Sinä Venäjällä aiemmin matkustellut - oletko kaivannut Venäjälle?
Vuosia sitten tuli matkusteltua säännöllisesti Venäjällä, mutta nyt on reissut itänaapuriin jääneet kauniiksi muistoiksi. Ensin tuli koronaepidemia ja sitten tämä hyökkäys Ukrainaan.
Mutta tosiasiassa kaipaan kovasti käydä Venäjällä, tuntea taas se paikallinen kulttuuri ns. iholla. Syödä venäläistä ruokaa ja keskustella - edes auttavasti - omalla venäjän kielen taidolla paikallisten ihmisten kanssa. Onko lisäkseni muita samasta ongelmasta kärsiviä?
En ole kenenkään trolli. Pääsääntöisesti toivon kaikille venäläisille kaikkea hyvää. Mutta Venäjän asevoimille myös tuntuvaa tappiota Ukrainassa.
Kommentit (124)
Aikoinaan tuli reissattua useinkin Pietarissa, Venäjän Karjalassa, Petroskoissa, pidin Pietarista kovasti kauneutensa vuoksi. Neva-joki, kanavat, sillat..Edelleen kaipaan sinne, mutta en ole vuosiin matkustanut sodan ja törkeän ihmisarvon polkemisen vuoksi, mitä Putin harjoittaa nykyään.
Olen menossa kesäkuussa Pietariin. Ihan normisti saa viisumeja - Viron kautta pitää tosin matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen menossa kesäkuussa Pietariin. Ihan normisti saa viisumeja - Viron kautta pitää tosin matkustaa.
Kyllä minun käsittääkseni pääsee esim raja-joosepista?
En kaipaa enää kun olen siirtänyt matkailun muihin maihin. Oikeastaan en tiedä miksi matkailin ennen venäjällä niin usein. Naiset ovat siellä kyllä mukavia.