Onko sinulle ok jos kumppanisi kertoo puolitutulle teidän seksielämästänne?!
Täytyy sanoa että nyt ketuttaa. Sain tietää että mieheni on mennyt kertomaan sellaisia asioita meistä, minusta joihin en todellakaan ole antanut suostumusta! Nämä miehet joiden kanssa on puhunut ovat suht uusia tuttavuuksia, ei mitään tietoa minkälaisia juorukelloja esim. ovat jne. Mies puolusteli mokaansa sillä että kun toisetkin kertoivat sitä ja tätä puolisoistaan. Mulle tuli aivan älyttömän paska fiilis, siis ihan kuin mun kehooni olisi koskettu lupaa kysymättä. Niin hullulta kuin kuulostaakin. En ole edes tämmöistä voinut kuvitella että joku tyyppi saisi tietää minusta arkoja asioita ja voisi ne vielä eteenpäinkin kertoa. Ihan kiva juttu joo.
Kommentit (290)
Vierailija kirjoitti:
Mies sitten kertoi minulle mitä nämä toiset miehet olivat naisistaan kertoneet. Aivan käsittämätöntä kuinka intiimejä asioita! Niin törkeää. Ihan kun meitä naisia pidettäisiin vain jonain "seksinukkeina" joilla ei ole mitään tunteita?! ap
Huhhuh! Kaikelta sitä sinkkuna välttyykin!!!
T. Sinkkunainen
En haluaisi, että miehellä olisi niin huono itsetunto että pitäisi sitä pönkittää retostelemalla intiimeistä asioistamme yhtään mitään.
Olennaista kenen kanssa ja millä tasolla. Ei vieraiden kanssa (on vain pari niin läheistä ystävää että voi tulla puheeksi) ja ei mitään yksityiskohtia! Mutta on meillä ollut mietinnässä esim. miten pikkulapsiperheessä voi järjestää rauhallisen tilan ja aikaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Tuota kuule tekee kaikki miehet, näin miehenä voin todeta. Ei sitä toki hameväelle paljasteta. Ihmettelenkin, että
miten ukkosi on niin pölvästi että jäi kiinni.
Kaikki miehet eivät todellakaan kertoile henk.koht. asioitaan/ perhettään koskevia asioitaan kavereilleen/ tuttavilleen tms. Onneksi on olemassa fiksujakin miehiä; valitettavasti heitä ei vain "riitä"kaikille naisille kumppaneiksi
Tapailin viime kesänä miestä, joka kertoi dildottaneensa yhtä toista tapailunaista hedelmillä Lontoon-matkalla. Hän kertoi myös tämän naisen Satisfyerin käytöstä, karvoituksesta, ym.
Olihan se vähän kiusaannuttavaa kuultavaa.
Ei todellakaan. Luottamus hajoaa pahasti.
Kymmenen vuotta sitten silloinen poikaystäväni kertoi yksityiskohtia seksielämästämme intissä tupakavereilleen. Näistä tyypeistä kaksi aloitti samassa työpaikassa kanssani kun intistä pääsivät. Tunnen oloni vieläkin niin häväistyksi että niskakarvat nousevat pystyyn kun ajattelen asiaa. Inhoan eksääni vain ja ainoastaan siitä syystä. Harmittaa että koko suhteesta jäi lopulta paha maku suuhun tuon takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se että oli tyydyttävää seksiä eilen on yhtä normaali keskustelun aihe kuin että jouduin niistämään eilen tai että vatsa oli löysänä. Kerrottehan te ihan omalle pomollenikin että teillä on ripuli tai oksennustauti. Sekö ei ole intiimiä? Se intiimi on korvienne välissä ja olette oppineet sen 40-tai 50- luvulla syntyneiltä vanhemmiltanne!
No sekin on sitten vissiinki sinulle normaali aihe jos puhutaan millä tavoin sait, missä asennossa ja kuinka helposti kostut, oletko tiukka jne. Mietihän nyt vähän!
Seksi on elämänmittainen opintomatka. Meidän naisten kannattaisi varsinkin puhua keskenään siitä, millä tavoin sai tai jos ei saa, niin mistä nauttii. Ei siinä ole mitään hävettävää, mutta kulttuuri nyt on mikä on...
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se että oli tyydyttävää seksiä eilen on yhtä normaali keskustelun aihe kuin että jouduin niistämään eilen tai että vatsa oli löysänä. Kerrottehan te ihan omalle pomollenikin että teillä on ripuli tai oksennustauti. Sekö ei ole intiimiä? Se intiimi on korvienne välissä ja olette oppineet sen 40-tai 50- luvulla syntyneiltä vanhemmiltanne!
No sekin on sitten vissiinki sinulle normaali aihe jos puhutaan millä tavoin sait, missä asennossa ja kuinka helposti kostut, oletko tiukka jne. Mietihän nyt vähän!
Seksi on elämänmittainen opintomatka. Meidän naisten kannattaisi varsinkin puhua keskenään siitä, millä tavoin sai tai jos ei saa, niin mistä nauttii. Ei siinä ole mitään hävettävää, mutta kulttuuri nyt on mikä on...
Eri
Muista kysyä sen ihmisen suostumus asiaan jonka intiimiasioita kerrot eteenpäin. Asia on sinulle ok mutta ei monelle muulle.
Useimmiten kokemuksillaan retostelee ne miehet, joilla on itsellä seksuaalisuuteen liittyviä ongelmia, kuten erektiohäiriö.
Minua ärsyttää ja vaivaanuttaa jos joku alkaa yksityiskohtaisemmin puhumaan seksielämästään, en halua tietää esim. ystäväni miehen intiimejä asioita.
Enkä halua, että minustakaan niitä muille kertoillaan. Tiedän, että näin on varmasti tapahtunut ja se häiritsee.
Itse en koskaan kertoile tarkemmin seksijutuistani. Voin todeta että oli kivaa tai että no menihän se.. sen enempää en.
Yksi loukkaavimpia ja ällöttävimpiä juttuja oli kun eräs exäni rupesi mulle kertoilemaan hänen ja exsänsä panojuttuja.. sanoin heti etten halua kuulla, mutta hänellä oli joku tarve niitä väläytellä..jostain seksileluista jne..
No, muutenkin oli aika juntti, menköön sen piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Tapailin viime kesänä miestä, joka kertoi dildottaneensa yhtä toista tapailunaista hedelmillä Lontoon-matkalla. Hän kertoi myös tämän naisen Satisfyerin käytöstä, karvoituksesta, ym.
Joo uskon mut kiinnostaa kyl silti millä kaikilla hedelmillä 🤭
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ei seksielämästä saa puhua parisuhteen ulkopuolella. Itse saatoin kertoa hyvinkin avoimesti ja yksityiskohtaisesti kavereille jostain satunnaisten kumppaneidesn kanssa tehdyistä asioista, mutta sen jälkeen kun aloin vakavaan parisuhteeseen en ole seksistä puhunut kuin yleisellä tasolla.
Minusta olisi kamala ajatus että mies retostelisi meidän kahdenkeskisiä asioita muiden kuullen.
Toi satunnaisista kumppaneista kertominen on minusta törkeää sekin, jos puhuit ihmisestä nimeltä ja kaverisi tiesivät kenestä on kyse. Mun mielestä muiden ihmisten intiimeistä asioista on ok kertoa vain siinä tapauksessa, että se ihminen jää varmasti anonyymiksi.
Toki jos tiedät että joku kusipää on mennyt nimellä sun asioita eteenpäin kertomaan, sitten on ihan oikein antaa takaisin samalla mitalla. Jos olisin ap, laittaisin miehestä juttuja liikkeelle, samalla kun jättäisin sen idiootin.
Miehenä en pidä siitä kun vaimo kertoo kaikki asiamme sisaruksilleen, serkuilleen ja kavereilleen. Myös kaikki asiat josta olen esim. pahoittanut mieleni. No saa yllättyä kun en enää ikinä aio lähteä mukaan kyseisten sukulaisten luokse, juhlat ym. Keksin aina jonkun syyn tai muun menon. Ollaan yhdessä enää lasten ja velkojen takia, mutta kun ne helpottaa lähden vetämään! Itse en parisuhteemme ongelmia muiden kanssa retostele ja hauku vaimoani. En edes vaikka hän minua haukkuu kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo uskon mut kiinnostaa kyl silti millä kaikilla hedelmillä 🤭
En nyt viitsi luetella tässä intimiteettisuojan vuoksi.
Mies tapaili samaan aikaan useampaa ja oletettavasti kaikki tapailunaiset ei olleet tästä tietoisia. Ainakaan tuo, joka lähti oikein matkoillekin tämän uroksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Ei minua kiinnosta pätkän vertaa mitä muut ihmiset tekee. Ei ole tarvetta keskustella seksistä, miksi edes pitäisi olla? En minä ole pihtari, nipo taikka häpeä itseäni. Mun seksielämä ei vaan kuulu muille. Sovitaanko että ollaan erilaisia ja kunnioitetaan toistemme rajoja. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EriEi minua kiinnosta pätkän vertaa mitä muut ihmiset tekee. Ei ole tarvetta keskustella seksistä, miksi edes pitäisi olla? En minä ole pihtari, nipo taikka häpeä itseäni. Mun seksielämä ei vaan kuulu muille. Sovitaanko että ollaan erilaisia ja kunnioitetaan toistemme rajoja. ap
Olet oikeassa, kunnioitus on tärkeää. Ehkä pääsisit helpommin yli ketutuksesta, jos silti miettisit miksi reagoit noin voimakkaasti kumppanin lipsahdukseen. Ehkä kannattaisi nyt keskustella rauhassa niistä rajoista kumppanin kanssa.
Tätä ei nykyajan tapailukulttuurissa oikein oteta huomioon, että vaikka taudit ei leviäisi niin tiedot leviää. Jos olet esimerkiksi virassa jossakin valtion virastossa ja haluat rakentaa uraa, niin kannattaa tarkoin valita ne läheisen kanssakäymisen ihmiset. Eikä pidä antaa kenenkään kuvata tai videoida mitään.
Vaikea sanoa. Mulla on kavereita jotka puhuu niiden seksielämästä aika paljon ja yksityiskohtaisesti. Välillä tuntuu ettei puhe ole kauhean kunnioittavaa, mutta toisaalta itselleni asiat ei tunnu tabuilta ja jos seksielämässä joku vaivaa, niin koen että ongelmista on hyvä saada puhua avoimesti kuten muistakin ongelmista. Itse en kuitenkaan vakikumppanin kanssa tehtyjä seksiakteja tai asioita puhu muille, koska meillä on yhteinen kaveripiiri ja suojelen omaa ja kumppanin yksityisyyttä. Exiin liittyvistä huonoista seksikokemuksista on kyllä tullut katkeruuspäissään avauduttua.
Tällä elämänkokemuksella alkaisin tuossa kohtaa tarkkailla ja miettiä miehen käytöstä ja toimintaa laajemminkin. Minkälainen ihminen oikeasti kyseessä? Kyllähän tuo jo syö luottamukseen loven. Mitä muuta mahtaa olla mitä en tietäisi?
Mun kumppani pitää blogia meidän seksielämästä 😇