Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?

Vierailija
18.02.2023 |

Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?

Kommentit (1098)

Vierailija
1021/1098 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kannattaisiko mennä työkkäriin, Kelaan ja muihin tarvittaviin virastoihin heti huomenna aamulla? Laitat elämäsi kuntoon, niin voit miettiä ihan muita juttuja sitten kuin näitä loputtomia rippijuhla- ja hotellitarjoiluja päivästä toiseen.

Vierailija
1022/1098 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin syödä lämpimän korvapuustin kaffeekupin kanssa. En sellaista, mitä kaupasta saa vaan taidolla valmistetun, kuten itse osaan. Ei taatusti maistu jauholle tai sokerille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1098 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun Park Hotel, tuo vanha, pieni ja kodikas hotelli aivan kaupungin keskustassa. Itse tehty aidoista aineksista raikas ja sopivan runsas aamiainen. Oikeista munista omeletti, graavilohta. Suosittelen.

Sitten kävin Oulun Vaakunassa: 29€ hintaa. Oli yritetty tehdä runsaan näköinen sillä, että paahtoleipien viereen pitkä rivi pittoreskin näköisiä erilaisia hillopurkkeja. Siinäpä se sit olikin. Ai niin, henkilökuntakulut oli sit varmaan kovat kun lämpimän pöydän takana oli ihan kokkivaatteissa henkilö sitä hoitamassa. Mutta että aamupalasta 29€. Eikaitsentään.

Vierailija
1024/1098 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee aina hyvä mieli jos saa paistaa itse vohvelin. Hotelleissa tosi harvinaista, tulee mieleen vain Lapland Hotels Saariselkä (joku Riekkolinna tms.?). En todellakaan syö normaalisti aamiaisella vohveleita, mutta en syö nakkeja, pekonia tai munakokkeliakaan. 

Eikös vohvelinpaistopiste ole aika standardijuttu nykyään keskitason hotelleissa? Viimeisessä viidessä 4* hotellissa missä olen Suomessa viimeksi yöpynyt on vohvelipisteet. 5* hotelleissa niitä taas ei ole. 

Vierailija
1025/1098 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamissa helsinkiläisissä hotelleissa olen pettynyt leipävalikoimaan. Tarjolla on ollut vain ruisleipää, riisipiirakoita, vaaleaa paahtoleipää ja vaaleita sämpylöitä. Missä on jyväsämpylät tai croissantit? Niillä suht harvinaisilla hotelliaamiaisilla kaipaisi kunnollisia, pehmeitä sämpylöitä.

Pehmeitä muovipussisämpylöitä yleensä pidetään vähän kakkoslaatuna, yksikään itseään kunnioittava hotelli ei pehmeitä sämpylöitä tarjoiluihinsa laita. 

Vierailija
1026/1098 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön kotona aamiaiseksi aina turkkilaista/kreikkalaista rasvaista jugurttia ja tuoreita hedelmiä. Eli niitä haluaisin, mutta en vielä Suomessa kertaakaan saanut, ulkomailla kyllä. Inhoan sokerisia makeita tehtaassa maustettuja marjajugurtteja ja niitä rasvattomia vetisiä liruja, joita Suomessa kutsutaan nimellä maustamaton jugurtti. Ja miksi hedelmien tilalla on aina se äklömakea tölkistä tullut hedelmäsalaatti.

Kuulostaa oudolta... En ole tainnut viimeiseen kymmeneen vuoteen olla Suomessa hotellissa jossa ei olisi ollut turkkilaista/kreikkalaista jogurttia ja tuoreita hedelmiä ja marjoja...

Tölkkihedelmiin en koskaan ole hotellissa törmännyt... Tai lirujogurtteihin. Valitsetko hotellisi aina alhaisimman hinnan mukaan? 

Vierailija
1027/1098 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perkele, sitä munakasta nyt vaan on tehtävä oikeista munista!

Onhan siellä kokonaisia keitettyjä munia 

Vierailija
1028/1098 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkapiirakkaa ja mansikkahilloa sekä mansikka keittoa puurolle tai mitä vaan mehukeittoa. Appelsiinin paloja siis viipaleita ja voileipä grilli eli kuumia leipiä tomaateilla ja juustolla päällä persiljaa. Ja sitä hyvää munakokkelia päälle persiljaa. Siihen voi itse sotkea sekaan tomaattipaloja. Sitten pieni pussi mukaan mitä ei jaksa syödä voi ottaa mukaan hotellihuoneeseen. Hävikkiä nolla. 

Vierailija
1029/1098 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten hotelleissa on hyvät perusaamiaiset, en kaipaa herättyäni mitään erikoisuuksia, niitä syvennyn maistamaan toisena ajankohtana. Kunnon ruisleipä on aamiaisen perusta, en ymmärrä croissantteja, sellaisia mauttomia höttöjä.

Vierailija
1030/1098 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen neljän tai viiden tähden hotellin kannattaa panostaa aamiaisbuffetiin oman spesiaalijuttunsa.  Se jää positiivisesti asiakkaiden mieleen:

Helsingistä  yhdestä ihanat munamuffinit, toisesta tyrnishotin, kolmannesta kunnon tomaattimunakkaan, Kuusamosta muikut, Joensuusta ihanat käsin tehdyt riisipiirakat jne... 

Vierailija
1031/1098 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön kotona aamiaiseksi aina turkkilaista/kreikkalaista rasvaista jugurttia ja tuoreita hedelmiä. Eli niitä haluaisin, mutta en vielä Suomessa kertaakaan saanut, ulkomailla kyllä. Inhoan sokerisia makeita tehtaassa maustettuja marjajugurtteja ja niitä rasvattomia vetisiä liruja, joita Suomessa kutsutaan nimellä maustamaton jugurtti. Ja miksi hedelmien tilalla on aina se äklömakea tölkistä tullut hedelmäsalaatti.

Kuulostaa oudolta... En ole tainnut viimeiseen kymmeneen vuoteen olla Suomessa hotellissa jossa ei olisi ollut turkkilaista/kreikkalaista jogurttia ja tuoreita hedelmiä ja marjoja...

Tölkkihedelmiin en koskaan ole hotellissa törmännyt... Tai lirujogurtteihin. Valitsetko hotellisi aina alhaisimman hinnan mukaan? 

Missä olet ollut? Nimittäin yleensä tarjolla on ihan vaan maustamatonta jogurttia, en ole turkkilaiseen enkä kreikkalaiseen jogurttiin minäkään törmännyt. Hedelmiäkin on usein lähinnä kokonaisena jossain

Vierailija
1032/1098 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkä brunssi.  aamiainen ihan niukka voisi olla,hyvin perus,mitä ihmiset syö itse kotonaan,kahvi ja leipä,puuro,joku hedelmä joku vain kahvi ja yksi leipänen. viikonloppuna joku intoutuu munakasta tekee on liian suuret  vaatimukset. savumuikut kuulu edes aamiaiseen tai kalakukkoa. hotelli on yöpymistä varten. aamiaisen voisi jopa veloittaa erikseen ja tilausaamiaiset toisekseen johon maksusta saa erikoisuuksia-kampasimpukkaa,tryffeliä, piiraita,mustekalaa jne. 2 aamiaista tasoa ja erikseen maksettavia. menkööt kahvilaan asukit aamulla tai haukkaavat pussista omaa sämpylää.

Vierailija
1033/1098 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelliaamiaiset ovat vähän meh jopa tasokkaissa hotelleissa ja sisältö on aina sama: munakokkeli, pekoni, nakkeja, salaatinlehdet, muutama leikkele ja juustosiivu. Suomessa hotelleissa ärsyttää kasvisten ja hedelmien vähyys, kun en itse pekonista ja muusta rasvaisesta aina jaksa innostua. Raikas smoothie olisi myös toivottu lisä. Matkustan työkseni Suomessa noin kerran kuukaudessa. Tälläkin tahdilla kyllästyy aamupaloihin

Vierailija
1034/1098 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaa en ole varmaan ikinä hotellin aamupaloilla nähnyt, mikä on muuten aika erikoista kun luulisi sille olevan kysyntää! 

Vierailija
1035/1098 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä värkkään kotona aamiaista tunteja. Usein menee 2 1/2h. Ihmettelen sitä itsekin. 

Toki minulla on erityis tarpeita, mutta osa vain siksi, kun en syö leikkeleitä enkä valmisruokia mitään. Teen kaiken itse. Viherpuolen tarjonta on päivittäin hyvin monipuolinen, rasvat on viimeisen päälle, lihat on itse valmistettuja. Silti aikaa kuluu paljon. 

Hotellissa joutuu toki tinkimään terveellisyydestä, se on selvä. Syön aina parasta, mitä heillä on tarjolla. Se saa riittää. 

Kun en käytä lentokoneita, niin hotelli yöpymisiä on minulla vähemmin. Minulle tärkeää on hyvä mieli. 

Vierailija
1036/1098 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään oikeastaan valikoimaa tärkeämpää alkaa olla rauhallinen tunnelma aamupalatilassa. Oltiin viikonloppuna hotel Havenin aamupalalla Helsingin keskustassa ja ah sitä rauhaa. Ei huutavia lapsia missään, vanha kaunis miljöö ja rauhallista pianomusiikkia taustalla. Ei jonottamista buffetissa eikä eteenkiilaavia hölmöläisiä. Kyllä oli rentouttavaa!

Pahimpia on tietyt S ryhmän hotellien aamupalat lauantaiaamuna klo 9. Jonottamista, sekasortoa, puolet ruoista loppu, lapset kiljuu ja vanhemmat on hermoraunioina. 

Vierailija
1037/1098 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee aina hyvä mieli jos saa paistaa itse vohvelin. Hotelleissa tosi harvinaista, tulee mieleen vain Lapland Hotels Saariselkä (joku Riekkolinna tms.?). En todellakaan syö normaalisti aamiaisella vohveleita, mutta en syö nakkeja, pekonia tai munakokkeliakaan. 

Eikös vohvelinpaistopiste ole aika standardijuttu nykyään keskitason hotelleissa? Viimeisessä viidessä 4* hotellissa missä olen Suomessa viimeksi yöpynyt on vohvelipisteet. 5* hotelleissa niitä taas ei ole. 

mikä typerä ajatus, mutta se on jenkkejä varten

Vierailija
1038/1098 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalaa en ole varmaan ikinä hotellin aamupaloilla nähnyt, mikä on muuten aika erikoista kun luulisi sille olevan kysyntää!

Kyllä kalaa löytyy kun menet vähän tasokkaampiin paikkoihin. Olen syönyt hotelliaamiaisilla lämminsavulohta, graavilohta, kylmäsavulohta, lohiviettelystä, katkarapuja ja rhode island -kastiketta, skagenia, savumuikkuja. Ei tietenkään kaikkia samassa paikassa. 

Vierailija
1039/1098 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö toivon? 

- Kunnollista kahvia, jota saisi pannullisen omaan pöytään. Ärsyttää jonottaa automaatille sen nöyhtäpienen mukin kanssa ja sitten kahvi on vielä pahaa.

- Mahdollisuutta pöytävaraukseen tietyllä kellonlyömällä. En halua aloittaa aamiaistani pyörimällä pitkin salia, että mihin tänne mahtuisi.

- Pieni makea herkku jälkiruoaksi ilahduttaa aina. Näitä näkeekin jo ihan kiitettävästi. Riittää siis tyyliin suupalan kokoinen pala leivosta, hyvä keksi tms.

Vierailija
1040/1098 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen onnellinen ihan jostain marjoista ja jugurtista ja tuoreesta leivästä. Munakokkeli ja pikkunakkeja. Valikoimissa vihreää teetä.  Tuoretta mehua. Ei vatsa edes vedä paljoa aamulla.