Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?
Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?
Kommentit (1098)
Vierailija kirjoitti:
Opettaisitte ne lapsenne syömään kunnolla. Lähmivät vaan kaikkea, "saanko hakee lisää" vaikka entisetkin on syömättä!
Jälkeen jää karsea sotku syömätöntä ruokaa, hirvee hävikki!
No, aika monet ovat opettaneet. Mutta näitä lapsia ei tietysti kukaan pane merkille.
Mulle riittää puuro, kahvi ja leipää lisukkeineen.
Vierailija kirjoitti:
Laadukasta ruokaa, oli se sitten leikkeleitä ja leipää tai puuroa, mutta laadukasta. Ja gluteenittomia vaihtoehtoja. Gluteenittomuus on todella huonosti toteutettu hotelleissa. JOku kuiva pakastesämpylä, kuiva paastakarjalanpiirakka ja ne iänikuiset pikkumuffinsit.
Ikaalisten kylpylässä oli gluteenittomia vohveleita, ne oli hyviä :)
Gluteenittomien valikoima on tosiaan lähes aina surkea. Kuivan sämpylän lisäksi joku soijajogurtti ja pussipikapuuro. Kahvin kanssa ei välttämättä mitään pientä makeaa, muille kymmentä eri sorttia.
Vierailija kirjoitti:
Syksyllä oli perusjuttujen lisäksi Savon kupeessa peräkkäisinä aamuina savumuikut, paistetut muikut.
Noita saa harvemmin.
EI, vaan, turpea iso aamumulkku.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan opettelette ottamaan aina uuden lautasen kun haette lisää. Hotelli ei ole mikään pizzapuffa ja siellä pitää käyttäytyä. Samalle lautaselle santsaaminen on kuin käsien pesemättä jättäminen kakkoshädän jälkeen. Hyväkin ruoka menee pilalle huonotapaisten seurassa.
Kuten tässäkin kommentissa ja aiheen keskustelussa.
Täällä moni kaipaa tummapaahtoista kahvia. Sitä juodaan Etelä-Euroopassa siksi, että se sopii huonolaatuiseen hanaveteen. Suomalaiseen hanaveteen sopii paremmin vaalea paahto, jossa kahvin aromit tulevat paremmin esiin. Toki tummapaahtoinen on aavistuksen vatsaystävällisempää, jos on todella herkkävatsainen. Mutta koska nämä ovat makuasioita, voisi tarjolla olla sekä vaaleaa että tummaa paahtoa.
Mitenkään fiinimpää tai edistyksellisempää tummapaahtoinen ei ole.
Mulle riittää kahvi,karjalanpiirakat munavoilla,munakokkeli,tuoremehu
Kukaa jaksaa edes syödä aamulla hirveitä määriä 🥐
Käyn todella harvoin hotelliaamiaisella enkä ole niistä valittanut, mutta omalla toivelistalla (jos hotelliaamiaiselle pääsen) ovat tuoreet hedelmät, esim. ananas ja vesimeloni, lämpimät (esim. raakapakasteesta paistetut) karjalanpiirakat ja croissantit, tuorepuristettu appelsiinimehu (tai muu hyvä mehu) ja jokin herkkupala jälkiruoaksi, esim. oikeasti mehevä kakkupala tai marjapiirakkaa. En jaksa syödä isoja määriä kerralla, joten sivuutan yleensä lämpimät ruoat (puuroa syön kotona kylliksi), joten teetä, mehua ja muutama hyvä leipä sekä hedelmät ovat suosikkejani.
Onko Scandic-hotellien munakokkeli aina yhtä hirveää? Tuli oltua Tampereen Scandicissa uutena vuotena, ja munakokkeli oli aivan järkyttävän makuista. Siinä oli hyvin omituinen sivumaku. Miten tuollainen helposti valmistettava ruoka on edes mahdollista pilata jotenkin?
tuoretta leipää, graavilohta, bean on toast, oikeaa pekonia, appelsiinimehua luomuna ja pelmeneitä
Vierailija kirjoitti:
Onko Scandic-hotellien munakokkeli aina yhtä hirveää? Tuli oltua Tampereen Scandicissa uutena vuotena, ja munakokkeli oli aivan järkyttävän makuista. Siinä oli hyvin omituinen sivumaku. Miten tuollainen helposti valmistettava ruoka on edes mahdollista pilata jotenkin?
Olen ihmetellyt joskus samaa, jäi syömättä.
Kossujaffalla saa päivän käyntiin.
T.Skäbä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt joskus samaa, jäi syömättä.
Se on valmistettu siitä kamalasta jauheesta, joka mukamas muistuttaa munakokkelia. Not.
Itse kaipaan jotain paikallista.
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittää kahvi,karjalanpiirakat munavoilla,munakokkeli,tuoremehu
Kukaa jaksaa edes syödä aamulla hirveitä määriä 🥐
Gluteenittomilta puuttuu jopa se munavoi. Ilmeisesti liikaa vaadittu, että sitä laitettaisiin pieni määrä omaan kippoon erityisruokavaliopöytään.
Olen hirveän huono syömään aamiaista, niin yleensä otan jotain hyvin kevyttä. Joku jugurtti riittää ja kahvi ja makea keksi
Mun ei varmaan kannata kyllä aamupaloista maksaa yhtään mitään
Kunnon läskien fantasiaketju tämä.
Aamiainen on keholle tärkeä. Pelkällä kahvilla/teellä ja croissant ei riitä.
Pekonia pitää olla, ilman sitä ei lähde aamu käyntiin.
Ottaisin tuon simppelin perulaisen aamiaisen mieluusti.