Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos puolison isä on ollut juoppo, niin pitääkö sen vaikuttaa minun saunakaljoihin?

Vierailija
17.02.2023 |

En ymmärrä tätä logiikkaa. Omakin äitini on alkoholisti, enkä mitenkään arvosta kännäämistä tai muuta liiallista käyttöä. Mutta miksi sen pitäisi määritellä sen etten saisi saunan jälkeen juoda muutamaa keskiolutta? Eikä puolisonikaan ole absolutisti. Kuitenkin joka toisen suomalaisen murheenkryyni on läheinen joka juo liikaa.

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskinpa löydät ei-alkoholisti naista, joka on aina ihan myönteinen kaljoittelulle. Sopikaa esim joku kerran kuukaudessa päivä, jolloin se sopii ja se on sitten aina se sama päivä. Jos silloin ei tee mieli, niin välistä jää.

Vierailija
22/126 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin saunakaljoittelu on juopon merkki, jotenkin vastenmielistä, että ihminen keksii saunan tekosyyksi ryyppäillä yksinään. Käytän alkoholia, mutten juo yksin.

Onko nyt hyvä mieli kun väität minua juopoksi. Ei meillä saunominen liity kaljan juontiin. Käydään saunassa joka päivä ja vain vkonloppuisin on olutta. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on kieltänyt juomasta?

Mun puoliso pyrkii kontrolloimaan noita juomisia. Välillä on ok ja välillä ei ole ok. Ja edelleen kyse parista saunakaljasta vkonloppuisin. Jo suhteen alussa sanoin että jos haittaa, niin lopetetaan homma vaikka heti koska löydän kyllä sellaisenkin kumppanin joka ei tee tästä asiasta ongelmaa. Kun se ei ole mun vika että hänen isä on juonut eikä se ole mun vika että mun äiti juo. Ja noiden kummankaan kanssa ei juurikaan olla tekemisissä. Ap

Määrittele "muutama saunakalja". 3, 7 yli 10?

2 x 0,5 litran tölkkiä keskiolutta. Ja tämä määrä on hyväksytetty ja leimattu appivanhemmillani, jotka eivät ole juoppoja ja sanoivat että saan jatkaa. Ap

Eikö puolisosi isä ole appesi vai eikö hän ollutkaan alkoholisti?

Vierailija
24/126 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä, mutta itse miettisin asiaa sitä kautta, että onko se saunakalja mulle niin ehdottoman tärkeä, että se olisi pakko saada siitä huolimatta, että puoliso on ilmaissut suhtautuvansa asiaan negatiivisesti. Parisuhteessa olen oppinut valitsemaan taisteluni enkä jaksa pelkän periaatteen takia vääntää mulle sinänsä yhdentekevistä asioista.

Tietysti jos kumppani muutenkin on kauhean kontrolloiva ja kieltää saunakaljan ihan vaan kieltämisen ilosta niin silloin ongelma on tuo kontrollointi ja siitä pitäisi keskustella.

Vierailija
25/126 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko aloittaja ystävällisesti vastata kysymykseeni, kuinka monta se muutama sinulle on?

Katsos kun usein on niin, että se muutama on todellisuudessa ihan jotain muuta kuin muutama.

Vierailija
26/126 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat humalaiselle. Tähän aikaan aamusta se ei kyllä kerro parista saunaoluesta.

Vierailija
27/126 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on kieltänyt juomasta?

Mun puoliso pyrkii kontrolloimaan noita juomisia. Välillä on ok ja välillä ei ole ok. Ja edelleen kyse parista saunakaljasta vkonloppuisin. Jo suhteen alussa sanoin että jos haittaa, niin lopetetaan homma vaikka heti koska löydän kyllä sellaisenkin kumppanin joka ei tee tästä asiasta ongelmaa. Kun se ei ole mun vika että hänen isä on juonut eikä se ole mun vika että mun äiti juo. Ja noiden kummankaan kanssa ei juurikaan olla tekemisissä. Ap

Määrittele "muutama saunakalja". 3, 7 yli 10?

2 x 0,5 litran tölkkiä keskiolutta. Ja tämä määrä on hyväksytetty ja leimattu appivanhemmillani, jotka eivät ole juoppoja ja sanoivat että saan jatkaa. Ap

Eikö puolisosi isä ole appesi vai eikö hän ollutkaan alkoholisti?

Puolisoni äiti on uusissa naimisissa kunnollisemman miehen kanssa. Ap

Vierailija
28/126 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkoholistin lapsena ahdistaa edelleen oluen ja muun alkoholin haju.  Tulee muistumat siitä miten känninen isä riehui ja pahoinpiteli äitiä ja minua.

Trauma on edelleen  olemassa vaikka olen aikuinen ja parisuhteessa.

Vierailija
29/126 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shhiis muijja huutaa thhuolla että thööihhin shiitä et ny ei oo viikonlppu viellä. Shhhattanaan shaataana

Vierailija
30/126 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on pari saunakaljaa? Kahdesta en hermostuisi mutta jos niitä tarvitaan 12 ja olet selvästi humalassa niin ymmärrän kyllä ettei puolisosi halua katsella.

Vierailija
31/126 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko aloittaja ystävällisesti vastata kysymykseeni, kuinka monta se muutama sinulle on?

Katsos kun usein on niin, että se muutama on todellisuudessa ihan jotain muuta kuin muutama.

Just tämä, mun exä joi aina vaan muutaman ja oli sitten kunnon kännissä.

Vierailija
32/126 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan tuolla aiemmin vastasin että 2 x 0,5 l. Enkä osta kaupasta enempää, niin siihen se jää. Ja puoliso itse ehdotteli yhdessä vaiheessa viinejä ruoan kanssa, niin se olin minä joka torppasin sen huonona tapana, kun tiedän monia pariskuntia ketkä menee sinne Alkoon sitten joka vko. Ei mikään maailmanloppu, mutta itse en halua lisätä juomista yhtään. Ap

Vierailija
33/126 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan tuolla aiemmin vastasin että 2 x 0,5 l. Enkä osta kaupasta enempää, niin siihen se jää. Ja puoliso itse ehdotteli yhdessä vaiheessa viinejä ruoan kanssa, niin se olin minä joka torppasin sen huonona tapana, kun tiedän monia pariskuntia ketkä menee sinne Alkoon sitten joka vko. Ei mikään maailmanloppu, mutta itse en halua lisätä juomista yhtään. Ap

Eli kiellät puolisoa juomasta viiniä ruuan kanssa, mutta kitiset, kun puoliso ei tykkää saunakaljoittelustasi?

Vierailija
34/126 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kiellät puolisoa juomasta viiniä ruuan kanssa, mutta kitiset, kun puoliso ei tykkää saunakaljoittelustasi?

En kiellä häntä juomasta. Vaan noita viinejä on vaan aika huonolla valikoimalla pikkupulloja, niin käytännössä fiksumpi ottaa normipullo ja juoda se yhdessä. Niin sen olen torpannut, etten halua sitä yhdessä juoda. Puoliso ottaa itsekin saunakaljan silloin tällöin, eikä hänkään halua humaltua. Mutta jostain syystä hän saisi määritellä sen että milloin on ok juoda ja milloin ei. Ap

Vierailija
35/126 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua alkoholistin lapsena ahdistaa edelleen oluen ja muun alkoholin haju.  Tulee muistumat siitä miten känninen isä riehui ja pahoinpiteli äitiä ja minua.

Trauma on edelleen  olemassa vaikka olen aikuinen ja parisuhteessa.

Ei se silti oikeuta toisen kontrollointiin. Muakin ärsyttää hajuveden haju, mutta eipä tulisi mieleenkään kieltää sitä kohtuudella käyttävää käyttämästä.

Vierailija
36/126 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin ostat joka viikko saunakaljasi. 

Vierailija
37/126 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on vain kypsä katselemaan kännisiä ihmisiä, näin ainakin mulla. Mieheni on ihana, mutta kännissä rasittava ääliö, jauhaa tyhmiä ja noloja asioita, eikä muista aamulla miten tultiin kotiin. Onneks näin on aika harvoin, muuten olisin jo eronnut hänestä.

Ja "pari saunakaljaa" voi tosiaan olla jollekin 7-8. Kyllähän noista jo kännin saa aikaan.

Kuka saa kuka ei. Mun mies jos juo perjantaina 7 olutta työviikon jälkeen, on vielä ihan kunnossa. J itseasiassa, niin minäkin samasta määrästä vaikka harvoin otankin. Johtuu ehkä siitä, että kumpikaan ei kittaa niitä bissejä tunnissa kitusiinsa vaan siihen menee aikaa.

Vierailija
38/126 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kiellä häntä juomasta. Vaan noita viinejä on vaan aika huonolla valikoimalla pikkupulloja, niin käytännössä fiksumpi ottaa normipullo ja juoda se yhdessä. Niin sen olen torpannut, etten halua sitä yhdessä juoda. Puoliso ottaa itsekin saunakaljan silloin tällöin, eikä hänkään halua humaltua. Mutta jostain syystä hän saisi määritellä sen että milloin on ok juoda ja milloin ei. Ap

Jostain syystä sinä haluat määritellä milloin on ok juoda ja milloin ei, ja se EI on ruokaviinit. 

Vierailija
39/126 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä, mutta itse miettisin asiaa sitä kautta, että onko se saunakalja mulle niin ehdottoman tärkeä, että se olisi pakko saada siitä huolimatta, että puoliso on ilmaissut suhtautuvansa asiaan negatiivisesti.

Monikaan ei pysty käymään tuota keskustelua päässään, koska pitäisi myöntää, että on liian vaikea luopua saunakaljoista. 

Vierailija
40/126 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on vain kypsä katselemaan kännisiä ihmisiä, näin ainakin mulla. Mieheni on ihana, mutta kännissä rasittava ääliö, jauhaa tyhmiä ja noloja asioita, eikä muista aamulla miten tultiin kotiin. Onneks näin on aika harvoin, muuten olisin jo eronnut hänestä.

Ja "pari saunakaljaa" voi tosiaan olla jollekin 7-8. Kyllähän noista jo kännin saa aikaan.

Mies kännissä 7-8 oluesta? Tuskin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä