Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Miten lahdutiti 30kg? Olen epätoivoinen,ikuinen,itkuinen laihduttaja.

Vierailija
17.02.2023 |

Miten sait motivaation pysymään,että sait sen ensimmäisen 2kg pois? Sekin tuntuu minulle mahdottomalta.
BMI 37,4

Kommentit (177)

Vierailija
81/177 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki Suomessa olis läskejä, Suomea ei olisi. Ykskään yhteiskunta ei pysy pystyssä, jos kaikki olis läskejä. Läskit ei pysty tekemään monia asioita, joita on pakko tehdä. Mun mielestä on itsekästä olla läski. 

Vierailija
82/177 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit läskit ihmettelee mistä "läskiviha" syntyy. Mikään ei ole oma syy, ollaan vaan sairaita uhreja tässä kaikki. Kuormitetaan terveydenhuoltoa, eikä tehdä asialle mitään. Ollaan laiskoja töissä, kun ei jakseta koska sydänraukka joutuu lyömään vähän kovempaa sen ihramassan takia. Työpaikoilla läskit on aina pahimpia valittajia myös. Ottakaa ittee niskast tai läskeistä, ja tehkää asialle jotain. Sillon teitä vois joku kunnioittaakin.

Sivusta: tässä ketjussa pahin valittaja olet sinä. Eli ilmeisesti olet läski?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/177 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki Suomessa olis läskejä, Suomea ei olisi. Ykskään yhteiskunta ei pysy pystyssä, jos kaikki olis läskejä. Läskit ei pysty tekemään monia asioita, joita on pakko tehdä. Mun mielestä on itsekästä olla läski. 

72% suomalaisista miehistä on läskejä ja 63% naisista- milloin tämä Suomalaisen yhteiskunnan romahtaminen alkaa?

Vierailija
84/177 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihavat on rumia ja haisee pahalle..

Vierailija
85/177 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuusongelm on rakenteellinen, ei niinkään yksilöstä kiinni. Lääkäritiede tuohon lihavuuden sairaudeksi määrittelemiseen on päätynyt uuden tutkimustiedon valossa. Sinä näytät luulevat, että lihavuus on sama kuin moraalinen vaje ihmisessä?? Samoin kun kauniita luullaan paremmiksi ihmisiksi kuin normityyppejä.

Vierailija
86/177 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin se pitää tehdä

Vierailija
87/177 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuusongelm on rakenteellinen, ei niinkään yksilöstä kiinni. Lääkäritiede tuohon lihavuuden sairaudeksi määrittelemiseen on päätynyt uuden tutkimustiedon valossa. Sinä näytät luulevat, että lihavuus on sama kuin moraalinen vaje ihmisessä?? Samoin kun kauniita luullaan paremmiksi ihmisiksi kuin normityyppejä.

Ihan ittestä se on kii. Kukaan ei mätä ruokaa älyttömiä määriä suuhun taikka pakota jäämään sohvalle. 

Vierailija
88/177 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lihavat on rumia ja haisee pahalle..

Entä jos trolli kävisit välillä tupakkatauolla tai jotain, kun todella huonoa settiä alkaa nyt olemaan.

Annan -10/5

Vierailija
89/177 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ittestä se on kii. Kukaan ei mätä ruokaa älyttömiä määriä suuhun taikka pakota jäämään sohvalle. 

Meneppäs nyt halaan itseäsi ja rauhoittumaan. Sinulla vaikuttaa olevan paha vaativuuden tunnelukko. Toivottavasti läheisesi eivät joudu kärsimään paljon takiasi.

Vierailija
90/177 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneppäs nyt halaan itseäsi ja rauhoittumaan. Sinulla vaikuttaa olevan paha vaativuuden tunnelukko. Toivottavasti läheisesi eivät joudu kärsimään paljon takiasi.

Luin keskustelun ja näin typerän kommentin. Eka kommentti tähän ketjuun, joten ei täs mitään. Oli vaan niin naurettava väite, että kommentoin niinkun asia on. Lihavuus on valinta, jos valitset treenin ja terveen ruokavalion, et sinä silloin liho. Jos valitset toisin, niin sillon kylläkin. Ei tässä pyörää olla keksimässä uudestaan. 

Vierailija
91/177 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi lisä voisi olla motivaatiovideot youtubesta, samalta alustalta löydät ruokailuvinkit ja jumppavideot ihan jokaiselle. Myös juttelu asiasta tehostaa vaikutusta, jos sinulla ei ole kannustavaa ja eteenpäin puskevaa ystävää, niin suosittelen lyhytterapiaa. Taikuus piilee siinä, että alat uskomaan pystyvyyteesi kaikilla näillä keinoilla.

Tukea on kotona,mies elää terveellisesti ja paino putoaa. Itse aina repsahdan enkä ole saanut grammaakaan pois.

Suorastaan v *tuottaa,kun mies iloisin mielin onnistuu ja homma tuntuu hänestä mukavalta. Minulla nälkä tuo vihaisen olon,enkä edes halua esim seksiä. Tämä raasta parisuhdetta.

Ap

Pitäisi saada korvienväli ensin kuntoon, toisen onnistuminen pitäisi olla kannustavaa eikä aiheuttaa v*tutusta. Laihduttaessa, tai pikemminkin elämäntapamuutoksessa, ei tarvitse juuri nähdä nälkää. Toki jos annoskoot ovat tosi isot, niin pikku hiljaa totutellen pienentää, mutta tärkeintä on että se mitä syö on terveellistä.

En tiedä,miksi aiheuttaa vihaa tuo miehen onnistuminen. Kaiken lisäksi salaa toivon myös miehen lopulta repsahtavan ja jatkavan vanhoja tapojaan. Näin en tuntisi itseäni luuseriksi.

Ap

Vierailija
92/177 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tämän ketjun läpi ihan mielenkiinnolla ja huomasin, että ap on kommentoinut vain niihin viesteihin, jotka tarjosivat ns. helppoja keinoja, eli Ozempic ja Nutrilett. Siinä se ongelma kai lieneekin, eli pitäisi tiputtaa painoa mahdollisimman vähällä vaivalla?

Ehkäpä olen kokeillut niitä muita keinoja kymmeniä kertoja!

Ja aina lopulta repsahtanut. Eli olen vastaillut minulle uusiin neuvoisin kuten ateriakorvikkeet ja laihdutuslääkkeet.

AP

Vierailija
93/177 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin tämän ketjun läpi ihan mielenkiinnolla ja huomasin, että ap on kommentoinut vain niihin viesteihin, jotka tarjosivat ns. helppoja keinoja, eli Ozempic ja Nutrilett. Siinä se ongelma kai lieneekin, eli pitäisi tiputtaa painoa mahdollisimman vähällä vaivalla?

Saman huomasin, ei itse haluaisi nähdä mitään vaivaa. Ja joku kertoi lihavuusleikkauksestaankin. Siihenkin kai vaaditaan itsekuria? Ei se mikään taikasauvan heilautus ole.

Ja kotona ap:lla ois vielä tsemppaajakin, mikä helpottais tilannetta huomattavasti. Mutta eiku apteekkiin vaan jonottamaan ihmelääkettä. Kun sitä ei ole saatavilla, voi suruunsa vetää parit mätöt.

Ei nähdä itse mitään vaivaa?

Eli kun käytät Nutrilettia niin paino tippuu itsestään? Oletko kokeillut. Et taatusti ole.

Olen itse laihduttanut Cambridegella 38 kg . Voin kertoa, että vaati a) itsekuria b) elämäntapojen totaalista muutosta c) todella paljon työtä.

No eihän ap yritä itse mitään. Nuo mainitsemasi a, b ja c ovat tuntematon käsite. Kun nuo nutraukset ja Ozempicit aikanaan sitten lopettaa, niin paino palaa entisiin lukemiin. Vai onko tarkoitus elää elämäänsä noiden varassa?

Eikös esim. Nutriletin pidä antaa alkusysäys laihtumiseen ja kai jokaisen tulee syödä niin, että se painonhallinta sujuu niiden lopettamisen jälkeenkin. Ap vaikuttaa niin haluttomalta ja ryhdittömältä, ja kyselee vaan "itkuisena" että miten saan painon pois. Ei tuosta ole nutraajaksikaan, menee hampparille heti kun alkaa taas itkettää. Mies katsoo epätoivoisena vierestä kun kiukkuaa. Sori vaan ap, ryhtiä ja itsekuria sun pitää ainakin ensin itsellesi jostain saada.

Voisin ihan hyvin käyttää laihdutuslääkettä loppuelämän,jos se vain toimii.

Ap

Vierailija
94/177 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on henkisesti paha olo niin älä mene jääkaapille vaan lenkille! Tästä itsellä lähti elintavat muuttumaan, mikä onkin se pohja terveelle painonhallinnalle.

Vierailija
95/177 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on niin suomalainen myrkyllinen mielenlaatu kuin voi olla. Kaikki painonpudotus perustuu täällä siihen että lihavaa tulee rangaista. Painonpudotuksen tulee olla vaikeaa ja siitä tulee kärsiä.

Ja minä olen se, joka vastasi hänelle, että huomasin saman. Mikähän myrkyllisyys tässä nyt muka on, kun ap ei todellakaan ota mitään kantaa ns. luonnolliseen painonpudotukseen? Olishan hän jo kertonut, että miehensä laihduttaa lääkkeellä tai nutraa, jos näin olisi. Eli mieletön esimerkki hänellä kotonaan, menis mukaan vaan.

Joten vaikka vierestä katselee miehensä terveellistä laihtumista, niin itkee täällä kuinka pitää saada joku tekemään kaikki työ. Eihän tuolla ole minkäänlaista omaa tahtoa tai tarmokkuutta. Joku mainitsi kuinka Cambridgeenkin tarvittiin itsekuria jne. Ap kertoo kuinka ei vaan "millään onnistu". Joku toinen taas sanoi myös että pää ensin kuntoon. Ehdottaisin samaa.

Lääkekatkot ovat niin valtavat, ettei ainakaan Ozempicin saatavuuteen pidä luottaa. Ja nutrauskaan ei vie nälkää, jos on tottunut siihen, että maha on aina täynnä ja olo on ähky. Vaatii luonteenlujuutta, mikä nyt puuttuu kokonaan.

Olen yrittänyt mennä miehen mukaan,en pysy siinä. En tiedä,mikä saa hänet jatkamaan "kidutusta"

Ap

Vierailija
96/177 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä syyllistä itseäsi. Onneksi lihavuus on alettu näkemään sinä minä se on nykyään eli sairautena. Siihen ei tahdonvoima auta. Lääkinnällinen apua voisi olla sinulle tueksi painonhallinnassa. Jos paikallinen terveyskeskus ei auta niin mene rohkeasti yksityiselle. Suurimmissa kaupungeissa lääkinnällistä apua saa jo hyvin.

Ozempicia aion ehdottomasti kokeilla,kun sitä taas saa! Ap

Siihen ei tarvita erityisvalmisteita saati lääkkeitä.

Vierailija
97/177 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on niin suomalainen myrkyllinen mielenlaatu kuin voi olla. Kaikki painonpudotus perustuu täällä siihen että lihavaa tulee rangaista. Painonpudotuksen tulee olla vaikeaa ja siitä tulee kärsiä.

Ja minä olen se, joka vastasi hänelle, että huomasin saman. Mikähän myrkyllisyys tässä nyt muka on, kun ap ei todellakaan ota mitään kantaa ns. luonnolliseen painonpudotukseen? Olishan hän jo kertonut, että miehensä laihduttaa lääkkeellä tai nutraa, jos näin olisi. Eli mieletön esimerkki hänellä kotonaan, menis mukaan vaan.

Joten vaikka vierestä katselee miehensä terveellistä laihtumista, niin itkee täällä kuinka pitää saada joku tekemään kaikki työ. Eihän tuolla ole minkäänlaista omaa tahtoa tai tarmokkuutta. Joku mainitsi kuinka Cambridgeenkin tarvittiin itsekuria jne. Ap kertoo kuinka ei vaan "millään onnistu". Joku toinen taas sanoi myös että pää ensin kuntoon. Ehdottaisin samaa.

Lääkekatkot ovat niin valtavat, ettei ainakaan Ozempicin saatavuuteen pidä luottaa. Ja nutrauskaan ei vie nälkää, jos on tottunut siihen, että maha on aina täynnä ja olo on ähky. Vaatii luonteenlujuutta, mikä nyt puuttuu kokonaan.

Olen yrittänyt mennä miehen mukaan,en pysy siinä. En tiedä,mikä saa hänet jatkamaan "kidutusta"

Ap

Hei ap!

Teet tämän saman aloituksen tänne aina kerran viikkoon. Sinulle on sanottu samat neuvot tässä vaiheessa jo kymmeniä kertoja.

Vielä kerran: olet pahasti syömishäiriöinen, mene hoitamaan se kuntoon ennen kuin yrität yhtään mitään. Normaali ruokailu ei ole ei-syömishäiriöisille kidutusta, vaan normaalia elämää. Vähän niin kuin ei-alkoholisteille juomattomuus ei ole kidutusta, tai ei-peliaddikteille pelaamattomuus ei ole kidutusta.

Vierailija
98/177 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko loppuelämän sitoumus vähähiilarisuuteen. Oli oikeastaan muista syistä pakko, mutta se hoikistuinen tuli siinä miellyttävänä bonuksena.

Olin ennen vhh:ta lähes työkyvytön, aivan romu ja paino oli kolminumeroinen, dosetti pullollaan pillereitä. Nyt on vhh:ta pitkälti reilu vuosikymmen eletty, paino normaalin rajoissa, sairaslomapäiviä huomattavasti vähemmän (viime vuonna vain koronan takia) ja olen lääkkeetön.

En ketoile, koska ketoosi ei minulle sovi, mutta vhh toimii kun hiilarit pysyy noin 30-50 grammassa per päivä.

Vierailija
99/177 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaasto. Arkisin pystyn vain 12:12 rytmiin kun on aikainen työ ja illalla harrastuksia, mutta viikonloppuna ja lomilla pyrin ainakin 14:10 rytmiin, 16:8 jos onnistuu.

Eli syöt päivän ateria esimerkiksi 8-10 tunnin aikana, tai aloita vaikka että 12 tunnin aikana. Aamupala klo 8, ja iltapala klo 20 mennessä.

Älä ajattele että jätät herkut pois, vaan ajattele lisäävästi terveellisiä ruokia. Jos et tykkää parsakaalista, älä yritä edes syödä sitä, vaan syö niitä kasviksia mistä pidät, varmasti on jotain. Juo tarpeeksi vettä. Lopeta laihduttaminen ja tee pysyvä elämäntapamuutos askel kerrallaan.

Lisää vähitellen kevyttä arkiliikuntaa, kävelyä, venyttelyä.

Tunnistatko mitkä sun kompastuskivet on?

Kompastuskivi pätkäpaastossa on, että en pysy siinä aikaikkunassa. Ja jos yhtenä päivänä pysynkin, niin hirveä kiire syödä tarpeeksi,että ei tule nälkä paastoajalla.

Ap

Kokeilepas jonkin aikaa, että illan nälästä huolimatta jatkat pätkäpaastoa ja tosiaan, jos ns aika loppuu, niin et ala kiirehtien syömään, annat vain olla. Mä ainakin huomasin, että vaikka aluksi illalla tuntui järkyttävä nälkä ja maha kurni, niin silti aamuisin en ollut yhtään sen nälkäisempi kuin jos olisinkin syönyt illalla. Ja ajan myötä tuo iltanälkä helpotti ja maha ei kurni enää iltaisin. Ehkä aiemmin kroppa oli vain niin tottunut siihen iltasyömiseen, että vaati sitä hyvin ponnekkaasti. Ja on ihan hyvä oppia muutenkin, että näläntunne ei aina olekaan oikeaa nälkää. Osa tuosta tunteesta saattaa olla ihan vain tapa.

Vierailija
100/177 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni helposti. En suosittele. Mies jätti. Kaikki rahat meni laskuihin ja meni pitkään, söin vain puuroa.

Puolessa vuodessa lähti paljon. Parissa vuodessa tais lähteä 44-46 kooska 36-38.

Nyt oon 38-40 ja tiedän tästä se lähtee.

Aamulla syön puuroa, lounaalla aina salaatin, töiden jälkeen ruoka ja illalla teetä ja porkkanaa