Miksi ihmiset eivät enää reagoi facebookissa mihinkään julkaisuun?
Ja syy EI ole se, ettei kukaan enää ole fb:ssa, koska tarinani kyllä näkee ja katsoo vielä puolet kaverilistallani olevista...
Kommentit (82)
Tykkäykset, reagoinnit ja kommentoinnit ovat vähenemässä kaikilla somealustoilla. Tämä on yleismaailmallinen ilmiö, ja liittyy valtavaan kuvavirtaan ja syötteen algoritmiin.
Facebook on niin old school... se on korvaantunut jo monella muulla medialla...
No kertokaa millä kaikilla muilla se Facebook on korvattu? Sanotaan vaikka yli 40-vuotiaiden keskuudessa?
Huomaan, että suuri osa omasta nelikymppisten kaveripiiristäni ei enää käytä Facea. Tai sieltä voidaan käydä katsomassa vaikka jonkun tapahtuman tiedot, mutta ei sitä yhteydenpitoon enää käytetä. Itsekin oli aiemmin tosi aktiivinen, nyt voi mennä viikkoja niin, etten edes avaa koko Facea.
Instaan oma sukupolveni tuntuu nyt siirtyneen. Ja välillä tuntuu jopa, että onko aika ajanut vähän somen ohi? WhatsAppilla tulee pidettyä yhteyttä kavereihin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
No kertokaa millä kaikilla muilla se Facebook on korvattu? Sanotaan vaikka yli 40-vuotiaiden keskuudessa?
Instagramilla ja monet keskustelevat ja lähettelevät kuvia WhatsAppiin kaveriporukoiden ja perheiden ryhmiin, ei enää kaikkien vanhojen koulukavereiden ja pikkuserkkujen nähtäväksi kuten joskus FB:ssä oli tapana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi kukaan tervejärkinen vielä käyttää somea? eikö some-ihminen saa riittävästi huomiota oikeassa elämässä? ymmärrän toki koukuttavuuden, mutta se some kun on vain harhaa, eikä todellinen paikka. minä pohdin somen käyttöä ilman hyväksynnän hakemista ja tykkäysten keräilyä, enkä keksinyt mitään syytä jatkaa. miksi kertoisin omista asioista maailmalle? vauva palstalle voi kirjoittaa, kun ei täällä kukaan mitään jaksa lukea.
Olethan sinäkin täällä vauvapalstan somessa. Se aina niiltä unohtuu jotka huuli pyöreänä somessa ihmettelevät, että itsekin juuri sinne kirjoittelivat ;)
Asiaan sitten. Olin facessa joskus 5v sitten yhden vuoden. Hirveästi houkuteltiin että isellä on kaikki, ja yhteisö ja nönnönnöö. Oma roolini olisi ollut olla tykkäilemässä ja ihailemassa jotain täysin käsittämätöntä touhua, eli jonkun päiväkirjaa. Jos itse julkaisin jotain, niin siihen ei yullut ei kommenttia, ei tykkäystä oikein keneltäkään.
Jännästi sitten kun sieltä poistuin, useampikin ihminen oli kyselemässä että enkö ole enää facessa? Mistä ihmeestä he sen edes tiesivät, kun postaisin koko vuonna ensimmäisten kuukausien aikana varmaan 4 juttua, ja sen jälkeen en enää tehnyt koko facessa mitään, kun en kokenut yleisönäolemista omaksi jutukseni.
Ymmärrän siis täysin ettei kaikki tuollaisesta ole kiinnostuneita.
en koe anonyymi palstaa someksi. täälläkin voi "peukuttaa", mutta tuskin se niin kovasti kenenkään itsetuntoa pönkittää, jos vertaa vaikka siihen instagarmiin.
Liityin faceen 2008. 15 vuotta riittää. En jaksa kaverien juttuja, ennemmin kommunikoin suoraan viesteillä jos tulee jotain.
Jotkut ihmiset päivittävät faceaan myös ihan liikaa ja todella tylsistä aiheista. Ei minua kiinnosta esim. mitä syöt. Osaan itse laittaa ruokaa ja syön joka päivä hyvin. Miksi kukaan päivittää syömisiään?!? Kiinnostaa yhtä vähän kuin jätöksenne. Eikä minua kiinnosta kenenkään työasiat. Siis jotkut päivittävät joka päivä töistä. Ehdittekö tehdä töitä lainkaan? En myöskään jaksa jatkuvaa vege/ilmasto/eläinten oikeudet saarnaa. Enkä jaksa lukea jatkuvaa valitusta ja kitinää aikuisilta ihmisiltä. En jaksa katsoa keneenkään punttisalipersettä. Siis kuka oikeasti kuvaa perseensä ja vielä jakaa kuvan! Tai tissikuvia!
Olen päättänyt, että en tykkää päivityksistä, joista en tykkää. Jospa päivittäjä ymmärtäisi päivittää jostain kiinnostavammasta aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset päivittävät faceaan myös ihan liikaa ja todella tylsistä aiheista. Ei minua kiinnosta esim. mitä syöt. Osaan itse laittaa ruokaa ja syön joka päivä hyvin. Miksi kukaan päivittää syömisiään?!? Kiinnostaa yhtä vähän kuin jätöksenne. Eikä minua kiinnosta kenenkään työasiat. Siis jotkut päivittävät joka päivä töistä. Ehdittekö tehdä töitä lainkaan? En myöskään jaksa jatkuvaa vege/ilmasto/eläinten oikeudet saarnaa. Enkä jaksa lukea jatkuvaa valitusta ja kitinää aikuisilta ihmisiltä. En jaksa katsoa keneenkään punttisalipersettä. Siis kuka oikeasti kuvaa perseensä ja vielä jakaa kuvan! Tai tissikuvia!
Olen päättänyt, että en tykkää päivityksistä, joista en tykkää. Jospa päivittäjä ymmärtäisi päivittää jostain kiinnostavammasta aiheesta.
Valitat ja kitiset aika paljon ihmiseksi, joka ei jaksa lukea valitusta ja kitinää. Kerro nyt vastapainoksi muutama kiinnostava aihe, mistä haluaisit päivittäjien ymmärtävän päivittää.
Itse olen myös huomannut, että moni ei ylipäätään enää juuri päivittele. Insta ei ole koskaan ollut minun juttuni, kun en ole kuvaajaihmisiä. Faceen olen joskus laittanut paljonkin päivityksiä, mutta en enää vuosiin. Käytän sitä oikeastaan vain parin ryhmän takia. Mitään tarinoita en katso, mutta päivityksiin reagoin yleensä jotakin kun niitä näen.
Sisältö/päivitys tjsp on niin mitäänsanomaton?
Vierailija kirjoitti:
miksi kukaan tervejärkinen vielä käyttää somea? eikö some-ihminen saa riittävästi huomiota oikeassa elämässä? ymmärrän toki koukuttavuuden, mutta se some kun on vain harhaa, eikä todellinen paikka. minä pohdin somen käyttöä ilman hyväksynnän hakemista ja tykkäysten keräilyä, enkä keksinyt mitään syytä jatkaa. miksi kertoisin omista asioista maailmalle? vauva palstalle voi kirjoittaa, kun ei täällä kukaan mitään jaksa lukea.
Itselläni ei koskan ollut tiliä F.B/ Instagram. Joten sukuni on minut diskanut kokonan pois elämstä ja tiedoteista. Jos joku syntyy/ Kuolee en tiedä.Vaika kuolen kanssa olisin ollut tekemisissä koko elämän.Ei kerrota. Kun sitten ihminen kuollut joku 1v. Yhteinen tuttava päivitele sitä minulle,tulee tietoisuuteni ja jos sit näen itis esim.Sukulaisen.Kysyn miksi ei kerottu ?Vastaus OLI HANTIETO F.B. IILMOTUS TAULU! Hän kuin muutkin täysin tietosia en ole some.Eli ihmiset elää kuplassa F.B. ei tosi elämässä.Varman ymärätte en sukuani elämän kaipaa.
Muistan kun noin reilu kymmenen vuotta sitten oli iltapulussa otsikko" Työnantaja katsoo ensimmäiseksi Facebook-profiilisi, eikä palkkaa jos sinulla ei sellaista ole!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olethan sinäkin täällä vauvapalstan somessa. Se aina niiltä unohtuu jotka huuli pyöreänä somessa ihmettelevät, että itsekin juuri sinne kirjoittelivat ;)
Asiaan sitten. Olin facessa joskus 5v sitten yhden vuoden. Hirveästi houkuteltiin että isellä on kaikki, ja yhteisö ja nönnönnöö. Oma roolini olisi ollut olla tykkäilemässä ja ihailemassa jotain täysin käsittämätöntä touhua, eli jonkun päiväkirjaa. Jos itse julkaisin jotain, niin siihen ei yullut ei kommenttia, ei tykkäystä oikein keneltäkään.
Jännästi sitten kun sieltä poistuin, useampikin ihminen oli kyselemässä että enkö ole enää facessa? Mistä ihmeestä he sen edes tiesivät, kun postaisin koko vuonna ensimmäisten kuukausien aikana varmaan 4 juttua, ja sen jälkeen en enää tehnyt koko facessa mitään, kun en kokenut yleisönäolemista omaksi jutukseni.
Ymmärrän siis täysin ettei kaikki tuollaisesta ole kiinnostuneita.
Keskustelupalsta on vähän erilainen paikka kuin kuvasomet, siksi kaikki eivät käytä näistä termiä some.
Jos tarkoitat "kuvasomea", tai facebookia, niin kirjoita niin, äläkä kirjoita jotain muuta mitä tarkoitat.
Missä vaiheessa siellä on alkanut jotain tarinoita olla?
Vierailija kirjoitti:
Sisältö/päivitys tjsp on niin mitäänsanomaton?
Ei johdu tuosta. Tykkäilevät kuitenkin tismalleen samanlaisista mitäänsanomattomista päivityksistä muualla.
Vierailija kirjoitti:
En korvannut sitä millään, mutta siirryin vuonna 2017 instaan. Sopii minulle paremmin, kun en halua tykkäillä enkä seurata ketään, ja pidän enemmän siitä että siellä nimen omaan seurataan, ei "olla kavereita".
Instassa myös voi tulla jutuiksi ihan tuntemattomien ihmisten kanssa ympäri palloa. Facessa minulle eivät vastanneet edes "kaverit".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instagramilla ja monet keskustelevat ja lähettelevät kuvia WhatsAppiin kaveriporukoiden ja perheiden ryhmiin, ei enää kaikkien vanhojen koulukavereiden ja pikkuserkkujen nähtäväksi kuten joskus FB:ssä oli tapana.
Instagram myös tulee kuolemaan meidän vanhusten takia, koska aina kun me yli 40v siirrytään jonnekin suurin joukoin niin alusta kuolee nuorten siirtyessä kokonaan muualle. Nuorisohan siirtyi jo tik tokkiin ja varmaan sekin on jo mennyttä aikaa ja kaipaavat muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei koskan ollut tiliä F.B/ Instagram. Joten sukuni on minut diskanut kokonan pois elämstä ja tiedoteista. Jos joku syntyy/ Kuolee en tiedä.Vaika kuolen kanssa olisin ollut tekemisissä koko elämän.Ei kerrota. Kun sitten ihminen kuollut joku 1v. Yhteinen tuttava päivitele sitä minulle,tulee tietoisuuteni ja jos sit näen itis esim.Sukulaisen.Kysyn miksi ei kerottu ?Vastaus OLI HANTIETO F.B. IILMOTUS TAULU! Hän kuin muutkin täysin tietosia en ole some.Eli ihmiset elää kuplassa F.B. ei tosi elämässä.Varman ymärätte en sukuani elämän kaipaa.
Tämä alkoi naurattaa minua, vaikka toki olen pahoillani puolestasi :( Mutta siksi koska silloin kun en ollut facessa, ystävätkin sanoivat että jään nyt sitten ihan kaikesta paitsi, he eivät ala ilmoittamaan minulle erikseen mitään kun en kerran viitsi tulla faceen. Sanoin että asia on selvä, ja pidin yhteyttä ihan normaaliin tapaan soittamalla ja livenä niiden kanssa enet halusin, ja ketkä halusivat tavata minut.
Liityin sitten faceen kun kaikki ilmoittelu esim keikoista alkoi olla siellä, eikä lehdessä lukenut enää oman kylän mistään keikoista. Kun sitten jäin keikkailmoituksista paitsi jopa facessa, vaikka kävin keikkapaikkojen sivuilla niitä erikseen etsimässä, niin minulle sanottiin että minun pitää olla kaveri niiden soittajien kanssa facessa, että he lähettävät kyllä tapahtumakutsuja keikoillensa.
Eli minun olisi pitänyt pyytää kaveriksi ihan tuntemattomia ihmisiä jotta saisin tietoonsa heidän ilmeisesti salaistakin salaisemmat keikkansa kotikylälläni.
Totesin ettei face varmaankaan ole minun juttuni ja poistuin sieltä.
Instassa ei ole mitenkään vaikeaa ollut löytää keikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Instagram myös tulee kuolemaan meidän vanhusten takia, koska aina kun me yli 40v siirrytään jonnekin suurin joukoin niin alusta kuolee nuorten siirtyessä kokonaan muualle. Nuorisohan siirtyi jo tik tokkiin ja varmaan sekin on jo mennyttä aikaa ja kaipaavat muuta.
Totta, mutta eihän ne alustat kuole missä nuoria ei ole, vaan keski-ikäistyvät. Kuka aikuinen edes haluaa olla jossain tiktokissa katsomassa täysin vidioottimaisia muutaman sekunnin tanssivideoita? Eihän tuosta saa kukaan muu mitään kuin massaan hukuttautuva 11-vuotias.
Juu no nyt ymmärrän paremmin, peace. 😁