Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teenkö väärin kun kerron puolisollani loman alkavan kaksi päivää myöhemmin. Ja olen hotellissa lepäävässä?

Vierailija
17.02.2023 |

Sain tälle lomakaudelle 2 lisälomapäivää kun tuli 15-vuotta täyteen saman työnantajan palveluksessa. Puoliso ei tiedä tästä tai en ole pitänyt kartalla. Sovimme jo yhteiset lomat ja menet tulevalle lomaviikolle mutta aloitan oman lomani jo pari päivää aikaisemmin. Meillä on pienet lapset ja puolisoni ei osallistu kotona tarpeeksi yhteiseen arkeen. Loma tulee olemaan raskasta sukulointia lapsivelvollisuuksineen.

Varasin itselleni työsähköpostin kautta hotellihuoneen pariksi päiväksi ja aion olla ensi viikolla siellä lepäämässä näiden mukatyöpäivieni ajan. Puoliso on normaalisti töissä ja hän hakee lapset normaalista päivähoidosta kuten arkena muutoinkin. Minä vien. Saan tällä järjestelyllä 8-10h ihanaa omaa aikaa vaikka yöt pitääkin viettää kotona.

Puoliso ei ikinä olisi suostunut siihen, että saisin yhtään omaa lepoaikaa. Hän ei ole mustasukkainen minusta mutta omasta ajastaan on. Lisäksi hän olisi vaatinut päästä mukaan ja kuvitellut sen olevan aikuisten seksiloma.

Omatuntoani vähän pistelee mutta en jää tästä kiinni. Hoidan kaiken käteisellä. Teenkö väärin? Mielestäni en.

Kommentit (230)

Vierailija
221/230 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lepäät vai "lepäät" hotellissa. 😄

Häpeä, et selvästi tajua kuormitusta nykypäivän lapsiperheissä.

Nykypäivänä lapsiperheen hyysääminen on leikintekoa, jos verrataan aikaan, jolloin ei ollut asiaa helpottavia kodinkoneita ja toisaalta lapsilauma oli oikeasti lauma eikä 1.2 lasta/perhe.

Silloin naiset eivät myöskään käyneet töissä, vaan perheen pystyi elättämään yhden palkalla.

Vierailija
222/230 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on totta eikä provo, niin en voi kuin ihmetellä miten sairaissa suhteissa ihmiset elävät. Miksi et hyvä nainen eroa??

Oma mieheni vastaavassa tilanteessa sanoisi, että katsokin että lepäät ne päivät sohvalla etkä siivoa ja touhua tyhjässä talossa.

Muuten hyvä, mutta aloittaja on selkeästi mies, eikä nainen.

Menitte sitten olettamaan sukupuolen. Hävetkää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/230 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa voimafantasialta jota et tule toteuttamaan.

Ehkä sinun kanattaisi miettiä enemmän lähitulevaisuutta. Tarvitko tuollaista puolisoa mihinkään?

Fantasia se tulee olemaankin vielä huomisaamuun saakka. Yllättävän monella täällä on vaan tunneperäinen reaktio, ja ei ymmärrystä siitä ettei elämä ole mustavalkoista.

Vierailija
224/230 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään suihkutteluja ja viininjuontia hotellissa vaan nimenomaan unta. Otat rauhoittavan lääkkeen ja heräät kun työpäivä päättyy.

Miksi tästä viestistä tuli creepy olo? Ihan kuin joku massamurjaaja puhuis uhrilleen😅 mitään heräämistä ei enää tule.

Vierailija
225/230 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oma aika ja rentoutuminen on joskus tarpeen.

Minä elän avoliitossa ja meillä visusti omat pankkitilit. Rakastan miestä, mutta en vaan jaksa aina olla yhdessä enkä niin hirveän aktiivinen. Teen raskasta duunia ja tarvitsen lepoa, rauhaa ja hiljaisuutta.

Olen tehnyt vuoden sisällä jo 3x niin että sanon lähteväni työmatkalle tai koulutusreissulle tms läheiseen kaupunkiin. Otan air bnb majoituksen ja teen töitä sieltä käsin tai olen ylityövapaalla. Huilaan esim 2-3 pv kerralla. Saan olla rauhassa ja hiljaisuudessa.

Koen huonoa omaatuntoa tästäkin, en kuitenkaan petä häntä, haluan vain olla yksin. Pitää van olla tarkka että ei jää kiinni.

Vierailija
226/230 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tee väärin. Jos et itse huolehdi omasta jaksamisesta, niin siitä ei huolehdi kukaan muukaan.

Jos et jaksa itse, niin et voi muistakaan huolehtia.

Vierailija
227/230 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kertoisin olevani hotellissa lepäämässä kaksi vuorokautta. Laittaisin ruoat valmiiksi ja mies hoitais hommat sillä välin himassa. Ei se jyt hirveesti vaadi antaa lapsille ruokaa ja laittaa ne pesun kautta nukkumaan ja hoitaa aamulla päiväkotiin/kouluun. Koti ei siihen romahda, jos siellä ei joka päivä siivoo. Jos sinäkäön et nillittäisi jokaisesta pölyhiukkasesta tai astiasta tiskipäydällä, niin ei sinun tarvitsisi edes mennä hotelliin lepäämään.

Ap ei suunnitellut olevansa hotellissa kahta vuorokautta vaan kahden työpäivän ajan. Yöksi oli tulossa kotiin.

Vierailija
228/230 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viime keskiviikosta lähtien kunnolla kipeä ja seuraukset kypsyivät heti. Mies on kaiken aikaa niin väsynyt, niin väsynyt, ettei pysty mihinkään ja syyllistää minua samalla siitä, että olen sohvanuumenissa. Tämä on todella rankkaa, koska tiedän, että pitäisi levätä, niin mies painostaa, syyllistää ja kiukuttelee kuin pentu kaikesta korvanjuuressa. Juuri nyt sitten kun olen aivan sohvanpohjalla, niin mies on päättänyt toteuttaa itseään ja järjestänyt kaikkea sosiaalista menoa tuutin täydeltä. Hän meni heti ensimmäisenä iltana elokuviin ja viipyi siellä neljä tuntia, ja se oli levottoman eskarilaisen kanssa hirveä odotusaika. Seuraavana päivänä hän lähti veljensä kanssa kaljalle, ja oli niin tavattoman väsynyt ja tolkku pois ettei pystynyt mihinkään. Eilen kuumeisena katselin kun mies nuokkui sohvalla parin artesaanibissen jäljiltä, ja ripustelin pyykkejä. Tajusin samassa mikä tilanteessa mättää. 

Meilläkin mies harrastaa kummallista vallankäyttöä ja imee kaiken hapen kotona. Minulla ei ole minkäänlaista vapautta päättää miten hoidan asiani, vaan hän sekaantuu kaikkeen mahdolliseen. Joudun taistelemaan päivittäin siitä, saanko hoitaa ensin tiskit vai tehdä jotain mitä mies pitää tärkeänä tehdä ensin. Hän ei millään ymmärrä toiminnassaan olevan mitään vikaa, ja poikkeuksetta kaikki taistelut ovat minusta lähtöisin, koska laitan hanttiin. En sen takia ole useampaan kuukauteen saanut mitään aikaiseksi, koska olen kroonisesti väsynyt, sekaisin enkä tiedä mistä pitäisi aloittaa. Mies on myös täysin yllättynyt kun kiljun välillä kotona, että nyt stuntti seis. 

Mies myös tekee töitä kotona, joten oma toiminnanohjaus on täysin hukassa. 

Vierailija
229/230 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon välillä kaivannut parisuhdetta, mutta kyllä minusta alkaa tuntumaan että sittenkin paremmin menee kun on yksin.

Vierailija
230/230 |
19.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tee väärin. Jos et itse huolehdi omasta jaksamisesta, niin siitä ei huolehdi kukaan muukaan.

Jos et jaksa itse, niin et voi muistakaan huolehtia.

Tu on 110%:sesti totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi