Vaimo torjuu kaikki lähentymisyritykset, mikä neuvoksi?
Muuten menee ihan kivasti, mutta selibaattia tulee kohta vuosi täyteen.
Ennen täysstoppia meni varmaankin vuoden päivät niin että vaimon sai hoidella ja itselle jäi sananmukaisesti luu käteen kun vaimo ilmoitti että väsyttää ja käänsi kylkeä orkun saatuaan.
Ei riidellä, jutellaan ja eikä kummallakaan ole avioliiton ulkopuolisia suhteita.
Olen hiukan ymmälläni että mitä hittoa tästä pitäisi ajatella, vaihdevuodet ehkä tms.
En haluaisi aloittaa mitään sivusuhteitakaan mutta onhan tämä nyt hiukan puolivaloilla ajamista.
Hyviä neuvoja kaivataan, josko jollakulla teistä on ollut samanlainen tilanne ja kuinka siitä on päästy yli.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Tee jotain mikä saa vaimosi kuumaksi... esim. suutele niskaa, kaulaa yms. Siis henkinen yhteys ja sitä kautta syttyminen. Seksuaalisuuteen kuuluu paljon muutakin kun pelkkä yhdyntä. Eikö teillä ole enää puheyhteyttä ja pidätkö vaimoasi pelkästään itsestäänselvyyteenä jolloin myös tunneyhteys katkeaa. Onko oikeanlaisia katseita, kosketuksia ym. Miehet eivät tajuakaan miten monimutkaisesta asiasta on kysymys jonka voi helposti ratkaista...
Tätä olen harjoitellut vaimon kanssa yli 45 vuotta. Enkä oikein vieläkään tiedä mitkä kaikki nostattaa hänen halujaan. Meni pitkään kesäisin ymmärtää että vadelmien kerääminen vattupuskista = seksiä ja halukas vaimo. Vaimo inhonnut aina puskissa koluamista, minä taas kerännyt mielelläni. Vaimo sitten ollut kiitollinan ja käynyt sängyssä kuumana?? Siis kuumana, eikä vain niin, että olisi vain suostunut seksiin. Olen todellakin ymmärtänyt, että naiset on Venuksesta ja miehet Marssista. Ei ole mitään järkevää logiikkaa mikä naisen milloinkin sytyttää. Joku vaimon puolesta yllättäen tehty juttu aina jotenkin sytyttää, mutta joskus joku miehen älyllä ajateltu juttu, jossa ei ole mitään järkeä saa vaimon kuumaksi.Naisten aivoituksen kulkee välillä ihan eri svääreissä. Se eräs kuuluisa tähtitieteijä sanoi kerran, että hän ymmärtää universumista kaiken, naisia ei ollenkaan.
Ap, etkö näe, tai etkö halua nähdä sitä kaikkein ilmeisintä syytä:
Vaimosi kuuluu siihen isoon ryhmään naisia, joilla vaihdevuodet toppaavat seksuaalisen halun. Vaikka päälläsi seisoisit, vaikka kuun taivaalta hakisit. Tälle ryhmälle naisia seksi ei todennäköisesti ole alunperinkään ole ollut mikään elämän eliksiiri, vaan semmoinen ihan kiva lisä harmaaseen arkeen. Menopaussin myötä seksi on muuttunut heille yhtä mieluisaksi kuin umpiheterolle miehelle homoseksuaalin vonkaus, eli osastolle yäk.
Jatka avioliittoa kämppäkaveripohjalta, hae seksin muualta luvan kanssa tai ilman, tai sitten eroatte.
Siinäpä ne vaihtoehdot ovat.
Vierailija kirjoitti:
Tee jotain mikä saa vaimosi kuumaksi... esim. suutele niskaa, kaulaa yms. Siis henkinen yhteys ja sitä kautta syttyminen. Seksuaalisuuteen kuuluu paljon muutakin kun pelkkä yhdyntä. Eikö teillä ole enää puheyhteyttä ja pidätkö vaimoasi pelkästään itsestäänselvyyteenä jolloin myös tunneyhteys katkeaa. Onko oikeanlaisia katseita, kosketuksia ym. Miehet eivät tajuakaan miten monimutkaisesta asiasta on kysymys jonka voi helposti ratkaista...
Tällaisia kommentteja ihmettelen - tajuaako kirjoittaja ollenkaan, mistä on puhe?!
Tilanne AP:llä saattaa olla sellainen, että naista inhottaa niskan tai kaulan suutelu. Ja suorastaan inhon väristyksiä voi olla havaittavissa, jos AP yrittää...
Oikeanlaisia katseita ja kosketuksia ei AP:n vaimon mielestä myöskään ole. Vaimoa ne jostain syystä ällöttävät kaikki.
Ei ole helppo ratkaista. Ainakaan AP:n.
Jos on rakkaussuhde, niin nainen tuossa käyttää valtaa väärin ja julmetusti. Olin avioliitossa aikoinani tämmöisen kanssa. En ollut väkivaltainen, en juoppo, toin rahaa pöytään. Silti en saanut koskea. Avioliiton loppuaikoina hän istui lattialla kerran ja itki. Yritin silittää ja hän löi. Mitään selitystä en saanut. Ero ja omaisuus hänelle. Minun hankkimani omaisuus. Rakkaus on sokea.
Vierailija kirjoitti:
Ethän vonkaa? Ja huomoit vaimon muutenkin kuin silloin kun haluaisit harrastaa seksiä? Läheisyyttä, halauksia ja kosketuksia pitää olla ilman seksiäkin.
Voin samaistua aloitusviestin tapaukseen, vaikka pisimmät seksittömät jaksot onkin olleet vaan ehkä pari kk kerrallaan. Mutta kun luin näitä viestejä niin ehkä se tilanne seksin suhteen ei olekaan niin paha meillä.
Mutta luulen että oma parisuhdeongelma onkin paljon vakavampaa laatua. Koska seksi, silloin kun sitä on, on molempia täysin tyydyttävää, ainakin jos sitä mitataan orgasmeilla. Se parisuhteen ongelma on kumppanini tapa sulkea minut "ulos" perheestä ja normaalista parisuhteen läheisyydestä. Ei halua edes halata tai osoittaa kiintymystä, aivan kuin minulla olisi joku tarttuva tauti mikä tarttuu läheisyydestä. En ole mielestäni antanut koskaan ymmärtää että läheisyys johtaisi aina seksiin, vaan että se on tapa rentoutua, vähentää stressiä ja saada energiaa stressaavaan työhön. Läheisyyden puute toimii sitten taas omalla kohdalla täysin toisinpäin, se stressaa vaan enemmän kun ei tiedä miksi toinen ei halua mitään läheisyyttä, jopa kotona kävellessä välttää kosketusta. Viimeisen muutaman vuoden aikana hän on halannut minua ehkä kerran tai kaksi. Lähes aikuisia lapsiamme hän halaa ja osoittaa kiintymystä päivittäin. Tämä kontrasti ahdistaa minua ehkä eniten. Eikö meidän suhde olekaan se mikä pitää perhettä kasassa, vaan se onkin kumppanin suhde lapsiin mikä estää hänen lähtemisen.
Onko niin että kun "saan" hänen seksihalunsa heräämään, kiihottumaan ja rakastelemaan kanssani hänen inhonsa minua kohtaan väistyy tuoksi ajaksi, mutta palaa sen jälkeen? Rakastellessa hän sanoo että kuinka on kaivannut sitä ja kuinka hyvältä se tuntuu. Miksi sitä ei sitten voi tehdä useammin kuin kerran kuukaudessa.
En tiedä enää mitä tehdä, omia haluja on samaan tapaan kuin ennenkin, mutta olen alkanut turruttaa itseäni siihen että seksiä ei jossain enää ole tai se vähenee kunnes hän päättää lähteä suhteesta.
Tuli näköjään enemmän tajunnanvirtaa kuin järkevästi jäsenneltyä tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän vonkaa? Ja huomoit vaimon muutenkin kuin silloin kun haluaisit harrastaa seksiä? Läheisyyttä, halauksia ja kosketuksia pitää olla ilman seksiäkin.
Voin samaistua aloitusviestin tapaukseen, vaikka pisimmät seksittömät jaksot onkin olleet vaan ehkä pari kk kerrallaan. Mutta kun luin näitä viestejä niin ehkä se tilanne seksin suhteen ei olekaan niin paha meillä.
Mutta luulen että oma parisuhdeongelma onkin paljon vakavampaa laatua. Koska seksi, silloin kun sitä on, on molempia täysin tyydyttävää, ainakin jos sitä mitataan orgasmeilla. Se parisuhteen ongelma on kumppanini tapa sulkea minut "ulos" perheestä ja normaalista parisuhteen läheisyydestä. Ei halua edes halata tai osoittaa kiintymystä, aivan kuin minulla olisi joku tarttuva tauti mikä tarttuu läheisyydestä. En ole mielestäni antanut koskaan ymmärtää että läheisyys johtaisi aina seksiin, vaan että se on tapa rentoutua, vähentää stressiä ja saada energiaa stressaavaan työhön. Läheisyyden puute toimii sitten taas omalla kohdalla täysin toisinpäin, se stressaa vaan enemmän kun ei tiedä miksi toinen ei halua mitään läheisyyttä, jopa kotona kävellessä välttää kosketusta. Viimeisen muutaman vuoden aikana hän on halannut minua ehkä kerran tai kaksi. Lähes aikuisia lapsiamme hän halaa ja osoittaa kiintymystä päivittäin. Tämä kontrasti ahdistaa minua ehkä eniten. Eikö meidän suhde olekaan se mikä pitää perhettä kasassa, vaan se onkin kumppanin suhde lapsiin mikä estää hänen lähtemisen.
Onko niin että kun "saan" hänen seksihalunsa heräämään, kiihottumaan ja rakastelemaan kanssani hänen inhonsa minua kohtaan väistyy tuoksi ajaksi, mutta palaa sen jälkeen? Rakastellessa hän sanoo että kuinka on kaivannut sitä ja kuinka hyvältä se tuntuu. Miksi sitä ei sitten voi tehdä useammin kuin kerran kuukaudessa.
En tiedä enää mitä tehdä, omia haluja on samaan tapaan kuin ennenkin, mutta olen alkanut turruttaa itseäni siihen että seksiä ei jossain enää ole tai se vähenee kunnes hän päättää lähteä suhteesta.
Tuli näköjään enemmän tajunnanvirtaa kuin järkevästi jäsenneltyä tekstiä.
Ei siinä auta kuin nostaa kissa pöydälle. Oma vaimoni alkoi jostain syystä myös karttamaan läheisyyttä. Koki siitä painetta, kun luuli, että piti aina harrastaa seksiä. Kertoi tämän itse, kun aloin vaatimaan selitystä miksei halua läheisyyttä. Sanoin, etten suostu olemaan ilman läheisyyttä ja halauksia. Sanoin, että mulle tulee halipula ja kärsin siitä. Sovittiin, että on pakko suostua halauksiin ja läheisyyden osoituksiin, mutta saa itse päättää milloin meillä on seksiä. Läheisyys palasi, samoin vaimon seksihalut, minkä arvasinkin, koska ilman läheisyyttä ei ole seksiä. Osoita että välität puolisostasi, nosta kissa pyödälle ja esitä omat halusi. Meillä tämä poiki iltatähden, paljon läheisyyttä, rakkautta ja seksiä viimeiset 25v. Älä luovuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö meidän suhde olekaan se mikä pitää perhettä kasassa, vaan se onkin kumppanin suhde lapsiin mikä estää hänen lähtemisen.
Maailman vanhin ja voimakkain ihmissuhde on äidin ja lapsen suhde. Nainen haluaa perheen ja lapsia. Mies otetaan siksi, että saadaan perhe. Perheen ytimen muodostaa äiti ja lapset, mies on enemmän tai vähemmän ulkokehällä. Jos miehen ja naisen kemia kohtaa hyvin, mies on lähes perheen ytimessä. Siis lähes. Jos miehen ja naisen kemia kohtaa huonommin, niin mies on perheessä se lähes ulkopuolinen tyyppi, joka vain jostakin sattuman oudosta oikusta asuu samassa osoitteessa.
Näin oli kivikaudella ja näin se on nyt.
Torjuilevatvaimokkeet on fiksujen ihmisten laji, tarvitaan päätä ja teknistä taitoa, mutta ei juosta kieli vyön-pipinpilden-vyön alla ympäriinsä kuten naistehomotellessa, jonkutranshorookuksiessa yms.
Joten:äläole/leikihölmöö. Ole paljofiksumpi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen harjoitellut vaimon kanssa yli 45 vuotta. Enkä oikein vieläkään tiedä mitkä kaikki nostattaa hänen halujaan. Meni pitkään kesäisin ymmärtää että vadelmien kerääminen vattupuskista = seksiä ja halukas vaimo. Vaimo inhonnut aina puskissa koluamista, minä taas kerännyt mielelläni. Vaimo sitten ollut kiitollinan ja käynyt sängyssä kuumana?? Siis kuumana, eikä vain niin, että olisi vain suostunut seksiin. Olen todellakin ymmärtänyt, että naiset on Venuksesta ja miehet Marssista. Ei ole mitään järkevää logiikkaa mikä naisen milloinkin sytyttää. Joku vaimon puolesta yllättäen tehty juttu aina jotenkin sytyttää, mutta joskus joku miehen älyllä ajateltu juttu, jossa ei ole mitään järkeä saa vaimon kuumaksi.Naisten aivoituksen kulkee välillä ihan eri svääreissä. Se eräs kuuluisa tähtitieteijä sanoi kerran, että hän ymmärtää universumista kaiken, naisia ei ollenkaan.
Luojalle kiitos siitä, että kaikki naiset eivät ole kun sinun vaimosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää eläkeläinen yhden naisen kokemuksellaan neuvoo täällä muita ja kuvittelee, että kaikki naiset on samanlaisia kun se oma vaimo. No eipä ole. Siellä omassa tynnyrissä elämä on sellasta millaista se nyt sitten on. Onhan tää jo aika huvittavaa. Naisten välillä onneksi löytyy monenmoista variaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää eläkeläinen yhden naisen kokemuksellaan neuvoo täällä muita ja kuvittelee, että kaikki naiset on samanlaisia kun se oma vaimo. No eipä ole. Siellä omassa tynnyrissä elämä on sellasta millaista se nyt sitten on. Onhan tää jo aika huvittavaa. Naisten välillä onneksi löytyy monenmoista variaatiota.
En ole koskaan kuvitellut, että kaikki naiset ovat samanlaisia. Mutta se on varmaan, että ovat erilaisia, ajattelevat ja tuntevat erilailla kuin miehet. Siksi olenkin kertonut vain omasta vaimostani, josko hänen reaktiostaan ja käyttäytymisestään olisi jollekin toiselle hyötyä ymmärtääkseen omaa naistaan.
Vaimoani olen ymmärtänyt ja vaimoni on halunnut minua koko ikänsä nuoresta lähtien ja haluaa yhä edelleen. Helppoahan miehen on pitää joku nainen halukkaana ekat 5 tai 10v vuotta. Mutta mitä enemmän vuosikymmeniä kuluu sen haastavammaksi menee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten sen ottaa. Nuorena mentiin yhteen ja koko iän on halunnut kanssani seksiä, kaikki ruuhkavuodet jne ilman kylmiä tai haluttomia kausia. Viimeksi olen ollut rakkauden ja pillun puuttessa 18v vanhana. On voinut keskittyä täysin omiin harrastuksiin, eikä ole tarvinnut tuhlata aikaa naisten perässä juoksemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoani olen ymmärtänyt ja vaimoni on halunnut minua koko ikänsä nuoresta lähtien ja haluaa yhä edelleen. /quote]
"Tätä olen harjoitellut vaimon kanssa yli 45 vuotta. Enkä oikein vieläkään tiedä mitkä kaikki nostattaa hänen halujaan."
Lisäksi vaimosi on inhonnut sinua, kun olit aina vonkaamassa seksiä. Nyt taas hiukan tarkkuutta tarinoihin, niin ei tarvitse taas selitellä.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi vaimosi on inhonnut sinua, kun olit aina vonkaamassa seksiä. Nyt taas hiukan tarkkuutta tarinoihin, niin ei tarvitse taas selitellä.
Taas puhut paskaa, vaimoni ei ole koskaan inhonnut minua. Mikä ihme kateus ajaa sinut jatkuvasti puhumaan paskaa ja keksimään omiasi. Mistä sinä olet noin uitun katkera?? Olenko taas sotkenut sinun heikkalaatikkosi, vähätellyt kommentejasi ja vastustanut naisvihaasi, että sinun pitää jatkuvasti soittaa mulle suutasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas puhut paskaa, vaimoni ei ole koskaan inhonnut minua. Mikä ihme kateus ajaa sinut jatkuvasti puhumaan paskaa ja keksimään omiasi. Mistä sinä olet noin uitun katkera?? Olenko taas sotkenut sinun heikkalaatikkosi, vähätellyt kommentejasi ja vastustanut naisvihaasi, että sinun pitää jatkuvasti soittaa mulle suutasi.
No ainakin sillä meni fiilikset kanssasi kun olit aina meisseli pystyssä seksiä vonkaamassa. Sitten kissa pöydälle...
En mä pode mitään naisvihaa. Kyseenalaistan vaan usein sen, että vika olisi aina miehissä. Oikeassa elämässä tilanne ei mene aina noin.
olen tässä ryhtynyt vaimoksi eli makaan vain vieressä ja odotan tuleeko seksiä, saattaa mennä ensi vuoteen
ennekuin se laittaa kättä jalkoväliin ja hoitaa mulle orkut ensin ja sit vasta itelleen
samoin kuin minä olen tässä jo vuosia tehnyt
Vierailija kirjoitti:
olen tässä ryhtynyt vaimoksi eli makaan vain vieressä ja odotan tuleeko seksiä, saattaa mennä ensi vuoteen
ennekuin se laittaa kättä jalkoväliin ja hoitaa mulle orkut ensin ja sit vasta itelleen
Toivotaan, että tasa-arvo toteutuu tässä tapauksessa. Eppäillä tosin soppii.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vähän samankaltainen tilanne. Olin lähes aina se, joka teki alotiteen. Sinäänsä seksiä kyllä oli usein ja se oli upeaa. Mutta rupesi kyrsimään se seikka, että nainen ei alotteita juurikaan tehnyt.
Aloin puhumaan asiasta ja kysyin, miksi näin? Vastaus oli, että tuntuu jotenkin vaikealta. Sanoin vaan, että parempi alkaa opettelemaan, jos seksiä haluat. Mä lopetan aloitteiden teon toistaiseksi.
Nainen on tehnyt aloiteet viimeisen vuoden aikana. Kyselin sit, että miltä se nyt tuntuu kun vaan toinen tekee ne aloiteet. Kuulemma ei ole aina ihan kauhean kiva juttu. Mutta ompahan mamma kuumana, kun tulee kyselemään. Menee tää nyt näinkin. Ei tää mikään lopullinen ratkaisu ole, mutta tajuaapahan, miltä musta on tuntunut.
Voi myös olla joku loppuunkäsittelemätön asia tai riita teidän välillä, mitä et vain tajua. Minulla haluttomuus lähti alunperin erääseen isoon pettymykseen liittyen liikkeelle. En saanut mieheltäni tukea eräässä tärkeässä asiassa. Hän ei halunnut lähteä pariterapiaan. Muotakin asioita liittyy minulla asiaan mutta tuosta kaikki alkoi.