Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teenkö väärin kun kerron puolisollani loman alkavan kaksi päivää myöhemmin. Ja olen hotellissa lepäävässä?

Vierailija
17.02.2023 |

Sain tälle lomakaudelle 2 lisälomapäivää kun tuli 15-vuotta täyteen saman työnantajan palveluksessa. Puoliso ei tiedä tästä tai en ole pitänyt kartalla. Sovimme jo yhteiset lomat ja menet tulevalle lomaviikolle mutta aloitan oman lomani jo pari päivää aikaisemmin. Meillä on pienet lapset ja puolisoni ei osallistu kotona tarpeeksi yhteiseen arkeen. Loma tulee olemaan raskasta sukulointia lapsivelvollisuuksineen.

Varasin itselleni työsähköpostin kautta hotellihuoneen pariksi päiväksi ja aion olla ensi viikolla siellä lepäämässä näiden mukatyöpäivieni ajan. Puoliso on normaalisti töissä ja hän hakee lapset normaalista päivähoidosta kuten arkena muutoinkin. Minä vien. Saan tällä järjestelyllä 8-10h ihanaa omaa aikaa vaikka yöt pitääkin viettää kotona.

Puoliso ei ikinä olisi suostunut siihen, että saisin yhtään omaa lepoaikaa. Hän ei ole mustasukkainen minusta mutta omasta ajastaan on. Lisäksi hän olisi vaatinut päästä mukaan ja kuvitellut sen olevan aikuisten seksiloma.

Omatuntoani vähän pistelee mutta en jää tästä kiinni. Hoidan kaiken käteisellä. Teenkö väärin? Mielestäni en.

Kommentit (230)

Vierailija
121/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihanalta. Kerrankin saat nukkua oikein voimaannuttavat työpäivän mittaiset päiväunet kaksi kertaa.

Minun on ihan mahdotonta ymmärtää, miksi haluaisin matkustaa kahtena päivänä hotelliin päiväksi. Itse kyllä viettäisin siellä ne kaksi päivää yhteen menoon, ottaisin aikaisen kirjautumisen ja myöhäisen poistumisen ja huoneen, jossa on kylpyamme. Menopäivän iltana kävisin jossain näyttelyssä tai kuuntelemassa livemusiikkia ja ulkona syömässä, sen jälkeen skumppapullon kanssa kylpyyn ja lopulta lukemaan jotain hyvää kirjaa sänkyyn. Seuraavana aamuna vasta viime tipassa aamiaiselle, jotta saisi nukkua mahdollisimman pitkään.

(Nyt kun tuon kirjoitin, niin alkoi tehdä mieli tuollaista irtiottoa. Ehkä maaliskuussa, kun työtilanne sen sallii, käytän jäljellä olevista vuosilomapäivistäni kaksi ja matkustan lähikaupunkiin ihan vain tuollaiselle minilomalle. Eikä tarvitse valehdella puolisolle, hänen kommenttinsa tulee todennäköisesti olemaan kannustava.)

Vierailija
122/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oks täälä mitään ketjua missä annetaan esimerkkiä hyvästäparisuhteesta. Onko niitä edes?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP mikä tuossa suhteessa on hyvää? Sinä et uskalla/voi kertoa haluistasi/tarpeistasi ja sinun pitäisi valehdella että saisit levätä. Nyt ne silmät auki ja näe tuon suhteen sairasmekaniikka.

Vierailija
124/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin juuri 4päivää sairaalaan ja voin sanoo etten nukkunut silmäystäkään..huonetoverit, valot, jatkuva piippaus käytävällä ja telkku oli päällä aamusta iltaan kun muut halusi katsoa. Korvatulppia ja unilääkkeitä tarjottiin kun sanoin että olen entistä huononmassa kunnossa kun ei pysty nukkumaan eli mikään lepokoti sairaala ei ole. Kotona on pienet lapset ja kyllä kotona saa levätä ihan erilailla kun sairaalassa🙈😵💫

Vierailija
125/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset vaan lepäile kotona, kun olet siekkä yksin, mies töissä ja lapset päiväkodissa?

Miksi pitäisi, jos voi levätä hotellihuoneessa, jossa ei näy tiskit eikä pyykkikasat?

Onhan toi huolestuttavaa jos omassa talossa ei koe pystyvänsä lepäämään ja latautumaan.

sitähän aloittaja juuri kertoi

Paraneeko asia pakenemalla?

Vierailija
126/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan lepäämään. Voit samalla miettiä parisuhdetta. Jos haluat sen pelastaa niin jotain on tehtävä. Käy vaikka parisuhdeterapiassa yksinäsi selvittämässä päätäsi.

Vierailija
127/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimit väärin. Et siinä, että otat itsellesi vapaata, vaan siinä, että suhmuroit salassa.

Kyllä se omatunto kannattaisi pitää puhtaana.

Höpö höpö. Valkoinen valhe harmittomasta asiasta ei haittaa mitään. Omaa jaksamista pitää ajatella

Niin, että jos puoliso sanoo lähtevänsä viikoksi työmatkalle, mutta selviääkin, että menikin Leville laskettelulomalle - niin ei siinä mitään? Oma jaksaminen ja sillee.

Vierailija
128/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihanalta. Kerrankin saat nukkua oikein voimaannuttavat työpäivän mittaiset päiväunet kaksi kertaa.

Minun on ihan mahdotonta ymmärtää, miksi haluaisin matkustaa kahtena päivänä hotelliin päiväksi. Itse kyllä viettäisin siellä ne kaksi päivää yhteen menoon, ottaisin aikaisen kirjautumisen ja myöhäisen poistumisen ja huoneen, jossa on kylpyamme. Menopäivän iltana kävisin jossain näyttelyssä tai kuuntelemassa livemusiikkia ja ulkona syömässä, sen jälkeen skumppapullon kanssa kylpyyn ja lopulta lukemaan jotain hyvää kirjaa sänkyyn. Seuraavana aamuna vasta viime tipassa aamiaiselle, jotta saisi nukkua mahdollisimman pitkään.

(Nyt kun tuon kirjoitin, niin alkoi tehdä mieli tuollaista irtiottoa. Ehkä maaliskuussa, kun työtilanne sen sallii, käytän jäljellä olevista vuosilomapäivistäni kaksi ja matkustan lähikaupunkiin ihan vain tuollaiselle minilomalle. Eikä tarvitse valehdella puolisolle, hänen kommenttinsa tulee todennäköisesti olemaan kannustava.)

Varmaan menee samaan kaupunkiin missä asuu? Asun keskustassa ja jos tekisin saman, niin ei olisi kovin pitkä matka mennä hotelli. Lyhyempi kuin varsinainen työmatka itse asiassa.

Vierailija
129/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimit väärin. Et siinä, että otat itsellesi vapaata, vaan siinä, että suhmuroit salassa.

Höpö höpö. Valkoinen valhe harmittomasta asiasta ei haittaa mitään. Omaa jaksamista pitää ajatella

Niin, että jos puoliso sanoo lähtevänsä viikoksi työmatkalle, mutta selviääkin, että menikin Leville laskettelulomalle - niin ei siinä mitään? Oma jaksaminen ja sillee.

Aika eri asia lähteä huvittelemaan viikoksi ja jättää perhe jälkeen, kuin mennä lepäämään päiväseltään!!? Mutta pitää tietysti jonkun aina tulla provoamaan ja vääntelemään asioita. Hyvä ap!

Vierailija
130/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan menee samaan kaupunkiin missä asuu? Asun keskustassa ja jos tekisin saman, niin ei olisi kovin pitkä matka mennä hotelli. Lyhyempi kuin varsinainen työmatka itse asiassa.

Silti pitää aamulla nousta, pukeutua ja siirtyä sinne hotelliin. Tässä ap:n tarinassa pitäisi vieläpä varoa, ettei ketkään yhteiset tuttavat näe.

Vierailija
131/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se selviä 😂😂😂😂

Vierailija
132/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en yhtään käsitä, miksi joku jäisi parisuhteeseen, jossa on sellainen kumppani, joka ei halua päästää sinua lepäämään, kun on pikkulapsiarki työssökäynnin lisäksi ja kaipaa lepoa. Ja vielä kotonakin alkaa valittaa, jos toinen yrittää hetken levätä, mutta itse kokee, että saa kyllä levätä rauhassa.

Tuohan on ihan sairasta. En kerta kaikkiaan käsitä, miten joku voisi jäädä tuollaiseen suhteeseen.

Ei sen puoleen, mä olenkin eronnut. Silloin voi joka toinen viikonloppu levätä ihan rauhassa. Yksinhän sä sen lapsiarjen ilmeisesti pyörität jo nyt, että se ei tietysti muuttuisi mitenkään, mutta pääsisit lepäämään joka toisena viikonloppuna (se se yleisin yhteishuoltoratkaisu tuossa teidän tilanteessa olisi, että lapset jää sulle ja menee isälle joka toiseksi viikonlopuksi).

Vierailija
133/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikas idea tämä pari hotelliyötä. Itse olen ollut 16 vuotta hullun thaimaalaisen naisen kanssa, jonka kanssa tuli kuitenkin tehtyä kaksi ihanaa lasta. Eli heidän vuokseen jatkan suhdetta...Tuo pari päivää hotellissa tekee varmasti kenelle tahansa hyvää. Nykyisin pidämme nykyiset yhteiset lomamme / vuosi maksimissaan viikon mittaisena. Ruuhkavuosien aikaan lasten ollessa pieniä odotin kauhulla tulevia perhelomia, joitten jälkeen olin aivan burnoutissa, mutta nykyisin kaikki saa ottaa rennosti. Kysyttiin lapsilta haluaisivatko tänä vuonna lähteä vanhempien kanssa viikon lomalle esim. Espanjaan. Vastaus tuli stereona; ei todellakaan.

Avioliitto on sairas 1700-luvun kirkonmiesten keksintö, mutta muutaman vuoden tätä paskaa vielä jaksaa, jotta lapset saa asua perheessä opintojen aloitukseen saakka. Sen jälkeen akka lentää pitkässä kaaressa vuokra-kerrostaloon.

Vierailija
134/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis en yhtään käsitä, miksi joku jäisi parisuhteeseen, jossa on sellainen kumppani, joka ei halua päästää sinua lepäämään, kun on pikkulapsiarki työssökäynnin lisäksi ja kaipaa lepoa. Ja vielä kotonakin alkaa valittaa, jos toinen yrittää hetken levätä, mutta itse kokee, että saa kyllä levätä rauhassa.

Tuohan on ihan sairasta. En kerta kaikkiaan käsitä, miten joku voisi jäädä tuollaiseen suhteeseen.

Ei sen puoleen, mä olenkin eronnut. Silloin voi joka toinen viikonloppu levätä ihan rauhassa. Yksinhän sä sen lapsiarjen ilmeisesti pyörität jo nyt, että se ei tietysti muuttuisi mitenkään, mutta pääsisit lepäämään joka toisena viikonloppuna (se se yleisin yhteishuoltoratkaisu tuossa teidän tilanteessa olisi, että lapset jää sulle ja menee isälle joka toiseksi viikonlopuksi).

Mä käsitän hyvin. Varsinkin monen yksityisyrittäjän puoliso on käytännössä kuin yksinhuoltaja.

Vierailija
135/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käsitän hyvin. Varsinkin monen yksityisyrittäjän puoliso on käytännössä kuin yksinhuoltaja.

Ei se varsinaisesti ole tuossa se ongelma, mihin viittasin, vaan se, että mies ei halua puolisolleen mahdollisuutta lepoon (edes satunnaisesti). Kyllä mä sen ymmärrän, että monella on ammatti, jonka vuoksi ei voi osallistua yhtä paljon ainakaan aina (vaikka rekkakuskit voi olla pitkiäkin aikoja ajossa jne.). En tarkoita sitä, vaan sitä, kun ilmeisesti ap kirjoitti kommenteissa, että jos hän arkenakin menee hetkeksi sohvalle lepäämään, mies alkaa heti valittaa hänelle. Mies itse saa kuitenkin olla sohvalla. Se on sairasta.

Ja on se nyt sairasta, jos ei työssäkäyvä yksin pikkulasten arjen pyörittävä äiti saisi koskaan mennä itsekseen vaikka hotelliin lepäämään. Kyllä se yrittäjämieskin yhden vapaapäivän voi pitää ja olla lasten kanssa, että vaimo saa levätä, jos lepoa tarvitsee. Ap:n mies ei salli vaimolleen lepoa, ja se on sairasta.

Vierailija
136/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti pitää aamulla nousta, pukeutua ja siirtyä sinne hotelliin. Tässä ap:n tarinassa pitäisi vieläpä varoa, ettei ketkään yhteiset tuttavat näe.

Nykyään monet käyvät tekemässä töitä hotellihuoneissa päivisin, joten en näe tuossa mitään ongelmaa ap:n kannalta.

Vierailija
137/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tee väärin mutta jos se saa selville että olit hotellissa niin tulee pettämis syytöksiä.

Aagh, niin totta, uskon minäkin, muttaon tuskastuttavaa, kun koko yhteiskunta tuntuu olettavan kaikessa olevan kyseseksistä. Levon tarvekin on vaikea uskoa, uskottavampaa on että varmaan seksiä harrastit. Mutta niin se usein on. Huoh.

Vierailija
138/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaali ja terve suhde, jos tekee oman kumppanin selän takana asioita eikä voi niistä kumppanille kertoa. 

Ja jos tarvii miettiä tekeekö väärin, niin todennäköisesti tekee. On varmaan sitten ihan ok, että mieskin esittäisi käyvänsä töissä mutta hengaisi oikeasti päivät hotellissa?

Sairas suhde. Varmaan keskustelemalla asiat hoituisi järkevämmin ja jos ei niin sekin kertonee sitten tarpeeksi.

Vierailija
139/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse toivoin joskus lasten ollessa pieniä, että sairastuisin ja joutuisin sairaalaan. Olisi saanut nukkua. Kauhistuttaa ajatella kuinka poikki sitä onkaan tuolloin ollut, kun ajatukset oli noin vinksallaan.

Minulla oli samanlaisia ajatuksia kun lapset olivat pieniä. Ajatus siitä, että olisi saanut vain maata sängyssä, oli houkutteleva.

Siis miksi ette saaneet maata sängyssä kun lapset oli pieniä?

Sinulla ei ole lapsia, jos tuollaista kysyt.

Minulla on 2 lasta ja olen saanut kyllä maata sängyssä. Mies on antanut minun levätä, kun olen lepoa tarvinnut. Ja minä olen antanut miehen levätä.

Ap kertoo, ettei mies antaisi hänen levätä. Sitten ihmettelet, miksi ap ei sausi kevättuä, mieshän voi hoitaa lapsia. Niin.

Vierailija
140/230 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

otathan huomioon, että ilman korttitietoja sinua tuskin otetaan asumaan hotelliin t. respantäti

Ehkä tähän on jo vastattu, en tiedä kun olen lukemassa ketjua vasta tässä kohtaa, mutta nyt ihmettelen: Miksi ihmeessä ap ei voisi antaa korttitietojaan?

(Edelleenkään en avaukseen usko, mutta onhan tämä parempaa viihdettä kuin moni muu trolliketju.)

Mietin samaa! Pitkästä aikaa hyvä trolli, mutta lipsu otteestaan ihan liian äkkiä :( Ensi kerralla parempi yritys uudella tarinalla!

Kiva, että mun elämä on sulle viihdettä :(

Onhan se huvittavaa kun aikuinen elää paskassa suhteessa ja valittaa siitä aaveellä ja silti puokustelee paskaa puolisoaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi