Miksi ihmiset eivät enää reagoi facebookissa mihinkään julkaisuun?
Ja syy EI ole se, ettei kukaan enää ole fb:ssa, koska tarinani kyllä näkee ja katsoo vielä puolet kaverilistallani olevista...
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä ikäviä vastauksia.
On täysin luonnollista ilahtua ihmisten positiivisista reaktioista huolella tehtyihin päivityksiin.
Ap, syy voi olla mikä tahansa. Älä sitä suotta mieti.
Vain narsisti odottaa jatkuvaa positiivista kehua ja ylistystä. Koko maailma sortuu jos yksikin kuva tai julkaisu jää ilman huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Saakeli kun meet faceen ja vahingossa täppäät jonkun randomin tarinan auki. Sitten se luulee että mua kiinnostaa sen elämä. Facebookissa ollaan ryhmien takia nykyään, vaikka ei niitäkään jaksa jos ei mitään asia-asiaa
Tämä just. Ärsyttää kun tallentuu ketkä on klikannut sen tarinan auki. Ryhmien ja fb-kirppisten takia olen facessa, muuten poistaisin kokonaan.
Jännä että täällä porukka naureskelee facelle ja ovat niin cooleja kun itse tajunneet vaihtaa hienompiin somemuotoihin, silti sama porukka kirjoittelee jollekin AV-palstalle muka tärkeitä kommenttejaan ja luulevat olevansa mielenkiintoisempia kuin rahvas :D
Facebookin feedi on nykyään 90% mainosta ja postaukset katoaa sinne massaan. Ei tuu avattua enää.
Ei vaan jaksa enää reagoida. Katson kaikki postaukset nopeasti läpi kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuinkakohan moni luki avauksen :D
Tullaan omahyväisyyttä uhkuen kommentoimaan ettei kiinnosta koko face. Ok, sitäkö kysyttiin?
minä vastaan. Selaan joskus puolihuolimattomasti feediä, koska ei tosissaan oikein kiinnosta. Pysähdyn jos havaitsen jotain kiinnostavaa. Tarinoita en jää katsomaan, joten en koskaan niihin myöskään reagoi. Kuitenkin ne nykyisen pyörii siellä feedissä, joten luultavasti moni näkee minun 'katsoneen' tarinansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset jaksa narsistien juttuja. Fakebook on ihan sairas media. Mistä tiedät että ne kaverilistan ihmiset on oikeasti nähneet julkaisun vai ilmoittaako fakebook katsotuksi ja onko ne kontaktisi edes oikeasti olemassa? Suurinta osaa kontakteista ei ole kukaan koskaan edes tavannut.
Tarina-osioista näkee kuka on katsonut kuvan.
näkeekö siitä myös ne katsojat jotka ei ole sun kaverilistalla jotka on katsoneet sen?
Kiinnostaisi tietää, olen joskus vahigossa klikannut sormella yhden tutun tutun tarinaa, kun selasin fb kännykällä. Jälkeenpäin hävetti että nyt mun nimi näkyy sen tarinoiden katsojissa?
Jos sulla on julkinen profiili. Muuten vain kaverisi näkevät.
Vierailija kirjoitti:
Facebook on kuoleva teknologia. Enää siellä on vain myöhännäisheränneet eläkeläiset. Viriilit ihmiset ovat löytäneet parempia paikkoja.
Viriilit 😂 Et vissiin tiedä, mitä se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Facebookin feedi on nykyään 90% mainosta ja postaukset katoaa sinne massaan. Ei tuu avattua enää.
Tämä. Jos haluaisi seurata fb-kavereidensa päivityksiä, pitäisi käydä katsomassa jokaisen seinältä erikseen. Lisäksi Facebookin algoritmi on sellainen, että se nostaa uutisvirtaan kaikista "suosituimmat" postaukset. Vaikka ne olisivatkin 2 viikkoa vanhoja. Enää ei saa uusimpia näkymään uutisvirrassaan ensin. Mä poistin kaikki fb-kaverini. Pidän yhteyttä tarvittaessa Messengerillä. Fb:ssä olen enää muutamien ryhmien vuoksi.
Facebook feediin tulee lähinnä mainoksia, ei kavereiden päivityksiä.
Ehkä kunaa ei halua olla se, jonka nimi näkyy tykkääjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebook on kuoleva teknologia. Enää siellä on vain myöhännäisheränneet eläkeläiset. Viriilit ihmiset ovat löytäneet parempia paikkoja.
Älykkäimmät ovat löytäneet todellisen elämän. Moni on lopettanut somen kokonaan.
Älykkäimmät ei olleet fb:ssa missään vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
miksi kukaan tervejärkinen vielä käyttää somea? eikö some-ihminen saa riittävästi huomiota oikeassa elämässä? ymmärrän toki koukuttavuuden, mutta se some kun on vain harhaa, eikä todellinen paikka. minä pohdin somen käyttöä ilman hyväksynnän hakemista ja tykkäysten keräilyä, enkä keksinyt mitään syytä jatkaa. miksi kertoisin omista asioista maailmalle? vauva palstalle voi kirjoittaa, kun ei täällä kukaan mitään jaksa lukea.
Olethan sinäkin täällä vauvapalstan somessa. Se aina niiltä unohtuu jotka huuli pyöreänä somessa ihmettelevät, että itsekin juuri sinne kirjoittelivat ;)
Asiaan sitten. Olin facessa joskus 5v sitten yhden vuoden. Hirveästi houkuteltiin että isellä on kaikki, ja yhteisö ja nönnönnöö. Oma roolini olisi ollut olla tykkäilemässä ja ihailemassa jotain täysin käsittämätöntä touhua, eli jonkun päiväkirjaa. Jos itse julkaisin jotain, niin siihen ei yullut ei kommenttia, ei tykkäystä oikein keneltäkään.
Jännästi sitten kun sieltä poistuin, useampikin ihminen oli kyselemässä että enkö ole enää facessa? Mistä ihmeestä he sen edes tiesivät, kun postaisin koko vuonna ensimmäisten kuukausien aikana varmaan 4 juttua, ja sen jälkeen en enää tehnyt koko facessa mitään, kun en kokenut yleisönäolemista omaksi jutukseni.
Ymmärrän siis täysin ettei kaikki tuollaisesta ole kiinnostuneita.
1-2kk välein ehkä tulee facebook avattua. Taidan kohta poistaa koko tilin.
Vierailija kirjoitti:
Jännä että täällä porukka naureskelee facelle ja ovat niin cooleja kun itse tajunneet vaihtaa hienompiin somemuotoihin, silti sama porukka kirjoittelee jollekin AV-palstalle muka tärkeitä kommenttejaan ja luulevat olevansa mielenkiintoisempia kuin rahvas :D
Eli triggeröidyit pahasti ja nyt kaikki ovat ylimielisiä mukatärkeileviä kakkiaisia. Ok
Tuo on kans hauska, että siellä ollaan ryhmien takia. Minua ei hyväksytty juuri mihinkään ryhmään silloin kun facessa vielä olin. Tai olisi pitänyt lähettää jotain ajokortin kuvia täysin tuntemattomille "ylläpitäjille" jotka ajattelivat olevansa jumalasta seuraava ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi kukaan tervejärkinen vielä käyttää somea? eikö some-ihminen saa riittävästi huomiota oikeassa elämässä? ymmärrän toki koukuttavuuden, mutta se some kun on vain harhaa, eikä todellinen paikka. minä pohdin somen käyttöä ilman hyväksynnän hakemista ja tykkäysten keräilyä, enkä keksinyt mitään syytä jatkaa. miksi kertoisin omista asioista maailmalle? vauva palstalle voi kirjoittaa, kun ei täällä kukaan mitään jaksa lukea.
Olethan sinäkin täällä vauvapalstan somessa. Se aina niiltä unohtuu jotka huuli pyöreänä somessa ihmettelevät, että itsekin juuri sinne kirjoittelivat ;)
Asiaan sitten. Olin facessa joskus 5v sitten yhden vuoden. Hirveästi houkuteltiin että isellä on kaikki, ja yhteisö ja nönnönnöö. Oma roolini olisi ollut olla tykkäilemässä ja ihailemassa jotain täysin käsittämätöntä touhua, eli jonkun päiväkirjaa. Jos itse julkaisin jotain, niin siihen ei yullut ei kommenttia, ei tykkäystä oikein keneltäkään.
Jännästi sitten kun sieltä poistuin, useampikin ihminen oli kyselemässä että enkö ole enää facessa? Mistä ihmeestä he sen edes tiesivät, kun postaisin koko vuonna ensimmäisten kuukausien aikana varmaan 4 juttua, ja sen jälkeen en enää tehnyt koko facessa mitään, kun en kokenut yleisönäolemista omaksi jutukseni.
Ymmärrän siis täysin ettei kaikki tuollaisesta ole kiinnostuneita.
Keskustelupalsta on vähän erilainen paikka kuin kuvasomet, siksi kaikki eivät käytä näistä termiä some.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli triggeröidyit pahasti ja nyt kaikki ovat ylimielisiä mukatärkeileviä kakkiaisia. Ok
En toki triggeröitynyt. Tämä on vain niin huvittavaa kun jotkut huutelee somessa kuinka some on lapsellista ja he itse ovat viisaita kun eivät moisesta perusta. Tajuamatta että koko ajanhan he kirjoittelee someen keskustelupalstalla. Ja ei, kaikki eivät ole muka tärkeileviä, vain nämä jotka eivät tajua olevansa ihan samaa massaa kuin muutkin someilijat.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kans hauska, että siellä ollaan ryhmien takia. Minua ei hyväksytty juuri mihinkään ryhmään silloin kun facessa vielä olin. Tai olisi pitänyt lähettää jotain ajokortin kuvia täysin tuntemattomille "ylläpitäjille" jotka ajattelivat olevansa jumalasta seuraava ylöspäin.
Onpa erikoista. Multa ei ole kysytty yhtään mitään eikä mulla ole edes omaa naamaani profiilikuvana vaan kissani kuva. Tosin mä kuulun lähinnä ruokaryhmiin, oman asuinalueeni nk puskaradioryhmään, taloyhtiön ryhmään, muutamaan kirppisryhmään sekä kahteen vertaistukiryhmään erään sairauden vuoksi.
Ei kiinnosta fase enää. Eläkeläisten juttu.