Miehellä ei mitään käsitystä parisuhteesta
Hänelle parisuhde on sitä että istutaan molemmat samassa huoneessa, toinen lukee kirjaa ja toinen katsoo läppäriltä sarjaa. Joku romanttinen parisuhdeaika on täysin vierasta. Ravintolaillalliset, yhdessä sylikkäin makoilu, se että olis läsnä toista varten ei vaan onnistuSeksiä pitäisi kyllä sitten saada aina kun herran mieli vaan tekee. Hänelle seksi = läheisyys. Hermostuu, eikä tunnu ollenkaan ymmärtävän mistä puhun, kun yritän selittää että asia ei ihan näin ole.
Ajatuksia?
Kommentit (347)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa miehen tehtävä on kieriä kuin koulutettu sirkuspuudeli.
Jännä ajatustapa. Miksi ajattelet noin?
Miksi takerruit tuohon yhteen miehen kirjoittamaan asiaan? Miksi et kyseenalaistanut sitä, että naiset ajattelevat miehistä näin:
Miehet ovat
-tunteettomia
-tyhmiä
-empatiakyvyttömiä
-teinin tasolle jääneitä
-pitävät autoistaan enemmän kuin puolisoistaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa miehen tehtävä on kieriä kuin koulutettu sirkuspuudeli.
Jännä ajatustapa. Miksi ajattelet noin?
Miksi takerruit tuohon yhteen miehen kirjoittamaan asiaan? Miksi et kyseenalaistanut sitä, että naiset ajattelevat miehistä näin:
Miehet ovat
-tunteettomia
-tyhmiä
-empatiakyvyttömiä
-teinin tasolle jääneitä
-pitävät autoistaan enemmän kuin puolisoistaan
Huom. naiset ajattelee, että _jotkut_ miehet on tällaisia ja tällaiset miehet ei oikein ole parisuhdeainesta.
Pakko todeta että ajattelin joskus samoin, eikä suhteet ottaneet onnistuakseen. Moni mies mieltää seksin läheisyydeksi. Sen sijaan että haluat muuttaa miestä, niin muuttakaa sitä yhteistä seksiä sellaiseksi että sinä tunnet läheisyyttä ja nautintoa. Kerro miehellesi mitä sinä haluat ja kun saat sen, silloin seksi paranee ja monipuolistuu.
Seksi on siitä vaikea laji, että mies voi olla tyytyväinen todella yksinkertaiseen seksiin, mitä nainen ei välttämättä voi. Myös ne halut ajoittuu usein eri aikoihin. Vasta nyt olen oppinut ymmärtämään miesten seksuaalisuutta, sillä nykyinen mieheni haluaa vähän joka ainoa päivä, kun taas minä haluan kerran viikossa. Minä saan kerran viikossa kaiken mitä toivon seksiltä, eli lukuisia erilaisia orgasmeja, läheisyyttä, hellää ja rajumpaakin kosketusta. Mies saa joka päivä oman orgasminsa ja on ihan eri mies.
Päädyimme tähän koska olimme lähellä eroa ja minä tunsin tekeväni kodissa ihan kaiken, se normaali tarina. Kerran mies tokaisi riidan päätteeksi, että olisi hemmetisti mukavampaa jos ei tarvitsisi elää puutteessa valtaosaa ajasta ja haluaisinko minä elää niin. En halua. Tämä hetki oli käänteentekevä koko suhteen kannalta ja sen jälkeen kaikki muuttui, kommunikaatio, seksi, keskinäinen arvostus, kaikki.
Ennen en tiennyt mitä hyvä parisuhde tarkoittaa, luulin tietäväni.
Vierailija kirjoitti:
Pakko todeta että ajattelin joskus samoin, eikä suhteet ottaneet onnistuakseen. Moni mies mieltää seksin läheisyydeksi. Sen sijaan että haluat muuttaa miestä, niin muuttakaa sitä yhteistä seksiä sellaiseksi että sinä tunnet läheisyyttä ja nautintoa. Kerro miehellesi mitä sinä haluat ja kun saat sen, silloin seksi paranee ja monipuolistuu.
Seksi on siitä vaikea laji, että mies voi olla tyytyväinen todella yksinkertaiseen seksiin, mitä nainen ei välttämättä voi. Myös ne halut ajoittuu usein eri aikoihin. Vasta nyt olen oppinut ymmärtämään miesten seksuaalisuutta, sillä nykyinen mieheni haluaa vähän joka ainoa päivä, kun taas minä haluan kerran viikossa. Minä saan kerran viikossa kaiken mitä toivon seksiltä, eli lukuisia erilaisia orgasmeja, läheisyyttä, hellää ja rajumpaakin kosketusta. Mies saa joka päivä oman orgasminsa ja on ihan eri mies.
Päädyittekö siihen, että mies hoitelee itse orgasminsa vai oletko siinä mukana/läsnä?
Mitä helevettiä tänne kirjoitat? Menkää yhdessä parisuhde terapeutin luokse, saatte enemmän apua, kuin täältä.
Musta nyt tuntuu, että vikiset asiasta, jossa olet itse syyllinen. Itse aloit olemaan vähäeleisen ja jäykän miehen kanssa, joka on rehellisesti ollut suhteenne alusta lähtien vähäeleinen. Musta on turha nyt syyttää miestä, jos sattuu olemaan vähäeleinen jörmy. Olisi eri asia, jos suhteen alussa mies olisi ollut itse Mister Romantic, mutta jos mies on ollut vähäeleinen ja vähän huomionosoituksia tekevä koko suhteen ajan niin syyllinen on nyt peilissä. Odotat mieheltä jotain, mitä hän ei ole.
Sama ongelma on näillä miehillä, jotka valittavat, kun nainen ei ole "iloinen", vaikka nainen ei olisi missään vaiheessa suhdetta ollut mikään hymyilevä ilopilleri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo sinun käsitys parisuhteesta on aika sairasta kun kuvittelet että elämän on pelkkää romatiikkaa ja varsinkin tuo kun miehellä ei saa olla mitään omaa kun pitäisi koko ajan olla huomioimassa sinua romanttisesti. Kaikesta päätellen taidat olla suhteellisen nuori ja asut pääkaupunki seudulla?
Tai manselainen ukko trollaa. :D
Pakko tamperelaisena kysyä, et miksi juuri manselainen? :D Joku yleinenkin vitsi mitä en tunne?
Meillä tilanne on päinvastainen - vaimoni on ihan kuin AP:n mies, tosin sillä erolla, että hän ei halua seksiäkään. Tai ainakaan minun kanssani. Ei se ole sukupuolesta kiinni.
Teillä eri käsitys. Kummankaan ei ole oikea tai väärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa minun puolisoltani. Hän osoittaa rakkauttaan voitelemalla sukseni ja huoltamalla (pyynnöstä) pyöräni. Mutta usein tunnen olevani ilmaa. Hän on älyllisesti normaali ja fiksukin, mutta toisen huomiointi arjessa on vaan useimmiten liian vaikeaa.
Kuulostaa ihanalta mieheltä. Mun mielestä rakkaus on arkisia tekoja eikä jotain väkinäisiä kynttiläillallisia.
Rakkaus on myös sitä että ollaan toiselle läsnä (eikä tuijoteta leffailtana puhelinta).
Tuossahan ollaan leffalle läsnä. No joo, itse kaipaisin parisuhteelta yhteistä tekemistä, päivittäistä edes lyhyttä keskustelua vaikka aamupalan ääressä, pusuja & kosketusta vaikka ohimennen. Rakastan suutelua ja seksiä eli niitäkin. Yhteiset harrastukset plussaa ja saa olla toki omia menojakin.
Mutta siis sellaista arkista huomiointia, tekoja mitkä erottaa suhteen kämppäkaveruudesta, se että ollaan suunnilleen kartalla mitä toiselle kuuluu ja ilojen ja surujen jakajaa.
Vierailija kirjoitti:
Päädyimme tähän koska olimme lähellä eroa ja minä tunsin tekeväni kodissa ihan kaiken, se normaali tarina. Kerran mies tokaisi riidan päätteeksi, että olisi hemmetisti mukavampaa jos ei tarvitsisi elää puutteessa valtaosaa ajasta ja haluaisinko minä elää niin. En halua. Tämä hetki oli käänteentekevä koko suhteen kannalta ja sen jälkeen kaikki muuttui, kommunikaatio, seksi, keskinäinen arvostus, kaikki.
Siis muuttuiko se kotityöjako sitten niin, että mies oikeasti alkoi hoitaa osuutensa niistä, nyt kun saa sen orgasminsa? Aika uskomattomalta kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ehkä perusmies. Monet niistä on kykenemättömiä tunnistamaan tai käsittelemään omia tai toisten tunteita. Jotkut on vaan itsekkäitä.
Jotkut on vaan yksinkertaisia.
Joskus minä-puhe voi auttaa ( minä toivoisin että...., minulle tulisi hyvä mieli siitä että....).
Joskus pariterapia voi olla hyväksi.
Joskus on parempi lähteä, vaikka onkin yhteiset lapset.Harmi että ehdin seurustella sitten varmaan muutaman ei-perusmiehen kanssa ennen kuin tapasin nykyisen mieheni. Heidän kanssaan läheisyys oli mielestäni luontevampaa, he oikeasti antoivat aikaa minulle, olivat läsnä, keksivät erilaista tekemistä, laittoivat ihan varta vasten minulle joskus ruokaa, nauttivat siitä kun saivat esim katsoa jotain sarjaa kanssani, lisäksi sain joskus lahjoja ihan ilman syytäkin, käytiin yhdessä ravintoloissa syömässä, kylpylöissä, matkoilla.. ja paljon muita romanttisiakin juttuja. Juteltiin myös paljon henkeviä juttuja, nykyisen mieheni kanssa lähinnä riitatilanteissa saattaa jotain syvällisempää keskustelua syntyä. T. Ap
Kuulostaa minun puolisoltani. Hän osoittaa rakkauttaan voitelemalla sukseni ja huoltamalla (pyynnöstä) pyöräni. Mutta usein tunnen olevani ilmaa. Hän on älyllisesti normaali ja fiksukin, mutta toisen huomiointi arjessa on vaan useimmiten liian vaikeaa.
Kuulostaa ihanalta mieheltä. Mun mielestä rakkaus on arkisia tekoja eikä jotain väkinäisiä kynttiläillallisia.
Arkiset teot on ainakin mulle niitä, mitä ei tehdä vaikka kaverille tai naapurille. Eli läheisyyden teot. Vain se kertoo todella rakkaudesta, koska sitä ei tehdä kellekään toiselle. Ja siitä saa hyvänolon hormonit jylläämään. Halaus, kainaloon ottaminen, kosketus kesken arjen, suudelmat... Rakastatko autohuollon ukkoakin, jos se korjaa sun auton? Tai kahvilan tätiä, kun se on keittänyt kahvit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti olette sitä mieltä, että pitkään jatkuneessa parisuhteessa ollaan koko ajan romanttisesti lähekkäin? Eikö ole lupa lukea kirjaa tai katsoa jotain sarjaa, mitä haluaa katsoa?
Ei tietenkään koko ajan. Mutta säännöllisesti. Kyllä me mieheni kanssa aloitamme viikonloppuaamut sylikkäin makaamalla ja ihan hellyydellä. Joka päivä sanomme rakastavamme toisiamme. Ja 28 v naimisissa. Seksiäkin on, mutta vaikea kuvitella, että olisi, jos ei olisi tuota muuta läheisyyttä. Kyllä minulle on tärkeää, että mieheni osoittaa minulle rakkautta, eikä vain käytä tarpeiden tyydyttämiseen.
Mitäs sanot että minulle, naisihmisille, seksi tai seksi on väärä sana vaan rakastelu on nimenomaan rakkauden osoittamista. Parisuhteessa haluan erittäin paljon seksiä ja kun olen sinkkuna en niinkään eli en näe edes sitä tarpeena.
Naisten ajatusmaailma on kuin siivilä eli kaadat mitenpaljon vain uusia ajatuksia niin se ei koskaan täyty. Miehen ajatusmaailma on kuin rikinäinen rengas eli sinne voi kaataa rajallisesti ajatuksia ennenkuin se täyttyy. Yrität kaataa lisää ajatuksia niin se rengas räjähtääpi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, että ketjussa on näin paljon niitä, ketkä puolustelevat miestä. Mikä idea siinä yhdessä parisuhteena olossa sitten on, ellei siinä ole noita ap:n kaipaamia elementtejä? En minä ainakaan saisi mitään parisuhteesta, jossa ei ole läheisyyttä, kiinnostuneisuutta toisen asioista, hyviä keskusteluja, huomioivaa, viettelevää seksiä (ei siis riitä pelkkä rutiininomainen tekninen suorittaminen) jne. Sehän olisi ihan sama kuin asuisi jonkun puolituntemattoman kämppiksen ja dildon kanssa.
Eikä nuo nyt mitenkään kovin paljoa vaadittu ole. Siis ihan normaalia yhdessä olemista. Ilmeisesti näille ihmisille riittää, että on joku, joka maksaa puolet asumiskuluista tai enemmänkin. Minä en tarvitse miestä sellaiseen.
Tämä on sinun käsitys. Joku toinen näkee toisella tavalla. Sekin on ihan yhtä lailla ok.
Oletpa itsekeskeinen. Minäminäminä.
No eihän se mies saa tuollaisesta etäisestä suhteesta yhtään sen enempää kuin jonkun maksamaan osan asumiskuluista ja pumpattavan barbaran. Siis jos ei ole mitään yhteyttä, niin tuskin se nyt kenenkään mielestä on mikään parisuhde. Se on jonkinlainen yhteinen asumisjärjestely. Joillekin vaan ilmeisesti riittää se pelkkä asumisjärjestely ilman todellista henkistä yhteyttä tai fyysistä vetoa. Ihanhan minä sen totesin ja hyväksyn, että näin se on.
Ap itsekin sanoo, että "jonkinlainen henkinen yhteys on" ja yhdistäviä tekijöitä huumorintajua ja jossain määrin arvomaailma ja myös kiinnostuksen kohteet.
Edelleen jatkuu kommenteissasi tuo sama "minun tulkintani on oikea tulkinta".
Älkää väheksykö mistä muut ihmiset saavat sen "läheisyyden kokemuksen". Sinä et sitä päätä etkä määrittele. Täällä joku mies kommentoi, että hänelle kokemus tulee siitä, että joku on fyysisesti samassa tilassa. Ei sinulla ole oikeutta tätä kokemusta vähätellä ja sanoa, ettei yhteyttä ole
Mainitsemasi on lähinnä harvoin saavutettavaa luksusta sitten kun on pari tenavaakin siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis muuttuiko se kotityöjako sitten niin, että mies oikeasti alkoi hoitaa osuutensa niistä, nyt kun saa sen orgasminsa? Aika uskomattomalta kuulostaa.
Rakkauden voimaa ei kannata aliarvioida. Tarvitsemme vain rakkautta.
terkut halakopinolta kirjoitti:
Enemistö naisista on imenyt romantiikan nälkänsä vääristyneistä tv-sarjoista ja harlekiini- kirjallisuudestaan.
Enemistöä naisista ei parisuhteessa kiinnosta jostain syystä ne miehensä kiinnostukset ja omat entiset poikamies aikojen harrastukset vaan miehen tulisi lähteä naisen kotkotuksiin mukaan täydellä sielun palolla lopettaen sinkkuaikojensa harrastukset jotta yhteistä naisen määrittelemää laatuaikaa olisi.
Tietenkään jos mies ei parisuhteessa osoita mitään romantiikkaa ja hellyyttä naistaan kohtaan on siinä joko luonnevikainen tai estynyt mies joka ei edusta tyypillistä suomi-iskelmiä kuuntelevia suomi-miehiä.
Nainen tykkää kun häntä pussaa ja hälle puhutaan.
Italialainen mieskirjailija kirjoitti kirjan, jossa oli mm tästä aiheesta. Muistan kirjasta parhaiten sen, että hänen mukaansa nainen toivoo avioliitossa ja muuten pitkässä parisuhteessa, että mies "viettelisi" hänet yhä uudelleen. Lue: hän toivoo, että mies antaisi hänelle aikaa ja osoittaisi hellyyttä ja koskettelisi nätisti kuten tapahtui tutustumisen alkuaikoina. Ehkä tässä on perää. Jotakin on mennyt vikaan monien ihisten parisuhteessa, kun niin monet ovat pettyneitä ja haluavat erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päädyittekö siihen, että mies hoitelee itse orgasminsa vai oletko siinä mukana/läsnä?
Tietenkin olen mukana, se on aika pieni vaiva siitä että saan miehen joka on minun orgasmeissani mukana, hoitaa oman osansa muutenkin. Molemmat antavat toisilleen mitä toinen haluaa, se on asian ydin. Tarkennukseksi, se ei riitä mitä olettaa toisen haluavan, se pitää kertoa, eikä saa tuomita. Minä olen saanut sellaista seksiä etten osannut unelmoidakkaan ja mies on hyväntuulinen.
Itselle fyysinen läheisyys (muu kuin seksi) on erittäin tärkeää. Nyt uudessa suhteessa on ihanaa kun mies haluaa siis ihan oma-aloitteisesti silittää/rapsutella.
Onhan niitä miehiä, joille seksi = läheisyys.
Sinun pitänee ap nyt miettiä mitä sinä haluat - mieti elämää vaikka viisi vuotta eteenpäin. Haluatko viettää sen ajan tuollaisessa suhteessa vai haluatko muutosta? Jos muutos tuntuu oikealta, sitten pitää alkaa käytännön toimenpiteisiin.