Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teenkö väärin kun kerron puolisollani loman alkavan kaksi päivää myöhemmin. Ja olen hotellissa lepäävässä?

Vierailija
17.02.2023 |

Sain tälle lomakaudelle 2 lisälomapäivää kun tuli 15-vuotta täyteen saman työnantajan palveluksessa. Puoliso ei tiedä tästä tai en ole pitänyt kartalla. Sovimme jo yhteiset lomat ja menet tulevalle lomaviikolle mutta aloitan oman lomani jo pari päivää aikaisemmin. Meillä on pienet lapset ja puolisoni ei osallistu kotona tarpeeksi yhteiseen arkeen. Loma tulee olemaan raskasta sukulointia lapsivelvollisuuksineen.

Varasin itselleni työsähköpostin kautta hotellihuoneen pariksi päiväksi ja aion olla ensi viikolla siellä lepäämässä näiden mukatyöpäivieni ajan. Puoliso on normaalisti töissä ja hän hakee lapset normaalista päivähoidosta kuten arkena muutoinkin. Minä vien. Saan tällä järjestelyllä 8-10h ihanaa omaa aikaa vaikka yöt pitääkin viettää kotona.

Puoliso ei ikinä olisi suostunut siihen, että saisin yhtään omaa lepoaikaa. Hän ei ole mustasukkainen minusta mutta omasta ajastaan on. Lisäksi hän olisi vaatinut päästä mukaan ja kuvitellut sen olevan aikuisten seksiloma.

Omatuntoani vähän pistelee mutta en jää tästä kiinni. Hoidan kaiken käteisellä. Teenkö väärin? Mielestäni en.

Kommentit (230)

Vierailija
101/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan aio erota ja rikkoa perhettä sen takia, että tarvitsen välillä lepoa. Ei ole optiota jättää sukulointeja väliin kun molemmilla on vanhat vanhemmat.

Ei olisi ollut mitenkään mahdollista, että olisin voinut jäädä kotiin lepäämään. Kumppani on mustasukkainen jos kokee, että minä saan ennemmän omaa aikaa. Minun väsymykselläni ei ole väliä.

Se, että kumppanille ei ole väliä sun väsymyksellä ja voinnilla, on huono malli lapsillesi heidän tulevia parisuhteitaan ajatellen. 

Vierailija
102/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se vaan surullista millaisiin suhteisiin ihmiset hukkaavat sen ainoan elämänsä. Ja altistavat vielä lapsensakin tälläiseen elämään. Siinä sitä on hienoa parisuhdemallia lapsillekin.

Tämä voi myös lähteä apstä itsestää, jos on hänellä syystä tai toisesta vaikeuksia puhua tarpeistaan, ehkä pelkää riitaa, hylkäämistä, kielteistä reaktiota.

Mä olen käynyt mun terapiat. Osaan puhua tarpeista ja reaktioita on kyllä vastaanotettu. Ongelma on ettei mies suostu menemään omaan terapiaan. Näen selvästi millaisia ongelmia hänellä on esim. omien negatiivisten tunteiden sietämisen suhteen mutta minkä minä sille voin? Ja kuten sanoin asiat ovat muuttuneet vuosien varrella parempaan suuntaan. Ja minäkin olen muuttunut. Kaikki ei ole niin mustavalkoista.

Ihmistä ei tarvitse heti hylätä, jos se ei ole täydellinen. Mutta minä tarviin kyllä lepoa aina välillä tälläisessä tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä parisuhteessa pitää olla myös omaa aikaa. Mä en koskaan ole omille menoilleni mitään lupia kysynyt. Ilmoitan suunnitelmani ja varmistan miten miehen vuorot menee ettei lasten tartte olla iltaa yksin kotona, vaan järjestän omat menot silleen ettei miehellä ole iltavuoroa juuri silloin.

Mies tekee samaa, sopii kavereidensa kanssa menot silleen etten ole missään reissun päällä juuri silloin. En ikinä voisi kuvitella suhdetta missä molemmat tai edes jompi kumpi olisi omassa kodissaan velvollisuuksien vankina.

Vierailija
104/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle on ok, että myös puolisosi valehtelee sinulle, niin mikäpä siinä. Yhtä asiaa jäin ihmettelemään: miksi koit tarpeelliseksi mainita, että varasit hotellin nimenomaan työsähköpostista? Itse en ylipäänsä varaa hotelleja sähköpostilla vaan niiden omista varausjärjestelmistä. Pitää niihin tietysti sähköpostikin antaa, mutta en näkisi mitään syytä, miksi en käyttäisi henkilökohtaista sähköpostiani silloinkin, jos kyseessä olisi joku reissu, jota en haluaisi puolisoni tietävän.

Vierailija
105/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suhde voi olla silloin hyvä jos ei edes omista menoistaan tai toiveistaan pysty rehellisesti puhumaan.

Jos toi on sulle hyvä suhde niin pahoittelut jos oon eka joka tän sulle sanoo, mut sä et vissiin ole ap ikinä ollu oikeesti hyvässä ja tasapainosessa suhteessa.

Hyvässä parisuhteessa pystytään rehellisesti puhumaan IHAN KAIKESTA.

Vierailija
106/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset vaan lepäile kotona, kun olet siekkä yksin, mies töissä ja lapset päiväkodissa?

Miksi pitäisi, jos voi levätä hotellihuoneessa, jossa ei näy tiskit eikä pyykkikasat?

Vierailija
107/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulle on ok, että myös puolisosi valehtelee sinulle, niin mikäpä siinä. Yhtä asiaa jäin ihmettelemään: miksi koit tarpeelliseksi mainita, että varasit hotellin nimenomaan työsähköpostista? Itse en ylipäänsä varaa hotelleja sähköpostilla vaan niiden omista varausjärjestelmistä. Pitää niihin tietysti sähköpostikin antaa, mutta en näkisi mitään syytä, miksi en käyttäisi henkilökohtaista sähköpostiani silloinkin, jos kyseessä olisi joku reissu, jota en haluaisi puolisoni tietävän.

No siis tarkoitin, että varausvahvistus tulee sinne. Olisin voinut varata omastanikin, ei mitään muuta estettä kuin, että ei pompapsahda puolison silmille jotenkin kummallisesti. Siihen ei pitäisi olla mitään syytä tosin.

Vierailija
108/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset vaan lepäile kotona, kun olet siekkä yksin, mies töissä ja lapset päiväkodissa?

Miksi pitäisi, jos voi levätä hotellihuoneessa, jossa ei näy tiskit eikä pyykkikasat?

Onhan toi huolestuttavaa jos omassa talossa ei koe pystyvänsä lepäämään ja latautumaan.

Vierailija
109/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suhde voi olla silloin hyvä jos ei edes omista menoistaan tai toiveistaan pysty rehellisesti puhumaan.

Jos toi on sulle hyvä suhde niin pahoittelut jos oon eka joka tän sulle sanoo, mut sä et vissiin ole ap ikinä ollu oikeesti hyvässä ja tasapainosessa suhteessa.

Tiedoksi sulle, että normaalit parisuhteet eivät ole joko 100% hyviä tai 100 % huonoja. Tai 100% terveitä tai 100% sairaita.

Vierailija
110/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse toivoin joskus lasten ollessa pieniä, että sairastuisin ja joutuisin sairaalaan. Olisi saanut nukkua. Kauhistuttaa ajatella kuinka poikki sitä onkaan tuolloin ollut, kun ajatukset oli noin vinksallaan.

Minulla oli samanlaisia ajatuksia kun lapset olivat pieniä. Ajatus siitä, että olisi saanut vain maata sängyssä, oli houkutteleva.

Siis miksi ette saaneet maata sängyssä kun lapset oli pieniä?

Sinulla ei ole lapsia, jos tuollaista kysyt.

Vierailija
111/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi sulle, että normaalit parisuhteet eivät ole joko 100% hyviä tai 100 % huonoja. Tai 100% terveitä tai 100% sairaita.

Se et sun pitää ap valehdella, pakoilla ja valita sanojas puolisosi kanssa kertoo näemmä enemmän siitä et sä et voi hyvin. Mutta mikäs siinä, jos tää on se elämä mitä haluut kuolinvuoteellas muistella niin anna mennä. Suotta vaan sitten tulet tänne inisemään huonosta omatunnostasi. Moni on jo tässä kertonut miten sekasin toi teidän kuvio on, mutta sä vaan puolustelet asiaa eli elä sitä niin ihanaa suhdettasi ja lopeta täällä puolustelu :) Itsehän tänne tulit provoilemaan.

Vierailija
112/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi huolestuttavaa jos omassa talossa ei koe pystyvänsä lepäämään ja latautumaan.

sitähän aloittaja juuri kertoi

Vierailija
113/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse toivoin joskus lasten ollessa pieniä, että sairastuisin ja joutuisin sairaalaan. Olisi saanut nukkua. Kauhistuttaa ajatella kuinka poikki sitä onkaan tuolloin ollut, kun ajatukset oli noin vinksallaan.

Minulla oli samanlaisia ajatuksia kun lapset olivat pieniä. Ajatus siitä, että olisi saanut vain maata sängyssä, oli houkutteleva.

Siis miksi ette saaneet maata sängyssä kun lapset oli pieniä?

Sinulla ei ole lapsia, jos tuollaista kysyt.

Minulla on 2 lasta ja olen saanut kyllä maata sängyssä. Mies on antanut minun levätä, kun olen lepoa tarvinnut. Ja minä olen antanut miehen levätä.

Vierailija
114/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

otathan huomioon, että ilman korttitietoja sinua tuskin otetaan asumaan hotelliin t. respantäti

Ehkä tähän on jo vastattu, en tiedä kun olen lukemassa ketjua vasta tässä kohtaa, mutta nyt ihmettelen: Miksi ihmeessä ap ei voisi antaa korttitietojaan?

(Edelleenkään en avaukseen usko, mutta onhan tämä parempaa viihdettä kuin moni muu trolliketju.)

Vierailija
115/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaverisi, siskosi tai lapsesi sanoisi että pitää valehdella perheelleen/miehelleen että saa nukkua/käydä suihkussa /syödä rauhassa niin sanoisitki että jatkakaa samaan malliin vai erotkaa?

En sanoisi. Se ei kuulu toisille. Jokaisessa suhteessa on omat ongelmansa. Aina ei kannata eikä jaksa alkaa riitelemään.

Se ei ollut varsinainen tee näin vaan teoreettinen kysymys minkä tarkoitus on saada ihminen heräämään omaan paskaan tilanteeseensa.

Vierailija
116/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

otathan huomioon, että ilman korttitietoja sinua tuskin otetaan asumaan hotelliin t. respantäti

Ehkä tähän on jo vastattu, en tiedä kun olen lukemassa ketjua vasta tässä kohtaa, mutta nyt ihmettelen: Miksi ihmeessä ap ei voisi antaa korttitietojaan?

(Edelleenkään en avaukseen usko, mutta onhan tämä parempaa viihdettä kuin moni muu trolliketju.)

Mietin samaa! Pitkästä aikaa hyvä trolli, mutta lipsu otteestaan ihan liian äkkiä :( Ensi kerralla parempi yritys uudella tarinalla!

Vierailija
117/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa! Pitkästä aikaa hyvä trolli, mutta lipsu otteestaan ihan liian äkkiä :( Ensi kerralla parempi yritys uudella tarinalla!

Kiva, että mun elämä on sulle viihdettä :(

Vierailija
118/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko puhui samaa kun hänen lapsensa olivat pieniä.

Vierailija
119/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tää on trolliketku, niin näyttää vastaavan monen samanlaiseen fantasiaan. Joku toteuttaa saman sit oikeassa elämässä 😂

Eiköhän tää vaan kerro miten huonosti lapsiperheitä tuetaan Suomessa.

Vierailija
120/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan