"Mene yksityiselle lääkärille, ei se ole niin kallista!" He""tti miten raivostuttaa kun joku tarjoaa tuota vastausta valittaessani, miten tk:hpn ei pääse tai sitten pääsee muttei saa tutkimuksia
Seuraavan kerran kysyn että "Maksatko sinä? Maksatko 76 euroa sydänfilmistäni? Tai 441 euroa pään magneettitutkimuksesta?"
Kyllä, yleislääkäri on vain 40 euroa mutta siinä jos määrätään labroja tai vaikka sydänfilmi niin summa nousee kohisten!
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle:
Miksi minun tai kenenkään muun pitäisi maksaa sinun sydänfilmeistäsi?
Ällöttää, että meihin suomalaisiin on pesiytynyt sinun tapaisia loisia, jotka ovat sitä mieltä, että aina kaikki olisi maksettava kollektiivisesti. Hyi s-na.
Jos kaikki tekisivät töitä kykynsä mukaan eivätkä juoksisi sosiaalidemokraattien ja viherpipertäjien ja vasemmiston ryöstötalouden perässä, olisi maamme rikkaampi ja ihmiset tyytyväisempiä.
Mutta valitkaa vaan seuraavissakin vaaleissa noita bolshevikkeja niin saatte ilon kokea samaa ter rorismia ja dikta tuuria kuin konsanaan DDR:n ja Neuvostoliiton asukkaat.
Menikö pointti kenties vähän ohi ?
Henkilö esittää ap:lle tyhmän kysymyksen, mikset mene yksityiselle? Ap vastaa tyhmällä kysymyksellä, maksatko sinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen kun mulla oli kauhea flunssa, olin työtön ja ex lupasi maksaa mulle käynnin Terveystalon yleislääkärille etten joutuisi sairaalan päivystykseen istumaan tunneksi, no lääkäri päätti sitten otattaa mulla kokeita ja ex repi kalsarinsa kun näki laskun. Luuli että se olisi max 60 euroa, oli 150 euroa..
No saitko apua flunssaan?
En siihen mutta mykoplasmaan joka oli pitänyt minut puolikuntoisena jo viikkoja. Ei menneet poikakaverin rahat hukkaan.
Olen pohtinut paljon samaa. MInulla on huonot hampaat, osa poistettukin ja hammaslääkärikammo. Jos olisi rahaa kuin roskaa, olisin jo käynyt yksityisella nukutushoidossa ja ottanut implantit, luuleeko ihmiset että elän huvikseni suuhun lahoavien hampaiden, joilla on jo vakea syödä,.kanssa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta yksityinen voi antaa lähetteen julkiselle noita kuvantamisia jne varten. Eli käyt vaikka Turussa yksityisellä, joka kirjoittaa lähetteen Tyksiin.
Lähetettä ei hyväksytä automaattisesti, sen voi myös hylätä. Voi olla hukkareissu yksityiselle.
Pää kyllä julkisellakin magneettikuvataan JOS siihen on aidosti riittävät perusteet. Itselläni kuvattu 2 kertaa koska on ollut oireita ja likvorissa sellaisia arvoja jotka pitää kuvauksella myöa keskushermostosta tarkistaa. Mutta ei sinne huvikseen pääse tai kovin heppoisin perustein. Ennemmin kannattaa hakea yksityiseltä mahdollisimman edulliset perus todistusaineistot (labrat ym) siitä että lähetteen todella tarvitsee ja kyllä ne asiat sitten etenevät julkisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten on vakuutus. Ja se pitää ottaa jo ennen syntymää, jottei mitään suljeta siitä pois.
Pitääpäs matkustaa aikakoneella kertomaan tämä vanhemmilleni vuonna -81. Tosin tällaista vakuutustuotetta ei ollut olemassa edes tuolloin saati sitten yksityisiä lääkäriasemia.
Harmi. Olen syntynyt -89 ja minulle vakuutus on otettu ennen syntymää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten on vakuutus. Ja se pitää ottaa jo ennen syntymää, jottei mitään suljeta siitä pois.
Pitääpäs matkustaa aikakoneella kertomaan tämä vanhemmilleni vuonna -81. Tosin tällaista vakuutustuotetta ei ollut olemassa edes tuolloin saati sitten yksityisiä lääkäriasemia.
Kyllä muuten oli sekä yksityisiä lääkäriasemia, että sai vastasyntyneelle vakuutuksen. Minun vanhempani ottivat minulle laajimman mahdollisen silloin ja tuo on edelleen voimassa.
Vm 79
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan kerran kysyn että "Maksatko sinä? Maksatko 76 euroa sydänfilmistäni? Tai 441 euroa pään magneettitutkimuksesta?".
En maksa.
Itsekin maksan omistani sen 229 euroa pääni magneettikuvista.
https://www.synlab.fi/hinnasto/
Hiukan kannattaa katsoa missä kuvauttaa.
T. vakio MRG asiakas
Mitä vikaa sulla on päässä kun pitää oikein vakioasiakas olla?
Vakio ei tiedä että lyhenne on MRI :)
Tämä nyt on turhaa pätemistä asialla jonka kaikki tietää 😅
Tänään hoitajat ovat niin päteviä, että tietää milloin mennä lääkäriin.
Minusta tuntuu siltä että heillä on pätemisen tarve.
Mulla oli töissä ollessa työterveys, mutta ei sinnekään aina saanut kovin hyvin aikoja varsinkin tein vuorotöitä myös viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te oikeasti tajua, että järjestelmää kuormittaa myös ukrainalaiset, paper...tomat, ja muut vierailijat.
Ei meillä ole terveydehoidon resurssia kuin X määrä, ja jos jakajia tulee lisää, niin jokainen saa vähemmän.
Miten tämä on vaikea ymmärtää?
Eniten järjestelmää kuormittaa lääkärit. Olenkin ihmetellyt kun meidän tk:n pääsee ihan parissa viikossa kunnes tajusin etten ole saanut sieltä mitään hoitoa vuosikausiin. Sentään verikokeisiin saa lähetteen ja sitten itse luet ja päättelet onko vaivaa. Meidän tk:ssa ei ole jonoja koska paikkakuntalaiset ei käy siellä useiden hoitojen laiminlyöntien takia. Myös minä siirrän itseni yksityiselle, koska en ala syödä masennuslääkkeitä somaattisiin sairauksiin.
jos minulla on ollut jotain akuuttia, mutta ei kiirellistä, niin olen saanut joskus jopa ajanvarauksesta labralähetteet. Yleensä se on mennyt niin, että hoitaja päättelee itsekin, että lääkäriin olisi hyvä päästä. Sitten konsultoivat lääkäriä, joka sitten määrää labralähetteet. Kahdesti on näin käynyt minulle ja kahdesti on sitten lääkäri soittanut perään, että labroissa olikin poikkevaa. Toisella kertaa piti käydä sitten tarkentavissa labrakokeissa, toisella kertaa lääkäri osasi niiden perusteella päätyä diagnoosiin ja määrätä lääkityksen.
Henk koht. tykkäsin tästä metodista. Näin joku sellainen sai itselleen nopeammin ajan, jossa tarvittaisiin välttämättä henkilökohtaista tapaamista lääkärin kanssa. tuossa säästyi parkkikulut ja terveyskeskusmaksutkin eikä tarvinnut yksityisellekään lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Olen pohtinut paljon samaa. MInulla on huonot hampaat, osa poistettukin ja hammaslääkärikammo. Jos olisi rahaa kuin roskaa, olisin jo käynyt yksityisella nukutushoidossa ja ottanut implantit, luuleeko ihmiset että elän huvikseni suuhun lahoavien hampaiden, joilla on jo vakea syödä,.kanssa?!
Tiedän parikin tapausta joiden hampaat on hoidettu nukutuksessa julkisella puolella hammaslääkäripelon takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten oli sekä yksityisiä lääkäriasemia, että sai vastasyntyneelle vakuutuksen. Minun vanhempani ottivat minulle laajimman mahdollisen silloin ja tuo on edelleen voimassa.
Vm 79
Voin ihan varmaksi kertoa sinulle sen että ei ollut, Kainuussa ei ole vieläkään yksityisiä lääkäreitä joka kaupungissa.
Mä en periaatteesta mene yksityiselle koska on olemassa hoitotakuu ja oikeus julkiseen terveydenhuoltoon. Jos en pääse tarvitsemaani hoitoon laitan aina valituksen eteenpäin.
Tuhannes aloitus jankkaajalta 😂😂
Kyseisessä tapauksessa ei pidä sitten enään kerätä verovaroja terveydenhuoltoon, jos aletaan yksityistä käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Tuhannes aloitus jankkaajalta 😂😂
entäs sinulta?
Tk:ssakin tutkimukset toteutetaan, jos niihin on oikeasti aihetta!
Yksityislääkärillä niitä saatetaan toteuttaa sun omasta toiveestasi vaikkei lääketieteellistä oikeaa perustetta oliskaan.
Julkisella puolella niukkoja resursseja pitää kohdentaa oikeisiin paikkoihin. Julkinen terveydenhuolto ei ole tavarataloa tai ravintola jossa voi tilata mitä mielii kunhan vain pystyy sitten saamansa maksamaan.
Jos sulla on varaa, ota sellainen vakuutus, joka korvaa terveydenhoitokulut. Sillähän saat sitten yksityisen käyttöösi, ja ilmeisesti ihan mitä vain tutkimuksia terveytesi suhteen teetettyä. Vakuutus maksaa.
Täytyykin soittaa terveyskeskukseen ja pyytää aika silmälääkärille...