Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä ei mitään käsitystä parisuhteesta

Vierailija
16.02.2023 |

Hänelle parisuhde on sitä että istutaan molemmat samassa huoneessa, toinen lukee kirjaa ja toinen katsoo läppäriltä sarjaa. Joku romanttinen parisuhdeaika on täysin vierasta. Ravintolaillalliset, yhdessä sylikkäin makoilu, se että olis läsnä toista varten ei vaan onnistuSeksiä pitäisi kyllä sitten saada aina kun herran mieli vaan tekee. Hänelle seksi = läheisyys. Hermostuu, eikä tunnu ollenkaan ymmärtävän mistä puhun, kun yritän selittää että asia ei ihan näin ole.

Ajatuksia?

Kommentit (347)

Vierailija
141/347 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää ei nyt sitten ole sulle sopiva mies.

Harmi sinällään, että toiselle naiselle hän voisi olla kymppi.

Minä (naisena) en ole yhtään kiinnostunut ravintoloista tai vieressä kyhnäämisestä, tylsiä juttuja, ei mitään järkeä minusta.

Mutta jos nämä on sinulle tärkeitä, ja se on tosi ok, eikä mies halua sinun mieliksi (eikä hänen tarvitsekaan) niitä tehdä, niin sinun täytyä joko hankkia uusi mies tai todeta että näin tämä meni.

Vierailija
142/347 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen juttu muuten, että ihan valtamediassa nostetaan nykyään esiin Ylilauta jonain naisvihan mekkana. Voisivat nuo (nais)toimittelijat, jotka tuota totuutena levittävät, käydä lukemassa pikkuisen tätä palstaa joskus ja todeta täällä esiintyvän miesvihan määrän. Tässäkin langassa on jo haukuttu ja yleistetty miehiä mm. 

-tunteettomiksi

-tyhmiksi

-empatiakyvyttömiksi

-teinin tasolle jääneiksi

-pitävän autoistaan enemmän kuin puolisoistaan

Mutta eihän se haittaa, kun kohteena ovat miehet. 

Luetun ymmörtämisessä ongelmia? Lue uudestaan ketju, ja ymmärrä mikä tap paa parisuhteet: puhumattomuus, valehtelu, salailu, vetäytyminen puolisosta, addiktiot ym. Ja huonon kihtelun kohteena vaimo/nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/347 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on ihan samanlainen, ei kiinnosta tehdä mitään yhdessä. Viikonloppuja odottaa kieli vyön alla

Että

Pääsee viettämään laatuaikaa itsensä kanssa. Ottaa viiniä ja katsoo urheilua tai toimintaa telkkarista.

Olen yrittänyt keskustella jo vuosia tästä, että voitaisko joskus tehdä jotain yhdessä, muuta kuin käydä kaupassa (max 1/kk) tai lenkillä (max 2/kk).

Niin ei, ei kuulemma voida. Koska?

Mitään perusteluita ei heru.

Olen jo henkisesti pakannut laukkuni.

Vierailija
144/347 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole oikein sanoa että miehesi ei tiedä parisuhteista mitään.

Eiköhän ne ole aika erilaisia kaikille.

Kyllä mulle parisuhde on jotain ihan muuta kuin ravintolat ja vieressä löhöäminen.

Vierailija
145/347 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että miehellä ei ole mitään käsitystä, tai sitten naisella on väärä käsitys. 

Jos toisen mielestä täytyy imuroida päivittäin ja toisen mielestä kerran viikossa riittää, kuka määrittää kumpi on oikeassa? Jos ette pääse yhteisymmärrykseen yhteisestä ajasta, vaihtoehtoja on kaksi. Joko eroatte tai sitten sopeudut tilanteeseen. Ketään kun ei voi pakottaa mihinkään.

Vierailija
146/347 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten yleinen ongelma: kun mies tekee jotain mistä nainen ei tykkää, nainen menee kymmenelle mutkalle ymmärtääkseen miksi mies tekee niin. Naisen omat tarpeet jää edelleen sivuun ja elämä elämättä. 

Sen sijaan pitäisi kysyä, miten saan omat tarpeeni tyydytettyä kun tämä toinen ei niitä halua tyydyttää? Polyamorinen suhde? Muu halailukaveri? Sen hyväksyminen että mies ei välitä sun tarpeista ja ero? 

Vierailija
147/347 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi-miesten kotikasvatus, eivät ole koskaan oppineet kommunikoimaan ja eivät kykene kehittymään, koska eivät edes ymmärrä mitä kommunikointi tarkoittaa. Osaavat kyllä diipa daapaa äijäporukoissa, palavereissa ja muille muijille mielistelyssä, koska pönkittää huonoa itsetuntoa! Surkeinta on, että nämä reppanat eivöt sitä itse ymmärrä, eivötkä tunnusta tai hae apua tunnehäiriöihinsä. Siitä kärsii vaimo, lapset, ja ennen kaikkea äijä itse. Perhedynamiikka sekaisin, joten lapset perii saman mallin ja kierre jatkuu!

Vierailija
148/347 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa ajatuksia? No minkä ihmeen takia olet yhdessä tuollaisen miehen kanssa, jos käsitykset ovat noin kaukana toisista ja selvästi halveksit häntä. 

Vierailija
149/347 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5

(1 siksi, että moni ottanut aloituksen ihan tosissaan eli mennyt läpi)

Vierailija
150/347 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, näitä kommentteja lukiessa!

Minä taidan olla maailman epäromanttisin nainen näiden perusteella!

No, onneksi olen löytänyt sopivan parin.

Minä ole enemmän käytännöllinen ja arvosta luotettavaa ja ahkeraa miestä, joka tekee - ennemmin kuin puhuu ja lääppii.

Toivottavasti teille ap löytyy yhteinen sävel jossain vaiheessa.

En itse ole kiinnostunut tuollaisesta suhteesta ollenkaan, mutta nuorempana olen ollut epäsopivissa, olivat ok miehiä - mutta ei vain ollut minun juttu, suhteissa ja se kyllä syö ihmistä ja mielialaa.

Vierailija
151/347 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset pariutuvat näidn miesten kanssa?

Ai niin. Lapsikuume. Jämerämies tuntuu silloin hyvältä perheenisältä joka hoitaa hommat.

Ja sitten kaivataankin romanttisempaa miestä.

Nuorempana ei tietty haluttu näistä kumppaakaan, vaan piti olla menevä ja jännittävä mies.

Naiset oppii nuoresta, että toisten tarpeet menee omien edelle, jotta saadaan edes jotain huomiota, huomoidaan toista kybällä. Miehet sit tottuu tähän palvelemiseen. Kun nainen sit viimeistään lasten myötä alkaa kaivata myös vastavuoroisuutta, niin mies ei välitä/osaa sitä antaa. Lopulta nainen lähtee kun veetuttaa liikaa. Sitten mies ihmettelee mikä on, kaikkihan meni ihan hyvin eikä tajua minkä työn nainen suhteen eteen teki ja itse ei mitään.

Rahoista puhuu monet miehet, mut suomalaisissa suhteissa pariskunnat maksaa yleensä kulut tasan ja nainen tekee kotityöt. Eli naiselle huonompi diili. 

Vierailija
152/347 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin.

Vierailija
153/347 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelussa on kivaa juuri se yhdessä tekeinen. Sellainen yhteinen jääkaappi-arki ei kiinnosta pätkääkään. 

Vierailija
154/347 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole oikein sanoa että miehesi ei tiedä parisuhteista mitään.

Eiköhän ne ole aika erilaisia kaikille.

Kyllä mulle parisuhde on jotain ihan muuta kuin ravintolat ja vieressä löhöäminen.

Mitä se sitten on? Ap:n tapauksessa vaikuttaisi että se on yhteinen lapsi ja osoite, riittääkö se parisuhteeksi?

Vierailija
155/347 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on ihan samanlainen, ei kiinnosta tehdä mitään yhdessä. Viikonloppuja odottaa kieli vyön alla

Että

Pääsee viettämään laatuaikaa itsensä kanssa. Ottaa viiniä ja katsoo urheilua tai toimintaa telkkarista.

Olen yrittänyt keskustella jo vuosia tästä, että voitaisko joskus tehdä jotain yhdessä, muuta kuin käydä kaupassa (max 1/kk) tai lenkillä (max 2/kk).

Sama täällä! Veetuttaa valmiiksi nämä viikonloppuillat, mies vetää olutta, lonkeroa, viiniä ja juo salaa niin, että lopulta makaa turrana sohvalla toljottaen kaiken, siis kaiken urheilun mitä töllöstä tulee. Jos pitäis viettää yhteistä aikaa vaimonsa tai lastensa kanssa, niin ei, kun äijä kuorsaa sohvalla pöhnässä illat. Siis häipyy omiin svääreihinsä, ei reagoi, ei ole läsnä. Tämä kaava joka saaxxnan viikonloppu! Viinaaddiktio vie, ja ajaa näin perheensä eroon. Ja henkisesti mun laukut jo menossa kohteeseen parempi elämä!! Tulee äijä yllättymään, mutta tuskin häntä heivauttaa mihinkään, kylmä ja itsekäs kun on.

Vierailija
156/347 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten jos miehenä pitää läheisyydestä pidetään nössönä ja neitimäisenä. Miehen kuuluisi "antaa" naiselle läheisyyttä ilman että itse siitä pitää.

??

Vierailija
157/347 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että

Meillä oli kaksi telkkaria jo vuosikymmeniä sitten eri huoneissa, että mies sai katsoa urheilua, itse katselin harvoin. Kaupassa kävin yksin aina, koska niin halusin. Mies oli jazzista kiinnostunut ja kävi sellaisissa konserteissa ja kuppiloissa silloin tällöin. Itse kävin oopperoissa ja baleteissa. Museoissa ja matkoilla käytiin yhdessä ja paljon muutakin tehtiin yhdessä. Joo, emme löhönneet sohvilla päälleikkäin koskaan. Minulla oli vuosikymmeniä erittäin hyvä avioliitto kunnes jäin leskeksi. En ole läheisriippuvainen ollut koskaan, joten leskenäkin on elämä. 

Vierailija
158/347 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä toistuu aina sama kaava: miehellä ei saisi olla mitään omia juttuja tai harrastuksia. Jos on, niin parisuhde pilalla.

Joo kyllähän se näin on. Miehen kuuluu saada käydä rauhassa töissä (ei tarvi olla pois jos lapsi sairastaa eikä tietenkään tarvi huolehtia päiväkotikuljetuksia ym.). Yöt miehen kuuluu saada nukkua rauhassa ja silloin kun haluaa. Lasten hoito, ruuat, siivoukset ym tietty naisten hommaa. Ja naisen kuuluu toki maksaa aina kaikesta yhteisestä vähintään puolet lasten kulut mielummin kokonaan kun ne on enemmän naisen.

Mutta naiset on niin ahneita että haluavat kaiken tämän lisäksi että miehen pitäisi huomioida heitä ainakin kymmenen minuuttia päivässä. Kyllä se häiritsee liikaa miesten harrastamista ym. Jep on ne naiset ahneita lokkeja. Ei kun

Vierailija
159/347 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että miehellä ei ole mitään käsitystä, tai sitten naisella on väärä käsitys. 

Jos toisen mielestä täytyy imuroida päivittäin ja toisen mielestä kerran viikossa riittää, kuka määrittää kumpi on oikeassa? Jos ette pääse yhteisymmärrykseen yhteisestä ajasta, vaihtoehtoja on kaksi. Joko eroatte tai sitten sopeudut tilanteeseen. Ketään kun ei voi pakottaa mihinkään.

Ei voi pakottaa, mutta eikö AIKUISEN MIEHEN pitäisi kyetä itsereflektioon ja kasvuun? Miksi hän saa jättäytyä teinijonnen tasolle parisuhteessaan?

Vierailija
160/347 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asperger?

Monet miehet on yksioikoisia, ei niillä ole kiinnostusta romanttiseen kiehnäämiseen.

Naisella on heille tarkoitus. Se yksi. Ja tietty hoitaa huusholli.

Muuten, millainen tämä mies oli tapailu- ja seurusteluvaiheessa?

No ei vienyt kyllä ravintolaillallisille silloinkaan tai muutenkaan kauheasti huomioinut. Olin itse aika nuori, enkä tajunnut vaatia parempaa kohtelu. Alkoholia käytettiin silloin aika paljon, ja humalassa puhui paljon ja oli enemmän läsnä, jos niin voi edes sanoa. Halusi myös nopeasti naimisiin ja lapsen. Siinä sitä sitten oltiin, eroa olen miettinyt tosi paljon näiden vuosien aikana, kunnes sitten taas arki vienyt taas hetkeksi, ja olen keskittynyt muihin asioihin. T. Ap

Eli wt ongelmat pitäisi olla meidän kaikkien ongelmia? Tietysti ovatkin kun niitä verorahoista kustannetaan. Missä vaiheessa ajattelitte aikuistua ja ottaa vastuun omasta elämästänne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi