Onko sinulle ok jos kumppanisi kertoo puolitutulle teidän seksielämästänne?!
Täytyy sanoa että nyt ketuttaa. Sain tietää että mieheni on mennyt kertomaan sellaisia asioita meistä, minusta joihin en todellakaan ole antanut suostumusta! Nämä miehet joiden kanssa on puhunut ovat suht uusia tuttavuuksia, ei mitään tietoa minkälaisia juorukelloja esim. ovat jne. Mies puolusteli mokaansa sillä että kun toisetkin kertoivat sitä ja tätä puolisoistaan. Mulle tuli aivan älyttömän paska fiilis, siis ihan kuin mun kehooni olisi koskettu lupaa kysymättä. Niin hullulta kuin kuulostaakin. En ole edes tämmöistä voinut kuvitella että joku tyyppi saisi tietää minusta arkoja asioita ja voisi ne vielä eteenpäinkin kertoa. Ihan kiva juttu joo.
Kommentit (290)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se että oli tyydyttävää seksiä eilen on yhtä normaali keskustelun aihe kuin että jouduin niistämään eilen tai että vatsa oli löysänä. Kerrottehan te ihan omalle pomollenikin että teillä on ripuli tai oksennustauti. Sekö ei ole intiimiä? Se intiimi on korvienne välissä ja olette oppineet sen 40-tai 50- luvulla syntyneiltä vanhemmiltanne!
No sekin on sitten vissiinki sinulle normaali aihe jos puhutaan millä tavoin sait, missä asennossa ja kuinka helposti kostut, oletko tiukka jne. Mietihän nyt vähän!
Seksi on elämänmittainen opintomatka. Meidän naisten kannattaisi varsinkin puhua keskenään siitä, millä tavoin sai tai jos ei saa, niin mistä nauttii. Ei siinä ole mitään hävettävää, mutta kulttuuri nyt on mikä on...
EriEi minua kiinnosta pätkän vertaa mitä muut ihmiset tekee. Ei ole tarvetta keskustella seksistä, miksi edes pitäisi olla? En minä ole pihtari, nipo taikka häpeä itseäni. Mun seksielämä ei vaan kuulu muille. Sovitaanko että ollaan erilaisia ja kunnioitetaan toistemme rajoja. ap
Eihän se ole vain sun seksielämäsi vaan myös sun miehen. Jos hän haluaa puhua vaikkapa siitä ettei hän koe sun kanssa nautintoa tai että ongelma on että sä laitat seksin aikatauluun tms., täytyyhän hänen saada se jollekin kertoa. Tuskin olisi tarvetta jos sulle voisi sanoa.
Enkä siis tiedä onko tällaisesta kyse, mutta kyllä omasta seksielämästään saa puhua, usein siihen liittyy se kumppani joo. Retostelu ja toisen halveeraaminen on sit jo turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta ole oikein levitellä toisen intiimiasioita muille.
Meillä yksi tuttu, joka hyvinkin avoimesti kertoillut, että ei saa seksiä tarpeeksi vaimoltaan ja milloin on viimeksi paneskeltu. Ei asiaa kerro mitenkään ilkeämielisesti vaan toteaa tilanteen ja että harmittaa, mutta itse aina nolostun vaimon puolesta, kun satun hänetkin hyvin tuntemaan.
Kertoo siis asiasta minunkin kuulteni, ei vain puolisolleni.
Mikä sitten lie totuus. Meillä on tuttavapariskunta, jonka miespuolinen henkilö oli valittanut samaa asiaa miehelleni. Nainen puolestaan kertoi minulle, että heillä on seksielämä lähes täysin loppu, ja nimenomaan miehen haluttomuuden vuoksi. Kumpi kertoi totta, mene ja tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä yksi tuttu, joka hyvinkin avoimesti kertoillut, että ei saa seksiä tarpeeksi vaimoltaan ja milloin on viimeksi paneskeltu. Ei asiaa kerro mitenkään ilkeämielisesti vaan toteaa tilanteen ja että harmittaa, mutta itse aina nolostun vaimon puolesta, kun satun hänetkin hyvin tuntemaan.
Kertoo siis asiasta minunkin kuulteni, ei vain puolisolleni.
Toinen ei saa parisuhteessaan riittävästi seksiä ja sua käy sääliksi hänen kumppaninsa?
Vierailija kirjoitti:
Tuota kuule tekee kaikki miehet, näin miehenä voin todeta. Ei sitä toki hameväelle paljasteta. Ihmettelenkin, että miten ukkosi on niin pölvästi että jäi kiinni.
Liikumme sitten eri piireissä. Kun itse mietin aivan lähipiirini miehiä ja kavereitani, en muista äkikseltään kenenkään maininneen minulle mitään yksityiskohtaista koskien seksiä vaimonsa kanssa. Pikkumiettimisellä tuli mieleen yksi toiselta kuulemani kommentti, että yksi ei aivan lähisukulainen olisi sanonut jotakin epäsopivaa vaimostaan, mutta ko. henkilöllä on ollut aiemmin alkoholiongelmaa, ja en tiedä oliko kommentti tehty ko. aineen vaikutuksen alaisena. Lähipiirini miesten kommentit vaimoistaan voivat olla tyyliä, että on mukavaa päästä (reissusta) kotiin / puolison viereen, tms., mutta ei yksityiskohtia. Yleensäkin vaimoista puhutaan kunnioittavasti. Töissä/keikoilla sitten olen kyllä kuullut muilta miehiltä "äijäläppää" yleensä naisista ja pi**un saamisesta, mutta en muista kenenkään jo naimisissa olleen puhuneen seksista vaimonsa kanssa yksityiskohtaisesti. Ja jos minulta nyt joku kysyisi, sanoisin olevani onnellinen vaimoni kanssa, mutta en takuulla menisi seksin yksityiskohtiin.
Vierailija kirjoitti:
Olin itse joskus toisessa huoneessa nukkumassa kun ex hoilotti kavereilleen kännissä isoon ääneen miten olin nuollut ja sormettanut sen persettä aiemmin 🤦
Ei hlvetti että hävetti.
Toinen ex oli levitellyt mun nakukuvia kavereilleen lesoillakseen, lipsautti sekin kännissä.
Oon itse niin häveliäs, että just ja just uskallan sanoa tissit.
Häh, nuoleeko joku nainen oikeasti miehensä persettä siis ihan kirjaimellisesti?
Terveisin, ei kauhean kokenut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo siis asiasta minunkin kuulteni, ei vain puolisolleni.Mikä sitten lie totuus. Meillä on tuttavapariskunta, jonka miespuolinen henkilö oli valittanut samaa asiaa miehelleni. Nainen puolestaan kertoi minulle, että heillä on seksielämä lähes täysin loppu, ja nimenomaan miehen haluttomuuden vuoksi. Kumpi kertoi totta, mene ja tiedä.
Mitä väliä mikä on totuus?
Kuulostaa siltä, ettei Ap:n poikaystävä ota suhdetta kovin tosissaan. Ei vaimoainesta, ajattelee poikaystävä.
🇺🇦🇮🇱
Riippuu kumppanista. Onko hän siis myös se puolituttu yhden yön hoito ja kumppanin kanssa kimppa menossa.
Meillä ho mo illa on tuo ihan normaalia, että kerrotaan kaikki ja mitat myös ja onko uk ko mies, ho ro tai kaapissa ja mistä tykkää.
Sitten ihmetellään, kun ei mistään löydy kunnon miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo siis asiasta minunkin kuulteni, ei vain puolisolleni.Mikä sitten lie totuus. Meillä on tuttavapariskunta, jonka miespuolinen henkilö oli valittanut samaa asiaa miehelleni. Nainen puolestaan kertoi minulle, että heillä on seksielämä lähes täysin loppu, ja nimenomaan miehen haluttomuuden vuoksi. Kumpi kertoi totta, mene ja tiedä.
Ulkopuolisille sen ei pitäisi merkitä mitään, heille itselleen tietysti paljonkin. En kirjoittanut kommenttia sen vuoksi, että kokisin jotenkin olevani oikeutettu tietämään totuuden asiasta, vaan ihan esimerkkinä siitä, että totuuden asioista tietää vain lopulta pariskunta itse.
Ei ole lapsellisuuden merkki että ei halua harrastetusta seksistä puhuttavan ulkopuolisille. Ennemminkin tulee mieleen että kertomisen tarve on keskenkasvuista.
Harvoin nämä pälättäjät kertovat porukassa siitä mistä kohtaa itseään koskettavat lauetakseen yksin tai mitä keskenään työntävät mihinkin aukkoonsa nautinnosta läähättäen kun kukaan ei ole katsomassa. Tuohan olisi avointa ja rehellistä seksipuhetta joka ei loukkaa ketään muuta. Oman sukuelimen kuvailu ystäville ja sitä rataa. Miksi se olisi oudompaa kuin kumppanin kuvailu jos kerran kaikki on avointa ja vain boomereita nolottaa?
Tosin en ole koskaan kuullut että joku kertoisi itsestään tarkasti mitään sellaista mitä pitää intiiminä yksityisasiana - niinhän se menee. Sellaista ei jaeta. Tuossa se ymmärryksen ero juuri on. Pölpöttäjä ei tunnista kuin oman yksityisen asiansa olevan yksityistä, muiden asiat hän kyllä jakaa kysymättä.
Jutut koskevat nimenomaan toista osapuolta joka ei ole paikalla sanomassa kantaansa. Tarve päästä joko haukkumaan toista tai sitten nostamaan omaa asemaa ja osaamista kehumalla miten hyvä kumppani itsellä on tai miten taitava itse on toiselle, joita ovat nämä "sain sen tulemaan kahdeksan kertaa" 🤦🏻
Sellaista ei ole kuin aidosti ihana seksielämä joka on kokonaan muidenkin tiedossa. Turvallisuuden ja luottamuksen mahdollisuutta ei siinä ole. Kaikkea voi toki tehdä mutta mikäli suhteen taika ja vetovoima perustuu siihen että on pakko saada yleisöä jutuille, silloin homma palvelee jotain muuta kuin osallistujia itsejään.
Kaikki saavat toki tehdä mitä haluavat, ne jotka tekevät eivät vain älyä että muutkin voisivat niin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo siis asiasta minunkin kuulteni, ei vain puolisolleni.Toinen ei saa parisuhteessaan riittävästi seksiä ja sua käy sääliksi hänen kumppaninsa?
En ole se jota vastaat, mutta muiden ihmisten seksin määrä heidän suhteessaan ei kuulu minulle. Se ei myöskään herätä minussa minkäänlaisia tunteita. Jos ei saa omasta mielestään tarpeeksi, voi vaihtaa suhdetta.
Mutta intiimiasioiden levittely selän takana saa niskakarvat pystyyn heti. Eli kyllä, tässä tapauksessa minun kävisi sääliksi sitä kumppania josta puhutaan, ei se pässi joka levittelee tietoa ympäriinsä eikä tajua ettei asia sillä miksikään muutu. Kumppanin kanssa asiasta pitää puhua, ei muiden.
Lähtöä tekemässä. kirjoitti:
Miehenä en pidä siitä kun vaimo kertoo kaikki asiamme sisaruksilleen, serkuilleen ja kavereilleen. Myös kaikki asiat josta olen esim. pahoittanut mieleni. No saa yllättyä kun en enää ikinä aio lähteä mukaan kyseisten sukulaisten luokse, juhlat ym. Keksin aina jonkun syyn tai muun menon. Ollaan yhdessä enää lasten ja velkojen takia, mutta kun ne helpottaa lähden vetämään! Itse en parisuhteemme ongelmia muiden kanssa retostele ja hauku vaimoani. En edes vaikka hän minua haukkuu kaikesta.
Olet varmaan niitä miehiä joiden äiti opetti jo lapsena että kaikista vaikeuksista vaietaan täysin, ja perheen ongelmat pidetään oman pään sisällä vaikka kuinka olisi paha olla.
Mieheni oli juuri tällainen. Hakkeroi puhelimeni, koska epäili jatkuvasti että hänestä puhutaan heittomerkeissä pahaa. Ei kestänyt sitä että keskustelin ongelmistamme mm. parhaan ystäväni ja sisareni kanssa. En vain pystynyt patomaan kaikkea pahaa oloa pelkästään sisälleni ja minun oli pakko saada puhua näistä asioista. Juttele sen vaimosi kanssa ja kerro hänelle ettet hyväksy pahan puhumista, mutta jos hänellä on tarve puhua läheiselle ihmiselle, niin älä pliis yritä kontrolloida häntä.
Entinen työtoveri käyttäytyi noin. Oli todella kiusallisia tilanteita. Ymmärtäkää ihmiset, että ei ole ok avautua omista perheasioista ulkopuolisille.
Vierailija kirjoitti:
Entinen työtoveri käyttäytyi noin. Oli todella kiusallisia tilanteita. Ymmärtäkää ihmiset, että ei ole ok avautua omista perheasioista ulkopuolisille.
Meillä yksi (nyt onneksi jo entinen) työkaveri sai varoituksen, kun ei lakannut puhumasta seksijuttujaan kahvihuoneessa vaikka siitä hänelle moneen otteeseen sanottiin.
"Jätä se sika!"
On myös kumppanin intimiteetin rikkomista, koska sika on mainittu ja ikävällä ja epäedullisella tavalla tuo ilmi henkilön taipumukset tai luonteen.
Sekä tietysti loukkaa sikoja ja eläinsuojeluaktivistit menevät istumaan Mannerheimintielle tämän takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä voi tietää, mitä toinen puhuu ja kenelle - varsinkaan jos kyse on vasta tapailusuhteesta, tunnettu vasta puoli vuotta tai alle ja toista ei oikeastaan vielä tunne.
Kyllä minun paras ystävä hoksasi heti nykyisen suhteen olevan jotain poikkeuksellista, kun en tapailun kiemuroista ja yksityiskohdista kertonut edes alussa mitään. Joku FWB juttu on hällä väliä.
Oletko kysynyt FWB-jutuilta onko heille hällä väliä että puhut heidän seksielämästään?
Tämä. Fiksu, muita kunnioittava ihminen ei avaudu muiden intiimiasioista ulkopuolisille, vaikka kyseessä olisikin "vain" joku itselle merkityksetön yhden illan hoito tai fwb.
Mulla oli hyvä kaveri joka harrasti hyvinkin aktiivisesti yhden illan juttuja ja yksi fwb-suhdekin hänellä oli kuvioissa siinä sivussa, eikä tasan kertaakaan avautunut näistä asioista kaveriporukassamme. Ei kukaan kyllä edes kysellyt, kaikki ymmärsimme yhtä lailla että nuo ovat yksityisasioita.
Seksiretostelu tuntuu olevan - anteeksi vain - hieman yksinkertaisten ihmisten juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo siis asiasta minunkin kuulteni, ei vain puolisolleni.Toinen ei saa parisuhteessaan riittävästi seksiä ja sua käy sääliksi hänen kumppaninsa?
No sittenhän voi erota tai selvitellä, mikä kiikastaa, ettei toista huvita. Eikä tuossa sitä paitsi sanottu, että käy sääliksi, vaan että nolostuu. Ainakin minun suomenkielessä kaksi eri asiaa.
Ja nämä asiat eivät ole aina ihan niin mustavalkoisia. Monesti parisuhteessa on ongelmia, jotka sitten taas varsinkin naisilla heijastuvat seksielämään.
Usein voi myös käydä niin, että toinen kuormittuu perheessä enemmän esim.kotitöistä, lastenhoidosta jne eikä yksinkertaisesti jaksa. Meillä on ainakin tätä tupannut olemaan, että itse hoidan palkkatyön ohella kaikki kotityöt, kaupat, lapset ym.ym ja mies löhöilee sohvalla ja valittaa, kun on rankkaa. Ei minua ainakaan seksi kiinnosta siinä vaiheessa, jos petiin pääsee joskus 22-23 välillä ja aamulla pitää kömpiä ylös 04 aikoihin. Mutta eipä mene miehelle jakeluun ja kehuu vielä itseään älykkääksi...Jossakin on sanottu, että siivoava mies on seksikäs, pitää kyllä paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkopuolisille sen ei pitäisi merkitä mitään, heille itselleen tietysti paljonkin. En kirjoittanut kommenttia sen vuoksi, että kokisin jotenkin olevani oikeutettu tietämään totuuden asiasta, vaan ihan esimerkkinä siitä, että totuuden asioista tietää vain lopulta pariskunta itse.
Niin, mikä pointtisi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän voi erota tai selvitellä, mikä kiikastaa, ettei toista huvita. Eikä tuossa sitä paitsi sanottu, että käy sääliksi, vaan että nolostuu. Ainakin minun suomenkielessä kaksi eri asiaa.
Ja nämä asiat eivät ole aina ihan niin mustavalkoisia. Monesti parisuhteessa on ongelmia, jotka sitten taas varsinkin naisilla heijastuvat seksielämään.
Usein voi myös käydä niin, että toinen kuormittuu perheessä enemmän esim.kotitöistä, lastenhoidosta jne eikä yksinkertaisesti jaksa. Meillä on ainakin tätä tupannut olemaan, että itse hoidan palkkatyön ohella kaikki kotityöt, kaupat, lapset ym.ym ja mies löhöilee sohvalla ja valittaa, kun on rankkaa. Ei minua ainakaan seksi kiinnosta siinä vaiheessa, jos petiin pääsee joskus 22-23 välillä ja aamulla pitää kömpiä ylös 04 aikoihin. Mutta eipä mene miehelle jakeluun ja kehuu vielä itseään älykkääksi...Jossakin on sanottu, että siivoava mies on seksikäs, pitää kyllä paikkansa.
Sä sit alat purkaa itseäsi kun kysytään ihan perus kysymys. Ok.
Sillä ei ole mitään väliä mitkä ne syyt sille sen ihmisen harmille on. Ei se ole kenenkään muun asia. Jos hän sanoo että hän ei saa riittävästi seksiä, hän ei saa ja hän saa sen sanoa.
Tämä. Onko tärkeämpää saada kaverien hyväksyntää vai suojella puolison intimiteettiä. Prioriteeteista kertoo. Vielä jos ei nää tuossa paljastelussaan mitään ongelmaa, niin huh huh.