Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys masentuneille

Vierailija
15.02.2023 |

Ymmärrän hyvin ihmisten masentuvan suurten vastoinkäymisten edessä. Esimerkiksi tutultani kuoli perhe auto-onnettomuudessa ja sairastui masennukseen. Hyvin ymmärrettävää.
Haluaisn kuitenkin kuulla kommentteja niiltä masentuneilta joilla ei ole mitään suurta tragediaa takanaan. Miksi olette masentuneet ja miksi ette parane?
Pidetään keskustelu asiallisena, kiitos.

Kommentit (138)

Vierailija
101/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneet on siis säälittäviä turhasta vinkujia. Siinä sun antisi tähän aiheeseen. Asia selvä.

Seuraava aihe, kiitos. Tällaset aivopierut ei edes ansaitse mitään keskustelua, se on helmiä sioille.

Vierailija
102/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitkö Ap tämän keskustelun, jotta pääset vastailemaan itsellesi ja haukkumaan masentuneita? 

Tein ketjun siksi että halusin nähdä tuleeko ketjuun mitään järkevää selitystä miksi jotkut eivät katso velvollisuudekseen selvitä elämän vastoinkäymisestä kuten kunnon ihmisten kuuluu vaan vinkuvat "masennuksesta".

Tuo ääni päässäsi, joka sanoo että kunnon ihmiset eivät vingu vaan kohtaavat vaikeutensa, on joko äitisi tai isäsi ääni, joka on sanonut sinulle noin, kun olet ollut avuton lapsi, ja olisit sen sijaan halunnut lohdutusta. Sen takia rähjäät tuntemattomille samalla lailla, koska et itsekään saanut lohdutusta. Mutta sisimmässäsi olet vieläkin se avuton lapsi, joka olisi vain halunnut, että joku ottaa syliin eikä luennoi.

Vanhempani, minä ja lapseni olemme pärjänneet oikein hyvin vastoinkäymisistä huolimatta. Olemme edelleen toistemme tukena viikottain, kiitos vain.

Mitäs jos olisit täysin yksn tässä maailmassa?  Selviäisitkö silloin mistään?

Jos sinulla ei ole yhtään ystävää niin vika on sinussa.

Ai miksi?

Koska mukaville kunnollisille ihmisille kertyy ystäviä joka suunnasta. Itse olen saanut ystäviä jotka ovat vieläkin elämässäni peruskoulusta, lukiosta, jatko-opinnoista, kahdesta työpaikasta ja useammasta urheiluseurasta. Jos ei saa ystäviä niin vika on peilissä.

Niin että semmoinen luettelo tuli. :-D

No kerropa miksi minulla on niin paljon ystäviä ja vielä molemmista sukupuolista ja isolla ikähaitarilla kun taas kaltaisellasi luuserilla ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentuneet on siis säälittäviä turhasta vinkujia. Siinä sun antisi tähän aiheeseen. Asia selvä.

Seuraava aihe, kiitos. Tällaset aivopierut ei edes ansaitse mitään keskustelua, se on helmiä sioille.

Word. 

Vierailija
104/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitkö Ap tämän keskustelun, jotta pääset vastailemaan itsellesi ja haukkumaan masentuneita? 

Tein ketjun siksi että halusin nähdä tuleeko ketjuun mitään järkevää selitystä miksi jotkut eivät katso velvollisuudekseen selvitä elämän vastoinkäymisestä kuten kunnon ihmisten kuuluu vaan vinkuvat "masennuksesta".

Tuo ääni päässäsi, joka sanoo että kunnon ihmiset eivät vingu vaan kohtaavat vaikeutensa, on joko äitisi tai isäsi ääni, joka on sanonut sinulle noin, kun olet ollut avuton lapsi, ja olisit sen sijaan halunnut lohdutusta. Sen takia rähjäät tuntemattomille samalla lailla, koska et itsekään saanut lohdutusta. Mutta sisimmässäsi olet vieläkin se avuton lapsi, joka olisi vain halunnut, että joku ottaa syliin eikä luennoi.

Vanhempani, minä ja lapseni olemme pärjänneet oikein hyvin vastoinkäymisistä huolimatta. Olemme edelleen toistemme tukena viikottain, kiitos vain.

Ai miksi?

Koska mukaville kunnollisille ihmisille kertyy ystäviä joka suunnasta. Itse olen saanut ystäviä jotka ovat vieläkin elämässäni peruskoulusta, lukiosta, jatko-opinnoista, kahdesta työpaikasta ja useammasta urheiluseurasta. Jos ei saa ystäviä niin vika on peilissä.

No kerropa miksi minulla on niin paljon ystäviä ja vielä molemmista sukupuolista ja isolla ikähaitarilla kun taas kaltaisellasi luuserilla ei ole.

Unohdit sanoa, että vielä monista maista. :-D

Vierailija
105/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä väitä että kaikki masentuneet ovat turhasta vinkujia. Lue aloitus.

Ap

Vierailija
106/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttusi masentui vaikka hänelle ei käynyt itselleen mitään?

Vierailija
107/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suret vieläkin jotain peruskoulussa tapahtunutta kiusaamista? Olet aikuinen mies ja käyt töissä. Rakenna elämäsi sellaiseksi kuin sen haluat.

En surekaan enää jatkuvasti, etkö lukenut?

Ajattele se enemmänkin niin, että minulla on kaksi "persoonaa", toinen päällä näkyvä tavallinen perusmies, mutta alla on rikkinäinen toinen minä joka tulee takaisin pinnalle ja kampeaa normaalin minäni pois JOS annan haitallisille ajatuksille vallan ja alan vatvomaan niitä päässäni.

Tuo "rikkinäinen minä" tulee tuskin koskaan häviämään pois täysin, mutta osaan pitää sen nyt kurissa, "vangittuna" niin sanotusti.

Vierailija
108/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että tälle trollisialle ei kannata uhrata helmiä. Poistun ketjusta ja suosittelen samaa muille. Kiitos.

Vierailija
109/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäni on ollut syntymästä asti täynnä haasteita ja kuraa, pelkoa ja ns liskomoodissa olemista, toki ns normisettiäkin, mutta lähtökohdat+elämän ensimmäiset 10v (ja osin sen jälkeenkin) sellaista paskaa, että vaikuttanut pysyvästi aivorakenteeseeni. Jos ei ihminen muista kuin hätäiseen 5 asiaa lapsuudestaan (ja niistä 2-3 hirveän pelon värjäämiä tilanteita) ennen ikävuotta 10, niin eihän se voi olla jättämättä jälkiä ja aiheuttamatta seuraamuksia.

Ihan olen ammatin opiskellut, työssäkäyvä ja kohta asunnonkin maksanut tyyppi, ei siinä mitään, mutta melankolinen ja välillä todella syvissä vesissä räpiköivä sellainen.

Siitä olen pirun ylpeä ja onnellinen, että omat lapseni saivat aivan toisenlaisen lapsuuden/nuoruuden ja kuulevat edelleen päivittäin, että rakastan.

Yliopistossa ym opiskelevaa sorttia ja hyvin voivia nuoria.

Ja toinen asia mitä haluan sanoa on se, että millä oikeudella kukaan arvottaa jonkun toisen kokemuksia/ajatuksia/tunteita/reaktioita??

Ei ole sellaista oikeutta kellään, ihmetellä toki voi, jos niin haluaa, mutta luulisi sen verran löytyvän inhimillisyyttä ja käytöstapoja ettei au'o päätään toiselle "ääneen".

Sinulle nostankin hattua. Kasvatit lapsesi hyvin huolimatta kaikesta kurasta mitä niskaasi olet vieläpä aiheetta saanut. Kaikki eivät noin toimi.

Vierailija
110/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti ei tukenut mua lapsena YHYY YHYY. Nyt aion loisia sillä verukkeella seuraavat 50 vuotta veronmaksajien rahoilla.

Vähänkö oot kova jätkä ja vielä älykkyysosamääräkin selkeästi pilvissä.

Eipä taida olla pahemmin kouluja käynyt...

Itse asiassa olen mutta en ole sortunut kaikkeen hevonpaskaymmärtämiseen mihin minun olisi pitänyt sortua koska olen "koulutettu".

Vierailija
111/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi?

Unohdit sanoa, että vielä monista maista. :-D

Sanoin sen jo aikaisemmin.

Vierailija
112/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totta, että tälle trollisialle ei kannata uhrata helmiä. Poistun ketjusta ja suosittelen samaa muille. Kiitos.

Luuserilla kävi tunteisiin.

Vierailija
113/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi erityislasta ja olen aivan lopussa. Niin lopussa kuin voi ihminen olla.

No tuo onkin ymmärrettävää.

Ap

Ikäänkuin hän, tai kukaan muukaan, kaipaisi saati tarvitsisi sinun ymmärrystäsi🤣🤣

Luoja mitä itseriittoisuutta!!!

En tarjonnut ymmärrystäni. Totesin vain että tuo on kaikkien ymmärrettävissä. Paitsi ehkä sinun koska olet varmasti työpaikkakiusattu luuseri. :)

Vierailija
114/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun masentuneisiin hiukan syvemmin tutustuu niin ei jää kyllä yleensä epäselväksi miksi ovat masentuneita.

Vierailija
115/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi?

Tuolla perusteella on vaikea uskoa että sinulla olisi ainuttakaan ystävää

Vierailija
116/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti ei tukenut mua lapsena YHYY YHYY. Nyt aion loisia sillä verukkeella seuraavat 50 vuotta veronmaksajien rahoilla.

Tälle rotalle pum päähän, ei mitään muuta lääkitystä.

Vierailija
117/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaton lapsuus, koulukiusattuna oleminen, vanhemmasta huolehtiminen, toinen vanhempi teki itsemurhan ja toinen yritti (olin paikalla), huostaanotto... lopulta toinenkin vanhempi menehtyi terveyssyistä kun olin jo aikuinen. En edes tajunnut olevani masentunut kun vasta joskus 25-vuotiaana kun psykiatrinen sairaanhoitaja ohjasi diagnosoitavaksi.

Vierailija
118/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi?

Tuolla perusteella on vaikea uskoa että sinulla olisi ainuttakaan ystävää

Narsisteillakin on usein paljon ystäviä.

Vierailija
119/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ei johdu vastoinkäymisistä vaan aivokemian häiriöistä. 

"Masennus" joka tulee vastoinkäymisen jälkeen on surua, ei masennusta. 

Vierailija
120/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus ei johdu vastoinkäymisistä vaan aivokemian häiriöistä. 

"Masennus" joka tulee vastoinkäymisen jälkeen on surua, ei masennusta. 

Muuten kyllä mutta mitään aivokemian häiriötä ei ole koskaan löydetty mikä aiheuttaisi masennusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän