Ärsyttääkö ketään muuta tää nykyinen Hei Tuija! pankeilta, postilta ym.
Siis ärsyttääkö, kun etäiset isot firmat etunimittelevät sinua?
Mua ärsyttää. Jos olisi joku oma nimetty yhteyshenkilö Telialla/Elisalla/pankissa tms. jonka nimen tiedän ja jolle MINÄ voin lähettää sähköpostia myös tyyliin Hei Antti!, niin sitten se olisi ok. Mutta kun nämä yritykset itse piiloutuvat tunnistautumisen taakse enkä tiedä minkä nimisiä työntekijöitä heillä on. Niin mitä hittoa ne sitten tuijattelevat minua kuin hyvätkin tutut? Minne on kadonnut kohtelias etäisyys?
Kommentit (140)
Nykyään tuttavallisuutta pidetään kohteliaana ja kunnioittavuutta epäkohteliaana.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää. Mutta luojan kiitos nimeni ei ole Tuija
Ei minunkaan. Se oli vain esimerkki. Nimessä ei ole mitään vikaa.
t. ap
Inhottaa kun firmat kutsuvat minua etunimellä. Se on epäkunnioittavaa.
Kysyin kerran yhdeltä, että onko hän äitini vai puolisoni, kun kutsuu minua etunimellä.
Mun vanha äiti luuli postilta tullutta tekstaria paketin saapumisesta huijaukseksi juuri tämän tuttavallisen kirjoitustyylin takia. Jäi paketti hakematta.
Ei tuo vielä mitään, mutta kun paketin saavuttua tulee tekstiviesti, että mikä fiilis? :) Se on hassua se.
Samat fiilikset. Tekisi mieli lähettää vastaus, että ollaanko tehty sinunkaupat ja KENEN kanssa.
Tämä keljuttaa mutta teititellä ei saa ettei arvon rouvat tunne itseään vanhoiksi
Just noin. Mikä oikeus kenelläkään on hokea ihmisten etunimiä, joka paikassa, törkeää. Lisäksi kun menet verkkosivuille, tulee ponnahdusikkunoita ja chatin ikkuna myös ponnahtaa, yrität ruksia niitä pois.
Chateissäkin ärsyttää puhetyylin liikakäyttö, tyyliin: morjens! Mitäs sulle
Vierailija kirjoitti:
Tämä keljuttaa mutta teititellä ei saa ettei arvon rouvat tunne itseään vanhoiksi
Ei minua ainakaan sinuttelu vaivaa, vaan tuo typerä etunimen käyttö. Se tuntuu Suomessa niin luonnottomalta. Olen tuntenut joitain ihmisiä vuosikausia enkä ole ikinä puhutellut heitä nimeltä, esimerkiksi lasteni opettajia tai jotain etäisempiä työkavereita. Miksi sitten postin saapumisilmoitus katsoo asiakseen puhutella minua etunimeltä?
Studies have shown emails with personalized subject lines are 26% more likely to be opened than those without, and Rich Relevance found that revenue is 5.7 times higher in emails that employ personalization
Vierailija kirjoitti:
Studies have shown emails with personalized subject lines are 26% more likely to be opened than those without, and Rich Relevance found that revenue is 5.7 times higher in emails that employ personalization
Onko tutkimukset Suomesta?
First world probs