Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys masentuneille

Vierailija
15.02.2023 |

Ymmärrän hyvin ihmisten masentuvan suurten vastoinkäymisten edessä. Esimerkiksi tutultani kuoli perhe auto-onnettomuudessa ja sairastui masennukseen. Hyvin ymmärrettävää.
Haluaisn kuitenkin kuulla kommentteja niiltä masentuneilta joilla ei ole mitään suurta tragediaa takanaan. Miksi olette masentuneet ja miksi ette parane?
Pidetään keskustelu asiallisena, kiitos.

Kommentit (138)

Vierailija
1/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ei tukenut mua lapsena YHYY YHYY. Nyt aion loisia sillä verukkeella seuraavat 50 vuotta veronmaksajien rahoilla.

Vierailija
2/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiseltä työkaverilta kuoli perhe 2004 tsunamissa. Ymmärtäisin jos tuossa tilanteessa masentuu. Nykyään masentumiseen riittää se että pomo käskee tekemään työaikana töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on suuri tragedia?

Vierailija
4/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki voi olla hyvin ja aivokemiat kuitenkin vinksallaan.

Mulla ei kyllä ole asiat hyvin, mutta se johtuu masennuksesta - en ole sen takia masentunut. Olen synnynnäisesti viallinen, ihan pienestä asti olen tuntenut näin.

Vierailija
5/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on suuri tragedia?

No katsopa aloitusta tai vastausta numero 2.

Vierailija
6/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi loppuunpalamista. Ensimmäinen liian kuormituksen, toinen työpaikkakiusaamisen takia. Tällä hetkellä tilanne on ihan okei, mutta uusien masennusjaksojen riski on aika korkea.

Vierailija
7/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian herkkä luonne, kiusaamista koulussa

Vierailija
8/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entiseltä työkaverilta kuoli perhe 2004 tsunamissa. Ymmärtäisin jos tuossa tilanteessa masentuu. Nykyään masentumiseen riittää se että pomo käskee tekemään työaikana töitä.

Feikkimasentuneet alapeukuttamassa. Järkeviä vastauksia ei vaan kuulu.

Vierailija
9/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Olin 11 kun aloin itkeä melkein päivittäin ja 15v yritin ekan kerran itsemurhaa. 20-22 -vuotiaana pitkiä aikoja osastolla. 23v löytyi toimiva lääkitys, lopetettaessa oireet palaavat aina takaisin.

Vanhemmat yhdessä, ei kiusaamista, ei päihdeongelmia ei itsellä eikä sukulaisilla, hyvä koulumenestys, ei fyysisiä sairauksia... Aivoissa vaan joku vikana.

Vierailija
10/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloja ihmisiä kun eivät kestä elämän normaaleja vastoinkäymisiä. Ei mitään selkärankaa.

Vierailija
11/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tänne huvita avautua kun aina saa vaan pas*aa niskaan.

Vierailija
12/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen sairaus, jonka vuoksi minulla on kipuja ja väsymystä enkä pysty käymään töissä mikä taas vaikuttaa negatiivisesti rahatilanteeseeni, asumistilanteeseeni ja sosiaaliseen elämääni. 

Vierailija
13/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloja ihmisiä kun eivät kestä elämän normaaleja vastoinkäymisiä. Ei mitään selkärankaa.

Tismalleen.

Vierailija
14/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä nolo oot ihan itse. 🙈

Vierailija
15/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tismalleen.

Itsellesikö vastasit... hah ha haa!

Vierailija
16/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on suuri tragedia?

Hyvä kysymys, koska joidenkin mielestä jo syntymä on suuri tragedia. Jos on riittävän masentunut, niin voi kokea senkin asian noin.

Että on kuin rangaistus joutua tänne.

Omasta kokemuksesta kertoisin, että masentuneena näen joka puolella epäkohtia ja asioiden vaarat ja synkät puolet. Huomaan valehtelua ja luokatonta suunnittelua yms. Ja ihmisten typeryys hämmästyttää suorastaan.

Vierailija
17/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muuta syytä kuin lapsuuden traumat jotka nousivat esille, hylkääminen. Sitten avioero. Siihen lisäksi töitä aivan liikaa kun en itse enää ymmärtänyt ettei minun tarvitse tehdä muitten töitä. 5 vuotta ja nyt parantunut. Vieläkin tulee aallonpohija että on tosi ahdistava olo mutta harvemmin. Liikunnan aloitin jo viime vuonna. Masennusta meillä on suvussa liiankin kanssa

Vierailija
18/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin ärsyttää kun ihmiset vinkuvat tavallisista asioista. Säälittävää. Jokainen tajuaa että joku suuri tragedia voi aiheuttaa masennusta mutta juuri nämä herkät lumihiutaleet ja surkeat työntekijät jotka kokevat tulleensa kiusatuiksi kun ei pomo ole jatkuvasti taputtamassa päähän ottavat päähän. Ne joilla on syytä olla masentuneita joutuvat kärsimään kaikista luusereista jotka eivät kestä vastoinkäymisiä.

Oikeastihan voidaan sanoa, että jos on syytä olla masentunut, ei ole varsinaisesti masentunut. Masennus on sairaus, ei se ole olosuhteista riippuvainen.

Vierailija
19/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen masentunut, kun mikään ei oikeen saa tuulta siipien alle. Elän samassa noidenkehässä vuodesta toiseen ilman parisuhdetta ja pienillä tuloilla. Uskokin on mennyt ja sekin masentaa ja kyynisyys on ottanut sijan.

Vierailija
20/138 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut masentunut,mutta monta kertaa äärimmäisen raivostunut, ärräpäitä vaan lentelee. Ehkä tässä piilee syy joittenkin masennukseen: alkavat alistua tai nähdä vian itsessään ja luovuttavat, kun pitäisi kiukustua ja nähdä vika siellä missä se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi