Hei te hotelliaamiaseista valittajat, mietä siellä oikein sitten pitäisi olla?
Itse joissakin paikoissa kaipaisin ehkä vähän enemmän jotain vihanneksia. Munakokkeli on sitä jauhokokkelia, mutta isoille määrille on hankala tehdä omia munakkaita. Muuten on ollut kyllä ihan mitä vaan. Paikat vaihtelee, mutta perus puurojen, maustamattoman jugurtin+marjojen, hedelmien croissantien, pekonin, leikkeleiden, nakkien, lihapullien juustojen yms. lisäksi on ollut aika paljon jotan erikoisuuksia. Mm. tuorepuuroa, lappapuuroa, savustettuja muikkuja, lohta, höyrytettyjä vihanneksia..paikasta riippuen vaihtelee. Syöttekö te kotona hanhenmaksaa ja kaviaaria?
Kommentit (1098)
Kyllä aamupalalla saa syödä ja juoda niin paljon kun haluaa!
Minulla menee kevyestä 2h aamupalalla hotelleissa ja aina on ollut oikein hyvät aamupalat tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei kannata lähteä kiistelemään siitä, millaista on hyvä kahvi, koska se on makuasia. Hotellin olisi hyvä kuitenkin ottaa huomioon, että suomalaisten kahvimaku on muuttumassa kovaa vauhtia, ja etenkin eteläsuomalaiset juovat pääsääntöisesti tummapaahtoista kahvia.
Kyllä tämä muutos pohjoiseenkin pian tulee. Uudistukset leviävät usein etelästä kohti pohjoista, kaupungeista maaseudulle ja naiset omaksuvat uudet asiat ennen miehiä.
Ei kai voi olla iso juttu keittää kahdenlaista kahvia?
Jännä kyllä että kahvilaatu ei ole jo muuttunut, koska kuka pohjoisen hotelleissa yöpyy? Ei ainakaan paikalliset vaan turistit etelämpänä Suomesta ja ulkomailta. Ja ainakin omilta matkailualalla työskentelevien sukulaisten mukana varsinkin ulkomaiset turistit ovat varsin vaativia ja laatutietoisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei aikuinen ihminen tarvitse kovin runsasta aamiaista. Liian runsaalla aamiaisella hankkii vain ähkyn ja diabetes-II:n.
Itse kaipaisin hotelleihin vain palvelua. Sellaista saa joissain paikoissa vaan ei Suomessa. Miten mukava olisi vain istua pöytään ja valita listalta aamiainen jonka tarjoilija tuo pöytään. Ja sitten tarjoilija käy välillä kysymässä onko kaikki ok ja kaataa lisää juomia. Näitä on pienissä hotelleissa esim Saksassa. Usein kannattaa ottaa hotellimajoitus ilman buffet-aamiaista jos hotellin lähistöllä on hyviä aamiaisravintoloita.
Minä yövyn hotelleissa eniten työmatkojen takia. Sekä kotimaassa ja ulkomailla. Itse kyllä pyrin syömään hotelliaamisilla aika paljon, koska työmatkoilla päivän ohjelma on usein niin tiukka peräkkäisten asiakastapaamisten takia, joten lounas jää lähes poikkeuksetta välistä. Päivät ovatkin sitten yleensä paikasta paikkaan juoksemista.
Lukematta näitä kymmeniä sivuja:
porukoilla ei ole tajua, kuinka hotelliyöpymisen hinta ja aamiaisen hinta rakentuu.
Ei vihreällä kortilla jäsenhintaan jossain Sokos-hotellissa ole ikinä samaa kuin pienen yksityisen (ketjun) tasohotellissa. Ihan niistä kananmunista alkaen.
Jos pääsee hyvien hotellien makuun niin onhan sitä valittamista kun tavishotellissa käy. Ei ole kokkia paistamassa munakkaita vaan munamaitomössöä saa laarista lusikoida ja mehut on tiivisteistä sekoiteltuja sokerimehuja jne
Hotelliaamiainen on tärkeä osa monen hotellivieraan kokemusta, ja odotukset aamiaiselta voivat vaihdella henkilöstä toiseen. On kuitenkin joitain yleisiä asioita, joita ihmiset yleensä odottavat hotelliaamiaiselta:
Laaja valikoima ruokia: Aamiainen voi sisältää erilaisia leipiä, croissantteja, tuoreita hedelmiä, munia, pekonia, makkaroita, juustoja, jogurtteja, myslejä ja muuta vastaavaa.
Korkealaatuinen kahvi ja tee: Hyvä kahvi ja tee ovat tärkeitä monille aamiaiselle.
Puhtaus ja hygienia: Aamiaishuoneen ja ruokailuastioiden tulisi olla erittäin puhtaita ja hygieenisiä.
Rauhallinen ja miellyttävä ilmapiiri: Aamiainen voi olla tärkeä osa hotellikokemusta, ja sen tulisi olla rentouttava ja miellyttävä kokemus.
Hyvä palvelu: Henkilökunnan ystävällisyys ja ammattitaito ovat tärkeitä tekijöitä hotelliaamiaisen laadun kannalta.
Nämä ovat vain joitain yleisiä asioita, joita hotellivieraat odottavat aamiaiselta. Lopullinen odotus riippuu kuitenkin aina yksilön mieltymyksistä.
Eikä edes kahvia tulla kaatamaan vaan itse saa kahvinsa ja ruokansa kantaa pöytään, huoh
VaahtoVasara kirjoitti:
Lukematta näitä kymmeniä sivuja:
porukoilla ei ole tajua, kuinka hotelliyöpymisen hinta ja aamiaisen hinta rakentuu.Ei vihreällä kortilla jäsenhintaan jossain Sokos-hotellissa ole ikinä samaa kuin pienen yksityisen (ketjun) tasohotellissa. Ihan niistä kananmunista alkaen.
Kymmenissä hotelleissa yöpyneenä olen sitä mieltä että isoilla on varmemmin hyvä aamiainen. Pienillä voi olla jotain Lidlin jugurttia ja kuivaa leipää jossain sivupöydällä. Voi joutua syömään jopa puuroa, tai mennä abcille. Sama tuppukylien lounaissa. Voi olla kiinankaalisalaattia Menu-salaattikastikkeella, muusia ja uunimakkaraa. Kiisseliä tai rahkaa jälkkäriksi. Toki poikkeuksia on ja hyviä yllätyksiä
Vierailija kirjoitti:
Perkele, sitä munakasta nyt vaan on tehtävä oikeista munista!
Ei tarvitse tehdä. Sinä typerys et vaan ymmärrä mitään kustannuksista. Jos ei kelpaa sinulle, niin sitten et ota sitä. Kyllä siellä on muuta syötävää ihan riittävästi. Tosin, kustannusten noustessa ilmeisesti tarjoilua supistetaan, jottei tarvitse nostaa hintoja niin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Eikä edes kahvia tulla kaatamaan vaan itse saa kahvinsa ja ruokansa kantaa pöytään, huoh
Voisivar toki harkita ko tarjoilun jäjrestämistä, jos asiakkaat eivät olisi kaltaisiasi rahattomia ruikuttajia.
Enemmän henkilökuntaa, enemmän kuluja.
Mint tämä voi olla sinulle liian vaikeaa ymmärrettäväski? Normaalijärkinen kyllä ymärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei kannata lähteä kiistelemään siitä, millaista on hyvä kahvi, koska se on makuasia. Hotellin olisi hyvä kuitenkin ottaa huomioon, että suomalaisten kahvimaku on muuttumassa kovaa vauhtia, ja etenkin eteläsuomalaiset juovat pääsääntöisesti tummapaahtoista kahvia.
Kyllä tämä muutos pohjoiseenkin pian tulee. Uudistukset leviävät usein etelästä kohti pohjoista, kaupungeista maaseudulle ja naiset omaksuvat uudet asiat ennen miehiä.
Jännä kyllä että kahvilaatu ei ole jo muuttunut, koska kuka pohjoisen hotelleissa yöpyy? Ei ainakaan paikalliset vaan turistit etelämpänä Suomesta ja ulkomailta. Ja ainakin omilta matkailualalla työskentelevien sukulaisten mukana varsinkin ulkomaiset turistit ovat varsin vaativia ja laatutietoisia.
Niin, ilmeisesti se tarjottava kahvi maistuu niille ulkomaalaisillekin. Kyllä taas naurattaa, kuinka suomalaiset tavikset kuvittelevat olevansa kansainvälisempiä kuin ne turistit, jotka matkaavat Suomeen. Olen tavannut Suomessa käyneitä ja jopa asuneita ulkomaalaisia maailmalla. Kukaan ei ole koskaan ruikuttanut kahvista.
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin:
Hedelmiä, marjoja, höyrystettyä lohta, oikeaa munakasta, Nams tomaatteja, salaattia, kurkkua, juustoa, oma paistamaa tai keitettyä lihaa viipaleina, jugurttia, müsliä, tuorepuristettua mehua, kahvia, oma paistamaa hiivatonta leipää, myös gluteenitonta, tyrni tuore kiisseliä.
Saat kyllä etsiä tovin jotta löydät hotellin aamiaiselta höyrystettyä lohta ja keitettyä lihaa.
Kanamunat voisi olla valmiiksi kuorittuja. Ei oikein aamutuimaan jaksa räpeltää sen munan kanssa ja aina jää niitä kuorenpaloja, jotka sitten narskuu suussa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin hotel Georgessa Yrjönkadulla ekaksi kaatoivat aamiaisen aluksi kahvin kuppeihin, jotka olivat valmiina pöydissä. Samoin kyselivät otetaanko aamiaisleipää. Samoin Kun olimme Rodoksella ja Thaimaassa kaatoivat kahvin kuppeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että kahvin laatu vaihtelee pohjoisen hotelleissa vuodenajan mukaan. Kun ollaan oltu reissussa talvella, on saanut parempaa kahvia. Varmaan arvelevat, että kun on liikkeellä myös ulkomaisia turisteja, niin pitää keittää parempaa, ettei tule valituksia ja mene maine. Mutta kesällä, kun on vain kotimaisia turisteja, keittävät vaan jotain pahaa vaaleaa mummolaluirua. Ehkä ajattelevat, että me suomituristit ei olla niin tärkeitä. Tai sitten eivät pohjoisen ihmisinä käsitä, että joku suomalainenkin voi haluta tummapaahtoista, vaikka he ei itse sitä juo.
Taas yksi juntti joka ei tiedä että maailman parhaat kahvit paahdetaan vaaleiksi.
Ruotsalainen tutkimus, tummaksi paahdettu kahvi terveellisempää kuin vaaleaksi jauhettu, jossa arseenia, joka aiheuttaa syöpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ihmettelen mikä siinä karjalanpiirakassa on niin hyvää että niitä pitäisi olla tarjolla ympäri maailmaa? Joo, tuoreina ihan hyviä mutta sellaisia saa korkeintaan Itä-Suomessa, jos sielläkään. Muualla ne on samaa tavaraa kun kaupassa.
Hotellissa menee kaupankin karjalanpiirakka. Jos nimenomaan niillä haluan herkutella, niin leivon itse ja teen aidon munavoin. Asun Keski-Suomessa.
Voinko tulla teille syömään karjalanpiirakkaa munavoilla?
Käsittääkseni Hotelli Vaakunassa Joensuu voi nauttia aamiaiseksi ruiskuoreen tehtyjä karjalan piirakoita eikä mitään einesriisipiirakoita.
Vierailija kirjoitti:
Ei aikuinen ihminen tarvitse kovin runsasta aamiaista. Liian runsaalla aamiaisella hankkii vain ähkyn ja diabetes-II:n.
Itse kaipaisin hotelleihin vain palvelua. Sellaista saa joissain paikoissa vaan ei Suomessa. Miten mukava olisi vain istua pöytään ja valita listalta aamiainen jonka tarjoilija tuo pöytään. Ja sitten tarjoilija käy välillä kysymässä onko kaikki ok ja kaataa lisää juomia. Näitä on pienissä hotelleissa esim Saksassa. Usein kannattaa ottaa hotellimajoitus ilman buffet-aamiaista jos hotellin lähistöllä on hyviä aamiaisravintoloita.
Näin minä olen koko elämäni ajatellut ja tehnyt. Välttelen aina sellaisia hotelleja, joissa joku aamiaispuhvetti. En välitä minkäänlaisista puhveteista. Tykkään, että saan tilata lounaankin heidän päivätarjouksistaan ja se tuodaan minulle pöytään. Aamupala on pala kuten nimikin jo sanoo, eikä mikään mättö ja mässäily. Kunhan saa hyvää kahvia ja voisarven tai pari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ilmeisesti se tarjottava kahvi maistuu niille ulkomaalaisillekin. Kyllä taas naurattaa, kuinka suomalaiset tavikset kuvittelevat olevansa kansainvälisempiä kuin ne turistit, jotka matkaavat Suomeen.
Olen tavannut Suomessa käyneitä ja jopa asuneita ulkomaalaisia maailmalla. Kukaan ei ole koskaan ruikuttanut kahvista.
Minä puolestani tunnen useita, jotka ovat hämmästelleen huonoa kahvia Suomessa. Ovat saaneet närästystä. Huvittaa joka kerta kun IS menee kyselemään ulkomaalaisilta "mitä pidätte Suomesta". Tollot toimittajat olettavat, että on VAIN positiivista kertomista ja sitä sitten hehkutetaan artikkelissa. Kukaan sivistynyt turisti ei sano toimittajalle ainoatakaan epäkohtaa vaikka niitä olisi useampiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ilmeisesti se tarjottava kahvi maistuu niille ulkomaalaisillekin. Kyllä taas naurattaa, kuinka suomalaiset tavikset kuvittelevat olevansa kansainvälisempiä kuin ne turistit, jotka matkaavat Suomeen. Olen tavannut Suomessa käyneitä ja jopa asuneita ulkomaalaisia maailmalla. Kukaan ei ole koskaan ruikuttanut kahvista.
Ei, kyllä joissain hotelleissa on talvella tummapaahtoista kahvia ulkomaalaisia turisteja varten ja kesällä vaaleapaahtoista, koska kuvittelevat, että kaikki suomalaiset tykkää siitä vaaleasta.
Eikä kannattaisi luokitella ihmisiä taviksiin ja kansainvälisiin sen mukaan, ovatko ulkomaalaisia vai suomalaisia. Jotkut suomalaisetkin voi asua ulkomailla ja olla hyvinkin kansainvälisiä, ja jotkut ulkomaalaiset turistit voi olla ihan taviksia.