Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mene yksityiselle lääkärille, ei se ole niin kallista!" He""tti miten raivostuttaa kun joku tarjoaa tuota vastausta valittaessani, miten tk:hpn ei pääse tai sitten pääsee muttei saa tutkimuksia

Vierailija
15.02.2023 |

Seuraavan kerran kysyn että "Maksatko sinä? Maksatko 76 euroa sydänfilmistäni? Tai 441 euroa pään magneettitutkimuksesta?"
Kyllä, yleislääkäri on vain 40 euroa mutta siinä jos määrätään labroja tai vaikka sydänfilmi niin summa nousee kohisten!

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten on vakuutus. Ja se pitää ottaa jo ennen syntymää, jottei mitään suljeta siitä pois.

Pitääpäs matkustaa aikakoneella kertomaan tämä vanhemmilleni vuonna -81. Tosin tällaista vakuutustuotetta ei ollut olemassa edes tuolloin saati sitten yksityisiä lääkäriasemia. 

Kyllä muuten oli sekä yksityisiä lääkäriasemia, että sai vastasyntyneelle vakuutuksen. Minun vanhempani ottivat minulle laajimman mahdollisen silloin ja tuo on edelleen voimassa.

Vm 79

Voin ihan varmaksi kertoa sinulle sen että ei ollut, Kainuussa ei ole vieläkään yksityisiä lääkäreitä joka kaupungissa. 

Kainuussa on vain kaksi kaupunkia. Eli Kuhmossa ei ole? Kajaanissa varmaan on.

102/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on ennätys kalliit verot kiitos vas ja sdp.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityinen on nykyään ihan sairaan hintainen nyt kun käynnistä ei saa enää kelakorvausta. Veikkaan että ajautuvat ongelmiin asiakasmäärien romahtaessa ja julkinen ruuhkautuu entisestään. 

Vakuutuksella olen menossa lääkäriin. Työnantajan ottama vakuutus. Omavastuu satasen vuodessa. Maksaa magneetinkin. Mikä kela?

Vierailija
104/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan sama vaikka olisi varaakin mutta maassa jossa maksetaan jäätävät verot julkisesta terveydenhoidosta niin pitäisi myös päästä sinne julkiseen terveydenhoitoon kohtuullisessa ajassa.

Ei kun tämä on se mihin ne jäätävät rahat riittävät. Tuohon hoitotason pitää nostaa vaikkapa arvonlisäprosenttia kahdella prosenttiyksiköllä. Jatkossa maksat sitten kaikesta vielä lisää, jotta toiset eivät joudu jonottamaan liian pitkään.

Vierailija
105/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just katsoin, että Mehiläisessä gynekologi maksaa 180 e + tutkimukset ja toimistomaksu. Kuinka monella on varaa laittaa joku 250 e perustutkimukseen ja ultraan?

En ole käynyt moneen vuoteen. Kannattaisi ehkä.

Vierailija
106/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki voi aina valita yksityistä, vaikka olisi rahaakin. Pienemmillä paikkakunnilla yksityiset auki virka-aikaan, ja vapaat ajat yleensä n. viikon päähän. Eikä resursseja hoitaa vaativampia juttuja = lähete julkiselle. Ei yksityistä voi siis käyttää ainakaan mihinkään akuuttiin asiaan!!!

Vierailija
107/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just katsoin, että Mehiläisessä gynekologi maksaa 180 e + tutkimukset ja toimistomaksu. Kuinka monella on varaa laittaa joku 250 e perustutkimukseen ja ultraan?

En ole käynyt moneen vuoteen. Kannattaisi ehkä.

Jos asuu kaupungissa jossa on esim. paikallisella syöpäyhdistyksellä oma lääkäriasema kannattaa käydä siellä: esim: Pirsy:n lääkäriasemalla gynekäynti maksaa noin 110e. Ultra noin 70e.

Vierailija
108/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on just näitä tilanteita mihin pitäisi säästää joka kuukausi. Joo tiedän tasan tarkkaan miten vaikeaa se on. Olen säästänyt kaikkein pienimmistä tukirahoista lapseni magneettikuvaukseen rahat aikoinaan. Aika vähän pystyi itse syödä ja paljon lähti tavaraa kirppikselle. Onneksi ei ollut vakavaa.

Siitä viisastuneena olen aina säästänyt vastaavia menoja varten. Joka ikinen viikko, kuukausi, vuosi ei kampaajakäyntejä, meikkejä, uusia vaatteita, elokuvia, roskaruokaa tms vaan rahat säästöön. Töissä ollessani säästin vielä enemmän. Hemmetin sisukas pitää olla ja miettiä joka päivä mistä repii kympin tai kaksi lisää säästöön. Elämä on raakaa, enää ei pääse lääkäriin helposti, kuten vielä 25v sitten. Silloin oli meidänkin kylällä iltapäivystys. Nyt ei ole mitään. Pakko siirtyä yksityiselle joten säästäminen jatkuu, hinnatkin vielä kalliimpia kuin ennen kun ei saa Kelalta mitään helpotusta. Ihan pikkujutusta ei lääkäriin lähde ja sitten kun on pakko meneekin satoja euroja kun ei yhdellä kerralla selviä terveysongelmat, ikääkin jo paljon. On tämäkin valtio olevinaan.

kyllä lapsi lääkäriin ja tutkimuksiin pääsee. Kiirellisissä asioissa heti (kuten aikuinen, ehkä helpomminkin), kuten myös muissa akuuteissa asioissa heti. Tästä on laki. Jos teidän terveyskeskus siinä venkoilee, te voitte heitä siitä muistuttaa. Jos haluatte vain oman mielenrauhan vuoksi juoksuttaa lasta vaikka magneettitukimuksissa, niin on ihan oikein, että se maksetaan itse. Muutenhan kaikki ihmiset kävisivät vaatimaan julkiselta ns. turhia tutkimuksia ja sittenhän julkinen vasta tukossa olisi. Ja ihan varmasti julkisellakin voi lääkäri tehdä virhearvion ja sanoa, että ei ole mitään hätää, vaikka oli (kirjoitan tämän vain siksi, koska joku alkaa sitten lainailla ja vänkäämään, että "ei tuo toimi kaikilla, lääkärikin voi tehdä virheitä!". Tottakai voi lääkärikin tehdä virheitä. Siksi julkisellekin saa palata, jos lääkäri teki virhearvion ja lapsen tila esimerkiksi huononee tai ei parane.) Tottakai siellä menee enemmän aikaa sitten kuin yksityisellä, koska julkisen velvolisuus on hoitaa kaikki hoitoa tarvitsevat. Lapsi voi kokea jatkuvat lääkärissä käymiset ja tutkimiset stressaavina.

Mutta kukin tehköön miten parhaaksi näkee. Voihan ne rahat käyttää huonompiinkin kohteisiin kun yksityisen kulujen maksamiseen.

Vierailija
109/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan sama vaikka olisi varaakin mutta maassa jossa maksetaan jäätävät verot julkisesta terveydenhoidosta niin pitäisi myös päästä sinne julkiseen terveydenhoitoon kohtuullisessa ajassa.

Kyllähän sinne pääsee. Siellä ei vain tutkita mitään ja saat jonkun arvaus diagnoosin joka on ihan yhtä paljon terveydenhoitoa kuin oma tekemäsi google diagnoosi.

Vierailija
110/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä ollessa kävin yksityisellä.Nyt eläkkeellä terveyskeskuksesta saanut aina tarvittavat lähetteet.En suurta eroa kokenut.Silmäasemalle sain heti ajanja esim.sarveiskalvon siirtoleikkaus ei maksanut mitään kun omavastuu oli täynnä Tyytyväinen olen.

Vierailija
111/124 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plen saanut  julkisilta  kunnollista lääkärintyötä diagnosointiin asti ja  diagnosointi tehtiin hyvin perusteellisesti. Alkoi siitä hetkestä, kun   yleisoireiden takia otetuista verikokeista löytyi poikkeavuuksia ja  täsmentävistä verikokeista lisää poikkeavuuksia. Sen jälkeen olinkin radiologilla kuvantamistutkimuksissa. Sitten varmistettiin diagnoosi, aloitettiin lääkitys ja sen jälkeen verikokeissa juoksemista lääkityksen tason määristtämisen vuoksi. Koin, että hyvin meni.

Totuushan on se, että iso osa potilaista parantuu spontaanisti ennen diagnosoinnin alkamista. On siis ihan hyvä, että annetaan keholle itselleen ensin rauha parantua. Ne, jotka eivät parane päätyvät diagnosointipolulle.

Vierailija
112/124 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pohtinut paljon samaa. MInulla on huonot hampaat, osa poistettukin ja hammaslääkärikammo. Jos olisi rahaa kuin roskaa, olisin jo käynyt yksityisella nukutushoidossa ja ottanut implantit, luuleeko ihmiset että elän huvikseni suuhun lahoavien hampaiden, joilla on jo vakea syödä,.kanssa?!

Omia valintoja. Minulla on paha hammaslääkärikammo, silti käyn siellä parin vuoden välein tarkastuksessa koska en halua lahoja hampaita. Kaikesta ei voi syyttää yhteiskuntaa.

Miksi menen kun tiedän saavani paniikin? Tunnen etten saa henkeä kun saa on täynnä tavaraa ja siinä vaiheessa kun ruiskitaan vettä saan täydellisen paniikin koska tunnen hukkuvani, loikkaan ylös ja vapisen ja itken.

Olen kysynyt rauhoittavaa esilääkitystä, kuulemma vain lapsille ja kehitysvam maisille aikuisille tarkoitettu! 45vuotiaan terveen naisen pitää osata olla rauhallinen ilmankin.

Oletko kertonut oikein tosi rehellisesti ja avoimesti, kuinka vakavasta pelosta sulla on kysymys?

Kuulostaa kyllä ihan järkyttävän epäempaattiselta suhtautumiselta. :( Kyllähän kaikkien hampaat pitäisi voida hoitaa.

Mun on jotenkin vaikea uskoa että ei saa yhtä rauhoittavaa. Siis miten on mahdollista. Niitä voi ihan kuka vaan ottaa ennen rutiinitoimenpiteitä ja pitäisi olla ihan perus juttu.

Tai ainakin itse saan reseptini ihan normaalisti rauhoitaviin ja olen ihan tavallinen ihminen jota välillä vähän jännittää ja ahdistaa... Ja tuollainen vakava hammaslääkäripelkohan on aika iso ja vakavasti otettava juttu.

Minulla on lapsuuden hl-kokemuksesta jäänyt hammaslääkäripelko, ei siitä pääse irti, mutta sen kanssa voi oppia elämään. Enemmän  ahdistaisi rikkinäiset hampaat ja hammassärky nykyisin. Joudun vielä käymään syljen koostumuksen takia usein hammaskiven poistossa. Sekään ei ole  hirveän kamalaa, jos on osaava ja taitava hygienisti. Ei nyt niin ihanaakaan tietysti.

Vierailija
113/124 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen julkinen terveydenhuolto tulisi lakkauttaa. Turhaan maksaa toisten epäterveistä elintavoista.

Kyllä ja lisään että vituttaa maksaa toisten vaarallisten harrastusten paikkaamiset. Itse hyppivät vaikka ja mistä ja koheltavat ja sitten toiset saa maksaa veroja kun aivovaurioita hoidetaan julkisilla,tai poikki menneitä raajoja.

Vierailija
114/124 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt miten kuplassa voi ihminen, joka yksityisiä ehdottaa, elää. Se kertoo täydellisestä tiedon ja ymmärryksen puutteesta. Ihan kuin kaikilla olisi varaa johonkin yksityisiin. Jos ei ärsyttäisi niin paljon nuo, heräisi häpeä heidän puolestaan.

Tai sit yksinkertaisesti siitä että hän tajuaa ettei köyhän ole mitään järkeä elää ilman asianmukaisia vakuutuksia. En mäkään ymmärrä miksi kaikilla ei ole yksityiseen varaa.

Vierailija
115/124 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis juurikin! En keksi mihin TÄRKEÄMPÄÄN laittaisin n.150e vuodessa, kuin terveysvakuutukseen. 

Vierailija
116/124 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen julkinen terveydenhuolto tulisi lakkauttaa. Turhaan maksaa toisten epäterveistä elintavoista.

Kyllä ja lisään että vituttaa maksaa toisten vaarallisten harrastusten paikkaamiset. Itse hyppivät vaikka ja mistä ja koheltavat ja sitten toiset saa maksaa veroja kun aivovaurioita hoidetaan julkisilla,tai poikki menneitä raajoja.

Yleensä heillä on tapaturmavakuutus.

Vierailija
117/124 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei luota lääkärin arvioon ja haluaa itselleen kokeita, niin sitten yksityinen on oikea paikka.

Vierailija
118/124 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina saanut julkiselta puolelta hoitoa, kun olen sitä hakenut. Joskus odottanut aikaa pidempään, mutta aina olen päässyt tutkimuksiin ja hoitoon tarvittaessa.

Tämä Helsingissä.

Vierailija
119/124 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen otettiin yksityisellä labrassa virtatesti ja crp, hinta 150e.  Eli vuosimaksu meni jo siinä. Labraan pääsin kävelemässä, nettilääkäri (tämä maksoi n. 46e) teki lähetteen matkalla labraan.

Vierailija
120/124 |
18.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkista terveydenhuoltoa kuluttaa kaiken maailman luulosairaat ja suurkuluttajat. Eräs ystäväni on tällainen. Menee pikkurisauksesta heti lääkäriin. Puhuu lääkärin pyörryksiin ja on kaikin puolin kiva potilas. Viimeksi kuvautti päänsä missä ei ollut muuta vikaa kuin pieniä kalkkeumia, joka on ihan normaalia vanhemmilla ihmisillä. Nyt sitten painuu kardiologille seuraavaksi. Veikkaanpa ettei taaskaan löydy mitään erikoista. Aikoinaan kun oli työelämässä niin oli jatkuvasti saikulla. Jotkut osaavat niin sujuvasti lässyttää lääkärille niin saa kaikki turhanaikaisetkin hoidot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi