"Mene yksityiselle lääkärille, ei se ole niin kallista!" He""tti miten raivostuttaa kun joku tarjoaa tuota vastausta valittaessani, miten tk:hpn ei pääse tai sitten pääsee muttei saa tutkimuksia
Seuraavan kerran kysyn että "Maksatko sinä? Maksatko 76 euroa sydänfilmistäni? Tai 441 euroa pään magneettitutkimuksesta?"
Kyllä, yleislääkäri on vain 40 euroa mutta siinä jos määrätään labroja tai vaikka sydänfilmi niin summa nousee kohisten!
Kommentit (124)
SHT kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan kerran kysyn että "Maksatko sinä? Maksatko 76 euroa sydänfilmistäni? Tai 441 euroa pään magneettitutkimuksesta?".
En maksa.
Itsekin maksan omistani sen 229 euroa pääni magneettikuvista.
https://www.synlab.fi/hinnasto/
Hiukan kannattaa katsoa missä kuvauttaa.
T. vakio MRG asiakas
Kannattaa ottaa huomioon, että halvimmat kuvaukset eivät ole niin hyviä kuin kalliimmat. Kuvantamisalalla on kuvien muodostamiseen monia ohjelmistoja, joiden pohjana ovat ovat ilmaiset Open Source koodit, joiden laatua ei vahdi mikään taho.
Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, terveyskeskuslääkäri voinee antaa lähetteen MRI-kuvauksen tekemiseen yksityiselle puolelle, jos julkinen puoli on ruuhkautunut.
Tk-lääkäri ei voi tehdä lähetettä MRI-kuvaukseen siksi lähettää ensin erikoissairaanhoitoon jossa lähetteen kuvaukseen tekee erikoislääkäri harkintansa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt miten kuplassa voi ihminen, joka yksityisiä ehdottaa, elää. Se kertoo täydellisestä tiedon ja ymmärryksen puutteesta. Ihan kuin kaikilla olisi varaa johonkin yksityisiin. Jos ei ärsyttäisi niin paljon nuo, heräisi häpeä heidän puolestaan.
Tai sit yksinkertaisesti siitä että hän tajuaa ettei köyhän ole mitään järkeä elää ilman asianmukaisia vakuutuksia. En mäkään ymmärrä miksi kaikilla ei ole yksityiseen varaa.
Minä en saa sairauksieni vuoksi edes henkivakuutusta tai tapaturmavakuutusta joten mitään terveysvakuutuksia ei saa. Kaikki menee omasta pussista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos minulla on ollut jotain akuuttia, mutta ei kiirellistä, niin olen saanut joskus jopa ajanvarauksesta labralähetteet. Yleensä se on mennyt niin, että hoitaja päättelee itsekin, että lääkäriin olisi hyvä päästä. Sitten konsultoivat lääkäriä, joka sitten määrää labralähetteet. Kahdesti on näin käynyt minulle ja kahdesti on sitten lääkäri soittanut perään, että labroissa olikin poikkevaa. Toisella kertaa piti käydä sitten tarkentavissa labrakokeissa, toisella kertaa lääkäri osasi niiden perusteella päätyä diagnoosiin ja määrätä lääkityksen.
Henk koht. tykkäsin tästä metodista. Näin joku sellainen sai itselleen nopeammin ajan, jossa tarvittaisiin välttämättä henkilökohtaista tapaamista lääkärin kanssa. tuossa säästyi parkkikulut ja terveyskeskusmaksutkin eikä tarvinnut yksityisellekään lähteä.
Tämä varmasti toimii jos ei ole kyse ns. isommasta vaivasta. Nyt vaan tuntuu että lääkärikäyntejä jopa pihdataan hoitajien toimesta vakavammissakin tapauksissa, ja liiankin monet yritetään hoitaa pelkästään tällä systeemillä ettei potilas näe lääkäriä ollenkaan. Soitat tk:hon, josta hoitaja laittaa laboratoriolähetteen, jonka jälkeen katsot itse tulokset kannasta eikä kukaan palaa asiaan.
Ei kaikkea voida diagnosoida potilasta näkemättä, puhelimessa puhumalla, papereista tai labratuloksista lukemalla. Tarvitaan myös potilaan tutkiminen. Siitä on tullut vaikeaa kun lääkäriä ei pääse näkemään.
Usko pois se hoitaja antais sulle mielellään lääkäriajan vaikka joka päivälle mutta kun sillä ei ole mistä antaa niin yrittää sitten ainakin jotain tehdä eli sen labralähetteen
Suomessa on palvelut menny niin huonoon jamaan ettei verojen maksussa ole enää mitään ideaa. Kallista paskaa niin sanoen. Paras ois jos lopettaa kaikki ja verot nolliin