Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?
Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?
Kommentit (1098)
Joillekin hotelliaamiainen tarkoittaa sitä, että siellä sitten santsataan koko rahan edestä. Pihi miesystäväni ahtoi itsensä täyteen aamiaisella viimekin lomareissulla, ja paastosi sitten melkein koko loppupäivän. Tapansa tietysti kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä moni kaipaa tummapaahtoista kahvia. Sitä juodaan Etelä-Euroopassa siksi, että se sopii huonolaatuiseen hanaveteen. Suomalaiseen hanaveteen sopii paremmin vaalea paahto, jossa kahvin aromit tulevat paremmin esiin. Toki tummapaahtoinen on aavistuksen vatsaystävällisempää, jos on todella herkkävatsainen. Mutta koska nämä ovat makuasioita, voisi tarjolla olla sekä vaaleaa että tummaa paahtoa.
Mitenkään fiinimpää tai edistyksellisempää tummapaahtoinen ei ole.
Tämä ei liity millään tavalla hanaveteen. Suomessa juodaan vaaleapaahtoista kahvia yhä edelleen pulavuosien/ köyhyyden jäljiltä. Mitä vaaleammaksi kahvi paahdetaan, sitä enemmän sitä saadaan. Tummapaahto kutistaa määrää ja kenties osa menee myös hukkaan.
Tuo vesijuttu on ihan markkinointimielessä tehty kommentti. Meiran tehtaanjohtajan mukaan Suomen vesi on vaalealle paahdolle sopivaa. Selityksensä kullakin. Mutta jos myy vaaleapaahtoista kahvia, niin varmasti kannattaa levittää mielikuvaa siitä, miten se on muka erityisen sopivaa ja hyvää meille.
Dom Perignoota on parissa hotellissa ollut, se maistui
Vierailija kirjoitti:
Kun maistelen Domppaa, mun k*si kiihkeänä päähän pomppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä varmaan juot "skumppaa" eli 10€ kuoharia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä varmaan juot "skumppaa" eli 10€ kuoharia
En minä mitään "happamia mehuja" tai muitakaan viinoja juo, joten turha yrittää.
Jospa tummaa ja vaaleata kahvia. Oikeata punaista maitoa siihen purkki viereen.
Nirmaalia leipää ja paria juustoa.
pekonia,lihapullaa ja nakkia saapi olla ja tuoreet marjat olis mukava ylläri jukurtin kera.
Vanhukset ja pienet lapset voisivat olla sörkkimättä sormin ja yskiä poispäin sapuskoista
en mielestäni pyydä paljoa aamiaiselta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten mua nyppii se, että "kakroitten" annetaan hakea aamupalaa hurumykky, "käy vaan" vaikka edellisetkin on syömättä! Hirveät määrät jätettä! Enneminkin voisi tosiaankin olla että tässä on aamiaismenu, ruksaa aika, jolloin tulet, montako henkeä. Eikä oisi sen sataa sorttia saatavana.
Miksi vihaat juuri lapsiasiakkaita? Tuotahan tekee kaikki hotellissa...
Nimenomaan. Tyypillistä suomalaisten junttien "syödään nyt koko rahalla". Unohtuu ajatus ruokahävikistä, kun mennään more is more -periaatteella. Otetaan kaikkea eikä jakseta syödä.
Itsekin sain joskus kommentin, että mitä mä närpin, kun nyt on kaikkea tarjolla. Söin siis lautasellisen jugurttia, johon laitoin mysliä, marjoja ym härpäkkeitä ja muutaman vesimelonisiivun. Ei mun nälkä muutu niin paljoa, etten voisi syödä niinkun normaalisti
Suomalaiset ovat muutenkin sellaisia moukkia, ettei pitäisi päästää ollenkaan ihmisten ilmoille. Tullaan hihattomissa paidoissa rumat tatskat esillä, raavitaan persettä ja takaraivoa buffatiskillä kun menee aivot nurinpäin sellaisen ruokamäärän näkemisestä. Sitten huudetaan kakarat paikalle sormeilemaan kaikkea mahdollista, kunnes penskat ilmoittaa että mitä toi on, en varmaan syö jne. Sitten lapataan ruokaa järjettömät määrät ja tosiaan hävikki on melkoisella tasolla, kun lapset ovat tottuneet just vain karjalanpiirakoihin ja lihapulliin. Onneksi on oma asunto ulkomailla, ei tarvitse enää sitä etelän turistikärsimystä katsella, ja muutenkin suomalaiset lomailevat toisella puolella maata. Lentokoneessa vielä joutuu näiden vapaan kasvatuksen tuotosten kanssa matkustamaan, vaikka ostaisi businessluokan lipun.
Aamiaiselle ehdotan muiden joukossa:
Isoa, keståvää k.rpää jonossa. Valitsen itse elimen ja sitä kantavan hnklön kasvojen perusteella.
Paras aamiaisbuffet minkä olen syönyt oli viiden tähden hotelli Shangri-lassa Kiinassa.
Löytyi metrien mittainen pöytä pelkille "eksoottisille" ja trooppisille hedelmille. Mangoa, lohikäärmehedelmää, keltaisia kiiveja, päärynäomenoita, erilaisia meloneita, papaijaa, guavaa,,,
Iso pöytä leipomotuotteille. Oli uskomattoman paljon erilaisia ylellisiä leivoksia, enkä nyt puhu mistään kookospalloista tai suomalaisille tutuista hillotäytekakuista ja ällönmakeista moussekakuista.
Pannukahvin sijasta erikoiskahvit, matchalatet, tuorepuristetut hedelmämehut, milk bubble tee yms
Sen lisäksi laaja valikoima niin kiinalaisia kuin länsimaalaisiakin suolaisia aamiaisruokia
Mulle riittää cappuccino ja croisantti siksi en käy juuri koskaan hotellien aamiaisella.
Kyllä huomaa kun suomalaiset on hotellissa. Aamiainen kuuluu hintaan, niin sitten yritetään "syödä koko rahan edestä". Meillä lapset istuu pöydässä, ja tuon pöytään sen verran, että ne tulee syötyä ns.normaalin aamupalan verran.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa kun suomalaiset on hotellissa. Aamiainen kuuluu hintaan, niin sitten yritetään "syödä koko rahan edestä". Meillä lapset istuu pöydässä, ja tuon pöytään sen verran, että ne tulee syötyä ns.normaalin aamupalan verran.
Sun lapset on siis niin pilalle passattuja, etteivät osaa edes pöydästä nousta valitsemaan omaan aamupalaansa?
Jooh, kyllä on huomattu, että nykyään kasvatus on vanhemmilla täysin hukassa.
Pahin oli varmaan aikoinaan Oulussa yksi hotelli,alakerrassa toimi kioski ja käytävä joka vei huoneille toi mieleen mielisairaalaan.. aamulla oli vaan leipää ja kahvia tarjolla.
Iso ja kestävä lerssi + hyvännäköinen naamataulu.
Graavi siikaa Lapissa saa harvoin, eikä nykyään edes Lapisaa saa graavi lohta.
Parissa hotellissa olin juuri Lapissa, eikä siellä ollut ollenkaan croissantteja tarjolla. Niitä jäin oikeasti kaipaamaan, jotenkin olettaisi että nuo on niin perussettiä, että olisi kaikkialla. Toki syötävää ja kaloreita oli aivan tarpeeksi ilmankin.
1. HYVÄÄ kahvia
2. Mysleissä ja granoloissa allergiatiedot (=tuoteseloste) valmiiksi esillä, ettei allergikon tarvitse juosta kiireisen tarjoilijan perässä kysymässä
3. Aitoja munia