Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varattu: jos sattuisit kiinnostumaan, missä menee rajasi?

Vierailija
18.02.2023 |

Minulla juttelussa, ja kiinnostusta ei saa näyttää (tai ainakin sitä pitää yrittää peittää). Juttelussa ei mielestäni ole mitään raskauttavaa.

Näkökantoja?

Kommentit (239)

Vierailija
121/239 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puolison flirttailu häiritsee, se yleensä kertoo enemmän häiriintyneen itsetunnosta.

Aijai, kyllä taas flirttiaddikti selittää omaa käytöstään muiden syyksi. Sama kun alkoholiaddikti selittää, että juominen johtuu muista ihnisistä! Addiktio on addiktio, pakonomaista, ja sitä flirttiongelma on= sairaus kuten alkoholismi.

Kyllä minä flirttiaktivistina tunnistan montakin flirttipositiivista. Ja onneksi! Elämä on hauskempaa! 😘

Milloin sinulle on viimeksi flirttailtu?

Vierailija
122/239 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon niin hyvässä parisuhteessa, että en vois edes kuvitellakaan kiinnostuvani muista.

Jos mietin, että mieheni jostain syystä kiinnostuisi toisesta, niin juurikin tuo juttelu on ok, mutta ei sen kiinnostuksen näyttäminen muutoin. Sen täytyy jäädä oman ajatuksen tasolle.

Minä taas toivon olevani loppuelämän parisuhteessa, siihen on ainakin puolison kanssa sitouduttu, ja on päivänselvää, että jos elinaikaa vielä kymmeniä vuosia on, niin niihin mahtuu monenlaisia tilanteita. Myös sellaisia, joissa herää kiinnostus muitakin ihmisiä kohtaan.

nr 2

Varmasti, jos ootte nuoria tai menneet nuorena yhteen. Me emme ole. Itse olen tarpeeksi nähnyt elämää ja miehiä, että tiedän tuon nykyisen olevan suurin aarre, mitä voi koskaan olla. Siksi en voi ihastua, koska kellään muulla ei ole enempää ja parempaa annettavanaan. Ja ulkonäkö ei mua riitä sytyttämään.

Me olimme +/- viisikymppisiä, kun tapasimme. Tiedän, että puolisoni on aarteeni. Silti voin elämäni aikana kiinnostua muista miehistä. Ja hän todennäköisesti kiinnostuu muista naisista. Aivan varmasti maailmassa on naisia, joilla on kiinnostavampia ajatuksia kuin minulla; jotka ovat puoleensavetäviä niin ulkoisesti kuin sisäisesti, ja on hyvin todennäköistä, että heitä osuu myös puolisoni kohdalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/239 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon niin hyvässä parisuhteessa, että en vois edes kuvitellakaan kiinnostuvani muista.

Jos mietin, että mieheni jostain syystä kiinnostuisi toisesta, niin juurikin tuo juttelu on ok, mutta ei sen kiinnostuksen näyttäminen muutoin. Sen täytyy jäädä oman ajatuksen tasolle.

Minä taas toivon olevani loppuelämän parisuhteessa, siihen on ainakin puolison kanssa sitouduttu, ja on päivänselvää, että jos elinaikaa vielä kymmeniä vuosia on, niin niihin mahtuu monenlaisia tilanteita. Myös sellaisia, joissa herää kiinnostus muitakin ihmisiä kohtaan.

nr 2

Varmasti, jos ootte nuoria tai menneet nuorena yhteen. Me emme ole. Itse olen tarpeeksi nähnyt elämää ja miehiä, että tiedän tuon nykyisen olevan suurin aarre, mitä voi koskaan olla. Siksi en voi ihastua, koska kellään muulla ei ole enempää ja parempaa annettavanaan. Ja ulkonäkö ei mua riitä sytyttämään.

Tällainen asenne aiheuttaa ihan turhia eroja. Entäs jos 20 vuoden suhteen jälkeen hetkeksi ihastuu johonkin satunnaiseen ihmiseen. Mitään ei tapahdu, mutta uskosi parisuhteeseesi romahtaa. Ihan turhaan. Ihastuminen on kemiaa, ei se liity mitenkään siihen, miten mahtava kumppani sinulla on.

Ei mulla kemiat tyhjästä synny. Siinä tarvis olla jotain tosi erityistä. Mutta se erityinen nyt vaan sattuu olemaan tämän nykyisen kanssa. Olen minä edeltävissä pitkissä suhteissa ihastunut. Mutta nimenomaan vain ja ainoastaan niiden piirteiden takia, jotka silloisilta kumppaneiltani puuttui. Nykyisen kanssa ei puutu mitään.

En ole koskaan ihastunut niin, ettenkö tietäisi syytä ihastumiselle.

Vierailija
124/239 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylen juttu flirttailusta:

"Henri Mäen opit hyvään flirttiin ovat yksinkertaiset. Pääasiat ovat hymy, avoimuus ja huumorintaju.

Elämä on loppujen lopuksi aika yksinkertaista, ellei siitä tee liian vaikeaa. Flirttailu on huumoripitoista, iloista ja nauravaista. Jos on joukko ihmisiä koolla ja kaikki vähän miettivät miten rikkoa hiljaisuuden, niin pieni flirttailu vapauttaa kyllä tunnelmaa.

Kun tapaat oudon ihmisen, voit puhua hänelle säästä, politiikasta tai vaikka tapahtumista, mutta pienen flirttailun avulla pääset paremmin yhteyksiin sen uuden, kohtaamasi ihmisen kanssa. Flirttailu tapahtuu pilke silmäkulmassa."

No näitä pilke silmäkulmassa setiä ja tätejä on sitten Suomi pullollaan, kun lukee erotilastoja.

Veikkaanpa, että erojen taustalta löytyy hyvin usein muutakin.

Siskoni on eroamassa miehestään. Tai he ovat miehensä kanssa päätyneet yhdessä tähän ratkaisuun parin vuoden miettimisen jälkeen. Yhdessä he ovat olleet yli 30 vuotta. Kolmansia osapuolia ei ole, vaan täysin muut asiat ovat tämän tulevan eron taustalla.

Tottakai eroja tulee myös ihastumisien/rakastumisien takia, mutta aina se ei ole taustalla.

Vierailija
125/239 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puolison flirttailu häiritsee, se yleensä kertoo enemmän häiriintyneen itsetunnosta.

Aijai, kyllä taas flirttiaddikti selittää omaa käytöstään muiden syyksi. Sama kun alkoholiaddikti selittää, että juominen johtuu muista ihnisistä! Addiktio on addiktio, pakonomaista, ja sitä flirttiongelma on= sairaus kuten alkoholismi.

Kyllä minä flirttiaktivistina tunnistan montakin flirttipositiivista. Ja onneksi! Elämä on hauskempaa! 😘

Milloin sinulle on viimeksi flirttailtu?

Minäkin tykkään flirttailla. Tai oikeastaan sanoisin sitä ennemmin hyväntuuliseksi ja mieltä piristäväksi läsnäoloksi. Ja minulle flirttaillaan takaisin jopa niin, että en ole sitä edes aloittanut. Olen onnellisesti naimisissa. Mieheni tietää ja tuntee minut hyvin ja hän tietää, että olen sosiaalinen, juttelevainen ja ystävällinen ihminen. Sellaiseen hän aikanaan ihastui ja sellaisena hän minua rakastaa vielä yli 20 vuotta myöhemminkin.

Elämä on oikein mukavaa.

Vierailija
126/239 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus kauan sitten mikropettämisestä.

Siinä oli hyviä esimerkkejä,mitä moni ei varmasti edes ajattele. Moni oli just some maailmassa.

- huomion haku joltain, esim just nämä kuvista tykkäykset yms ( sä itse tiedät miksi tykkäät)

-Täsmä julkaisut, tiedät kiinnostavan tyypin osaamisalueet. Teet täsmä julkaisuja joissa tiedät kyseisen henkilön osaavan auttaa.

-tsekkaat tykkäyslistan katsoaksesi onko siellä juuri tämä ihminen.

-Alat muuttaa some käytöstä, lisäät julkaisuja yms. Sen takia että voit nähdä huomioiko joku yksittäinen henkilö sinua.

- livenä.

Muutat käyttäytymistäsi.

- alat olemaan tarkempi ulkonäöstäsi.

-kävelet kotiin vaikka eri reittiä " jos mahdollista" törmätä tähän ihmiseen.

- mahdollistat teidän näkeemisen useasti, esim vaikka ihastun kahvilan naiseen.. käyn siellä jokpv kahvilla.

Vierailija
127/239 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto tärkein jäi.

mikropettämisen tärkein tunnusmerkki on se että teet jotain mikä linkittyy yhteen ihmiseen.

Tämä kertoo että olet jo ihastunut tai ihastumassa häneen.

Vierailija
128/239 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä hyvänä yleissääntönä toimii se, ettei tee mitään mitä ei tekisi jos kumppani olisi paikalla.

Tämä. Ja tämä tuli vasta nyt tässä vaiheessa keskustelua.

Tätä peilaten esimerkiksi minun käyttäytymiseni on ollut täysin ookoo. Mieheni ei löytäisi ja näkisi tekemisissäni yhtään mitään moitittavaa ja asioita, joista voisi mielensä pahoittaa.

Vierailija
129/239 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mulla on vähän erilainen ajatusmalli kuin muilla:

Itse ajattelen niin, että jos tietää olevansa ihastunut johonkin henkilöön niin sitä pitäisi ehdottomasti vähentää tai jopa lopettaa kaikki kanssakäyminen sen ihastumisen kanssa. Ihastumiset ja myös rakkaus ovat sellaisia asioita, että niitä ruokkimalla ne vain kasvavat. Eli jos hengaat, vaikka sitten kaverimielessä sen ihastuksen kanssa niin siitä tunteesta voi tulla aika nopeasti sellainen, että se päätyy pettämisen puolelle varsinkin jos sillä ihastuksen kohteella on samanlaisia tunteita sinua kohtaan.

Myöskin tuo Monkey Branching on aika yleistä, eli luodaan ensiksi siihen ihastuksen kohteeseen syvä tunneside ja varmistetaan, että se ihastumisen kohde tahtoo myös sinut ja sitten hypätään suhteesta toiseen. Siksi en haluaisi, että oma puoliso olisi missään tekemisissä oman ihastuksensa kohteen kanssa. 

Olen täysin samaa mieltä. Minusta jo ihastuksella leikittely on väärin, varatun pitää tehdä kaikkensa nujertaakseen ne tunteet heti alkuun. Uskon, että 99% uskollisuudesta on houkutusten väistämistä kaukaa, ei viime hetkellä kieltäytymistä.

Tai uskoin, kunnes itse rakastuin niin epätoivoisesti että tuhosin avioliittoni enkä enää usko mihinkään.

Vierailija
130/239 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä hyvänä yleissääntönä toimii se, ettei tee mitään mitä ei tekisi jos kumppani olisi paikalla.

Tätä peilaten esimerkiksi minun käyttäytymiseni on ollut täysin ookoo. Mieheni ei löytäisi ja näkisi tekemisissäni yhtään mitään moitittavaa ja asioita, joista voisi mielensä pahoittaa.

Oudosti sanottu. Itsehän sinun se pitää tietää. Aivan kuin laskelmoisit.

Vierailija
131/239 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ndndk kirjoitti:

Siinä oli hyviä esimerkkejä,mitä moni ei varmasti edes ajattele. Moni oli just some maailmassa.

- huomion haku joltain, esim just nämä kuvista tykkäykset yms ( sä itse tiedät miksi tykkäät)

-Täsmä julkaisut, tiedät kiinnostavan tyypin osaamisalueet. Teet täsmä julkaisuja joissa tiedät kyseisen henkilön osaavan auttaa.

-Alat muuttaa some käytöstä, lisäät julkaisuja yms. Sen takia että voit nähdä huomioiko joku yksittäinen henkilö sinua.

- livenä.

Muutat käyttäytymistäsi.

- mahdollistat teidän näkeemisen useasti, esim vaikka ihastun kahvilan naiseen.. käyn siellä jokpv kahvilla.

Aivan, sama reitti kuin pettämiseen. On kyllä ällöttävää katsoa, kun flirtti viekottelee ja tyrkyttää itseään. Säälittävää.

Vierailija
132/239 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ndndk kirjoitti:

- livenä.

Muutat käyttäytymistäsi.

Nuo ovat jotenkin niin teinimäisiä asioita, enkä tunne niitä yhtään omakseni. Ehkä olen näille "somekäytökseen" kuuluville jutuille liian vanha, sillä ei ainakaan minua kiinnosta yhtään jotkut kuvien tykkäämiset sun muut.

Tai sitten joku, että haluaisin törmätä johonkin tyyppiin mahdollisimman usein. Ääh, teinien juttuja.

Vierailija
133/239 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kerran narsiscus, joka rakastui peilikuvaansa. Se johti jatkuvaan itsensä peilaamiseen muiden edessä ja pakotti jatkuvaan flirttiin. Narsiscus tuhosi itsensä henkisesti, koska ei kestänyt sitä, ettei mikään flirtti riittänyt enää tyydyttämään henkistä tyhjyyttään. Sen pituinen se flirttielämä.

Vierailija
134/239 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ndndk kirjoitti:

- livenä.

Muutat käyttäytymistäsi.

Nuo ovat jotenkin niin teinimäisiä asioita, enkä tunne niitä yhtään omakseni. Ehkä olen näille "somekäytökseen" kuuluville jutuille liian vanha, sillä ei ainakaan minua kiinnosta yhtään jotkut kuvien tykkäämiset sun muut.

Tai sitten joku, että haluaisin törmätä johonkin tyyppiin mahdollisimman usein. Ääh, teinien juttuja.

Mä itseasiassa huomasin tuolta useamman asian jotka lopulta johti pettämiseen ja siihen että erosin.

Mä esim Sometin paljon nähdäksesi seuraako yks nainen mua.

Mun some sisältö muuttui tosi paljon tän naisen täsmä kanavaksi.

Muutin ulkonäköä..

Ja tässä vaiheessa en todellakaan edes ajatellut mahdollisuutta pettää..

No sitten tuli live vaihe ja just tää kahvila hän oli tarjoilija.

Aloin käydä siellä päivittäin ja musta tuntui oudolta miten hyvin meillä riitti juttua.. ( jälkikäteen joo varmasti riitti koska somellani olin tutustunut jo häneen).

Sit tuli vika tikki. Näin somessa että hän on viihteellä ja lähdin samaan baariin. Siitä sit samaan sänkyyn. Ja eropaperit vetämään...

Hetken aikaa leikittiin tän naisen kanssa ja erottiin. Ei oltu pätkääkään arjessa toimivia..

Vierailija
135/239 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ndndk kirjoitti:

- livenä.

Muutat käyttäytymistäsi.

Sama. Näin 50++ ikäisenä nuo esimerkit lähinnä hymyilyttivät.

Vierailija
136/239 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi joka flirttailee on vaan niin tyhmä ja naurettavan lapsellinen. Ei jaksa katella vaippaikäisen kiemurtelua ja kato mua kato mua jargomia

Vierailija
137/239 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mulla on vähän erilainen ajatusmalli kuin muilla:

Itse ajattelen niin, että jos tietää olevansa ihastunut johonkin henkilöön niin sitä pitäisi ehdottomasti vähentää tai jopa lopettaa kaikki kanssakäyminen sen ihastumisen kanssa. Ihastumiset ja myös rakkaus ovat sellaisia asioita, että niitä ruokkimalla ne vain kasvavat. Eli jos hengaat, vaikka sitten kaverimielessä sen ihastuksen kanssa niin siitä tunteesta voi tulla aika nopeasti sellainen, että se päätyy pettämisen puolelle varsinkin jos sillä ihastuksen kohteella on samanlaisia tunteita sinua kohtaan.

Myöskin tuo Monkey Branching on aika yleistä, eli luodaan ensiksi siihen ihastuksen kohteeseen syvä tunneside ja varmistetaan, että se ihastumisen kohde tahtoo myös sinut ja sitten hypätään suhteesta toiseen. Siksi en haluaisi, että oma puoliso olisi missään tekemisissä oman ihastuksensa kohteen kanssa. 

Olen täysin samaa mieltä. Minusta jo ihastuksella leikittely on väärin, varatun pitää tehdä kaikkensa nujertaakseen ne tunteet heti alkuun. Uskon, että 99% uskollisuudesta on houkutusten väistämistä kaukaa, ei viime hetkellä kieltäytymistä.

Tai uskoin, kunnes itse rakastuin niin epätoivoisesti että tuhosin avioliittoni enkä enää usko mihinkään.

Minä en ole nujertanut ajatuksiani ihastuessani, vaan päinvastoin ajatellut tuntenut ja tuon ihmisen ihan puhki. Olen ajatellut tämän sanomisia ja tekemisiä eri tavoin ja huomannut sitä myöten, että ei, tämä ihminen ei ole ollenkaan sellainen kuin minä. Esimerkiksi yksi mies, johon olin ihastunut vuosia sitten, rakasti penkkiurheilua. Hän seurasi esimerkiksi potkupalloa, lätkää, hiihtoa ja ties mitä telkkarista paljon. Minä taas olin suorastaan allerginen jollekin Salpausselän hiihtokilpailuille ja jääkiekolle. Huomasin siis, että en voisi ikimaailmassa olla tuon tyypin kanssa, vaikka hän muuten olikin erittäin kivan tuntuinen. Se sitten siitä ihastuksesta ja ihastuminen katosi täysin.

Usein ihastutaan myös mielikuvaan. Toinen sanoo ja tekee ehkä jotain mukavaa ja sitten omissa ajatuksissa siihen lisätään kaikkea mukavaa, jolloin ihastumisen kohde ei välttämättä vastaakaan siihen omaan ajatukseen ihastuksesta. Mielikuvitus teki siis tepposet. Joskus jos tällaisissa jutuissa jätetään täysin huomiotta toisen ikävät asiat ja selitetään ne itselle parhain päin, on soppa valmis ja se soppa on karvas.

Vierailija
138/239 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä flirtit, kuin kerjäläisiä! Huomaa minut, minä, minä, minä!

Vierailija
139/239 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oudosti sanottu. Itsehän sinun se pitää tietää. Aivan kuin laskelmoisit.

Täh? No nyt sinulla kyllä menee ajatukset yli. Mieheni voisi vaikka laittaa kameran kuvaamaan päähäni ja hän näkisi ja kuulisi kuvassa vain ihan sen minun itseni juttelemassa ja olemassa. Hän voisi olla vaikka siinä vierellä ja käyttäytyisin täsmälleen samoin.

Vierailija
140/239 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kartan kuin ruttoo flirttimuijia. Ne on just niitä märisijöitä parisuhteessa joille ei riitä mikään. Pitäs jatkuvasti olla nostamassa jalustalle ja nuolla varpaanvölitki. Niin sairasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi