Voiko alle 10v lapsi mielestänne päättää missä tapaa etävanhempaansa?
Mieheni lapsi haluuaa nähdä isäänsä niin että he menevät isovanhemmille eivätkä tule meille.
Mies suostuu usein tähän, vedoten siihen että näkee lastaan niin harvoin.
Mielestäni tuon ikäinen ei voi määritellä missä tapaa vanhempaansa.
Äidillään on hyvin vapaata, meillä tiukempi mutta oikeudenmukainen linja.
Onko tämä mielestänne ok, niuhotanko turhasta?
Kommentit (415)
Ei voi. Jos tapaamisista sovittu, niin sitten lapsi tulee teille.
Vierailija kirjoitti:
Jospa miehesikin tykkää tavata samalla omia vanhempiaan ja varmasti niille vanhemmille on mukava kun saavat poikansa ja tämän lapsen sinne. Sinuna antaisin olla.
Älä nyt yritä tähän vetää mitään lapsen äidin "huonoutta ".
Tärkeää sen lapsen on oppia myös bonusvanhempi tuntemaan ja välillä voivat yhdessä myös käydä isovanhemmilla tai kutsua isovanhemmatkin luokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit tyytyväinen. Saat omaa vapaata!!
No kun hän haluaa olla perhe. Mutta se lapsi on ongelma, koska haastaa riitaa ja vänkää vastaan ja syö karkkia alastomana pakkasessa. Ap:n lapsellakin on ikävä tätä häirikkökakaraa joka huutaa ja haukkuu.
Ja on puhelimella 24/7.
Totta, mutta syy ei ole lapsessa, joka on toki kamala, vaan tämän äidissä, joka ei osaa kasvattaa kersaansa. Ja vaarikin on juoppo, lapsen kaverit vääränlaisia.
Eipä unohdeta, että me kommentoijat ollaan ilkeitä ja kommentoidaan järjettömällä tavalla, mutta onneksi on fb ryhmä, jossa ymmärretään.
Sori ohis, mutta uusperhe on kyllä sellainen combo, että ei sitä oikein kokematta ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa miehesikin tykkää tavata samalla omia vanhempiaan ja varmasti niille vanhemmille on mukava kun saavat poikansa ja tämän lapsen sinne. Sinuna antaisin olla.
Älä nyt yritä tähän vetää mitään lapsen äidin "huonoutta ".Tärkeää sen lapsen on oppia myös bonusvanhempi tuntemaan ja välillä voivat yhdessä myös käydä isovanhemmilla tai kutsua isovanhemmatkin luokseen.
Ap kertoi että hän ei halua tavata lapsen isovanhempia.
Ei lapsellakaan ole mitään velvollisuutta tavata ap:tä, jos lapsi ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Jos tapaamisista sovittu, niin sitten lapsi tulee teille.
Ei missään ole sovittu, että lapsen pitää tavata isäänsä ap:n luona.
Miksi yrität pakottaa toppahousuja 10-vuotiaalle joka ei ole oma lapsesi?
Se että sinun kullanmurusi vetää toppahousut jalkaan heti kun äitsykkä käskee, ei liity asiaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toppahousut ovat sivuseikka. Lapsi kieltäytyy vastaanottamasta minkäänlaisia pyyntöjä/neuvoja.
Joka kerta inttää vastaan oli asia mikä hyvänsä. Aina saa periksi muilta paitsi minulta ja joskus isältään.
Kumma viestiketju. Minun pitää nöyränä ottaa vastaan lapsen käytös, siihen ei saa puuttua vaikka seinät kaatuisi.
Mietin olisivatko kaikki syyllistäjät itse valmiita esim. Siihen että lapsi haluaa häätää sinut sängystä toisaalle nukkumaan. ApMinä ainakin halusin isän luona käydessä nukkua useinkin isän vieressä. Joskus sekä isän että äitipuolen vieressä. Samoin sisarukseni. Se lievitti koti-ikävää ja sai olon tuntumaan turvalliselta.
Ja äitipuoli meni kiltisti omasta sängystään sohvalle, kun keksit niin haluta? Ihan sama vaikka olisi kipeä selkä tai unettomuutta tms. En vaan jaksa ymmärtää tätä itsekkyyttä. Kasvoin itsekin uusperheessä ja nukuin äidin tai isän vieressä joskus, kun uusi puoliso oli matkoilla. Ei olisi tullut edes lapsena pieneen mieleenkään, että olisin häätänyt jonkun toisen ihmisen omasta sängystään.
Oma sydän ainakin särkyi, kun lapsi soitti nyyhkyttäen pian eron jälkeen isänsä luota, että hän näkee painajaisia eikä saa nukuttua, mutta ei voi mennä enää isänkään viereen kun siellä on "se toinen". Onneksi lapsi ei ollut itsekäs, vaan itki jatkossakin yksin huoneessaan.
Jännä, että syyllistät bonusäidin, etkä exääsi. Ihan hyvin lapsen isäkin olisi voinut ottaa patjan ja mennä lapsen huoneeseen.
Syyllistinkö todella? Lapsihan päätti ihan itse, että hän ei todellakaan aio itsekkyyttään vaatia mitään järjestelyjä heiltä kummaltakaan. En voi syyllistää kumpaakaan asiasta josta he eivät edes ole tietoisia.
No pisti korvaan tuo se toinen vähän alentavana ilmaisuna.
Sen lisäksi, että itse kasvoin uusperheessä, olen sekä bio-, että bonusäiti. Meillä tuo olisi ratkaistu niin, että jatkossa isä olisi mennyt lapsen luo. Toivottavasti kerroit exällesi asiasta, niin se saatiin tietoon ja käsiteltyä. Tietenkään ei ole hyvä, että lapsi itkee yksin huoneessaan.
Ydinperheaikoina minä menin lasten huoneeseen nukkumaan tarvittaessa, koska exäni oli hyvin herkkäuninen eikä hänen nukkumisestaan tullut mitään edes omien(!) lasten vieressä. Mikä sopii yhteen perheeseen, ei sovi kaikkiin perheisiin.
Minun taas ei olisi tullut mieleenkään häätää vielä isääkin sängystään. Tai kiikutella jotain patjoja lastenhuoneeseen, missä ilmeisesti pitäisi nukkua myös lapsen, jos pointtina on saada olla kainalossa. Paljon helpompi että se siirtyy jonka lapsi ei tule viereen, jos jonkun on siirryttävä. Mutta toki jos se ihan sääntö on eikä poikkeus, on mietittävä kestävämmät ratkaisut.
Ainoa jolla tässä on ongelma olet sinä, kun sinua harmittaa, että lapsi ja isänsä ei tanssikaan sinun pillisi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun hän haluaa olla perhe. Mutta se lapsi on ongelma, koska haastaa riitaa ja vänkää vastaan ja syö karkkia alastomana pakkasessa. Ap:n lapsellakin on ikävä tätä häirikkökakaraa joka huutaa ja haukkuu.
Ja on puhelimella 24/7.
Totta, mutta syy ei ole lapsessa, joka on toki kamala, vaan tämän äidissä, joka ei osaa kasvattaa kersaansa. Ja vaarikin on juoppo, lapsen kaverit vääränlaisia.
Kaikista kauheintahan toki on, että lapsi ei laita toppahousuja, vaikka äitipuolen lapsi laittaa.
Eihän sillä ongelmalapsella ole edes kalsareita!
Vierailija kirjoitti:
Jos lapset ovat eri viikonloppuina näen miestäni ainoastaan sinä viikonloppuna kun oma lapseni on meillä. Miehellä on sellainen työ. Eli tapaisimme joka toinen vl. Ei siinä ylläpidetä enää minkäänlaista suhdetta. Ap
Mietippä nyt edelleen tilannetta lapsen kannalta. Sinulle ei riitä suhteen ylläpitämiseen joka toinen viikonloppu, mutta isä-lapsi-suhteelle se pitää riittää? Lisäksi noina isäviikonloppuina on mukana myös isän naisystävän lapsi jakamassa huomiota ja sen tulee lapselle olla ok? Kokeileppa itse parisuhdetta, tapaamiset joka toinen viikonloppu ja miehesi ystävätär mukana jakamassa huomiota kanssasi.. Tuntuisiko kivalle? Ai ei vai, tätä kuitenkin on valtaosan uusperheistä lasten arki ja elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja on puhelimella 24/7.
Kaikista kauheintahan toki on, että lapsi ei laita toppahousuja, vaikka äitipuolen lapsi laittaa.
Eihän sillä ongelmalapsella ole edes kalsareita!
Tämä ketju saa multa loppumaan taas uskon ihmiskuntaan ja poistumaan palstalta hyyyvin pitkäksi aikaa (mikä on vaan hyvä asia). Tyypit kiljuu kuorossa ap:lta empaattisuutta osoittamatta sitä tippaakaan itse. Ei ihme, että pahoinvointi ja itsekkyys lisääntyvät, kun nämä ihmiset lienevät vanhempia.
Minusta puhut hyvin ikävään sävyyn tästä miehen lapsesta. Samaan aikaan yrität jokaisessa mahdollisessa käänteessä korostaa oman lapseni erinomaisuutta, sitä miten sinun lapsesi noudattaa kyllä sinun sääntöjäsi, pukeutuu paremmin, käyttäytyy paremmin ja on muutenkin kaikin puolin jalompi ja parempi kuin tämä miehesi lapsi.
Vaikka et lasten kuullen tarkoituksella noista sanoisikaan, se ihan varmasti näkyy asenteestasi.
Tämä ketju saa multa loppumaan taas uskon ihmiskuntaan ja poistumaan palstalta hyyyvin pitkäksi aikaa (mikä on vaan hyvä asia). Tyypit kiljuu kuorossa ap:lta empaattisuutta osoittamatta sitä tippaakaan itse. Ei ihme, että pahoinvointi ja itsekkyys lisääntyvät, kun nämä ihmiset lienevät vanhempia.[/quote]
Halleluuja ja amen! Olen kanssani samaa mieltä!
Yhdessäkään viestissä en ole sanonut että tuo joka toinen viikonloppu riittää lapsen ja isän tapaamisiin!!!! Olen vuosia itse koittanut järjestää heille lisäaikaa minkä suinkin olen pystynyt, vanhemmat eivät reagoi!
Meillä saa lapsi tulla yöllä viereen jos pelottaa, miehen lapsi oli viimeksi soittanut yöllä isälleen eikä tämä vastannut koska puhelin oli äänetön. Sanoin pojalle että soita tai tule herättämään minut seuraavalla kerralla, minulla on ääni päällä!
Älkää jumalavita panetelko! Ette saa minusta ilkeää lapselle.
Lisäksi jos joku on alkoholisti, se on eikä se ole minun vikani tai henkilön haukkumista!
Jessus mitä porukkaa täällä kirjoittaa!
Ainut tarve on saada toiset poljettua maanrakoon vaikkette tunne koko ihmistä. Nimellä tuskin uskaltaisitte jakaa ilkeyksiänne! Ap
Olen itse elänyt koko lapsuuteni uusperheessä, eikä kyllä koskaan, onneksi, ollut tuollaisia ongelmia.
Tosin äitipuoleni onkin oikein hyvä tyyppi, joka osasi toimia lasten kanssa hyvin, vaikkei hänellä omia lapsia ollutkaan.
Tapaamisista sopii ja päättää lapsi ja lapsen vanhemmat. Tapaamiset on lapsen oikeus, ei velvollisuus.
Mistä tiedät että miehen isä on alkoholisti?
Se että ihminen on alholisti, ei itsessään tarkoita yhtään mitään. Tuskinpa tuo kovin huonossa jamassa on, kun miehesi vierailee vanhemmillaan usein ja vielä lapsen kanssa.
On minunkin isäni entinen huumeidenkäyttäjä. Ei tosin ole käyttänyt 70-luvun jälkeen. Ei se pelkkä päihderiippuvuus määrittele ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Se että ihminen on alholisti, ei itsessään tarkoita yhtään mitään. Tuskinpa tuo kovin huonossa jamassa on, kun miehesi vierailee vanhemmillaan usein ja vielä lapsen kanssa.
On minunkin isäni entinen huumeidenkäyttäjä. Ei tosin ole käyttänyt 70-luvun jälkeen. Ei se pelkkä päihderiippuvuus määrittele ihmistä.
On huonossa jamassa. Juo jopa kiljua ja puhuu aivan kamalia lasten kuulleen. Lisäksi polttaa sisätiloissa. Voit mennä katsomaan jos et usko. Eikö maailma ole täynnä juoppoja?
Toki minua ei ole pakko uskoa mutta näin on. Nuorempana oli väkivaltainen. Ei onneksi enää papparaisena. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On huonossa jamassa. Juo jopa kiljua ja puhuu aivan kamalia lasten kuulleen. Lisäksi polttaa sisätiloissa. Voit mennä katsomaan jos et usko. Eikö maailma ole täynnä juoppoja?
Toki minua ei ole pakko uskoa mutta näin on. Nuorempana oli väkivaltainen. Ei onneksi enää papparaisena. Ap
Mistä tiedät, kun et edes käy miehen vanhemmilla? Katsotaan kristallipallosta?
Tosi mukavaan sävyyn muuten puhut miehen vanhemmista. Kyllä joillain sitten on lahja nähdä ihmisistä aina parhaat puolet!
Luulen kyllä että vaikka isovanhemmilla olisi kuvailusi mukainen meininki, niin parempi siellä silti on varmaan olla kuin sinun luonasi. Vai miksipä luulet, että mieskin mieluummin tapaa lasta siellä kuin teillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki minua ei ole pakko uskoa mutta näin on. Nuorempana oli väkivaltainen. Ei onneksi enää papparaisena. ApMistä tiedät, kun et edes käy miehen vanhemmilla? Katsotaan kristallipallosta?
Tosi mukavaan sävyyn muuten puhut miehen vanhemmista. Kyllä joillain sitten on lahja nähdä ihmisistä aina parhaat puolet!
Luulen kyllä että vaikka isovanhemmilla olisi kuvailusi mukainen meininki, niin parempi siellä silti on varmaan olla kuin sinun luonasi. Vai miksipä luulet, että mieskin mieluummin tapaa lasta siellä kuin
Ja mistä sinä voit vielä paremmin tietää mikä on asian laita kun et edes tiedä koko ihmisiä? Olen tyhmä kun jatkan tätä keskustelua. Ap
No nyt siellä mummolassa jo vedetään kiljua:D.
Älä nyt yritä tähän vetää mitään lapsen äidin "huonoutta ".