G: Miten lahdutiti 30kg? Olen epätoivoinen,ikuinen,itkuinen laihduttaja.
Miten sait motivaation pysymään,että sait sen ensimmäisen 2kg pois? Sekin tuntuu minulle mahdottomalta.
BMI 37,4
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaasto. Arkisin pystyn vain 12:12 rytmiin kun on aikainen työ ja illalla harrastuksia, mutta viikonloppuna ja lomilla pyrin ainakin 14:10 rytmiin, 16:8 jos onnistuu.
Eli syöt päivän ateria esimerkiksi 8-10 tunnin aikana, tai aloita vaikka että 12 tunnin aikana. Aamupala klo 8, ja iltapala klo 20 mennessä.
Älä ajattele että jätät herkut pois, vaan ajattele lisäävästi terveellisiä ruokia. Jos et tykkää parsakaalista, älä yritä edes syödä sitä, vaan syö niitä kasviksia mistä pidät, varmasti on jotain. Juo tarpeeksi vettä. Lopeta laihduttaminen ja tee pysyvä elämäntapamuutos askel kerrallaan.
Lisää vähitellen kevyttä arkiliikuntaa, kävelyä, venyttelyä.
Tunnistatko mitkä sun kompastuskivet on?
Aloitin tuon 12-12 yöpaaston, kun nukun huonosti. Olen hieman laihtunutkin, vaikkei paljon ylipainoa olekaan. En aikaisemminkaan kovin paljon iltaseitsemän jälkeen syönyt, mutta kai sekin merkkaa.
Läskit alapeukuttaa jokaista mis suositellaan treenausta :D
Vierailija kirjoitti:
Syö vähemmän, liiku enemmän.
Tässäpä tuli taas tämä vakio "sun täytyy hengittää, jotta saat happea ja syödä ja juoda vettä, että elät" -sarjan tietäjän päsmäröintineuvo. Kun ap on tainnut jo kokeilla, mutta ei vaan onnistu ja repsahtaa.
Ap, älä hätäile,, vaan tee suunnitelma. Hiljaa hyvä tulee. Ihan ensin karsit pois sellaiset ns. kielletyt ja rasvaiset tuotteet ja muodostat terveellisen ja monipuolisen laihduttajalle sopivan ruokavalion (mihin tietty kuuluu myös oikeanlaista rasvaakin). netistä löytyy tietoa.
Pienennät annoksia, ja lisäät niihin raasteita, salaatteja ja vaikka iso lasi vettä ja appelsiini ennen syöntiä. Ota pieni kävelykierros tavaksi, se piristää. Ja siitä tulee rutiinia. Elimistö alkaa vaatia lisää liikuntaa. Ja mulla ei ainakaan nälkä lisääntynyt, päinvastoin, antoi tukea laihtumiseen. Ja todella hyvän olon.
Minä sain 50 kiloa pois ihan kotikonstein ja ilman lääkkeitä tai muita "karppaamisia". Tutkitutin itseni anemian varalta ja kaikki veriarvot sun muut oli loistavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä jo 20. aloitus ap:lta?
Niin, Suomessa on vain yksi lihava ihminen.
Lähde sille, että Suomessa olisi vain yksi lihava ihminen?
Paini *ttuun! Täällä on joka päivä lukuisia läskiviha-aloituksia. Johan on stana ihme, jos ei laihdutusneuvoja ja tsemppiä saa kysellä. Mene toiseen ketjuun inisemään.
Vierailija kirjoitti:
Jos puuttuu riittävä motivaatio , laihduttaminen tuntuu silloin pakkopullalta ja miltei kidutukselta. Tilanteen pitää muuttua sellaiseksi, että nimenomaan haluat syödä vähäkalorista ruokaa, ja se lihottavampi ruoka ei vain tunnu houkuttavalta mitenkään.
Entäs kun haluan syödä sekä vähäkalorista ruokaa että lihottavaa?
Luin tämän ketjun läpi ihan mielenkiinnolla ja huomasin, että ap on kommentoinut vain niihin viesteihin, jotka tarjosivat ns. helppoja keinoja, eli Ozempic ja Nutrilett. Siinä se ongelma kai lieneekin, eli pitäisi tiputtaa painoa mahdollisimman vähällä vaivalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puuttuu riittävä motivaatio , laihduttaminen tuntuu silloin pakkopullalta ja miltei kidutukselta. Tilanteen pitää muuttua sellaiseksi, että nimenomaan haluat syödä vähäkalorista ruokaa, ja se lihottavampi ruoka ei vain tunnu houkuttavalta mitenkään.
Minä söin ensin sen vähäkalorisen ruuan kun laihdutin, ja annoin itselleni luvan jatkaa sillä mätöllä sen jälkeen. No, eipäs enää tehnytkään mieli kun hommaan tottui. "Kielletyn hedelmän houkutus poistui" ja kroppa alkoi näyttää pikkuhiljaa ihmismäiseltä, ei norsulta.
Näinhän se menee melkein kuin suolan vähentäminen, että vasta tietyn ajan kuluttua maistuu hyvälle. Siis niillä joiden suolankäyttö on ollut liiallista. Kasviksia ja juureksia voi sekoittaa melkein kaikkeen arkiruokaan. Kylä mahansa suht "täyteen" saa kevyemminkin, ei laihduttajan tarvitse nälässä kärvistellä. Ja nälän tunteeseen ei kuole, sekin menee ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80:20 sääntö on hyvä. 80% ruokailuista pyrkii syömään suht.terveellisesti, ja 20% sitten sitä herkkua.
Oletko vähän mustavalkoinen syömisiesi suhteen? Että se on joko tai- joko superhyperterveelkustä fitnessluomuruokaa tai sitten "antaa mennä"?
Eli , älä aseta itsellesi mahdottomia tavoitteita.
Vierailija kirjoitti:
Luin tämän ketjun läpi ihan mielenkiinnolla ja huomasin, että ap on kommentoinut vain niihin viesteihin, jotka tarjosivat ns. helppoja keinoja, eli Ozempic ja Nutrilett. Siinä se ongelma kai lieneekin, eli pitäisi tiputtaa painoa mahdollisimman vähällä vaivalla?
Saman huomasin, ei itse haluaisi nähdä mitään vaivaa. Ja joku kertoi lihavuusleikkauksestaankin. Siihenkin kai vaaditaan itsekuria? Ei se mikään taikasauvan heilautus ole.
Ja kotona ap:lla ois vielä tsemppaajakin, mikä helpottais tilannetta huomattavasti. Mutta eiku apteekkiin vaan jonottamaan ihmelääkettä. Kun sitä ei ole saatavilla, voi suruunsa vetää parit mätöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi lisä voisi olla motivaatiovideot youtubesta, samalta alustalta löydät ruokailuvinkit ja jumppavideot ihan jokaiselle. Myös juttelu asiasta tehostaa vaikutusta, jos sinulla ei ole kannustavaa ja eteenpäin puskevaa ystävää, niin suosittelen lyhytterapiaa. Taikuus piilee siinä, että alat uskomaan pystyvyyteesi kaikilla näillä keinoilla.
Tukea on kotona,mies elää terveellisesti ja paino putoaa. Itse aina repsahdan enkä ole saanut grammaakaan pois.
Suorastaan v *tuottaa,kun mies iloisin mielin onnistuu ja homma tuntuu hänestä mukavalta. Minulla nälkä tuo vihaisen olon,enkä edes halua esim seksiä. Tämä raasta parisuhdetta.
Ap
Pitäisi saada korvienväli ensin kuntoon, toisen onnistuminen pitäisi olla kannustavaa eikä aiheuttaa v*tutusta. Laihduttaessa, tai pikemminkin elämäntapamuutoksessa, ei tarvitse juuri nähdä nälkää. Toki jos annoskoot ovat tosi isot, niin pikku hiljaa totutellen pienentää, mutta tärkeintä on että se mitä syö on terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Kerro minulle, että millä tavalla Nutrilett ja Ozempic ovat helppoja tapoja laihduttaa?
Molemmat ovat apuvälineitä. Ozempicilla tai Saxendalla ovat sadat ja jopa tuhannet ihmiset Suomessa onnistuneet pudottamaan painoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman huomasin, ei itse haluaisi nähdä mitään vaivaa. Ja joku kertoi lihavuusleikkauksestaankin. Siihenkin kai vaaditaan itsekuria? Ei se mikään taikasauvan heilautus ole.
Ja kotona ap:lla ois vielä tsemppaajakin, mikä helpottais tilannetta huomattavasti. Mutta eiku apteekkiin vaan jonottamaan ihmelääkettä. Kun sitä ei ole saatavilla, voi suruunsa vetää parit mätöt.
Ei nähdä itse mitään vaivaa?
Eli kun käytät Nutrilettia niin paino tippuu itsestään? Oletko kokeillut. Et taatusti ole.
Olen itse laihduttanut Cambridegella 38 kg . Voin kertoa, että vaati a) itsekuria b) elämäntapojen totaalista muutosta c) todella paljon työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nähdä itse mitään vaivaa?
Eli kun käytät Nutrilettia niin paino tippuu itsestään? Oletko kokeillut. Et taatusti ole.
Olen itse laihduttanut Cambridegella 38 kg . Voin kertoa, että vaati a) itsekuria b) elämäntapojen totaalista muutosta c) todella paljon työtä.
No eihän ap yritä itse mitään. Nuo mainitsemasi a, b ja c ovat tuntematon käsite. Kun nuo nutraukset ja Ozempicit aikanaan sitten lopettaa, niin paino palaa entisiin lukemiin. Vai onko tarkoitus elää elämäänsä noiden varassa?
Eikös esim. Nutriletin pidä antaa alkusysäys laihtumiseen ja kai jokaisen tulee syödä niin, että se painonhallinta sujuu niiden lopettamisen jälkeenkin. Ap vaikuttaa niin haluttomalta ja ryhdittömältä, ja kyselee vaan "itkuisena" että miten saan painon pois. Ei tuosta ole nutraajaksikaan, menee hampparille heti kun alkaa taas itkettää. Mies katsoo epätoivoisena vierestä kun kiukkuaa. Sori vaan ap, ryhtiä ja itsekuria sun pitää ainakin ensin itsellesi jostain saada.
Itselleni toimii syömishimon katkaisussa apuna keto, muutaman päivän kun jaksan, suurimmat himot ja nälkä ovat poissa. Mutta ei laihduttaminen helppoa ole, vaikka miten nuo syö vähemmän-hokijat sitä jankkaavat, toisilla elimistö sopeutuu todella nopeasti pienempään energiamäärään. Oma BMI 30-32 ja voin kertoa, että tarkalla punnitsemisellakin saan 1600 kCal-dieetillä pois pari kiloa eikä sen jälkeen tapahdu enää mitään, vaikka jatkaisin vuodenkin. Ns. normaalisti syömällä lihon aina takaisin sinne lähtölukemaan ja tiukalla ketolla saan pois sen reilut viisi kiloa, mutta herkut, mehut ja kaikki muu mistä aina syyllistetään, ovat olleet poissa jo 20 vuotta ja syön esimerkiksi karkkeja vähemmän kuin viisi kertaa vuodessa. Tätähän eivät palstajankkaajat usko, mutta parikin eri lääkäriä on todennut, että laihtuminen on todella vaikeaa, jos on PCOS ja siinä hiilarien rankka rajoittaminen taitaa olla ainoa toimiva tapa. Sinuna yrittäisin ammattilaisen avulla, luulen, että BMI riittää lähetteen saamiseen. Äläkä ainakaan syyllistä itseäsi, tilannettasi ei ymmärrä kukaan, joka ei ole vastaavaa kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on niin suomalainen myrkyllinen mielenlaatu kuin voi olla. Kaikki painonpudotus perustuu täällä siihen että lihavaa tulee rangaista. Painonpudotuksen tulee olla vaikeaa ja siitä tulee kärsiä.
Ruokatottumusten muokkaaminen on pakollista. Sä et voi laihduttamisen jälkeen palata vanhaan elämääsi, koska se on se joka teki susta läskin alunperinkin. Itse tein niinkin radikaalisti että jätin aamupalan ja lounaan väliin. Nyt syön ensimmäisen kerran töiden jälkeen joskus viiden hujakoilla ja toisen kerran illemmalla. Yllättävää kyllä, energiaa on enemmän kuin aiemmin. Ennen lounaan syöminen hyydytti ja lopputyöpäivä meni väsyneen sumuisena. Nälkää oppii sietämään. Ei välttämättä virallisesti tervein neuvo ikinä, mutta toiminut erittäin hyvin täällä ja yleisolo on huomattavasti parempi. Myös päivittäinen kahvakuulan heittely tekee ihmeitä.
Lyhyesti: syö vähemmän ja liiku enemmän. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Tästäkin läskisäkit sai useamman sivun kaiken maailman paskaa aikaseks. Alota treenaaminen, ja ala syömään vähemmän. Ei se voi olla nii v i tu n vaikeeta, ymmärtää ja alottaa :D
Aamulla jesari(pillinreijällä) suun eteen eipä sitä viitsi pikku napostelun takia repiä.