Miehellä ei mitään käsitystä parisuhteesta
Hänelle parisuhde on sitä että istutaan molemmat samassa huoneessa, toinen lukee kirjaa ja toinen katsoo läppäriltä sarjaa. Joku romanttinen parisuhdeaika on täysin vierasta. Ravintolaillalliset, yhdessä sylikkäin makoilu, se että olis läsnä toista varten ei vaan onnistuSeksiä pitäisi kyllä sitten saada aina kun herran mieli vaan tekee. Hänelle seksi = läheisyys. Hermostuu, eikä tunnu ollenkaan ymmärtävän mistä puhun, kun yritän selittää että asia ei ihan näin ole.
Ajatuksia?
Kommentit (347)
Oli asia mikä tahansa, niin yksilöllä on rajalliset mahdollisuudet vaikuttaa asiaan. Voit keskustella kumppanisi kanssa ja joko löydätte yhteisen ymmärryksen miten toimia jatkossa. Ellei tilanne kuitenkaan parane, niin voit vaikuttaa omaan asenteesi. Ellei silti asia parane, niin sinun täytyy tehdä muita muutoksia asiaan.
Vierailija kirjoitti:
kuulostaa tutulta. ollaan pikkusen päälle kolmekymppinen aviopari. ei sitä päivän päätteeksi kun töistä tultu, ruuat tehty, ehkä vähän käyty ulkoilemassa niin paljoa muuta jaksa kuin istua sohvalla vaimon kanssa, vaimo lukee, itse katson jotain sarjaa ja pidän vaimon jalat sylissä. mennään yhdessä nukkumaan ja nukahdetaan lähekkäin. aamu alkaa halilla ja pienellä hipsutuksella. selät pestään saunassa ja seksiä on kun siltä tuntuu. sanotaan ääneen että rakastaa. erikoista miten porukka tuntuu vaativan jotain elokuvista tuttua yltiöromanttisuutta kun oikeasti se yhteys hoituu niillä pienillä arkisilla jutuilla. kyllä mekin käydään joskus romanttisemmilla illallisilla mutta ei parisuhdetta voi sellaisen varaan laskea.
Tuo on jo paljon, teidän suhde kuulostaa tosi hyvältä. Meillä mies meni vuosia pyynnöistä huolimatta aina paljon myöhemmin nukkumaan. Lopulta kyllästyttyäni valvomaan ja odottamaan, että mies tulee ihan kohta siirryin eri huoneeseen nukkumaan. Tämäkö sitten miestäni loukkasi. Minun tarpeeni ovat kuitenkin aika yhdentekeviä, enkä paljoa edes mielestäni vaadi.
Sama noiden sarjojen katselun suhteen. Vuosia sanoin, että on häiritsevää että JOKA ILTA katselee läppäriltä sarjaa pahimmassa tapauksessa kuulokkeet päässä, kun voisi katsoa telkkaristakin, ja silloin minun olisi mahdollisuus katsoa sarjaa hänen kanssaan. No, ei mies kokenut kovin tärkeäksi muuttaa tottumuksiaan. Olen kertonut mitä toivon, kertonut myös että siitä ei seuraa hyvää jos hän ei kuuntele ollenkaan toiveistani mitä tulee parisuhteeseen. Jos hän ei esim tykkää hieronnasta, niin sitä ei sitten ole. Kai se vaan niin on, että ollaan ihan liian erilaisia. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti olette sitä mieltä, että pitkään jatkuneessa parisuhteessa ollaan koko ajan romanttisesti lähekkäin? Eikö ole lupa lukea kirjaa tai katsoa jotain sarjaa, mitä haluaa katsoa?
Kyllä, pitkään jatkuneessa parisuhteessakin sitä haluaa olla toisen lähellä ihan muuten vain ja tehdä juttuja yhdessä. Vaikka katsoa sarjaa/leffaa josta ei itse niin välittäisi, koska toinen haluaa sitä. Tai vaikka lukea kirjaa siinä kainalossa kun toinen katsoo sitä leffaa. Jos toisen kanssa oleminen ei kiinnosta muuta kuin seksiä varten niin ei se oikein ole parisuhde.
T. 16v parisuhteessa ihan tavallisen miehen kanssa
Puolisoni ei pidä halaamisesta "ilman syytä", joten häntä halaan vain harvoin. Hän kiusaantuu myös käsikädessä kulkemisesta. Meillä ei siis ole arkista läheisyyttä (kuten ap:kin kuvailee).[/quote]
Olen ollut 41 vuotta miehen kanssa, joka ei koskaan ole kävellyt kanssani käsi kädessä. Hänen mielestään se jotenkin lässyä naisten touhua. Hän osoittaa muilla eri tavoilla, että olen tärkeä hänelle. Kaikkeen tottuu ajan kanssa ja jos ei totu niin aina voi erota.
Mielenkiintoinen juttu muuten, että ihan valtamediassa nostetaan nykyään esiin Ylilauta jonain naisvihan mekkana. Voisivat nuo (nais)toimittelijat, jotka tuota totuutena levittävät, käydä lukemassa pikkuisen tätä palstaa joskus ja todeta täällä esiintyvän miesvihan määrän. Tässäkin langassa on jo haukuttu ja yleistetty miehiä mm.
-tunteettomiksi
-tyhmiksi
-empatiakyvyttömiksi
-teinin tasolle jääneiksi
-pitävän autoistaan enemmän kuin puolisoistaan
Mutta eihän se haittaa, kun kohteena ovat miehet.
Vierailija kirjoitti:
kuulostaa tutulta. ollaan pikkusen päälle kolmekymppinen aviopari. ei sitä päivän päätteeksi kun töistä tultu, ruuat tehty, ehkä vähän käyty ulkoilemassa niin paljoa muuta jaksa kuin istua sohvalla vaimon kanssa, vaimo lukee, itse katson jotain sarjaa ja pidän vaimon jalat sylissä. mennään yhdessä nukkumaan ja nukahdetaan lähekkäin. aamu alkaa halilla ja pienellä hipsutuksella. selät pestään saunassa ja seksiä on kun siltä tuntuu. sanotaan ääneen että rakastaa. erikoista miten porukka tuntuu vaativan jotain elokuvista tuttua yltiöromanttisuutta kun oikeasti se yhteys hoituu niillä pienillä arkisilla jutuilla. kyllä mekin käydään joskus romanttisemmilla illallisilla mutta ei parisuhdetta voi sellaisen varaan laskea.
Meidän parisuhde kuulostaa samalle kuin teidän, ja se on normaali parisuhde (meillä on lisäksi lapsiakin). Ap:n parisuhde ei kuulosta ollenkaan samalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on jo paljon, teidän suhde kuulostaa tosi hyvältä. Meillä mies meni vuosia pyynnöistä huolimatta aina paljon myöhemmin nukkumaan. Lopulta kyllästyttyäni valvomaan ja odottamaan, että mies tulee ihan kohta siirryin eri huoneeseen nukkumaan. Tämäkö sitten miestäni loukkasi. Minun tarpeeni ovat kuitenkin aika yhdentekeviä, enkä paljoa edes mielestäni vaadi.
Sama noiden sarjojen katselun suhteen. Vuosia sanoin, että on häiritsevää että JOKA ILTA katselee läppäriltä sarjaa pahimmassa tapauksessa kuulokkeet päässä, kun voisi katsoa telkkaristakin, ja silloin minun olisi mahdollisuus katsoa sarjaa hänen kanssaan. No, ei mies kokenut kovin tärkeäksi muuttaa tottumuksiaan. Olen kertonut mitä toivon, kertonut myös että siitä ei seuraa hyvää jos hän ei kuuntele ollenkaan toiveistani mitä tulee parisuhteeseen. Jos hän ei esim tykkää hieronnasta, niin sitä ei sitten ole. Kai se vaan niin on, että ollaan ihan liian erilaisia. T. Ap[/quote
Onko tullut mieleen, että olette eri unirytmisiä. Voi olla, että miestäsi ei väsytä vielä silloin kun sinä olet menossa nukkumaan. Kannattaa tehdä tinderiin tosi tarkat kriteerit, jotta löytyy juuri samanlainen mies kuin itse olet. Minusta on liikaa vaadittu, että puolison pitää olla ihan samanlainen kuin itse. Erilaisuus tuo vetovoimaa suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti olette sitä mieltä, että pitkään jatkuneessa parisuhteessa ollaan koko ajan romanttisesti lähekkäin? Eikö ole lupa lukea kirjaa tai katsoa jotain sarjaa, mitä haluaa katsoa?
Ei tietenkään koko ajan. Mutta säännöllisesti. Kyllä me mieheni kanssa aloitamme viikonloppuaamut sylikkäin makaamalla ja ihan hellyydellä. Joka päivä sanomme rakastavamme toisiamme. Ja 28 v naimisissa. Seksiäkin on, mutta vaikea kuvitella, että olisi, jos ei olisi tuota muuta läheisyyttä. Kyllä minulle on tärkeää, että mieheni osoittaa minulle rakkautta, eikä vain käytä tarpeiden tyydyttämiseen.
Rakkautta voi osoittaa monella tapaa. Ei ole yhtä ainoaa tapaa, vaikka teillä onkin noin. Aina valitetaan, miten hyväksikäytetyksi tunnetaan, kun seksiä harrastetaan vastentahtoisesti, mutta mikään ongelma ei ole pakottaa toinen läheisyyden muotoon, joka ei ole tälle luonnollista. Mitä joku saa siitä, että toinen halaa tai ottaa syliin vastentahtoisesti?
Suhdekin voi muuttua ja osapuolten tarpeet.
Olkaa reiluja. Tasa-arvoinen suhde tarkoittaa sitä, että molempia kuunnellaan, eikä sanella yksipuolisesti ehtoja.
Olisi painajainen olla suhteessa, jossa halaaminen on vastentahtoista. Toki myös, jos seksi olisi vastentahtoista, koska eihän niitä (halaamista ja seksiä) silloin olisi. Kyllä minusta molemmat kuuluvat parisuhteeseen. Jos jollain on eri näkemys, siitä täytyy parisuhteessa keskustelemalla päästä yhteisymmärrykseen, esim. saako toinen hakea läheisyyttä tai seksiä muualta. Epäilyttää kyllä, miten seksi voisi toimia, jos muu läheisyys kuten halaaminen on vastenmielistä... Onneksi nyt olen suhteessa, jossa molemmat haluavat läheisyyttä, sylikkäin nukkumista, suutelua, flirttiä ja seksiä. Kaiken lisäksi pystymme keskustelemaan näistä asioista avoimesti. Täytyy pitää kiinni tästä aarteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama noiden sarjojen katselun suhteen. Vuosia sanoin, että on häiritsevää että JOKA ILTA katselee läppäriltä sarjaa pahimmassa tapauksessa kuulokkeet päässä, kun voisi katsoa telkkaristakin, ja silloin minun olisi mahdollisuus katsoa sarjaa hänen kanssaan. No, ei mies kokenut kovin tärkeäksi muuttaa tottumuksiaan. Olen kertonut mitä toivon, kertonut myös että siitä ei seuraa hyvää jos hän ei kuuntele ollenkaan toiveistani mitä tulee parisuhteeseen. Jos hän ei esim tykkää hieronnasta, niin sitä ei sitten ole. Kai se vaan niin on, että ollaan ihan liian erilaisia. T. Ap[/quote
Onko tullut mieleen, että olette eri unirytmisiä. Voi olla, että miestäsi ei väsytä vielä silloin kun sinä olet menossa nukkumaan. Kannattaa tehdä tinderiin tosi tarkat kriteerit, jotta löytyy juuri samanlainen mies kuin itse olet. Minusta on liikaa vaadittu, että puolison pitää olla ihan samanlainen kuin itse. Erilaisuus tuo vetovoimaa suhteeseen.
Ei ole liikaa vaadittu että joskus joustaa omista haluistaan puolisonsa mieliksi. Tuskin ap:kaan vaatisi joka ilta mitään suuria rakkauden tekoja, vaan sen että toinen osoittaisi edes jotenkin olevansa kiinnostunut hänen seurastaan. Vaikka ei tykkäis hieronnasta niin voihan sitä joskus hieroa puolisoa tämän mieliksi. Tai laittaa ne kuulokkeet pois ja katsoa sarjaa tv:stä niin että puoliso voi osallistua halutessaan. Tulla joskus yhtä aikaa sänkyyn halimaan vaikka unirytmit on erilaiset (meillä mies tekee toisinaan näin). Hämmentävää että joittenkin mielestä parisuhteeksi riittää että kaksi ihmistä asuu saman katon alla ja joskus ja jouluna ehkä harrastaa seksiä.
Mun ex-miehellä selvisi lopulta olevan ihan jostakin elokuvista opiskeltu kuvitelma siitä, mitä romantiikka on. Suhde tuntui minusta kaverilliselta kämppissuhteelta, jossa sitten kuitenkin piti olla seksiä.
Kun viimeisen kerran otin asian voimakkaasti puheeksi, mies sai melkein raivarin, että hän ei osaa jatkuvasti järjestää yllätyksiä, ostaa romanttisia lahjoja tai järjestää jotain romanttisia shamppanjaillallisia kuun loisteessa ja kalliissa ravintolassa.
Vaikka minä olin koko ajan vain toivonut ja koettanut sanoittaa, että minusta olisi kivaa vaikka vain katsoa sylikkäin telkkaria, jutella, pussata ohimennessä, viettää yhteistä aikaa kotona. En todellakaan ollut kaivannut mitään yllätyksiä tai lahjoja.
No, suhde jatkui kaverillisena loppuunsa asti. Kai hän ei kaivannut sen kummempaa. Kaveri ja seksiä.
Mun entisellä puolisolla oli samanlainen käsitys parisuhteesta. Hän istui yläkerrassa selaamassa puhelintaan, minä alakerrassa katsomassa telkkaria. Ei mitään yhteisiä harrastuksia, ei yhteisiä ystäviä, ei koskaan halunnut lähteä kanssani minnekään. Ei mitään hellyyttä tai läheisyyttä, mutta seksiä olisi kuitenkin pitänyt olla, kunnes sekin sitten lopahti kokonaan.
Kun sanoin miehelle, että tämä ei ole mikään parisuhde, hän näytti hämmästyneeltä. Kysyin, että minkälaisen käsityksen lapset saavat hänen mielestään parisuhteesta, kun elävät tällaisessa perheessä, ja mies totesi, että "varmaankin aivan normaalin".
Olemme nykyään entinen pariskunta.
Ihmiset ja suhteet ovat erilaisia. Itselleni läheisyys ja sen sellainen on oikeastaan ainoa, mitä suhteelta kaipaan ja saan. Kaiken muun voin hoitaa itse. Olen 40+.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ja suhteet ovat erilaisia. Itselleni läheisyys ja sen sellainen on oikeastaan ainoa, mitä suhteelta kaipaan ja saan. Kaiken muun voin hoitaa itse. Olen 40+.
Samoin. Kun nämä asiat häviää, ei ole oikeastaan enää parisuhdetta, vaan vain jonkinlainen kaveri jonka kanssa katsotaan telkkaria. Selviän ilmankin sellaista.
No ei, ja kirjoitin että kuulostaa tutulta siinä mielessä, että istutaan sohvalla ja toinen lukee, toinen katsoo jotain, ja silti voi olla kontaktia siinä. en meinannut että mun ja vaimoni suhde muutoin olisi samanlainen kuin aapeellä, vaan koitin tuoda esille ettei se läheisyys monissa suhteissa tuon "ihmeellisempää" ole, aloittaja kuitenkin viestissään kuulutti noiden em. romantiikanosoitusten perään.
t.sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä se teidän suhteenne on, jos ei parisuhde?
Varmaan enemmän joku kämppissuhde. Ollaan joo toki pari, mutta intiimiä suhdetta ei ole. On jonkinlainen henkinen suhde, mutta koen että jokin puuttuu. T. Ap
Henkinen yhteys eli mies maksaa elantosi. Siksi et voi lähteä.
Ehei. Olen meistä se talousihminen, ja sanoisin että olen vuosien aikana maksanut enemmän perheen yhteisistä menoista, vaikka puoliksi ne pyritään laittamaan. T. Ap
Miehesi tulot?
Omat tulosi?
Miksi naiset pariutuvat näidn miesten kanssa?
Ai niin. Lapsikuume. Jämerämies tuntuu silloin hyvältä perheenisältä joka hoitaa hommat.
Ja sitten kaivataankin romanttisempaa miestä.
Nuorempana ei tietty haluttu näistä kumppaakaan, vaan piti olla menevä ja jännittävä mies.
Vierailija kirjoitti:
Näissä toistuu aina sama kaava: miehellä ei saisi olla mitään omia juttuja tai harrastuksia. Jos on, niin parisuhde pilalla.
Ei, vaan sulla on luetun ymmärtämisessä ongelmia. Omia harrastuksia saa olla, mutta mikä sellaista miestä vaivaa, jos naisensa/vaimonsa kanssa ei halua mitään? Tunnetason ongelmia, persoonallisuushäiriö, asperger-piirteitä vahvasti ym. Kyllä aikuisen miehen pitää kyetä parisuhteessa aikuismaiseen keskusteluun ja läheisyyteen, seksistä puhumiseen, avun hakemiseen jos on erektio-ongelmia, psyykkisiin ongelmiinsa terapiaa jne. Ei kukaan terve nainen jaksa lapsen tasolle jäänyttä miestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä se teidän suhteenne on, jos ei parisuhde?
Varmaan enemmän joku kämppissuhde. Ollaan joo toki pari, mutta intiimiä suhdetta ei ole. On jonkinlainen henkinen suhde, mutta koen että jokin puuttuu. T. Ap
Henkinen yhteys eli mies maksaa elantosi. Siksi et voi lähteä.
Ehei. Olen meistä se talousihminen, ja sanoisin että olen vuosien aikana maksanut enemmän perheen yhteisistä menoista, vaikka puoliksi ne pyritään laittamaan. T. Ap
Miehesi tulot?
Omat tulosi?
Mitä näillä on tekemistä mykässä parisuhteessa? Kyse on tunnehäiriöisestä miehestä, ei muusta.
Alkaa pitämään rakastajia tai tarjoaa päiväkahvi seuraa, saaden yhdeltä sitä ja toiselta toista, niin vakituisen laiskiaisen tai väsyneen ei tarvitse kaikkia haluja suorittaa. 😂