Vaimo torjuu kaikki lähentymisyritykset, mikä neuvoksi?
Muuten menee ihan kivasti, mutta selibaattia tulee kohta vuosi täyteen.
Ennen täysstoppia meni varmaankin vuoden päivät niin että vaimon sai hoidella ja itselle jäi sananmukaisesti luu käteen kun vaimo ilmoitti että väsyttää ja käänsi kylkeä orkun saatuaan.
Ei riidellä, jutellaan ja eikä kummallakaan ole avioliiton ulkopuolisia suhteita.
Olen hiukan ymmälläni että mitä hittoa tästä pitäisi ajatella, vaihdevuodet ehkä tms.
En haluaisi aloittaa mitään sivusuhteitakaan mutta onhan tämä nyt hiukan puolivaloilla ajamista.
Hyviä neuvoja kaivataan, josko jollakulla teistä on ollut samanlainen tilanne ja kuinka siitä on päästy yli.
Kommentit (142)
Sinun täytyy antaa läheisyyttä paljon muutenkin kuin, että ajattelet sen johtavan seksiin. Minulla kävi niin, että sitä enemmän vetäydyin mitä enemmän toinen vonkasi. Olisin kaivannut enemmän läheisyyttä eikä silloin vain kun toisella on seksi mielessä.
Kyllä se keskustelu on ainoa mikä voi auttaa. Tosi kurja tilanne, harmittaa sinun puolesta ap. Oma kokemus (tosin naisena) on, että keskustelu auttaa jonkin verran, meillä mies siis haluton, muttei ihan täysin kieltäytynyt ikinä.
Mutta siis, halut eivät tässä suhteessa koskaan ole kohdanneet alkuhuuman jälkeen. Olen kokenut itseni tosi iljettäväksi ja epähaluttavaksi, mutta keskustelujen jälkeen tajusin että ei se siitä ole kiinni. Onnekseni lopulta kävi niin, että omatkin halut hiipuivat, nyt välillä mies on se halukkaampi osapuoli. Ymmärrän, ettei näin varmaan oikein koskaan käy, mutta itselleni oli parasta mitä tapahtua saattoi. Seksi on ihanaa, mutta muu läheisyys vielä paljon ihanampaa. Mieheni on mahtava, ihana tyyppi, enkä olisi ikinä pettänyt tai jättänyt häntä seksin takia.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaimo ei halua seksiä niin ongelmat ovat kyllä syvemmällä kuin pelkässä seksissä. Hän ei vaan halua sinua. Hän tulee haluamaan jotain muuta miestä joku päivä ja huomaakin, että seksi on mahtavaa.
Meillä auttoi se että odotin neljä vuotta. Siinä samassa annoin luonnon tehdä asiat itsestään. Eli minulle tehtiin aloitteita kodin ulkopuolella, koska elin puutteessa niin muut naiset aistivat sen.
Lopulta vaimokin heräsi ja aluksi otti eron hyvin napakasti.
Totesin että ok. Käy.
Olin jo vuosia tavallaan henkisesti kokenut että hän on eronut minusta, mutta ei ole ottanut vastuuta ja kertonut siitä minulle. Yritin kyllä keskustella asiasta että hän pitää minua itsestään selvyytenä ja parisuhde ei ole kaverisuhde vaan syvempää.
Viikon päästä aloitti agressiivisen viestipommituksen ja halusi minut takaisin.
Siitä seurasi pari vuotta intohimoista uutta suhdetta, mutta kaikki lässähti uudestaan kun tottui minuun taas.
Lopulta myönsi oikeuden käydä vieraissa. Se on ainoa keino pitää suhde viriilinä.
Hän kiihottuu jos muut naiset kiinnostuvat minusta.
Minusta se on sairasta ja en jaksaisi muita naisia yhtään, mutta se on se hänen juttunsa. Hän ja monet muutkin naiset ovat päästään vialla siinä suhteessa. Kun mies kiinnostaa jos se kiinnostaa muita naisia.
Kiva kotona viihtyvä mies ei kelpaa heille. Ei synny kipinää.
Itse en tiedä kuinka monta vuotta jaksan tällaista teinimenoa, kun ikääkin alkaa olla jo melkein viisikymmentä ja lapsetkin ihmettelee.
Vuosi selibaattia. Eihän tuo ole mitään. Minulla alkoi avioliitossa selibaatti kun olin noin 51 vuotta. Kaunis nainen olen. Nyt olen 55. Sama tilanne. Jos annan itselleni luvan ajatella asiaa, niin tulen tosi surulliseksi. Mutta työn ja kiiren ja väsymyksen keskellä en ajattele enää sitä, että minulla ei ole seksielämää enää eikä läheisyyttä, suudelmia, halauksia, vieressä nukkumista. Nukutaan eri huoneissa. Ollaan työorientuneita. Ei jutella oikeastaan mitään. Huomioni on työssä sekä jo pois kotoa muuttaneissa lapsissa.
Vierailija kirjoitti:
Mua alkoi yksinkertaisesti ällöttää mies jossain kohtaa. Ällötti kaikki, vonkaaminen, suutelu, koskettaminen. En voinut sille mitään.
Tiedätkö minkä vuoksi? Palautuiko tilanne myöhemmin normaaliksi?
Mun mies ei ole koskaan halunnut jotain läheisyyttä, tms. Ainoastaan kauan sitten seksiä - ja sen jälkeen ei taatusti mitään kosketusta, silittelyä, halailua, tms. Pelkkä nopea pano, ja mies nukahti. Että nykyään ei kiinnosta. Mikään. Vaihdevuodet veivät loputkin halut. -Onko jollakulla oikeasti viriili seksielämä yli 50 vuotiaana?
Sanoit että juttelette. Mutta puhutteko te juuri tästä asiasta? Kerro, mikä tuntuu sinusta ongelmalta ja kysy mikä hänelle on ongelma. Kysy onko asian taustalla mitään, mitä et tiedä. Esim. vaimolla on kipuja, kuivuutta, jotain muuta jota vaikkapa häpeää.
Ei tämä ole rakettitiedettä. Kaksi aikuista pystyy puhumaan, kunhan ovat rehellisiä, pystyvät luottamaan, ja osaavat myös kuunnella toista osapuolta.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun on olemassa ilmeisen kärsivällisiä miehiä kuten ap. Oma mies valittaa jo viikon tauon jälkeen siitä että olen muka haluton ja en halua ikinä. Ei se nalkutus ainakaan auta haluamaan.
Tätä kestämään auttaa ehkä se, että tutkitusti miehet ajattelee enemmän itsensä kautta. Ihan tutkitusti miesten luuloja ja naisten haluja vertaamalla on selvää että miehet kuvittelee naisten olevan haluttomampia jos tulevat ikinä torjutuksi ja jos nainen ei ole 24/7 nymfomaani vonkaaja. Naiset haluavat seksiä enemmän kuin miehet tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua alkoi yksinkertaisesti ällöttää mies jossain kohtaa. Ällötti kaikki, vonkaaminen, suutelu, koskettaminen. En voinut sille mitään.
Tiedätkö minkä vuoksi? Palautuiko tilanne myöhemmin normaaliksi?
Menee vuosia että se palautuu. Monesti tarvitaan sivusuhde että miehellä on vientiä, niin nainen kiinnostuu miehestä uudestaan. Uuden naisen haju voi palauttaa hormonitoiminnan takaisin entiselle tasolle.
Naiset on hormonaalisia olentoja.
Ilman tätä ominaisuutta ei olisi maailman vanhinta ammattia ja ei olisi avioeroja.
Nainen ei ole yksiavioinen kuten mies on.
Vierailija kirjoitti:
Vuosi selibaattia. Eihän tuo ole mitään. Minulla alkoi avioliitossa selibaatti kun olin noin 51 vuotta. Kaunis nainen olen. Nyt olen 55. Sama tilanne. Jos annan itselleni luvan ajatella asiaa, niin tulen tosi surulliseksi. Mutta työn ja kiiren ja väsymyksen keskellä en ajattele enää sitä, että minulla ei ole seksielämää enää eikä läheisyyttä, suudelmia, halauksia, vieressä nukkumista. Nukutaan eri huoneissa. Ollaan työorientuneita. Ei jutella oikeastaan mitään. Huomioni on työssä sekä jo pois kotoa muuttaneissa lapsissa.
Olet mummoiässä. Ei ryppyiset mummelit vaan kiinnosta miehiä, uskokaa nyt.
Nainen kaipaa seikkailumiestä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vaimo ei halua seksiä niin ongelmat ovat kyllä syvemmällä kuin pelkässä seksissä. Hän ei vaan halua sinua. Hän tulee haluamaan jotain muuta miestä joku päivä ja huomaakin, että seksi on mahtavaa.
Meillä auttoi se että odotin neljä vuotta. Siinä samassa annoin luonnon tehdä asiat itsestään. Eli minulle tehtiin aloitteita kodin ulkopuolella, koska elin puutteessa niin muut naiset aistivat sen.
Lopulta vaimokin heräsi ja aluksi otti eron hyvin napakasti.
Totesin että ok. Käy.
Olin jo vuosia tavallaan henkisesti kokenut että hän on eronut minusta, mutta ei ole ottanut vastuuta ja kertonut siitä minulle. Yritin kyllä keskustella asiasta että hän pitää minua itsestään selvyytenä ja parisuhde ei ole kaverisuhde vaan syvempää.
Viikon päästä aloitti agressiivisen viestipommituksen ja halusi minut takaisin.
Siitä seurasi pari vuotta intohimoista uutta suhdetta, mutta kaikki lässähti uudestaan kun tottui minuun taas.
Lopulta myönsi oikeuden käydä vieraissa. Se on ainoa keino pitää suhde viriilinä.
Hän kiihottuu jos muut naiset kiinnostuvat minusta.
Minusta se on sairasta ja en jaksaisi muita naisia yhtään, mutta se on se hänen juttunsa. Hän ja monet muutkin naiset ovat päästään vialla siinä suhteessa. Kun mies kiinnostaa jos se kiinnostaa muita naisia.
Kiva kotona viihtyvä mies ei kelpaa heille. Ei synny kipinää.
Itse en tiedä kuinka monta vuotta jaksan tällaista teinimenoa, kun ikääkin alkaa olla jo melkein viisikymmentä ja lapsetkin ihmettelee.
Onko hän muissakin asioissa noin kateudella käyvä?
Itsellä kävi niin että kun täytin 48v, ei enää mies (siis kukaan mies) kiinnostanut. Tai siis seksi ylipäätään, olin vaan ihan jäätävän väsynyt ja tunsin itseni vanhaksi. Nyt kuukausi hormonikorvaushoitoa takana, halut palanneet, nukun paremmin, ruoka maistuu taas ja elämä!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on haluton mies, jota ei ole seksi kiinnostanut vuoteen.
N50
Sama! Pian 3 vuotta, mies ei kykene edes puhumaan asiasta, täysin käsittämätöntä yli 50 v ihmiseltä. Itseluottamus aivan hukassa miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on haluton mies, jota ei ole seksi kiinnostanut vuoteen.
N50Sama! Pian 3 vuotta, mies ei kykene edes puhumaan asiasta, täysin käsittämätöntä yli 50 v ihmiseltä. Itseluottamus aivan hukassa miehellä.
Impotenssiongelmia, onhan toi nyt selvää
Poraa sitä väkisin pyllyyn kun se nukkuu.
Monella naisella on tuollaista aina. Jää aina luu käteen.
Oletko rupsahtanut, lihonut? Syy on ehkä peilissä.
Vierailija kirjoitti:
Monella naisella on tuollaista aina. Jää aina luu käteen.
Kyllä normaalia.
Osa ei muutu koskaan ja osalla vie vuoden pari tai enemmän että taas alkaa kiinnostaa.
Moni vaatii kilpakumppaneita että halut syttyy uudestaan.
Kotona viihtyvä rauhallinen mies ei kiinnosta naisia.
Hehhee, ei se ukkos haluton ole. Kunhan lämpimikseen puhuu. Se ei vaan halua seksiä sun kanssa. Harva mies haluaa seksiä vaihdevuosimumnelin kanssa. Herätys siis ja katso peiliin, selitys löytyy sieltä. Olet vanha ja rupsahtanut akka.