mutta syy ei ole lapsessa, joka on toki kamala, vaan tämän äidissä, joka ei osaa kasvattaa kersaansa. Ja vaarikin on juoppo, lapsen kaverit vääränlaisia.
Eipä unohdeta, että me kommentoijat ollaan ilkeitä ja kommentoidaan järjettömällä tavalla, mutta onneksi on fb ryhmä, jossa ymmärretään.
Ai kamala.
Äitipuoli on perheenjäsen joo, mutta isän ja lapsen väliset tapaamiset on kyllänihan isän ja lapsen välisiä, ja ehkä lapsen äidin, asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja on puhelimella 24/7.
Kaikista kauheintahan toki on, että lapsi ei laita toppahousuja, vaikka äitipuolen lapsi laittaa.