Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko alle 10v lapsi mielestänne päättää missä tapaa etävanhempaansa?

Vierailija
21.02.2023 |

Mieheni lapsi haluuaa nähdä isäänsä niin että he menevät isovanhemmille eivätkä tule meille.
Mies suostuu usein tähän, vedoten siihen että näkee lastaan niin harvoin.
Mielestäni tuon ikäinen ei voi määritellä missä tapaa vanhempaansa.
Äidillään on hyvin vapaata, meillä tiukempi mutta oikeudenmukainen linja.
Onko tämä mielestänne ok, niuhotanko turhasta?

Kommentit (415)

Vierailija
361/415 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt siellä mummolassa jo vedetään kiljua:D.

Niin siellä tehdään, eipä naurattais kun näkisitte todellisuuden. Minua ei ainakaan naurata! Ap

Vierailija
362/415 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan nyt vaikka siitä, että lapsella ei ole mitään velvollisuutta tavata vanhempaansa. Sen sijaan lapsella on oikeus tavata vanhempaa jos tämä haluaa.

Siispä tapaamisesta ei todellakaan päätä mikään äitipuoli, vaan lapsi vanhempineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/415 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä puhutaankin jotain lasten kuulen.

Oi oi.

Vierailija
364/415 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit tyytyväinen. Saat omaa vapaata!!

No kun hän haluaa olla perhe. Mutta se lapsi on ongelma, koska haastaa riitaa ja vänkää vastaan ja syö karkkia alastomana pakkasessa. Ap:n lapsellakin on ikävä tätä häirikkökakaraa joka huutaa ja haukkuu.

Ja on puhelimella 24/7.

Totta, mutta syy ei ole lapsessa, joka on toki kamala, vaan tämän äidissä, joka ei osaa kasvattaa kersaansa. Ja vaarikin on juoppo, lapsen kaverit vääränlaisia.

Eipä unohdeta, että me kommentoijat ollaan ilkeitä ja kommentoidaan järjettömällä tavalla, mutta onneksi on fb ryhmä, jossa ymmärretään.

Sori ohis, mutta uusperhe on kyllä sellainen combo, että ei sitä oikein kokematta ymmärrä.

Ei se tällaista ole. Lasten hyvinvointi tulee ensin ja siitä on yhteisymmärrys.

Vierailija
365/415 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siellä tehdään, eipä naurattais kun näkisitte todellisuuden. Minua ei ainakaan naurata! Ap

Selitäpä sitten, miksi mies ja lapsi haluaa mennä mieluummin sinne kuin olla teillä?

Vierailija
366/415 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietysti päätä äitipuoli näistä, olisin aika tyhmä jos sellaista kuvittelisin.

Ketjun perusteella kuitekin voimme todeta että uusperheen määrittää vain ja ainostaan lapsen tahto.

Silloinkin kun se ei ole lapsen etu.

Mietin miten voinkin ajatella niin eri tavalla kuin kaikki muut. Ap

Vierailija
367/415 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitäpä sitten, miksi mies ja lapsi haluaa mennä mieluummin sinne kuin olla teillä?

No ihan varmasti siksi että voi itsekkin juoda. En salli humalatilaa lasten ollessa paikalla. Ai että nyt vasta huono olenkin.

Älkää arvostelko kun ette tiedä kaikkea. Ei olisi pitänyt tehdä koko aloitusta.

Emme ole mikään normaali kiiltokuva perhe.

Itse en käytä päihteitä enkä polta.

Ap

Vierailija
368/415 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietysti päätä äitipuoli näistä, olisin aika tyhmä jos sellaista kuvittelisin.

Ketjun perusteella kuitekin voimme todeta että uusperheen määrittää vain ja ainostaan lapsen tahto.

Höpöhöpö

Älä yritä kerjätä sääliä ja syyllistää lasta omasta käytöksestäsi.

Sinä tässä olet yrittänyt määrätä kaikesta. Nyt vaan olet kiukkuinen, kun ei olekaan onnistunut.

Vierailija
369/415 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä nyt sitten haluat? Mitä haluat lapsen tekevän? Mitä haluat palstan sanovan?

Vierailija
370/415 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain rakentavaa keskustelua siitä miten suhtautua lapseen joka haluaa päättää kaikesta ja jonka vanhemmat antavat hänen tehdä niin.

Ei muuta. Voin todeta että olen hyvin eri mieltä. Ap

Vierailija
371/415 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan varmasti siksi että voi itsekkin juoda. En salli humalatilaa lasten ollessa paikalla. Ai että nyt vasta huono olenkin.

Ap

Ja sinusta edelleen tässä tilanteessa suurin ongelma on se, että lapsi saa päättää missä tapaa vanhempaansa?

Just joo.

Vierailija
372/415 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä tiedä lapsen elämästä tai päätöksistä melkein mitään, kun lapsi on aikaisemmin käynyt teillä vain joka toinen viikonloppu ja nyt ei enää pitkään aikaan sitäkään.

Et siis toisinsanoen voi tietää lapsen tämänhetkisestä arjesta yhtään mitään. Et siis myöskään siitä, mitä se lapsi saa päättää ja mitä ei.

Lopeta siis jo tuo lapsellinen tämän lapsen tekemisten mustamaalaaminen.

Vierailija
373/415 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, tämähän on varsinainen farssi.

Ap on puhunut suksensa ristiin jo niin monta kertaa, ettei itsekään enää pysy laskuissa, mitä on kirjoittanut.

Vierailija
374/415 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja sinusta edelleen tässä tilanteessa suurin ongelma on se, että lapsi saa päättää missä tapaa vanhempaansa?

Just joo.

Ei ole suurin ongelma todellakaan vaan ongelma josta koitin keskustella. Muihin ongelmiin ei ole ratkaisua vaikka hakkaisin päätäni seinään. Olen muutenkin aivan loppu kaikkeen. Lähteminen on ratkaisu mutta tämän puheena olevan lapsen tilanne pahenee entisestään silloin. Ap

Vierailija
375/415 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt, mutta tuo kokonaisuus vaikuttaa täysin sairaalta. Itse pidät ongelmana alkuun sitä, että lapsi ei käytä toppahousuja, ja haluaa olla mummolassa viikonloppuina. Sitten yhtäkkiä oma miehesi viihtyykin jossain pontikkapaikassa, ja lapsi taitaa olla pienin ongelmistasi.

Minun mielipiteeni asiasta on, että lapsi ei tuossa ole ongelma, eikö lapsi ole päättänyt mitään. Sinä et ole miehesi toimintaan tyytyväinen, koska mieshän on päättänyt tuossa sen, miten toimii. Parisuhteessa pitää arvostaa toista. Arvostatko miehesi vanhemmuutta, arvoja, käytöstä jne? Unohda nyt se lapsi. Pidätkö miehestäsi?

Vierailija
376/415 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppahousuttomuudesta kiljun juomiseen.

Sehän eskaloitui.

Vierailija
377/415 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko illeilijät ikinä miettineen että nämä ilkeydet voivat olla se viimeinen pisara jollekkin?

Älä arvostele jos et tiedä kaikkea. Ap

Vierailija
378/415 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä viimeinen pisara?

Aiotko erota?

Epäilemättä ero voisi olla miehen ja lapsenkin kannalta paras ratkaisu.

Vierailija
379/415 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta tuo kokonaisuus vaikuttaa täysin sairaalta. Itse pidät ongelmana alkuun sitä, että lapsi ei käytä toppahousuja, ja haluaa olla mummolassa viikonloppuina. Sitten yhtäkkiä oma miehesi viihtyykin jossain pontikkapaikassa, ja lapsi taitaa olla pienin ongelmistasi.

Minun mielipiteeni asiasta on, että lapsi ei tuossa ole ongelma, eikö lapsi ole päättänyt mitään. Sinä et ole miehesi toimintaan tyytyväinen, koska mieshän on päättänyt tuossa sen, miten toimii. Parisuhteessa pitää arvostaa toista. Arvostatko miehesi vanhemmuutta, arvoja, käytöstä jne? Unohda nyt se lapsi. Pidätkö miehestäsi?

En jaksa avautua enempää. Pidän perhehelvetin nyt itselläni.

Se on toki hyvä että muut pitävät mm.kiljun juontia hyvin kaukaisena mahdottomana asiana vaikka todellisuus on toisinaan toista.

Mies palvoo lastaan ja kohtelee muita huonosti. Lapsi itsessään ei ole ongelma ydin enkä ole niin väittänytkään.

Tämä meidän soppa ei parantunut tällä keskustelulla.

Lähtisin mutta asuntoa ei pysty myymään, yrittetty on.

Mukavaa päivää kaikille! Olkaa onnellisia jokaisesta päivästä kun saatte viettää normaalissa kuplassanne. Ap

Vierailija
380/415 |
22.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko illeilijät ikinä miettineen että nämä ilkeydet voivat olla se viimeinen pisara jollekkin?

Älä arvostele jos et tiedä kaikkea. Ap

Minä en ainakaan yhtään pyri ilkeilemään. Ihan vilpittömästi olen useamman viestin kirjoittanut. Alkuun ajattelin, että lapsi saa olla vain liian vähän teillä. No edelleen tietenkin se on iso ongelma, jos lapsi näkee isäänsä vain neljä päivää kuussa. Mutta onhan tuossa ihan hirveän isoja ongelmia muutenkin, ja hämmentää, miksi aloitit pikkuasiasta, jos loppujen lopuksi isot asiat ovat paljon huonommassa tilassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi