Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko Sad Beige -äiti tai tunnetko sellaisia?

Vierailija
18.02.2023 |

Kommentit (164)

Vierailija
61/164 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku on tuollainen. Hurahtanut ihan täysin tuohon beigeen estettiikkaan, koko niiden talo on täynnä pelkkää beigeä, lapsella aina päällä beigeä, vanhanaikaisia beigejä leluja (puuleluja, säkkikangasleluja yms). Hän itse selvästi ajattelee että se on hienoa ja tyylikästä, minä vaan ajattelen että näyttää köyhältä ja ankealta.

Vierailija
62/164 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jostakin kuullut, että tämä trendi voi vaikuttaa lapsen värinäön kehitykseen. Lapsilla pitäisi oikeasti olla paljon värejä eli ei ole mikään pikkujuttu. En tiedä, oliko tuossa Iltiksen maksullisesta jutussa siitä mainintaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/164 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen sopivampaa kuin hyökätä vanhemmuuden kimppuun kun joissain henkilöissä ottaa päähän ihan muut asiat oikeasti.Hei, ei ne motiivit ole olleet yhtään niin hyvin peitelty, mitä tekijät luulee. 

Ja rikosten teko auttaakseen...ihmiset on tyhmiä, mutta ei kaikki ihan niin tyhmiä

Vierailija
64/164 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jos elämä on muuten "värikästä" ja lapsen kasvua tukevaa, niin ehkä värittömällä sisustuksella ei saa kovin paljon pahaa aikaa. Siisti beige koti on mahdollisesti kuitenkin parempi, kuin täysin epäjärjestyksessä oleva. Välimalli tietysti paras. 

Kun on rauhallinen sisustus ja sisustusvärit, koti kestää vähän sotkujakin ja tyylikkäitä kasoja. Mutta jos on villi sisustus ja paljon sotkua, lopputulos on kaoottinen.

Tyylikkäitä kasoja? Asettelevatko ihmiset siis niitä pyykkikasojaankin  jotenkin tyylikkäästi esille? Maailma on tullut hulluksi.

Vierailija
65/164 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

70- luvulla kaikki puki värikkääseen, vuosituhannen alussa tyttö- ja poikaväreihin ja nyt beigeen. Hui kauhea, entä sitten? 

Haitko jo kriisiapua?

Jostain syystä kalikka tuntuu joillain kalahtavan pahasti, kun sanotaan että beige on vaan trendi ja muutaman vuoden päästä se alkaa näyttää ankealle ja joku muu paremmalle. Niinkuin vaikka reilun vuosikymmenen takainen uusretro-tyyli me&i-sydänpyllypukuineen näyttää nyt epämuodikkaalle eikä juuri kukaan siihen tyyliin lapsiaan pue. 

Vierailija
66/164 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tokkopa tuo huoneen sisustus lasta niin vaurioittaa, Toki jos tommonen hysteerinen kontrolli ja hyväksynnän tarve leimaa kaikkea muutakin olemista ja tekemistä niin sitten.

Ei kun nimenomaan sitten muu elämä on värikästä, on harrastuksia, hauskanpitoa, ystäviä ja ulkoilua ym ym.

Voi olla tai olla olematta. Ja kyllä kovin voimakas kontrollin tarve esim sisustuksen sävyissä ja lasten vaatteissa näkyy usein sitten muussakin elämässä. 

Ei kyllä pidä paikkaansa. Mä oon adhd, ja yritän rauhoittaa kaoottista elämääni esim. rauhallisella sisustuksella. En tarvitse tähän enää yhtään mitään stimulantteja.

Vierailija
67/164 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70- luvulla kaikki puki värikkääseen, vuosituhannen alussa tyttö- ja poikaväreihin ja nyt beigeen. Hui kauhea, entä sitten? 

Haitko jo kriisiapua?

Jostain syystä kalikka tuntuu joillain kalahtavan pahasti, kun sanotaan että beige on vaan trendi ja muutaman vuoden päästä se alkaa näyttää ankealle ja joku muu paremmalle. Niinkuin vaikka reilun vuosikymmenen takainen uusretro-tyyli me&i-sydänpyllypukuineen näyttää nyt epämuodikkaalle eikä juuri kukaan siihen tyyliin lapsiaan pue. 

Beigejä vaatteita oli jo ysärillä...

Vierailija
68/164 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden trendien perässä juoksevien puolisokin on stailattu sävy sävyyn. Kyllä nykyihmisissä on pinnallista porukkaa. 

Vierailija
69/164 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tokkopa tuo huoneen sisustus lasta niin vaurioittaa, Toki jos tommonen hysteerinen kontrolli ja hyväksynnän tarve leimaa kaikkea muutakin olemista ja tekemistä niin sitten.

Ei kun nimenomaan sitten muu elämä on värikästä, on harrastuksia, hauskanpitoa, ystäviä ja ulkoilua ym ym.

Voi olla tai olla olematta. Ja kyllä kovin voimakas kontrollin tarve esim sisustuksen sävyissä ja lasten vaatteissa näkyy usein sitten muussakin elämässä. 

Kyse on yleensä mieltymyksistä, ei kontrollista. Varsinkin jos on rahaa ostaa just sen värisiä vaatteita ja tavaroita jotka silmää miellyttää. 

Joo, kaikki jotka ostaa lapsilleen jotain värikästä vaatetta tai leluja tms ostaa vain siksi kun ei ole varaa ostaa beigeä paitaa tai puuhevosta... 🤦 Kyllä ne usein on naiset jotka sisustukseen eniten vaikuttaa ja onhan se vähän omituista, että koko talo näyttää vain sille mitä yksi ihminen haluaa. Väitän, että nämä kokobeiget talot ja elämät on niiden ihmisten joilla on tarve seurata tarkkaan trendejä ja heillä ei ole tippaakaan taiteellisuutta (ei toki tarvitsekaan) eivätkä he taida olla kovin persoonallisiakaan. On olemassa myös hyvin elegantteja koteja joissa tyylikkäitä värejä käytetään taidolla ja maltillisesti, ei tarvitse kaiken olla joka tai kirkuvan kirkasta väri-iloittelua vaan voi olla tyylikkäitä sävyjä pienissä määrin tai pari kirkkaampaa yksityiskohtaa jne. Harvalla vain on niin hyvä maku, suomalaisilla varsinkaan joten ratkaisu on sitten se pelkkä beige. Voisi edes lapselle suoda muita värejä silti. 

Vierailija
70/164 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari. Entisen työpaikkani visualisti oli tämmöinen. Hän pukeutui itsekin pelkästään rusehtaviin sävyihin, mikä oli hassua, koska ne värit eivät sopineet hänelle yhtään ja hän näytti usein siltä,kuin olisi vetänyt päälleen mummonsa vanhat kotivaatteet. Koti, instatili ja lapset samaa värimaailmaa. 

Toinen on maltillisempi, käyttää sentään värejäkin.

Vierailija
71/164 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä pidä paikkaansa. Mä oon adhd, ja yritän rauhoittaa kaoottista elämääni esim. rauhallisella sisustuksella. En tarvitse tähän enää yhtään mitään stimulantteja.

Niin eli se sisustus kuvastaa just sitä kontrollin tarvetta. Sisustusta on helppo kontrolloida vaikka muu elämä ois kaaosta. 

Vierailija
72/164 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haitko jo kriisiapua?

Beigejä vaatteita oli jo ysärillä...

Niin, monet ysärityyliset jututhan on just muotia. 

Vierailija
73/164 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen pari. Entisen työpaikkani visualisti oli tämmöinen. Hän pukeutui itsekin pelkästään rusehtaviin sävyihin, mikä oli hassua, koska ne värit eivät sopineet hänelle yhtään ja hän näytti usein siltä,kuin olisi vetänyt päälleen mummonsa vanhat kotivaatteet. Koti, instatili ja lapset samaa värimaailmaa. 

Toinen on maltillisempi, käyttää sentään värejäkin.

Suomalaisista suurella osalla on viileä ihonväri, eikä lämpimät sävyt sovi kasvojen lähelle ollenkaan. Itsekin näytän olmilta beigessä.

Vierailija
74/164 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun serkku on tuollainen. Hurahtanut ihan täysin tuohon beigeen estettiikkaan, koko niiden talo on täynnä pelkkää beigeä, lapsella aina päällä beigeä, vanhanaikaisia beigejä leluja (puuleluja, säkkikangasleluja yms). Hän itse selvästi ajattelee että se on hienoa ja tyylikästä, minä vaan ajattelen että näyttää köyhältä ja ankealta.

Kiva, että serkku eikä aina se sama narsistisisko. 

Vierailija
75/164 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta, kommentissahan juuri vastaat että pitää paikkaansa. Sinulla on tarve kontrolloida kotisi yksiväriseksi ilmeisesti koska et tarvitse stimulantteja, eli aika lailla näkyy elämässä. Jos sinulla esim. muutamat maanläheiset sävyt tai vaikkapa eriväriset koristetyynyt tms tuovat stimulantteja, kannattaa ehkä tarkastaa lääkitystä.

Miten pystyt menemään luontoon missä on mm. vihreää, keltaista, punaista ja oranssia tai sinistä tms? 

Vierailija
76/164 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä se toisen ihmisen "beige" sisustus nyppii teitä muita? Sehän on ja pysyy sen toisen kodin seinien sisällä.

Vierailija
77/164 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jostakin kuullut, että tämä trendi voi vaikuttaa lapsen värinäön kehitykseen. Lapsilla pitäisi oikeasti olla paljon värejä eli ei ole mikään pikkujuttu. En tiedä, oliko tuossa Iltiksen maksullisesta jutussa siitä mainintaa.

Ap

Älä jaksa, ei ne lapset kotona ole 24/7. :D 

varmasti näkevät värejä ulkona, päiväkodissa, tv- ohjelmissa ja kirjoissa. Juttusi ovat sairaita.

Vierailija
78/164 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta, kommentissahan juuri vastaat että pitä

Luonnossa värit on kauniita taitettuja, ei ne ole kovia kirkkaita kuten esim. muovissa.

Vierailija
79/164 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on ihan totta, että pienen lapsen täytyy nähdä kirkkaita värejä. Auttaa ylipäätään näkökyvyn kehittymisessä kontrastien takia. En tiedä onko sillä mitään muuta vaikutusta. 

Vierailija
80/164 |
20.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä jaksa, ei ne lapset kotona ole 24/7. :D 

varmasti näkevät värejä ulkona, päiväkodissa, tv- ohjelmissa ja kirjoissa. Juttusi ovat sairaita.

Rauhoittaisiko se myös lapsia, jos päiväkodit ja koulut olisivatkin tyylikkään värittömiä kirkuvan värisekamelskan sijaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi